هزینه زندگی

سوپرمارکت های حلال در فنلاند

سوپرمارکت های حلال در فنلاند

زمانیکه راه های مهاجرت به فنلاند را بهتر بشناسید، بعنوان یک مسلمان، دسترسی به سوپرمارکت های حلال در فنلاند اهمیت بسیار ویژه ای پیدا می کند. در سال های نه چندان دور، تحصیل در کشور فنلاند برای شهروندان خارجی نیز به صورت کاملا رایگان انجام می شد و به همین دلیل مهاجران بسیار زیادی حداقل دوره تحصیلی خود را در این کشور پشت سر می گذاشتند اما امروزه شرایط کاملا متفاوت شده است و شرایط مهاجران در این کشور نیز دچار تغییر شده است.

امروزه روش های پیشرفته تری برای مهاجرت به فنلاند از جمله کارآفرینی و همچنین استارت آپ وجود دارد که می توان از طریق آن در مسیر ورود به این کشور گام برداشت. هزینه های زندگی در فنلاند نیز بالاتر از میانگین زندگی در کشورهای اروپایی است و همین مسئله سبب شده است تا تعداد مهاجران در این کشور به صورت چشمگیری کاهش پیدا کند. با این حال همچنان مسلمانان نسبتا زیادی در این کشور زندگی می کنند و همین مسئله سبب شده است تا موضوع دسترسی به سوپرمارکت های حلال در فنلاند به یک دغدغه برای مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تبدیل شده و در این رابطه توضیحات تکمیلی را در این گفتار ارائه کنند.

شرایط اقتصادی ایجاد سوپرمارکت های حلال در فنلاند

جمعیت مسلمان فنلاند و نیاز آنان به سوپرمارکت های حلال

اولین گروه مسلمانانی که وارد کشور فنلاند شدند، تاتارهایی بودند که در بازه زمانی 1870 تا 1920 در مسیر مهاجرت به این کشور گام برداشتند. در طی سالیان اخیر جمعیت مسلمانان در کشور فنلاند در مسیر افزایش قرار داشته است و در حال حاضر در حدود 2.7% از جمعیت 5.5 میلیون نفری این کشور را مسلمانان تشکیل می دهند. بر اساس آمارهای رسمی منتشر شده در دهه گذشته، جمعیت مسلمانان در فنلاند طی 10 سال تقریبا 3.5 برابر شده است و این آماری است که باید به شدت به آن توجه شود.

در سال 2017 یک ثروتمند بحرینی قصد ساخت یک مسجد بسیار بزرگ در این کشور را داشت که به دلیل شرایط موجود در اروپا در آن سال ها، دولت فنلاند با ساخت مسجد مخالفت کرد و این مسئله باعث ناراحتی مسلمانان از دولت وقت شد. در نمودار زیر می توانید تحولات تعداد مسلمانان در کشور فنلاند را مشاهده کنید. لازم به ذکر است که به دلیل شیوع بیماری کرونا در سال 2020 سرشماری های رسمی انجام نشد اما در سال 2022 این اتفاق رخ خواهد داد.

روند افزایش جمعیت مسلمانان در کشور فنلاند در دهه گذشته

شرایط اقتصادی ایجاد سوپرمارکت های حلال در فنلاند

فنلاند یکی از بهترین کشورهای جهان برای شروع استارت آپ است. به همین دلیل افرادی که یک ایده جذاب در سر دارند، می توانند خود را از طریق همین ایده به فنلاند برسانند و اقامت این کشور را نیز به دست آورند. استارت آپ در فنلاند یکی از بهترین روش های مهاجرت به کشور فنلاند است که نیازی به دریافت مدرک زبان نیز نخواهد داشت. کافی است فردی خلاق باشید که ایده های زیادی در رابطه با راه اندازی یک فروشگاه فروش محصولات حلال به صورت آنلاین داشته باشید و بتوانید از این طریق تعداد مشخصی شهروند فنلاندی را در یک محیط کار استخدام کنید. در این صورت می توانید به راحتی اقامت فنلاند را برای خود و خانواده به دست آورید و در آینده ای نزدیک به سود مالی بسیار بالا برسید.

قیمت محصولات در سوپرمارکت های حلال در فنلاند

خوشبختانه در فنلاند نیز دسترسی به فروشگاه های حلال بسیار مناسب است و در سال های اخیر رشد جمعیت مسلمانان این کشور سبب بوجود آمدن چنین اتفاقی بوده است. چنانچه در تصویر زیر مشاهده می کنید، توزیع فروشگاه های حلال در این کشور به خوبی انجام شده است.

توزیع فروشگاه های حلال در فنلاند

همین مسئله سبب شده است تا به نسبت سایر محصولات در فنلاند، قیمت خرید محصولات حلال نیز بسیار مقرون به صرفه باشد.

نوع کالاقیمت به یورو
یک لیتر شیر€0.95
یک کیلوگرم پنیر محلی€6.79
فیله مرغ (یک کیلوگرم)€10.05
گوشت گوساله (یک کیلوگرم)€14.11
نوشیدنی حلال€2.47
یک وعده غذا در رستوران€12

اگرچه هزینه های زندگی در فنلاند ممکن است به نسبت بسیاری از کشورهای اروپایی بیشتر به نظر برسد اما حقیقت امر آن است که کیفیت زندگی در این کشور نیز در بالاترین سطح ممکن قرار دارد. شما نیز در صورتی که تمایل به زندگی در بهترین کشورهای جهان را دارید، حتما با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید و از این طریق مسیر مهاجرت خود به خارج از کشور را هموار سازید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *