هزینه زندگی

سوپرمارکت های حلال در هلند

سوپرمارکت های حلال در هلند

سوپرمارکت های حلال در هلند در قسمت غربی این کشور واقع شده اند و این موضوعی است که می تواند زندگی مسلمانان در شرق هلند را تحت تاثیر قرار دهد. هلند از دیرباز یکی از کشورهای جذاب برای مهاجرت به خارج از کشور در دید ایرانیان بوده است و مسلمانان زیادی نیز در این کشور سکونت دارند. دین در میان بسیاری از مردمان بومی هلند جایگاهی ندارد و نقش باورهای دینی در رفتارهای روزانه مردم هلند جایگاهی را بازی نمی کند. به همین دلیل است که بسیاری از مردم هلند ترجیح می دهند که با افرادی که تظاهر به دینداری می کنند برخوردی نداشته باشند.

ریشه های ورود اسلام به کشور هلند هنوز مشخص نیست اما باید به این نکته اشاره داشت که ورود مسلمانان به این کشور در سال های اخیر اتفاق افتاده است و ریشه در تاریخ هلند ندارد. با این وجود مهاجرت مسلمانان به این کشور سبب شده است تا بحث دسترسی به سوپرمارکت های حلال در این کشور نیز از اهمیت بالایی برخوردار باشد. هلند همچنین میزبان توریست های مسلمان زیادی است که آن ها نیز برای تامین خوراک خود به این فروشگاه ها نیاز خواهند داشت. اهمیت این موضوع مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت را بر آن داشته تا در این رابطه، اطلاعاتی دقیق را در اختیار شما قرار دهند.

شرایط اقتصادی ایجاد سوپرمارکت های حلال در هلند

جمعیت مسلمان هلند و نیاز آنان به سوپرمارکت های حلال

جمعیت مسلمانان در کشور هلند از سال 1970 شروع به افزایش داشته است و دلیل آن نیز مهاجرت عمده شهروندان کشور اندونزی به این کشور بوده است. در سال های بعد نیز نیروی کار ترک در کنار مهاجرت گسترده به آلمان، مهاجرت به هلند را نیز به امری رایج تبدیل کردند و این مسئله سبب شد تا جمعیت مسلمانان در این کشور از یک اقلیت کوچک به یک گروه بزرگ تبدیل شوند تا جایی که امروزه 5% از جمعیت کشور هلند را مسلمانان تشکیل می دهند.

امروزه باورهایی مانند انسان گرایی در هلند ارزش بالاتری نسبت به ادیان آسمانی پیدا کرده است و سرشماری های جدید در این کشور نشان می دهد که وابستگی به کلیسا و دین در این کشور در میان بومیان روز به روز کمتر می شود.

در نمودار زیر می توان توزیع جمعیت در هلند بر اساس باورهای دینی را مشاهده کرد.

توزیع جمعیت در هلند بر اساس باورهای دینی

شرایط اقتصادی ایجاد سوپرمارکت های حلال در هلند

هلند یکی از کشورهای ثرتمند اروپایی است و میزان درآمد در این کشور نیز به نسبت بسیاری از کشورهای اروپایی در سطح بالاتری قرار دارد. سرمایه گذاری در هلند در سال های اخیر توجه بسیاری از ثروتمندان را به خود جلب کرده است و شرکت های متعددی در زمینه های IT و تکنولوژی توانسته اند حمایت های مالی خارجی را به دست آورند و این مسئله ای است که می توان پیش از سرمایه گذاری در این کشور به آن توجه کرد و امید داشت که سرمایه گذاری صورت گرفته می تواند موفقیت بسیار بالایی را نیز به همراه داشته باشد.

در هلند سوپرمارکت های حلال نسبتا زیادی در مناطق غربی این کشور وجود دارد اما در قسمت شرقی این کشور فروشگاه های مشابه به ندرت در دسترس عموم قرار می گیرند و این مسئله ای است که می تواند یک فرصت سرمایه گذاری مناسب در شرق هلند و در همسایگی آلمان را برای متقاضیان سرمایه گذاری ایجاد کند.

در تصویر زیر می توان دید بهتری نسبت به توزیع فروشگاه های حلال در هلند به دست آورد:

توزیع فروشگاه های حلال در هلند

قیمت محصولات در سوپرمارکت های حلال در هلند

هزینه زندگی در هلند به نسبت بسیاری از کشورهای اروپایی بسیار گران تر است و به همین دلیل به بسیاری از افرادی که قصد ورود به خاک این کشور را دارد توصیه می شود تا پیش از هرگونه اقدام ابتدا هزینه های زندگی خود در این کشور را مورد محاسبه قرار دهند تا در میانه راه دچار مشکل نشوند.

در جدول زیر قیم برخی از کالاهایی که مسلمانان برای زندگی در یک کشور غیراسلامی به آن نیاز پیدا می کنند مورد بررسی قرار گرفته شده است:

نوع کالاقیمت به یورو
یک لیتر شیر€0.99
یک کیلوگرم پنیر محلی€11.13
فیله مرغ (یک کیلوگرم)€7.79
گوشت گوساله (یک کیلوگرم)€22.70
نوشیدنی حلال€2.50
یک وعده غذا در رستوران€15

تهیه غذای حلال در سوپرمارکت های هلند

هلند غذای حلال در دسترس دارد. بسیاری از شهرهای هلند، از جمله آمستردام، روتردام، لاهه و اوترخت، به دلیل جمعیت متنوع که شامل مسلمانان با پیشینه ‌های مختلف می‌شود، تعداد قابل توجهی رستوران ‌های حلال، سوپرمارکت ‌ها و قصابی ‌ها دارند. غذای حلال طبق قوانین رژیم غذایی اسلامی تهیه می شود و در هلند به طور گسترده ای در دسترس است. با این حال، اگر در مورد مکان ‌هایی در هلند می ‌پرسید که می ‌توانید غذای حلال یا خدمات مسلمانان پسند پیدا کنید، بیشتر شهرهای بزرگ مانند آمستردام، روتردام، لاهه یا اوترخت رستوران ‌ها و مغازه‌ های مختلفی دارند که غذاهای حلال ارائه می‌ دهند. جمعیت های متنوع آنها در این شهرها مساجد و مراکز اسلامی نیز وجود دارد.

برای رستوران ها یا خدمات خاص، همیشه بهترین کار این است که تحقیقات فردی انجام دهید یا به صورت محلی سؤال کنید، زیرا مؤسسات می توانند منابع غذایی و شیوه های غذایی خود را در طول زمان تغییر دهند. یادتان باشد حلال فقط گوشت نیست. بسیاری از گزینه‌ های گیاه ‌خواری و وگان طبیعتاً با حلال سازگار هستند، بنابراین اگر نمی‌ توانید یک مکان خاص حلال پیدا کنید، می ‌توانند جایگزین ‌های خوبی باشند.

هلند کشوری کم نظیر برای زندگی است و تحصیل در این کشور در حال حاضر یکی از ممکن ترین مسیرهای زندگی به حساب می آید. در صورت تمایل به کسب اطلاعات تکمیلی در خصوص مهاجرت به هلند می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید و از دانش مهاجرتی ایشان بهره ببرید.

سوالات مهم درباب سوپرمارکت های حلال در هلند

در بخش پایانی مقاله پیشرو پاسخ گوی سوالات مهم شما خواهیم بود:

  • شرایط اقتصادی ایجاد سوپرمارکت های حلال در هلند چگونه است؟ هلند یکی از کشورهای ثرتمند اروپایی است و میزان درآمد در این کشور نیز به نسبت بسیاری از کشورهای اروپایی در سطح بالاتری قرار دارد. سرمایه گذاری در هلند در سال های اخیر توجه بسیاری از ثروتمندان را به خود جلب کرده است و شرکت های متعددی در زمینه های IT و تکنولوژی توانسته اند حمایت های مالی خارجی را به دست آورند و این مسئله ای است که می توان پیش از سرمایه گذاری در این کشور به آن توجه کرد و امید داشت که سرمایه گذاری صورت گرفته می تواند موفقیت بسیار بالایی را نیز به همراه داشته باشد.
  • جمعیت مسلمان هلند و نیاز آنان به سوپرمارکت های حلال به چه صورت است؟ جمعیت مسلمانان در کشور هلند از سال 1970 شروع به افزایش داشته است و دلیل آن نیز مهاجرت عمده شهروندان کشور اندونزی به این کشور بوده است. در سال های بعد نیز نیروی کار ترک در کنار مهاجرت گسترده به آلمان، مهاجرت به هلند را نیز به امری رایج تبدیل کردند و این مسئله سبب شد تا جمعیت مسلمانان در این کشور از یک اقلیت کوچک به یک گروه بزرگ تبدیل شوند تا جایی که امروزه 5% از جمعیت کشور هلند را مسلمانان تشکیل می دهند.
4.3/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *