هزینه زندگی

سوپرمارکت های حلال در پرتغال

سوپرمارکت های حلال در پرتغال

دسترسی به سوپرمارکت های حلال در پرتغال با توجه به تعداد مسلمانانی که در این کشور زندگی می کنند نسبتا مناسب است و مورد توجه میباشد. از همین رو می توان پرتغال را کشوری دانست که مسلمانان در آن دغدغه چندانی برای تامین نیازهای اولیه خود در بخش خوراک ندارند. پرتغال در سال های اخیر مسیرهای مختلف سرمایه گذاری را برای مهاجران هموار ساخته است و به همین دلیل است که جمعیت زیادی خود را به خاک این کشور می رسانند.

هزینه های زندگی در کشور پرتغال نسبتا کم است و از طرف دیگر دانشگاه های نسبتا مناسبی نیز در این کشور وجود دارد از همین رو می توان مهاجرت تحصیلی به این کشور را نیز ارزشمند معرفی کرد. مسلمانانی که به کشور پرتغال مهاجرت می کنند، دغدغه چندانی از بابت تامین نیازهای خود در این کشور نخواهند داشت و این مسئله ای است که مهاجرت به این کشور را در دید این افراد محبوب کرده است. به دلیل سوالات متعدد مطرح شده توسط هموطنان ما در این رابطه، ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تلاش کرده ایم تا به این پرسش ها پاسخ دهیم.

جمعیت مسلمان پرتغال و نیاز آنان به سوپرمارکت های حلال

پرتغال کشوری با جمعیت اکثر مسیحی در غربی ترین مرز قاره اروپاست و جمعیت مسلمان کمی در این کشور زندگی می کنند. ورود اسلام به این کشور از طریق بردگانی بوده است که در قرن 17 تا 19 از کشورهای آفریقایی مانند موزامبیک و گینه بیسائو برای کار به این کشور آورده شدند. در سال های بعد نیز شهروندان کشور مراکش که خود را به کشورهای اروپایی از جمله فرانسه رساندند، بخش دیگری از مسلمانان در این کشور را تشکیل دادند.

جمعیت مسلمانان در کشور پرتغال در حدود 65000 نفر اعلام شده است که درصد ناچیزی از جمعیت این کشور را تشکیل می دهد. درصد قابل توجهی از شهروندان این کشور را مسلمانان سنی مذهب تشکیل می دهند و در حدود 5000 شهروند شیعه مذهب از شیعیان اسماعیلی نیز در این کشور ساکن هستند. با این حال جمعیت مسلمانان در این کشور بر خلاف کشورهای همسایه آن بسیار محدودتر است و طبیعی است که این مسئله بر تعداد سوپرمارکت های حلال در کشور پرتغال نیز تاثیرگذار خواهد بود.

شرایط اقتصادی ایجاد سوپرمارکت های حلال در پرتغال

شرایط اقتصادی ایجاد سوپرمارکت های حلال در پرتغال

اگر به فکر سرمایه گذاری در کشور پرتغال هستید، مسیر مهاجرت به این کشور برای شما بسیار هموار است. هر فرد خارجی می تواند در کشور پرتغال ملکی به ارزش 350000€ تا 500000€ (یورو) را خریداری کند و از طریق ویزای طلایی پرتغال اقامت این کشور را به همراه اعضای خانواده خود به دست آورد. به دست آوردن این ویزا مسیر دریافت پاسپورت این کشور را نیز برای فرد و اعضای خانواده او بسیار هموار خواهد کرد.

در صورتی که فرد ایده خلاقانه ای برای راه اندازی یک فروشگاه بزرگ فروش محصولات از جمله محصولات حلال در سر داشته باشد و توانایی استخدام نیروی کار پرتغالی را نشان دهد، قادر خواهد بود تا با استفاده از حمایت های دولتی، تجارت خود را نیز گسترش دهد چراکه یکی از دغدغه های اصلی دولت پرتغال ایجاد شغل برای شهروندان خود در زمینه های مختلف است. در تصویر زیر می توانید توزیع دقیق فروشگاه های حلال در کشور پرتغال را مشاهده کنید جاییکه تمرکز اصلی فروشگاه های حلال در شهر لیسبون قرار دارد.

توزیع دقیق فروشگاه های حلال در کشور پرتغال

قیمت محصولات در سوپرمارکت های حلال در پرتغال

خوشبختانه هزینه های زندگی در کشور پرتغال به طور کلی بسیار مقرون به صرفه است و شهروندان خارجی در این کشور که توانایی کار را نیز ندارند، می توانند با آسودگی خاطر بیشتری هزینه های زندگی خود را تامین کنند. مسلمانان به این دلیل که دسترسی کامل و همیشگی به محصولات حلال برای آن ها میسر نیست، باید انتظار پرداخت پول بیشتر برای تهیه محصولات حلال را داشته باشند. در جدول زیر قیمت برخی از محصولات حلال ارائه شده است.

نوع کالاقیمت به یورو
یک لیتر شیر0.63€
یک کیلوگرم پنیر محلی6.74€
فیله مرغ (یک کیلوگرم)5€
گوشت گوساله (یک کیلوگرم)9.29€
نوشیدنی حلال1.32€
یک وعده غذا در رستوران8€

آنچه مسلم است آنکه پرتغال کشوری درجه یک در قاره اروپا نیست اما می تواند پلی بسیار مناسب برای ورود به این کشور باشد. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از آمادگی کامل در این زمینه برخوردارند تا علاقمندان به مهاجرت به پرتغال را در این مسیر یاری و همراهی نمایند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *