هزینه زندگی

سوپر مارکت های حلال در نروژ

سوپر مارکت های حلال در نروژ

بخش زیادی از جمعیت مسلمان اروپا مقیم نروژ بوده و یکی از دغدغه های اصلی آنها در این کشور یافتن سوپر مارکت های حلال در نروژ می باشد. چرا که بر طبق قوانین شرع اسلام خوردن هر چیز حرام مثل خوردن گوشت حیوانات حرام گوشت مثل خوک حرام است. بنابراین جمعیت مسلمان مقیم نروژ همواره در عدات غذایی خود از سبک غذایی اسلامی پیروی می کنند. به همین دلیل نیز تیم کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله شما را با شرایط این رستوران ها آشنا کرده و در این بین نیز برخی از معروفترین این رستوران ها را نیز به شما عزیزان معرفی می کنند.

معرفی سوپر مارکت های حلال در نروژ

تهیه غذاها و کلا محصولات حلال برای مسلمانان مقیم نروژ از اهمیت زیادی برخوردار است. به همین دلیل نیز شناخت این نوع از سوپر مارکت ها در کشور نروژ برای مسلمانان مقیم این کشور در اولویت قرار دارد چراکه آنها بر اساس محولات غذایی اسلامی است که رژیم غذایی خود را تنظیم می کنند. در اینجا به برخی از معروفترین این سوپر مارکت ها در نروژ می پردازیم:

1.سوپر مارکت Albraka AS House of Halal: این سوپر مارکت یکی از سوپر مارکت های حلال در کشور نروژ می باشد. سوپر مارکت مذکور در شهر تروندهایم قرار داشته و ساعت شروع به کار آن نیز از 11 صبح می باشد.

Albraka AS House of Halal

2. سوپر مارکت Pak Matsenter As: از دیگر سوپر مارکت های حلال در نروژ می توان به این فروشگاه اشاره نمود. سوپر مارکتی که در شهر اوسلو (پایتخت نروژ) واقع شده و ساعت شروع به کار آن استثنائا در ایام شیوع کرونا از ساعت 12 می باشد. ضمنا امکان خرید اقلام حلال از این سوپر مارکت هم به صورت خرید در فروشگاه و هم تحویل در محل وجود دارد.

Pak Matsenter Supermarket

3. سوپر مارکت Norbygata Grocery As: این فروشگاه یک نوع فروشگاه حلال از نوع آسیایی در اوسلو می باشد. ساعت شروع به کار آن از ساعت 10 صبح بوده و از جمله محصولات ارائه شده در آن شامل گوشت حلال و انواع سبزیجات و میوه ها می باشد.

norbygata grocery

4. سوپر مارکت Middelhavets Marked As: این فروشگاه یکی از بهترین سوپر مارکت های حلال در تروندهایم نروژ می باشد. این سوپر مارکت نیز از ساعت 10 صبح آماده ارائه خدمت به مشتریان خود می باشد.

دلایل تمایل به خرید از سوپر مارکت های حلال در نروژ

دلایل تمایل به خرید از سوپر مارکت های حلال در نروژ

برای تحلیل تمایل به خرید از سوپر مارکت های حلال در نروژ دلایل متعددی را می توان ذکر کرد. یکی از مهمترین دلایل برای خرید از این سوپر مارکت ها جمعیت نسبتا زیاد مسلمانان مقیم کشور نروژ می باشد. بر طبق سرشماری سال 2019 جمعیت مسلمان نروژ در حدود 3.4% می باشد. ترکیب جمعیتی پیروان ادیان مختلف در نروژ را می توان در نمودار زیر مشاهده کرد:

توزیع پیروان ادیان مختلف در نروژ

از دلایل مهم دیگر برای بیان گرایش به سوی خرید از سوپر مارکت های حلال در نروژ عرضه محصولات حلال و شرعی مثل گوشت های حیوانات حلال گوشت و سایر محصولات شرعی در اینگونه سوپر مارکت ها می باشد. ضمنا از نظر پزشکی نیز محصولات ارائه شده در اینگونه سوپر مارکت ها برای سلامت انسان نیز بسیار مفید می باشد. به همین جهت نیز فقط مسلمانان مقیم نروژ نیستند که مشتری اینگونه سوپر مارکت ها هستند بلکه شهروندان نروژی نیز تمایل به خرید از این نوع سوپر مارکت ها را دارند.

چگونگی تشخیص محصولات حلال در سوپر مارکت های حلال در نروژ

یکی دیگر از دغدغه های مسلمان مقیم کشور نروژ، تشخیص دقیق محصولات حلال در فروشگاه ها و سوپر مارکت های این کشور می باشد. جهت تشخیص این محصولات معیارهای مختلفی وجود دارد. اولین و مهمترین معیار نیز وجود لوگوی حلال بر روی محصولات این فروشگاه هاست. معمولا لوگوی حلال از دو کلمه انگلیسی و عربی حلال به صورت زیر تشکیل می شود:

لوگوی حلال از دو کلمه انگلیسی و عربی

علاوه بر این برخی از مغازه ها که شاید از نوع سوپر مارکت های حلال در نروژ نیز نباشند پارتیشن یا بخشی با عنوان بخش حلال دارند و آنها فقط در این بخش به عرضه محصولات حلال می پردازند. اما اگر لوگوی حلال بر روی محصولی نبود افراد می توانند از روی کشور سازنده و یا مواد تشکیل دهنده آن محصول بخصوص نیز پی به حلال بودن محصول مدنظر ببرند. مثلا با دیدن تولید کشور قطر می توان به حلال بودن آن محصول پی برد. و یا اگر در ترکیبات آن محصول عنصری به نام گوشت وجود نداشته باشد و یا از نوع کاملا گیاهی باشد میتوان به حلال بودن محصول پی برد.

هزینه زندگی در نروژ به چه صورتی است؟

با اینکه استاندارد زندگی و سطح رفاه اجتماعی در کشور نروژ بسیار بالاست اما نمی توان از این نکته مهم نیز غافل شد که سطح هزینه زندگی در نروژ نیز بالا است. حتی جالب است بدانید که طبق رنکینگ گرانترین شهرهای جهان 2021، شهرهای مهم این کشور مثل ترومسو، استاوانگر، ترونهایم، اوسلو (پایتخت نروژ) و برگن به ترتیب در رتبه های 8 تا 12 شهرهای گران جهان قرار دارند. واقعیت خیلی مهمی که در جدول زیر نیز آن را مشاهده می کنید:

شاخص هزینه زندگی در شهرهای گران جهان

طبق گزارشات به روز، متوسط ماهیانه هزینه زندگی در نروژ برای هر نفر بدون احتساب اجاره خانه حدود $1268 (دلار) و با احتساب اجاره خانه از وسط شهر حدود $2443 (دلار) می باشد. در جدول زیر می توان با برخی از مهمترین آیتم ها در کشور نروژ آشنا شد:

آیتم هاهزینه به دلار
هزینه رستوران ارزان قیمت20.95$
1 لیتر شیر تازه2.19$
1 عدد نان3.31$
1 کیلو برنج3.16$
1 کیلو پنیر12.47$
1 کیلو گوشت مرغ14.76$
1 کیلو گوشت گاو13.28$
یک لیتر بنزین1.86$
هزینه بلیط یک مسیره4.42$
اجاره آپارتمان تک خواب وسط شهر1175$
اجاره آپارتمان تک خواب خارج از شهر919$

با تمام این اوصاف و با توجه به نمودار زیر می توان به این مهم پی برد که بالاترین هزینه ها در نروژ مربوط به هزینه خرید از بازار با سهم 36% می باشد:

توزیع هزینه زندگی در نروژ

عزیزان علاقه مند تحصیل در نروژ 2021 می توانند از طریق تماس با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در جریان شرایط و مقررات اخذ پذیرش و تحصیل ایرانیان در این کشور اروپایی قرار گیرند.

4.7/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *