هزینه زندگی

سوپرمارکت های حلال در نیوزلند

سوپرمارکت های حلال در نیوزلند

سوپرمارکت های حلال در نیوزلند با توجه به وسعت کم سرزمینی این کشور به راحتی در دسترس مسلمانانی که در آن زندگی می کنند قرار دارد. نیوزلند کشور کوچکی در نزدیکی استرالیا است و نکته جالب در رابطه با این کشور آن است که اعتقادات دینی در آن بسیار کمرنگ است و بسیاری از شهروندان این کشور به هیچ گونه باور دینی وابستگی ندارند. اکثر جوامع دینی در این کشور در اقلیت قرار دارند اما اکثریت مردمان معتقد به ادیان آسمانی، خود را مسیحی معرفی می کنند.

در کنار جوامع دینی دیگر در کشور نیوزلند، مسلمانان نیز در نیوزلند جامعه کوچکی تشکیل داده اند و این مسئله ای است که سبب شده تا آن ها نیز شخصا برای تامین نیازهای دینی خود اقدام کنند. یکی از مهم ترین نیازهای مسلمانان در کشورهای غیراسلامی آن است که بتوانند خوراک حلال را تامین کنند. در حقیقت این محدودیت در ذبح در دین اسلام بیشتر مورد توجه قرار می گیرد و به همین دلیل آن ها بیش از سایرین به دنبال چنین امکانی هستند. به دلیل اهمیت همین موضوع است که مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تصمیم دارند تا در این گفتار شرایط دسترسی به سوپرمارکت های حلال در نیوزلند را مورد بررسی قرار دهند.

شرایط اقتصادی ایجاد سوپرمارکت های حلال در نیوزلند

جمعیت مسلمان نیوزلند و نیاز آنان به سوپرمارکت های حلال

جمعیت کشور نیوزلند، کمی کمتر از 5 میلیون نفر است و مهاجران کمتری به نسبت استرالیا در آن زندگی می کنند. بسیاری از افرادی که برای مدتی در نیوزلند اقامت دارند نیز پس از مدتی خاک این کشور را ترک کرده و به استرالیا مهاجرت می کنند. با این حال همچنان نیوزلند یکی از بهترین کشورهای جهان برای مهاجرت به حساب می آید. جمعیت مسلمانان در کشور نیوزلند در طی قرن 21 روندی کاملا صعودی داشته است. در سال 2001، بر اساس سرشماری، تعداد مسلمانان 23631 نفر اعلام شده است ولی آخرین سرشماری انجام شده در این کشور نشان می دهد که جمعیت مسلمانان در این کشور به 61455 نفر رسیده است و اکنون 1.32% از جمعیت نیوزلند را مسلمانان تشکیل داده اند. این افزایش جمعیت در مسلمانان در حالی رخ داده است که جمعیت مسیحیان این کشور از 2.1 میلیون نفر به 1.7 میلیون نفر کاهش پیدا کرده است.

در نمودار زیر به ساده ترین شکل ممکن باورهای دینی در نیوزلند به تفکیک مورد بررسی قرار گرفته است.

توزیع جمعیت نیوزلند بر اساس اعتقادات مذهبی

شرایط اقتصادی ایجاد سوپرمارکت های حلال در نیوزلند

نیوزلند یکی از کشورهای مطرح قاره اقیانوسیه است و سرمایه گذاری در این کشور نیز می تواند بسیار ارزشمند باشد اما سوال اصلی در این بخش آن است که آیا سرمایه گذاری در توزیع محصولات حلال در این کشور می تواند سود آور باشد یا خیر؟! حقیقت امر آن است که در حال حاضر کمتر از 70000 مسلمان در کشور نیوزلند ساکن هستند اما جمعیت آن ها از سال 2001 تا کنون نیز همواره روندی مثبت داشته است و شاید بتوان انتظار داشت که این روند همچنان نیز ادامه خواهد داشت.

در حال حاضر فروشگاه های اسلامی نسبتا زیادی در نیوزلند وجود دارند و این مسئله رقابت در این عرصه را دشوار می کند. اما هرگز نمی توان این موضوع را بهانه ای مناسب برای دوری از این فرصت مناسب دانست. در صورتی که بتوانید تحقیقات تکمیلی را در این زمیه انجام دهید و با یک خلاقیت مناسب شرایط مناسبی برای خود ایجاد کنید، قادر خواهید بود تا در رقابت با تجارت های قدیمی در این عرصه سود مناسبی را به دست آورید.

توزیع سوپرمارکت های حلال در نیوزلند

قیمت محصولات در سوپرمارکت های حلال در نیوزلند

باید به این موضوع توجه داشت که هزینه زندگی در نیوزلند به نسبت برخی از کشورهای اروپایی بسیار بیشتر است و این کشور را می توان در دسته کشورهای گرانقیمت برای زندگی قرار داد. در جدول زیر هزینه های زندگی در کشور نیوزلند در رابطه با برخی از محصولات حلال ارائه شده است.

نوع کالاقیمت به دلار نیوزلند
یک لیتر شیر2.68$
یک کیلوگرم پنیر محلی10.69$
فیله مرغ (یک کیلوگرم)12.92$
گوشت گوساله (یک کیلوگرم)19.92$
نوشیدنی حلال3.37$
یک وعده غذا در رستوران20$

زندگی در نیوزلند حتی به مدتی کوتاه می تواند به پاسپورت شما اعتبار بسیار بالایی ببخشد و مسیر مهاجرت به سایر کشورهای جهان را برای شما فراهم آورد. در صورتی که قصد مهاجرت به یکی از برترین کشورهای جهان را دارید حتما با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید و از آخرین اطلاعات موجود در این زمینه بهره ببرید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *