هزینه زندگی

سوپرمارکت های حلال در لیتوانی

سوپرمارکت های حلال در لیتوانی

سوپرمارکت های حلال در لیتوانی به راحتی می توانند محصولات حلال مورد نیاز مسلمانان را تامین کنند چراکه جمعیت این گروه در لیتوانی محدود است. لیتوانی یکی از کشورهایی است که در زمان های قدیم میزبان مسلمانان بسیار زیادی بوده است اما درحال حاضر شرایط به طور کلی تغییر پیدا کرده است و تعداد مسلمانان در این کشور به صورت چشمگیری کاهش پیدا کرده است.

لیتوانی کشوری کوچک در قاره اروپا است و جمعیت کمی در آن زندگی می کنند و بسیاری از شهروندان این کشور نیز خود در مسیر مهاجرت گام برداشته و راهی کشورهای پیشرفته اروپایی شده اند. این مسئله زندگی مسلمانان بومی در لیتوانی را نیز تحت تاثیر قرار داده است و آن ها به ندرت در کشور لیتوانی زندگی می کنند اما توانسته اند تاثیر خود را بر فرهنگ لیتوانی تا جایی پیش ببرند که بسیاری از غیرمسلمانان در این کشور نیز امروزه دست به احداث فروشگاه های حلال در لیتوانی زده اند. موضوع دسترسی به سوپرمارکت های حلال در خارج از کشور توجه بسیاری از هموطنان ما را به خود جلب کرده است و به همین دلیل است که مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی همین موضوع مهم پرداخته اند.

جمعیت مسلمان لیتوانی و نیاز آنان به سوپرمارکت های حلال

مانند بسیاری دیگر از کشورهای شرق آسیا که از حملات و کشورگشایی های اعراب در امان مانده بودند، لیتوانی نیز یکی از کشورهایی بود که مورد تاراج قرار نگرفت و به همین دلیل ریشه حضور مسلمانان در این کشور به دوره معاصرتری باز می گردد. قرن 12 تا 14 میلادی دورانی بوده است که مسلمانان رفته رفته مسیر خود به کشورهای اروپایی را هموارتر دیده و برای زندگی به این نقطه از جهان مهاجرت کرده اند. لیتوانی نیز به عنوان یکی از مقاصد مهم زندگی مسلمانان در عصر یاد شده بوده است.

در حال حاضر تعداد مسلمانان در کشور لیتوانی به چند هزار نفر می رسد و این موضوع سبب شده است تا حدود 0.1% از جمعیت این کشور را مسلمانان تشکیل داده باشند. در سال های اخیر نیز همواره از تعداد مسلمانان در این کشور کاسته شده است و دلیل اصلی آن را نه در تغییر آیین بلکه در مهاجرت به کشورهای پیشرفته تر نظیر آلمان می توان جستجو کرد. در حال حاضر فروشگاه های حلال نسبتا زیادی در کشور لیتوانی وجود دارد که می تواند به راحتی نیاز جامعه مسلمان در این کشور را برطرف سازد. این موضوع را می توان به خوبی در تصویر زیر مشاهده کرد.

تعدد سوپرمارکت های حلال در لیتوانی

شرایط اقتصادی ایجاد سوپرمارکت های حلال در لیتوانی

یکی از سوالاتی که ممکن است از طرف متقاضیان مهاجرت به این کشور پیش آید آن است که آیا می توان در این کشور سرمایه گذاری کرده و یک سوپرمارکت حلال ایجاد کرد یا خیر؟ پاسخ به این سوال مثبت است اما مسئله ای که در این رابطه وجود دارد آن است که مسلمانانی که خود پیش تر به این کشور مهاجرت کرده بودند نیز در حال ترک کشور لیتوانی هستند و هر یک از آن ها خود دلایلی برای این کار دارند.

فروشگاه های حلال در کشور لیتوانی به خوبی توانسته اند جایگاه خود را در این کشور به دست آورند و این موضوع را به خوبی می توان در تعداد سوپرمارکت های حلال در این کشور مشاهده کرد. در صورتی که فردی ایده ای جذاب در سر داشته باشد که بتواند رقابتی را با سایر فروشگاه ها آغاز کند، قطعا آن فروشگاه می تواند سود مالی بسیار مناسبی را نیز به همراه داشته باشد.

شرایط اقتصادی ایجاد سوپرمارکت های حلال در لیتوانی

قیمت محصولات در سوپرمارکت های حلال در لیتوانی

یکی از موضوعاتی که باید به آن توجه ویژه داشت، هزینه های زندگی در لیتوانی است. این هزینه ها در کشور لیتوانی به نسبت کشورهای همسایه بسیار مقرون به صرفه هستند و افرادی که برای مهاجرت های توریستی و کوتاه مدت به این کشور مهاجرت می کنند، قادر خواهند بود تا به راحتی این هزینه ها را تامین کنند. در جدول زیر هزینه خرید برخی از کالاهای اساسی در لیتوانی نشان داده شده است.

نوع کالاقیمت به یورو
یک لیتر شیر€0.87
یک کیلوگرم پنیر محلی€6.66
فیله مرغ (یک کیلوگرم)€4.65
گوشت گوساله (یک کیلوگرم)€7.01
نوشیدنی حلال€1.42
یک وعده غذا در رستوران€7

به طور کلی لیتوانی را در عصر حاضر نمی توان کشوری مناسب برای مهاجرت قلمداد کرد اما این کشور نیز می تواند همچنان گزینه ای مناسب برای مهاجرت به خارج از کشور باشد. در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیش تر در خصوص انواع روش های مهاجرت به خارج از کشور، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *