مهاجرت

سیستم بهداشت و درمان مسکو روسیه

سیستم بهداشت و درمان مسکو روسیه

چنانچه خواهان کسب اطلاعاتی در زمینه سیستم بهداشت و درمان مسکو روسیه هستید باید در وهله نخست شرایط مربوط به آن را بررسی نمایید. این نکته را در نظر داشته باشید که به طور معمول، خارجی ها مستلزم دریافت بیمه پزشکی برای گرفتن ویزای روسیه یا چک کردن برنامه بیمه درمانی خصوصی خود در روسیه هستند. اخذ بیمه درمانی کشور روسیه مراحل و پیچیدگی هایی دارد که در صورت عدم اطلاع از آن ها ممکن است در مسیر درمانی دچار ضرر و زیان شوید، بنابراین به شما پیشنهاد می دهیم در این زمینه از مشاوره کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره بگیرید.

  • آیا شرایط بهداشتی در شهر مسکو مناسب است؟
  • شهروندان خارجی در مسکو می توانند از بیمه درمانی استفاده کنند؟
  • چگونه می توان از سیستم بهداشت عمومی روسیه استفاده کرد؟
  • مزایای استفاده از بیمه درمانی در سیستم بهداشتی روسیه چیست؟

شرایط بیمه درمانی روسیه در سال 2023

خارجیانی که از اتحادیه اروپا به روسیه می آیند و کارت بیمه بهداشتی اروپایی دارند (EHIC) برای اطلاع از سیستم بهداشت و درمان مسکو روسیه باید قبل از مسافرت یا نقل مکان به مسکو با دولت محلی خود چک کنند که آیا می توانند به مراقبت های بهداشتی در روسیه دسترسی پیدا کنند یا خیر. شهروندانی که از کشورهایی غیر از کشورهای اتحادیه اروپا به روسیه می روند باید بررسی کنند که آیا کشور اصلی آن ها دارای توافقنامه مراقبت های بهداشتی متقابل با روسیه هست یا خیر.

سفارت ایالات متحده در مسکو فهرستی از پزشکان، دندانپزشکان، اپتیک، داروخانه ها و بیمارستان های انگلیسی زبان برای مهاجران و بازدیدکنندگان پایتخت ارائه می دهد. در سال 2023 متقاضیان انگلیسی زبان می توانند به این فهرست کامل مراجعه کنند و تمام اطلاعات لازم در زمینه سیستم بهداشت و درمان مسکو روسیه دریابند. قوانین و مقررات مربوط به بیمه درمانی برای ویزای روسیه به طور منظم تغییر می کند.

شرایط و سیستم بهداشت و درمان مسکو روسیه

سیستم بهداشت و درمان مسکو روسیه بدین صورت است که بیمه درمانی دولتی در روسیه برای هر کسی که ویزای تحصیلی یا ویزای کار در روسیه دارد، در دسترس است. بیمه درمانی روسیه از طریق مشارکت کارفرمای شما که حدود 2% تا 3% از حقوق شما را به عنوان مالیات تامین اجتماعی پرداخت می کند، با 1% از این هزینه ها به صندوق بهداشتی ملی منتهی می شود.

اتباع خارجی نیز در طول مدت اقامت در روسیه بیمه درمانی داوطلبانه اضافی در روسیه (VHI) را دریافت کنند. کارفرمای شما اغلب این بیمه را برای شما تهیه می کند، اگر بیمه جامع بهداشتی را به عنوان یک مزیت در محل کار دریافت نکرده باشید، ممکن است ابتدا پایه های تخفیف اصلی شما به اندازه کافی پوشش داده نشود. در برخی موارد، شهروندانی که اجازه اقامت در روسیه دارند اما سابقه بیمه در این کشور ندارند ممکن است به سیاست های CMI دسترسی داشته باشند. این بیمه یکی از بیمه های مبنایی در سیستم بهداشت و درمان روسیه محسوب می شود و آنها می توانند از طریق هر شرکت بیمه درمانی که به سیستم CMI متصل است درخواست خود را صادر نمایند.

استفاده از سیستم بهداشت و درمان مسکو روسیه

کارفرمای شما مسئول اعطای بیمه درمانی در کشور روسیه از طرف شما است. علاوه بر این می توانید از طریق ارائه دهنده خدمات بیمه ای روسیه با گذرنامه و اجازه اقامت خود برای دریافت بیمه درمانی روسیه ثبت نام کنید. هنگامی که ثبت نام می کنید، مهم است که کلینیک مناسب را انتخاب کنید، زیرا مراقبت های بهداشتی اغلب تنها به یک مکان محدود می شود.

اگر خودتان ثبت نام کنید، با توجه به اینکه بعضی از کارکنان به زبان انگلیسی صحبت نمی کنند و یا از فرهنگ لغت پزشکی روسیه استفاده می کنند، باید یک آشنا به زبان روسی با شما همراه باشد. اگر فرزندانی دارید، باید آنها را تحت برنامه OMI ثبت کنید تا بتوانند در روسیه بیمه درمانی دریافت کنند. شما باید با مراجعه به وزارت بهداشت روسیه (министерство здравоохранения) با گذرنامه، اجازه اقامت و گواهی تولد فرزندتان، این کار را انجام دهید.

استفاده از سیستم بهداشت و درمان مسکو روسیه

بیمه خصوصی در روسیه

هر شخصی می تواند برای بیمه درمانی خصوصی در روسیه تقاضا کند، اگر در یکی از شهرهای بزرگ روسیه زندگی می کنید دریافت چنین بیمه هایی راحت تر است. به عنوان مثال، تعدادی از کلینیک های خصوصی و ارائه دهندگان خدمات بهداشتی در مسکو وجود دارد، بسیاری از آنها با پزشکان و کارکنان انگلیسی زبان اماده به خدمت رسانی به خارجیان هستند. در حالی که بیمه درمانی خصوصی در روسیه به شکل های مختلفی ارائه می شود، تقریبا 90% از برنامه های بیمه ای توسط شرکت ها برای کارکنان خود به عنوان یک مزیت در محل کار در نظر گرفته می شود.

علاوه بر بیمه درمانی روسیه در محل کار، همچنین می توانید برای بیمه درمانی فردی، خانوادگی، گروهی و بین المللی را برای پوشش بیشتر درخواست دهید. برخی از بزرگ ترین شرکت های بیمه درمانی روسیه عبارتند از:

  • Cigna
  • Allianz
  • Aetna International

مزیت بیمه درمانی خصوصی مسکو

اکثر روس ها و مهاجرین طبقه متوسط ​​که در روسیه زندگی می کنند دارای بیمه خصوصی، بیمه درمانی بین المللی یا در صورت لزوم در بیمه مراکز خصوصی هستند. شما می توانید بسیاری از مراکز پزشکی بین المللی را در مسکو پیدا کنید که انگلیسی صحبت می کنند اما این درمانگاه ها گران تر از درمانگاه های محلی هستند، مگر اینکه بیمه خصوصی داشته باشید. بیمه خصوصی بیمه بهتری است. به طور کلی هزینه زندگی در روسیه چندان زیاد نیست و به بیان دیگر معقول است.

نکات مهم سیستم بهداشت و درمان مسکو روسیه

برخی از ارائه دهندگان بیمه درمانی خارجی با تعداد محدودی از کلینیک های پزشکی ارتباط دارند، این بدان معنی است که شما فقط می توانید از ارائه دهنده خدمات بهداشتی تحت شرایط بیمه خود استفاده کنید. در لیست بیمارستان های مسکونی Expatica می توانید لینک ها را در مراکز بهداشت خصوصی اصلی در مسکو پیدا کنید.

برخی از ارائه دهندگان نیاز به مجوز پیشین دارند، به این معنی است که قبل از استفاده از خدمات پزشکی در روسیه، باید با شرکت بیمه خود تماس بگیرید. مگر اینکه شرکت بیمه شما دارای توافقنامه مستقیم با کلینیک پزشکی مد نظر شما باشد. سیستم بهداشت و درمان مسکو روسیه، کمی پیچیده است و همین امر اخذ مشاوره از متخصصین این امر را واجب می کند. کارشناسان مجرب و متخصص موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه مهاجرت به کشور پهناور روسیه علاقمندان را راهنمایی می نمایند.

3/5 - (2 امتیاز)

2 دیدگاه برای “سیستم بهداشت و درمان مسکو روسیه

  1. rahmat ghafoori گفت:

    میخوایم با دختر روسی ازدوج کنم

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب برای ازدواج اوکراین میتونید اقدام کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *