هزینه زندگی

سوپرمارکت های حلال در مجارستان

سوپرمارکت های حلال در مجارستان

اگرچه مسلمانان زیادی در کشور مجارستان زندگی نمی کنند اما سوپرمارکت های حلال در مجارستان جایگاه بسیار ویژه ای در این کشور دارند. پیشینه ورود مسلمانان به کشور مجارستان به قرن 16 میلادی باز می گردد و این موضوعی است که می توان به آن توجه داشت. در سال های اخیر جمعیت زیادی از مسلمانان بنا بر دلایل مختلف توانسته اند خود را به کشور مجارستان برسانند و عمده دلیل آن تحصیل در این کشور بوده است. پروسه مهاجرت به مجارستان از طریق سرمایه گذاری نیز در سال های اخیر بسیار جذاب شده است.

مسلمانان نیز از این رویه دور نبوده و توانسته اند خود را به کشور مجارستان برسانند. البته باید به این نکته نیز اشاره داشت که شهروندان مسلمان مجارستان، ملیت خود را مجاری معرفی کرده اند. این موضوعی است که نشان می دهد در طول قرن های گذشته مسلمانان زیادی وارد این کشور شده و اقامت این کشور را به دست آورده اند. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این گفتار به بررسی شرایط وجود سوپرمارکت های حلال در کشور مجارستان خواهند پرداخت تا متقاضیان مهاجرت به این کشور بتوانند از آن بهره ببرند.

جمعیت مسلمان مجارستان و نیاز آنان به سوپرمارکت های حلال

ورود مسلمانان به کشور مجارستان از قرن دهم میلادی آغاز شده است و اما آگاهی های بیشتری در رابطه با ورود مسلمانان در قرن 16 وجود دارد. در حال حاضر نیز جمعیت مسلمانان در این کشور در حدود 5000 نفر تخمین زده می شود و این در حالی است که جمعیت این کشور در حدود 10 میلیون نفر اعلام شده است. در سال 2011 قانون آزادی ادیان در کشور مجارستان نیز به امضا رسید که بر اساس آن مسلمانان نیز آزادی های بسیار زیادی را به دست آوردند. درصد قابل توجهی از مسلمانان در کشور مجارستان را شهروندان با اصالت ترک تشکیل داده اند و اعراب نیز دومین گروه مسلمانان در این کشور هستند.

در حال حاضر کمتر از 0.05% از جمعیت مجارستان را مسلمانان تشکیل داده اند و این موضوعی است که باید به آن توجه ویژه ای داشت. البته در سال های اخیر جمعیت مسلمانان در این کشور نیز روندی افزایشی داشته است و می توان انتظار داشت که در دهه های پیش رو بر جمعیت این افراد نیز اضافه شود.

شرایط اقتصادی ایجاد سوپرمارکت های حلال در مجارستان

شرایط اقتصادی ایجاد سوپرمارکت های حلال در مجارستان

سرمایه گذاری در مجارستان در سال های اخیر روشی بوده است که افراد زیادی را به خود جلب کرده است. هزینه های نسبتا معقول برای اخذ اقامت در این کشور و همچنین سهولت بیشتر در رسیدگی به پرونده های سرمایه گذاری از جمله عواملی است که سبب شده است تا جمعیت قابل توجهی از سراسر جهان برای اخذ اقامت این کشور اقدامات لازم را انجام دهند. اما باید به این نکته نیز توجه داشت که آیا سرمایه گذاری در مجارستان برای ایجاد یک سوپرمارکت حلال در این کشور امری منطقی خواهد بود یا خیر؟

همانطور که پیش تر نیز به آن اشاره کردیم، جمعیت مسلمانان در کشور مجارستان در حال حاضر بسیار اندک است و این مسئله باید مورد توجه افرادی قرار گیرد که قصد دارند فعالیت خود در این کشور را آغاز کنند. حال نکته دیگری که باید به دقت مورد بررسی قرار گیرد آن است که تعداد فروشگاه های عرضه کننده محصولات حلال در کشور مجارستان نیز بسیار بیشتر از نیاز حقیقی بازار هستند.

در تصویر زیر می توان تراکم بسیار بالای فروشگاه های حلال در بوداپست مجارستان را مشاهده کرد:

توزیع سوپرمارکت های حلال در مجارستان

قیمت محصولات در سوپرمارکت های حلال در مجارستان

هزینه زندگی در مجارستان به نسبت بسیاری از کشورهای اروپایی دیگر به شدت مقرون به صرفه است و این موضوعی است که جذابیت مجارستان برای مهاجرت را روز افزون می کند. در جدول زیر هزینه خرید برخی از کالاهای اساسی که مسلمانان در استفاده از آن ممکن است محدودیت هایی داشته باشند ارائه شده است.

نوع کالاقیمت به یورو
یک لیتر شیر€0.69
یک کیلوگرم پنیر محلی€5.68
فیله مرغ (یک کیلوگرم)€4.2
گوشت گوساله (یک کیلوگرم)€7.19
نوشیدنی حلال€0.99
یک وعده غذا در رستوران€5.69

مجارستان را در حال حاضر می توان به عنوان یکی از بهترین کشورهای جهان برای شروع دوره تحصیلی معرفی کرد و این موضوعی است که بسیاری از افراد باید به آن توجه داشته باشند. شما نیز در صورتی که تمایل به کسب اطلاعات درباره چگونگی مهاجرت به کشور مجارستان هستید و قصد آشنایی بیشتر با فرصت های موجود در مهاجرت به این کشور دارید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایید.

سوالات متداول در خصوص سوپرمارکت های حلال در مجارستان

در این بخش به سوالات مهم شما پاسخ می دهیم:

  • جمعیت مسلمان مجارستان و نیاز آنان به سوپرمارکت های حلال به چه صورت است؟ ورود مسلمانان به کشور مجارستان از قرن دهم میلادی آغاز شده است و اما آگاهی های بیشتری در رابطه با ورود مسلمانان در قرن 16 وجود دارد. در حال حاضر نیز جمعیت مسلمانان در این کشور در حدود 5000 نفر تخمین زده می شود و این در حالی است که جمعیت این کشور در حدود 10 میلیون نفر اعلام شده است. در سال 2011 قانون آزادی ادیان در کشور مجارستان نیز به امضا رسید که بر اساس آن مسلمانان نیز آزادی های بسیار زیادی را به دست آوردند. درصد قابل توجهی از مسلمانان در کشور مجارستان را شهروندان با اصالت ترک تشکیل داده اند و اعراب نیز دومین گروه مسلمانان در این کشور هستند.
  • شرایط اقتصادی ایجاد سوپرمارکت های حلال در مجارستان چگونه است؟ سرمایه گذاری در مجارستان در سال های اخیر روشی بوده است که افراد زیادی را به خود جلب کرده است. هزینه های نسبتا معقول برای اخذ اقامت در این کشور و همچنین سهولت بیشتر در رسیدگی به پرونده های سرمایه گذاری از جمله عواملی است که سبب شده است تا جمعیت قابل توجهی از سراسر جهان برای اخذ اقامت این کشور اقدامات لازم را انجام دهند.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *