هزینه زندگی

سوپرمارکت های حلال در مالتا

سوپرمارکت های حلال در مالتا

مالتا یکی از کشورهای کوچک و کم جمعیت جهان است که در جنوب کشور ایتالیا واقع شده است و به همین دلیل یکی از کشورهایی است که ساکنان آن باورهای دینی قوی تری دارند. اگرچه تعداد مسلمانان در کشور مالتا محدود است اما سوپرمارکت های حلال در مالتا به راحتی در دسترس مسلمانان این کشور قرار دارند. در طول سالیان اخیر به دلیل استفاده از برنامه های مهاجرتی به این کشور به خصوص از طریق سرمایه گذاری، مسلمانان زیادی وارد این کشور شده اند و همین دلیلی برای افزایش شمار این فروشگاه ها بوده است.

مالتا منابع انسانی کمی را در اختیار دارد اما این مسئله موجب عقب رفت این کشور در طول سال های اخیر نبوده است و با استفاده از جاذبه های گردشگری و همچنین منابع طبیعی خود توانسته است امکاناتی را به وجود آورد که شهروندان کشورهای خارجی به سمت این کشور جذب شده و سرمایه خود را وارد خاک مالتا کنند. در یک بازه زمانی در سال های نه چندان دور، با ارائه دوره های آموزش زبان، مالتا دانشجویان بسیاری از ایران را جذب خود کرد اما امروزه روند اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی آن به شدت محدود شده است. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این گفتار در رابطه با شرایط تهیه خوراک حلال در مالتا توضیحات جامعی را ارائه خواهند کرد.

شرایط اقتصادی ایجاد سوپرمارکت های حلال در مالتا

جمعیت مسلمان مالتا و نیاز آنان به سوپرمارکت های حلال

مالتا را می توان به عنوان یکی از کشورهای مذهبی در میان کشورهای اروپایی شناخت و یکی از دلایل اصلی آن نزدیک بودن این کشور به ایتالیا و پایتخت مسیحیان جهان، واتیکان، است. در سال های اخیر درصد شرکت کنندگان در مراسمات مذهبی آخر هفته در کلیساهای مالتا کاهش پیدا کرده است اما آن ها همچنان خود را مسیحی دانسته و به کلیسا وابسته هستند. 502623 نفر در کشور مالتا زندگی می کنند که از این میان 2% مسلمان هستند که نشان دهنده جمعیت بسیار کمی است اما این افراد نیز برای تامین نیازهای خود به فروشگاه های حلال نیاز خواهند داشت.

در سال های اخیر بر خلاف بسیاری از کشورهای اروپایی دیگر، جمعیت مسلمانان در مالتا روند نسبتا ثابتی را پشت سر گذاشته است و نمی توان در رابطه با آینده حضور مسلمانان در این کشور نیز گمانه زنی کرد. در نمودار زیر می توان توزیع جمعیتی کشور مالتا بر اساس باورهای دینی را مشاهده کرد.

توزیع جمعیتی کشور مالتا بر اساس باورهای دینی

شرایط اقتصادی ایجاد سوپرمارکت های حلال در مالتا

مالتا یکی از کشورهایی است که از پروسه های سرمایه گذاری در ابعاد مختلف حمایت می کند و این موضوعی است که می تواند برای بسیاری از علاقمندان به سرمایه گذاری در خارج از کشور، جذابیت هایی داشته باشد. در کشور مالتا فروشگاه های حلال بسیار زیادی وجود دارد که مسلمانان در این کشور را از بابت تامین مایحتاج روزانه خود آسوده خاطر کرده است اما باید در نظر داشت که هیچ وقت و هیچ تجارتی اشباع نخواهد شد. هرگاه ایده ای جذاب در مسیر یک تجارت قرار گیرد، می تواند کلیدی برای رسیدن به سود بیشتر نیز باشد.

تراکم فروشگاه های حلال در کشور مالتا را می توان در تصویر زیر مشاهده کرد؛ کشوری که اگرچه جمعیت اندکی را در خود جای داده است اما فروشگاه های حلال بسیار زیادی نیز در آن وجود دارد.

تراکم فروشگاه های حلال در کشور مالتا

قیمت محصولات در سوپرمارکت های حلال در مالتا

هزینه زندگی در کشور مالتا نیز شباهت های زیادی به هزینه زندگی در کشور ایتالیا دارد و از همین رو می توان زندگی در این کشور را نیز مقرون به صرفه دانست. دانشگاه های کشور مالتا از قدرت علمی چندان بالایی برخوردار نیستند و به همین دلیل است که مهاجرت تحصیلی به مالتا کمتر مورد توجه قرار می گیرد اما سرمایه گذاری در این کشور در کنار مهاجرت توریستی از جمله روش های رایج مهاجرت به مالتا هستند. در جدول زیر بخش عمده ای از هزینه های خوراکی های حلال در کشور مالتا ارائه شده است.

نوع کالاقیمت به یورو
یک لیتر شیر€1.01
یک کیلوگرم پنیر محلی€9.05
فیله مرغ (یک کیلوگرم)€7.38
گوشت گوساله (یک کیلوگرم)€14.36
نوشیدنی حلال€1.82
یک وعده غذا در رستوران€15

در صورتی که به فکر مهاجرت به برترین کشورهای جهان هستید، باید بهترین راه برای رسیدن خود به این کشورها را انتخاب کنید. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از آمادگی کافی در این زمینه برخوردار هستند تا شما را تا نقطه رسیدن به رویاهایتان همراهی کنند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *