هزینه زندگی

سوپرمارکت های حلال در کره جنوبی

سوپرمارکت های حلال در کره جنوبی

سوپرمارکت های حلال در کره جنوبی دسترسی مسلمانان و گردشگران خارجی این کشور را به مواد غذایی و محصولات حلال تسهیل کرده اند. می توان ادعا کرد که هر ساله زندگی مسلمانان در کره جنوبی آسان تر می شود. هر سال می توان تعداد بسیار بیش تری از گردشگران مسلمان را مشاهده کرد که از مسجد مرکزی بازدید می کنند. همچنین، سوپرمارکت ها و فروشگاه های مواد غذایی حلال بسیاری که در زمینه محصولات حلال متخصص هستند مانند Foreign Mart و National Mart و حتی فروشگاه های گوشت حلال مانند Al Baraka در نزدیکی مسجد مرکزی سئول در این کشور وجود دارند.

علاوه بر این، چند فروشگاه آنلاین وجود دارد که مسلمانان می توانند گوشت گاو، گوشت بره و مرغ سفارش دهند و در مدت 24 ساعت در دم در خانه خود تحویل بگیرند. یکی از این وب سایت ها Al Bazaar می باشد. همچنین در این کشور مکان های حلال زیادی برای صرف غذا وجود دارد، مانند Makan Restaurant، Troy Kebab، EID Restaurant، My Kebab، Kervan Bakery و غیره. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله حاضر را جهت راهنمایی علاقه مندان مهاجرت به کره جنوبی یا سرمایه گذاری در کره جنوبی به شرح زیر تهیه نموده اند.

درباره کره جنوبی و مسلمانان آن

کره جنوبی با نام رسمی جمهوری کره کشوری در آسیای شرقی است که قسمت جنوبی شبه جزیره کره را تشکیل می دهد و دارای مرز زمینی با کره شمالی است. جمعیت کره جنوبی در حال حاضر 51313145 نفر است. حدود 25000000 نفر، یعنی تقریبا نیمی از جمعیت کره جنوبی، در ناحیه پایتختی سئول زندگی می کنند. کره جنوبی کشوری پیشرفته است و به عنوان هفتمین کشور برتر در شاخص توسعه انسانی در منطقه آسیا و اقیانوسیه قرار دارد. اقتصاد این کشور از نظر تولید ناخالص داخلی اسمی در رتبه دهم بزرگ ترین اقتصاد جهان قرار دارد. شهروندان این کشور از یکی از سریع ترین سرعت های اتصال اینترنت و متراکم ترین شبکه ریلی پرسرعت جهان برخوردار هستند. کره جنوبی پنجمین صادرکننده بزرگ و هشتمین واردکننده بزرگ جهان است. نمودار زیر پراکندگی گروه های قومی در کره جنوبی را نشان می دهد:

پراکندگی قومی در کره جنوبی

نمودار زیر نیز پراکندگی ادیان در این کشور را نشان می دهد:

پراکندگی ادیان در کره جنوبی

سایر ادیان در نمودار فوق شامل اسلام، فرقه داخلی بودیسم وون و انواع مختلفی از ادیان بومی از جمله کندوئیسم و غیره می باشد. طبق گزارش فدراسیون مسلمانان کره، حدود 100000 مسلمان در کره جنوبی زندگی می کنند که حدود 70% تا 80% آن ها خارجی هستند. طبق سرشماری سال 2015، 130000 مسلمان در کره جنوبی وجود داشت که غالبا کارگران مهاجر پاکستانی و بنگلادشی بوده و 35000 نفر از آن ها مسلمان کره ای بودند. سئول به تنهایی 40% از کل مسلمانان کره جنوبی را در اختیار دارد. در میان کره ای ها، مسلمانان تنها 0.2% از کل جمعیت را تشکیل می دهند. با این وجود، مهاجرت روزافزون مسلمانان به کره باعث می شود که جوامع مسلمان در کره همچنان رشد کرده و نقش های مهمی را ایفا کنند. مسلمانان در این کشور دارای مرکز جامعه مسلمانان در سئول و چند مسجد در سراسر کشور هستند.

وضعیت سوپرمارکت های حلال در کره جنوبی

بررسی ها نشان می دهد در کره جنوبی مسلمانان به سوپرمارکت ها و رستوران های حلال دسترسی دارند و محدودیتی در زمینه تهیه مواد غذایی و غذای حلال ندارند. به عنوان مثال، وب سایت Zabihah فهرستی از 33 رستوران و سوپرمارکت یا مارکت حلال در کره جنوبی را ارائه داده است که مسلمانان می توانند از طریق آن ها مواد غذایی و غذای حلال تهیه کنند. در کره جنوبی، علاوه بر تهیه مواد غذایی حلال به صورت حضوری از سوپرمارکت های حلال، مسلمانان می توانند به طور آنلاین نیز خرید کنند. به عنوان مثال، آن ها می توانند به طور آنلاین از طریق وب سایت هایی مانند Al – Halal Mart، Shejang و Al-bazaar مواد غذایی و انواع گوشت حلال را سفارش دهند. اکثر سوپرمارکت ها و مارکت های حلال در کره جنوبی در سئول قرار دارند.

به عنوان مثال، Foreign Food Mart، National Foods Mart، Zaffran Mart و Kampungku Mart در سئول واقع هستند. همان طور که گفتیم، در کره جنوبی مسلمانان می توانند در رستوران های حلال نیز غذای حلال صرف کنند. به عنوان مثال، می توان به Makan Halal restaurant، EID Halal Korea Food و Yang GOOD به عنوان رستوران های حلال کره جنوبی اشاره نمود. مسلمانان در کره جنوبی دارای مسجد هستند و مشکلی در زمینه انجام امور دینی خود در این کشور ندارند. همچنین، با مهاجرت روزافزون مسلمانان به کره جنوبی، به نظر می رسد تاسیس سوپرمارکت ها و رستوران های حلال در این کشور یک سرمایه گذاری سودآور باشد.

وضعیت سوپرمارکت های حلال در کره جنوبی

معرفی سوپرمارکت های حلال در کره جنوبی

در زیر برخی از سوپرمارکت ها و مارکت های حلال در کره جنوبی یا سوپرمارکت ها و مارکت هایی که در این کشور مواد غذایی حلال عرضه می کنند را معرفی می کنیم:

سوپرمارکت یا مارکت حلالشماره تماسمحل اسقرار
Foreign Food Mart+82 2-793-0082سئول
Yes! Halalسئول
Halalco Food Mart+82 32-834-5152اینچئون
Global Food Mart+82 10-3492-4592دائجون
Al Bazaar Korea+82 10-5601-2434سئول
Global Food Mart (KLESKO)+82 31-308-8260گیئونگی-دو
ACCN Foreign Food Mart & Café – Halal Mart For Gwangju+82 10-3040-5100گوانگجو
Shahjan Mart and Halal Food+82 10-9280-6679بوسان
Kampungku Halal Mart+82 10-4062-2263سئول
Kirshan Food Mart Korea+82 10-4056-4432گیئونگی-دو
TJ Mart+82 10-3301-6184گیئونگی-دو
ASIAN MART+82 2-2299-3357سئول
H.Mart+82 10-2221-0504بوسان

جهت کسب اطلاعات بیش تر درباره سوپرمارکت های حلال در کره جنوبی و سرمایه گذاری در کره جنوبی با کارشناسان باتجربه و مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *