هزینه زندگی

سوپرمارکت های حلال در قبرس

سوپرمارکت های حلال در قبرس

افتتاح رستورانها و سوپرمارکت های حلال در قبرس می تواند سودآور باشد زیرا بخشی از مردم مسلمان هستند و یک منطقه مهم گردشگری در دریای مدیترانه است که سالانه گردشگران مسلمان و غیرمسلمان زیادی را به خود جذب می کند. قبرس کشوری جزیره ای است که در شمال آن مسلمانان ساکن هستند، به این ترتیب می توان انتظار یافتن مواد غذایی، گوشت و غذای حلال در شمال این کشور را بیش تر داشت. اقتصاد قبرس یک اقتصاد پردرآمد است. این کشور عضو اتحادیه اروپا بوده و از سال 2008 یورو را به عنوان واحد پول رسمی خود پذیرفته است. این توصیفات نشان می دهد که قبرس محل خوبی برای سرمایه گذاری است.

به علاقه مندان مهاجرت به قبرس یا سرمایه گذاری در قبرس باید خاطر نشان ساخت که این کشور دو زبان رسمی دارد که عبارتند از یونانی و ترکی. ارمنی و عربی مارونی قبرسی هم به عنوان زبان های اقلیت شناخته می شوند. اگرچه در قبرس انگلیسی فاقد وضعیت رسمی است اما به طور گسترده ای به این زبان صحبت می شود و به طور گسترده ای در علائم جاده ای، اطلاعیه های عمومی، تبلیغات و غیره نشان داده می شود. طبق آمار بیش از 80% از مردم این کشور به زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم مسلط هستند. روسی نیز یکی دیگر از زبان های اقلیت های قبرس است. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله حاضر را به شرح زیر تهیه نموده اند.

درباره قبرس و مسلمانان آن

قبرس یک کشور جزیره ای در شرق دریای مدیترانه است. قبرس سومین و بزرگ ترین جزیره پرجمعیت مدیترانه است که در جنوب ترکیه، غرب سوریه، شمال غربی لبنان، اسرائیل و نوار غزه، شمال مصر و جنوب شرقی یونان واقع شده است. نیکوزیا پایتخت و بزرگ ترین شهر این کشور است. در گذشته به دنبال اختلافات بین دو گروه قومی برجسته در این کشور در نهایت قبرس به دو بخش تجزیه شده است: یکی قبرس شمالی که دارای ساکنان ترک و مسلمان است و دیگری قبرس جنوبی که عموما یونانی و مسیحی هستند. بخش جنوبی این کشور به اتحادیه اروپا پیوسته است و بخش شمالی آن صرفا توسط ترکیه به عنوان یک کشور مستقل به رسمیت شناخته می شود.

منطقه تحت کنترل موثر قبرس جنوبی شامل 59% از مساحت جزیره در بخش های جنوب و غرب آن است؛ حدود 36% از مساحت جزیره در شمال آن نیز توسط جمهوری ترک قبرس شمالی اداره می شود. تقریبا 4% نیز تحت پوشش منطقه حائل سازمان ملل است. در حال حاضر، جمعیت قبرس به طور کلی 1216103 نفر است. گروه های قومی این کشور را یونانی ها، ترک ها، ارمنی ها و مارونی ها تشکیل می دهند. نمودار زیر پراکندگی ادیان در قبرس را نشان می دهد:

پراکندگی ادیان در قبرس

قبرس یکی از مذهبی ترین کشورهای اتحادیه اروپا است. اکثر قبرسی های یونانی خود را ارتدکس یونانی معرفی می کنند در حالی که اکثر قبرسی های ترک پیرو اسلام سنی هستند. همان طور که ملاحظه می شود اسلام دومین دین در قبرس است و اکثر مسلمانان این کشور قبرسی های ترک در شمال این جزیره هستند. طبق سرشماری، در منطقه قبرس جنوبی فقط 0.6% مسلمان وجود دارد. مسجد Arabahmet در نیکوزیا، مسجد Hala Sultan Tekke / Umm Haram در لارانکا و مساجد Lala Mustafa Pash، Selimiye و Haydarpasha از مهم ترین مکان های مسلمانان در قبرس هستند.

وضعیت رستوران ها و سوپرمارکت های حلال در قبرس

با توجه به این که قبرس شمالی دارای اکثریت مسلمان به عنوان جمعیت خود است لذا می توان انتظار پیدا کردن سوپرمارکت های حلال بیش تری را در این بخش از قبرس داشت. گردشگران مسلمانی که وارد قبرس می شوند به راحتی می توانند از سوپرمارکت های حلال واقع در قبرس مواد غذایی و گوشت حلال خریداری کنند. در بخش بعدی، چند مورد از این سوپرمارکت ها را معرفی می کنیم. همچنین، مسلمانان به راحتی می توانند در رستوران های حلال واقع در این کشور غذای حلال صرف کنند. برخی از رستوران های حلال قبرس عبارتند از:

  • Armenis (Halal) در پافوس
  • Bab Alhara (Arabic Halal Fast Food) در پافوس
  • Mr Habibi Food در لیماسول
  • Fanous Lebanese Restaurant در نیکوزیا
  • Cleopatra Restaurant در لیموسال
  • Maqam Al-Sultan Restaurant در لارناکا
  • Curry House Indian Tandoori Restaurant در پافوس
  • Sham Food در نیکوزیا
  • SHISHA PLUS در لیموسال
  • Jan Takeway در Yeroskipou
  • Ali Baba Food & Cafe در Strovolos
  • Mirano Restaurant & Shisha (Halal Fodd) در پافوس

با توجه به این که گردشگران زیادی وارد قبرس می شوند به نظر می رسد سرمایه گذاری در بخش رستوران ها و سوپرمارکت های حلال در قبرس بتواند سودآور باشد.

وضعیت رستوران ها و سوپرمارکت های حلال در قبرس

معرفی سوپرمارکت های حلال در قبرس

در این بخش، برخی از سوپرمارکت ها و مارکت های حلال در قبرس را معرفی می کنیم:

سوپرمارکت یا مارکت حلالمحل اسقرارشماره تماس
Arabic Butcher HalalGermasogeia+357 25 323165
Aladdin Halal Butchery & Supermarketنیکوزیا+357 96 600002
Batoul Food Store (Halal Meat)نیکوزیا
Aladdin Mini Marketنیکوزیا+357 99 898361
Larnaca Halal Meatلارناکا+357 96 655423
Papantoniou Supermarket Kato Paphosپافوس+357 26 911000
Melis Meat Marketلیماسول+357 77 771520
ABBARAH SupermarketEgkomi+357 22 434333
KOTOPOYLA PALAICHORIKalo Chorio+357 97 772828
Shahrukh Halal Butchery And Mini Super Marketنیکوزیا+357 96 026495

جهت کسب اطلاعات بیش تر درباره سوپرمارکت های حلال در قبرس و سرمایه گذاری در قبرس با کارشناسان باتجربه و مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *