هزینه زندگی

سوپر مارکت های حلال در موناکو

سوپر مارکت های حلال در موناکو

با توجه به رشد جمعیت مسلمان در فرانسه از جمله موناکو تقاضا برای خرید اقلام روزمره از سوپر مارکت های حلال در موناکو نیز در حال افزایش است. تلاش این نوع فروشگاه ها نیز عرضه محصولات حلال کاملا منطبق با قوانین شرعی اسلام بمنظور کسب رضایت مشتریانشان می باشد. از معروفترین این سوپر مارکت ها در موناکو می توان به سوپر مارکت های Beefbar، Del Monte International GmbH و نیز Just Provisions اشاره نمود. تیم کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در همین مقاله ضمن معرفی برخی از این سوپر مارکت ها همچنین شما را با نحوه شناسایی محصولات حلال از غیرحلال در این سوپر مارکت ها آشنا می کنند.

نحوه یافتن سوپر مارکت های حلال در موناکو

اکثر مسلمانان مقیم کشور فرانسه و نیز موناکو رژیم غذایی اسلامی ویژه خود را دارند که مطابق قوانین شرع اسلام است. مثلا مسلمانان در موناکو نیز شرعا از خوردن گوشت حیوانات حرام گوشت مثل خوک و یا خوردن گوشت حیوانات حلال گوشت ذبح شده به صورت غیر اسلامی منع شده اند. همچنین در دین اسلام آشامیدن شراب و یا غذاهای حاوی شراب حرام است. بنابراین سبک غذایی مسلمانان در موناکو کاملا متفاوت از سبک غذایی اروپاییان است. پس مسلمانان مقیم موناکو بایستی به فکر یافتن سوپر مارکت های حلال در موناکو باشند که یافتن آنها نیز کار خیلی آسانی نیست. در اینجا ما به برخی از این سوپر مارکت ها در موناکو اشاره می کنیم:

1.سوپر مارکت Beefbar: سوپرمارکت مخصوص عرضه گوشت حلال در موناکو می باشد. این سوپر مارکت در آدرس 42 Quai Jean-Charles Rey, 98000 Monaco واقع شده است.

سوپرمارکت مخصوص عرضه گوشت حلال در موناکو

2. سوپر مارکت Del Monte International GmbH: یکی دیگر از سوپر مارکت های حلال در موناکو سوپر مارکت دل مونته می باشد. اغلب محصولات عرضه شده در این سوپر مارکت از نوع سبزیجات و میوه می باشد و بر روی آن لوگوی Suitable for Vegetarian یا مناسب برای گیاهخوران حک شده است.

3. سوپر مارکت Just Provisions: که در واقع فروشگاه خواروبار در شهر موناکو است و 24 ساعته بر روی مشتریانش باز است. در این فروشگاه نیز امکان خرید حضوری یا آنلاین محصولات حلال و سبزیجات برای مشتریان فراهم است.

فروشگاه خواروبار در شهر موناکو

نحوه تشخیص محصولات حلال در سوپرمارکت های حلال در موناکو

علاوه بر مشکل یافتن سوپر مارکت های حلال در شهری مثل موناکو تشخیص و شناسایی دقیق محصولات حلال از محصولات غیر حلال نیز یک کار سختی است. چرا که در برخی موارد محصولات حلال با محصولات غیر حلال شباهت هایی دارند. بنابراین تشخیص یک محصول حلال بر عهده خود شخص بوده و تقریبا یک کار سختی است. اما مسلمانان مقیم موناکو با رعایت چند نکته ساده اما کاربردی می توانند این محصولات را در نه تنها در سوپر مارکت های حلال در موناکو بلکه در سایر سوپری های این شهر تشخیص دهند. این نکات از این قرار است:

  • بخش حلال یا halal section: اغلب سوپر مارکت های حلال در موناکو و حتی سوپر مارکت های غیر حلال نیز بخشی به نام بخش حلال دارند و در آن به عرضه محصولات اسلامی با حلال می پردازند.
  • علامت حلال یا halal sign: یکی از مهمترین موارد در شناسایی یک محصول حلال توجه به لوگوی حلال بر روی آن محصول می باشد.
  • عبارت مناسب برای گیاهخواران یا Suitable for Vegetarian: با دیدن این برچسب روی محصول نیز می توان به حلال بودن یک محصول پی برد. چرا که در محصول مورد نظر دیگر اثری از گوشت نیست.
  • ترکیبات یا Ingradients: با بررسی این ترکیبات نیز می توان به حلال بودن محصول پی برد.
  • کشور تولید کننده: اغلب محصولات حلال وارد شده از کشورهای اسلامی در خاورمیانه مثل ترکیه، قطر، امارات و غیره هستند. بنابراین با دیدن اسامی این کشورها بر روی محصول نیز می توان به حلال بودن آن پی برد.

نحوه تشخیص محصولات حلال در سوپرمارکت های حلال در موناکو

هزینه زندگی در موناکو به چه صورتی است؟

موناکو کشور عیان نشین ها و افراد ثروتمند جهان است و به همین دلیل می توان گفت و انتظار هم داشت که هزینه زندگی در موناکو بسیار بالا باشد. بر طبق آمار سال 2021، متوسط ماهیانه هزینه زندگی در موناکو بدون ا حتساب اجاره خانه حدود 1618€ (یورو) است و با احتساب اجاره آپارتمان تک خواب از وسط شهر حدود 6493€ (یورو) و با احتساب اجاره آپارتمان تک خواب از حومه شهر حدود 5039€ (یورو) می باشد. بر این اساس جزئیات برخی از هزینه های افراد در موناکو 2021 از این قرار می باشد:

آیتم هاهزینه به یورو
هزینه رستوران ارزان قیمت€30.00
1 لیتر شیر تازه€2.00
1 عدد نان€2.67
1 کیلو برنج€2.12
1 کیلو پنیر€18.00
1 کیلو گوشت مرغ€11.35
1 کیلو گوشت گاو€12.00
یک لیتر بنزین€1.68
هزینه بلیط یک مسیره€2.00
اجاره آپارتمان تک خواب وسط شهر€4875
اجاره آپارتمان تک خواب خارج از شهر€3421

با توجه به آمارهای فوق اکنون براحتی می توان گفت که آیتم هزینه اجاره خانه با سهم بالای 70% بیشترین بودجه افراد را در موناکو به خود اختصاص می دهد. نمودار آماری زیر نیز معرف همین واقعیت می باشد:

توزیع هزینه زندگی در موناکو

یکی از سریعترین روش ها برای دریافت اقامت از کشور موناکو سرمایه گذاری در این کشور می باشد. سرمایه گذاری در موناکو نیز از طریق ثبت شرکت میسر بوده و شرایط ویژه ای دارد. شما عزیزان برای اطلاع از شرایط و مقررات ثبت شرکت در اروپا 2021 می توانید از مشاوره های کاملا حرفه ای تیم کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره گیرید.

4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *