هزینه زندگی

سوپر مارکت های حلال در مکزیک

سوپر مارکت های حلال در مکزیک

در سال های اخیر درخواست برای خرید از سوپر مارکت های حلال در مکزیک افزایش یافته است که از دلایل آن جمعیت مسلمانان مقیم مکزیک است که رژیم غذایی اسلامی خاص خود را دارند. پس طبیعتا مسلمانان مقیم مکزیک به دنبال تهیه گوشت حلال و شرعی از سوپرمارکت های موسوم به سوپرمارکتهای حلال در مکزیک خواهند بود. بیشترین تعداد این نوع فروشگاه های دارای محصولات حلال را نیز می توان در مکزیکوسیتی یافت. از جمله معروفترین مراکز تهیه غذاهای حلال در مکزیک می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • Tandoor
  • El Jamil
  • La Casbah
  • Asador Libanes

برای اخذ اقامت مکزیک 2021 نیز شیوه ها و روش های قانونی مختلفی وجود دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شیوه ها، شرایط و قوانین مهاجرت به مکزیک 2021 نیز می توانید با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه باشید.

دلیل احداث سوپر مارکت های حلال در مکزیک

با اینکه اکثریت جمعیت کشور مکزیک را مسیحیان کاتولیک با سهم بیش از 77% تشکیل می دهند اما جمعیت مسلمانان مقیم مکزیک نیز کم نیست. بر اساس آمار سال 2020، مسلمانان چه از اتباع مکزیک و چه از افراد خارجی مقیم این کشور حدود 0.1% از جمعیت این کشور را تشکیل می دهند. تصویر زیر نشانگر ترکیب جمعیتی مسلمانان مقیم در کشورهای مختلف جهان از جمله کشور مکزیک می باشد:

ترکیب جمعیتی مسلمانان مقیم در کشورهای مختلف جهان

بنابراین طبیعی است که یکی از دغدغه های اصلی این جمعیت مسلمان یافتن سوپر مارکت های حلال در مکزیک باشد تا بتوانند اقلام زندگی خود را به سبک اسلامی تهیه کنند. مثلا بر طبق شرع اسلام، خوردن گوشت حیوانات حرام گوشت مثل خوک حرام و ذبح حیوانات حلال گوشت نیز به سبک اسلامی واجب است. پس طبیعتا مسلمانان مقیم مکزیک به دنبال تهیه گوشت حلال و شرعی از سوپرمارکت های موسوم به سوپرمارکت های حلال در مکزیک خواهند بود. بنابراین از دلایل اصلی احداث این نوع سوپر مارکت ها در کشور مکزیک تامین اقلام زندگی جمعیت مسلمانان می باشد.

معرفی سوپر مارکت های حلال در مکزیک

مسلمانان سبک غذایی مخصوص خود را دارند که معمولا با عنوان حلال halal شناخته می شود و این نه تنها مربوط به محصولات گوشتی بلکه در رابطه با همه محصولات غذایی و حتی در رابطه با نحوه ذبح حیوانات حلال گوشت نیز می باشد. بنابراین یافتن سوپر مارکت های حلال در مکزیک برای اتباع مسلمان مثل ایرانیان مقیم مکزیک بسیار مهم است. در لیست زیر می توان با معروفترین مراکز عرضه غذاهای حلال در مکزیکو سیتی (پایتخت مکزیک) آشنا شد:

نام رستوران یا سوپر مارکتغذای حلالآدرس
Tandoorداردخیابان آمستاردام، شماره 72، مکزیکو سیتی
El Jamilداردخیابان آمستاردام، شماره 306، مکزیکو سیتی
La Casbahداردخیابان ماراکان کامپچه 174، مکزیکوسیتی
Asador Libanesداردخیابان سی کانزاس 19

معرفی سوپر مارکت های حلال در مکزیک

محصولات عرضه شده در سوپر مارکت های حلال در مکزیک

سوپر مارکت های حلال در مکزیک نه تنها در بین مسلمانان بلکه حتی در بین شهروندان مکزیکی نیز از برندهای معروف و خوش نام این کشور می باشد. چرا که به دلیل سودمندی و فایده محصولات عرضه شده در این نوع سوپرمارکت ها تقاضا برای خرید از آنها نیز در حال افزایش است. از جمله مهمترین محصولات عرضه شده در سوپر مارکت های حلال در مکزیک می توان به اقلام زیر اشاره نمود:

  • گوشت مرغ حلال یا halal chicken
  • گوشت گاو حلال یا halal beef
  • گوشت گوسفندی حلال یا halal mutton
  • و سایر اقلام خواروبار حلال

اما جدا از اقلام عرضه شده فوق، شما در هتل ها و رستوران های حلال در مکزیک می توانید برخی از غذاهای خلال زیر را نیز سفارش دهید. البته اگر در منوی آنها به این غذاها اشاره شده باشد:

  • تورتیلا
  • فلافل
  • چیلاکوییلس
  • بیریا
  • پوزول
  • انچیلاداس
  • گوردیتاس
  • الوتس

هزینه زندگی در مکزیک به چه صورتی است؟

مکزیک برای زندگی و اقامت شهروندان خارجی کشور گرانی نیست بلکه بر عکس همسایگان خود مثل آمریکا و کانادا، هزینه زندگی در مکزیک با متوسط ماهیانه حدود $900 (دلار) خیلی پایین و در حد مقرون به صرفه ای قرار دارد. درصد تورم سال 2021 در این کشور حدود 5.89% می باشد و این شاخص در تمام شهرهای این کشور تقریبا یکسان است. به همین دلیل نیز شاخص هزینه زندگی مثلا در دو شهر مکزیکو سیتی و مونتری اختلاف کمی با هم دارند. نمودار زیر نشانگر نرخ درصدی تورم سال 2021 در کشور مکزیک می باشد:

نرخ درصدی تورم در سال های اخیر در مکزیک

برای اینکه بحث هزینه های زندگی در مکزیک برایتان ملموس تر باشد، ما در جدول زیر به برخی از این هزینه ها در مکزیک اشاره می کنیم:

آیتم هاهزینه به دلار
هزینه رستوران ارزان قیمت6.07$
1 لیتر شیر تازه1.06$
1 عدد نان1.65$
1 کیلو برنج1.33$
1 کیلو پنیر5.78$
1 کیلو گوشت مرغ5.02$
1 کیلو گوشت گاو7.70$
یک لیتر بنزین1.01$
هزینه بلیط یک مسیره0.51$
اجاره آپارتمان تک خواب وسط شهر/ حومه شهر419$ /271$

با توجه به آمار جدول فوق اکنون به راحتی می توان متوجه این نکته شد که بیشترین بودجه افراد در کشور مکزیک صرف هزینه های خرید از بازار (34%) می شود:

توزیع هزینه زندگی در مکزیک

برای مهاجرت به مکزیک 2021 روش های قانونی مختلفی همانند کار، سرمایه گذاری، ازدواج و یا تحصیل در مکزیک وجود دارد. بنابراین برای اطلاع دقیق و کامل از قوانین مهاجرتی مکزیک حتما از مشاوره های تخصصی گروه کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره مند شوید.

4/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *