ویزای تحصیلی

شرايط اعزام دانشجو به هنگ كنگ

شرايط اعزام دانشجو به هنگ كنگ

هزینه ها و شرايط اعزام دانشجو به هنگ كنگ با سایر نقاط جهان متفاوت است و افرادی که قصد تحصیل دارند باید از شرایط مربوطه مطلع باشند. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت قصد دارند تا هموطنان عزیز را از شرایط اعزام دانشجو به هنگ کنگ، کسب ویزای تحصیلی هنگ کنگ و همچنین قوانین اعزام دانشجو به هنگ كنگ و سایر موارد مرتبط مطلع سازند.

شرايط اعزام دانشجو به هنگ كنگ 2024

طبق قوانین هنگ کنگ لازم است که هر شخصی که قصد زندگی نداشته باشد اما مایل به مهاجرت به هنگ کنگ برای تحصیلات باشد باید ویزای دانشجویی یا اجازه ورود تحصیلی صادر شده توسط وزارت مهاجرت قبل از ورود به هنگ کنگ را کسب کند. لازم به ذکر است که دارندگان ویزای وابسته نیازی به درخواست ویزای دانشجویی جداگانه برای تحصیل در هنگ کنگ ندارند. برای اینکه بتوانید وارد هنگ کنگ شوید و تحصیل کنید به ویزای دانشجویی نیاز دارید که توسط موسسه میزبان شما حمایت مالی شود. از آنجا که زمان پردازش ویزای دانشجویی می تواند بسیار طولانی باشد، مهم است که به اسناد مورد نیاز توجه زیادی داشته باشید و درخواست خود را در اسرع وقت ارائه دهید.

تمام افراد غیر اتباع برای تحصیل در هنگ کنگ برای برنامه های تحصیلی بیش از 90 روز به ویزای دانشجویی نیاز دارند. محدودیت های خاصی برای دانشجویان برخی از ملیت ها وجود دارد که کمتر از 90 روز در برنامه های تحصیلی ثبت نام می کنند. به عنوان مثال، دانشجویان افغانستان صرف نظر از اینکه مدت زمانی که قصد تحصیل در هنگ کنگ را دارند، در 2024 برای ورود به هنگ کنگ نیاز به ویزا دارند، در حالیه دانشجویان استرالیا برای شرکت در دوره های تحصیلی کوتاه مدت نیاز به ویزای تحصیلی هنگ کنگ نخواهد داشت.

اگر برنامه تحصیل متقاضی کمتر از 90 روز باشد و به ویزا احتیاج داشته باشد، مهم است که به جای ویزای بازدید کننده ویزای دانشجویی را درخواست کند. اگر متقاضی ویزای بازدید کننده را کسب کند، اجازه ورود به هنگ کنگ را خواهد داشت. اما قادر به شرکت در برنامه تحصیلی مورد نظر خود نخواهد بود.

شرایط اعزام دانشجو به هنگ کنگ با بورسیه تحصیلی

یکی از متداول ترین روش ها در شرایط اعزام دانشجو به هنگ کنگ، اعزام دانشجویان به این کشور با بورسیه تحصیلی می باشد. به عبارت دیگر، تمامی دانشجویان بین المللی که بضاعت مالی کافی برای تحصیل در هنگ را ندارند، می توانند از بورسیه های تحصیلی متنوع این کشور بهره مند شوند. دولت هنگ کنگ با همکاری دانشگاه های این کشور، برای تمامی افرادی که توان مالی کافی برای تحصیل در این کشور را ندارند بورسیه های تحصیلی مختلفی را ارائه می دهند.

اغلب بورسیه های تحصیلی جهت اعزام دانشجو به هنگ کنگ شامل موارد زیر می باشند:

  • پرداخت شهریه و هزینه تمام مدت دوره تحصیل در این کشور
  • کمک هزینه زندگی 1000HKD (دلار هنگ کنگ) در ماه در طول دوره های تحصیلی
  • کمک هزینه جا به جایی یکباره به هنگ کنگ

البته لازم به ذکر است که برای برآورده کردن شرایط اعزام دانشجو با بورسیه تحصیلی دانشجویان باید برخی از الزامات را رعایت کنند. به طور مثال تمامی افرادی که به دنبال دریافت بورسیه تحصیلی جهت ادامه تحصیل در هنگ کنگ هستند، باید در یک موسسه آموزشی معتبر در این کشور پذیرفته شوند. علاوه بر این ارائه مدارک ضروری برای دریافت بورسیه تحصیلی در هنگ کنگ یکی از مهمترین مراحل در روند درخواست می باشد.

در نمودار زیر می توانید روند اعزام دانشجو به هنگ کنگ را با بورسیه تحصیلی مشاهده فرمایید:

روند اعزام دانشجو به هنگ کنگ را با بورسیه تحصیلی

پیش نیاز ویزای دانشجویی برای هنگ کنگ

اول از همه، شما باید دوره ای را که می خواهید در یک مدرسه یا دانشگاه هنگ کنگ شرکت کنید، انتخاب کنید. پس از آن برای درخواست پذیرش با مدرسه، کالج یا دانشگاه تماس بگیرید. اگر مؤسسه آموزشی صلاحیت پذیرش شما را تأیید کند، پس از آن می توانید درخواست ویزا خود را ارائه کنید. دانشجویانی که ساکن سرزمین اصلی چین هستند می توانند به جای ویزا به اداره مهاجرت اجازه ورود دهند. یک حامی داخلی برای تحصیل در هنگ کنگ به اندازه مجوز تحصیل و ویزای تحصیلی اهمیت دارد. قبل از درخواست ویزا، به یک اسپانسر داخلی نیاز دارید که بتواند اعلام کند که از آموزش شما حمایت کند. این حامی می تواند یک موسسه آموزشی باشد که شما به دنبال تحصیل در آن هستید یا می تواند یک فرد مقیم هنگ کنگ باشد که از نظر مالی قادر به حمایت از آموزش شما باشد.

از آنجا که ویزا شرط لازم برای پذیرش و شرکت در برنامه های تحصیلی در هنگ کنگ است، داشتن اطلاعات از انواع ویزای دانشجویی ضروری است. نوع ویزای دانشجویی بستگی به نوع و مدت زمان برنامه یا دوره آموزشی متقاضی دارد. اگر متقاضی مایل به گذراندن دوره تحصیلی تمام وقت و طولانی مدت باشد، قطعاً باید اقدام به کسب ویزای بلند مدت تحصیلی کند. به یاد داشته باشید که تحصیل به صورت کوتاه مدت و بلند مدت در هنگ کنگ طبق قانون قوانین این منطقه اداری نیاز به کسب ویزای تحصیلی دارد.

قوانین و شرايط اعزام دانشجو به هنگ كنگ

قوانین و شرايط اعزام دانشجو به هنگ كنگ

به طور کلی، برای تحصیل در دانشگاه های هنگ کنگ و شرکت در برنامه های تحصیلی پیش از نود روز ممکن است متقاضیان و دانشجویان خارجی به ویزای تحصیل در هنگ کنگ نیاز داشته باشند. دانشجویانی که برنامه های تحصیلی آنها بیش از 90 روز باشد باید از طریق دانشگاه میزبان خود درخواست ویزای دانشجویی کنند. برای دریافت ویزای دانشجویی دانشگاه متقاضی باید از وی حمایت مالی کند.

پس از قبول شدن در یک موسسه هنگ کنگ، مراحل درخواست به شرح زیر است:

  • متقاضی باید تمام اسناد مورد نیاز را جمع آوری کند.
  • متقاضی باید فرم مهاجرت ID995A ، فرم حمایت از ویزا و توافق نامه دانشجویان را تکمیل کند
  • فرم شناسه 995B، تکمیل و امضاء توسط حامی
  • متقاضی باید درخواست کامل خود را به دفتر سرزمین اصلی و امور خارجه میزبان خود ارسال کند.
  • کپی از نامه پذیرش متقاضی
  • عکس از پاسپورت
  • کپی کارت شناسایی یا سفرنامه که حاوی اطلاعات شخصی است.
  • یک عکس دارای اندازه گذرنامه
  • فتوکپی بالاترین مدرک تحصیلی
  • مدرک زبان انگلیسی

معتبرترین دانشگاه ها جهت اعزام دانشجو به هنگ کنگ

یکی از اصلی ترین مزیت های اعزام دانشجو به هنگ کنگ، وجود دانشگاه های معتبر بین المللی برای دانشجویان خارجی می باشد. نکته قابل توجه در خصوص دانشگاه های هنگ کنگ این است که، اغلب دانشگاه های این کشور در بین برترین دانشگاه های جهان رتبه بندی شده اند. علاوه بر این، درکنار ارائه آموزش های با کیفیت با تراز بین المللی، شرایط ثبت نام ساده ای را نیز برای دانشجویان بین المللی فراهم کرده اند. به همین جهت، دانشجویان بین المللی از نقاط مختلف جهان یم توانند به راحتی در دانشگاه های معتبر این کشور ثبت نام کنند.

در جدول زیر می توانید با برترین دانشگاه ها جهت اعزام دانشجو به هنگ کنگ آشنا شوید:

معتبرترین دانشگاه های هنگ کنگ برای دانشجویانرتبه جهانیخصوصیات
دانشگاه ملی هنگ کنگ471دانشگاه ملی هنگ کنگ یکی از قدیمی ترین و معتبرترین موسسات آموزشی در این کشور می باشد، که سالانه دانشجویان بسیاری را از کشورهای مختلف جهان پذیرش می کند.
دانشگاه پلی تکنیک هنگ کنگ191دانشگاه پلی تکنیک هنگ کنگ، یکی از دانشگاه های فنی و دولتی این کشور می باشد. که رتبه بندی بالای این دانشگاه در سال های اخیر، به دلیل شهرت علمی، شهرت کارفرما و نسبت دانشجو به استاد ارائه شده است.
دانشگاه علم و صنعت هنگ کنگ553دانشگاه علم و صنعت هنگ کنگ، متعهد است که از طریق برترین در تدریس و تحقیق در دنیای آکادمیک امروزه پیشرو باشد. در خالی که برای آزادی انجام فعالیت های دانشگاهی، با رعایت بالاترین استاندارد ارزش بسیار بالایی قائل است.

هزینه ها و شرايط اعزام دانشجو به هنگ كنگ

در هر صورت اگر حتی متقاضی یک سند مربوط را ارائه ندهد، پذیرش وی می تواند در معرض خطر باشد. زیرا ممکن است ویزا دریافت نکند یا ممکن است تاخیر در درخواست ویزا داشته باشد. عاقلانه است که قبل از ارائه مدارک متقاضی همه مدارک را چک کند و همچنین با بخش مهاجرت دانشگاه در تماس باشد تا بتواند پرونده و مدارک خود را جمع آوری و تشکیل دهد. همچنین توصیه می شود قبل از زمان دوره تحصیلی متقاضی مدارک لازم را تکمیل و ارسال کند تا در این صورت فرصت داشته باشد تا هر کاری را که باقی مانده است تمام کند.

برای ویزای تأیید شده متقاضی نیاز به پرداخت ویزای غیرقابل استرداد 160$ (دلار هنگ کنگ) و همچنین هزینه پیک 290$ (دلار هنگ کنگ) برای میزبان خود برای ارسال ویزای تأیید شده وی دارد. متقاضی می تواند این هزینه را مستقیماً از طریق کارت اعتباری یا به صورت آنلاین از طریق میزبان خود بپردازد. زندگی و تحصیل در هنگ کنگ شرایط خاصی دارد و با هزینه های مختلفی همراه است و شما عزیزان اگر قصد دارید از شرایط و هزینه زندگی در هنگ کنگ و هزینه های مهاجرت و تحصیل در این منطقه اداری آگاه شوید می توانید با هماهنگی های قبلی در جلسات مشاوره با مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت شرکت کنید.

متداول ترین سوالات در خصوص اعزام دانشجو به هنگ کنگ

در این بخش به مهم ترین سوالات شما پاسخ داده می شود:

  • شرایط اعزام دانشجو به هنگ کنگ به چه صورت است؟ طبق قوانین هنگ کنگ لازم است که هر شخصی که قصد زندگی نداشته باشد اما مایل به مهاجرت به هنگ کنگ برای تحصیلات باشد باید ویزای دانشجویی یا اجازه ورود تحصیلی صادر شده توسط وزارت مهاجرت قبل از ورود به هنگ کنگ را کسب کند. لازم به ذکر است که دارندگان ویزای وابسته نیازی به درخواست ویزای دانشجویی جداگانه برای تحصیل در هنگ کنگ ندارند. برای اینکه بتوانید وارد هنگ کنگ شوید و تحصیل کنید به ویزای دانشجویی نیاز دارید که توسط موسسه میزبان شما حمایت مالی شود. از آنجا که زمان پردازش ویزای دانشجویی می تواند بسیار طولانی باشد، مهم است که به اسناد مورد نیاز توجه زیادی داشته باشید و درخواست خود را در اسرع وقت ارائه دهید.
  • برترین دانشگاه ها جهت اعزام دانشجو به هنگ کنگ کدام اند؟ دانشگاه ملی هنگ کنگ، دانشگاه پلی تکنیک هنگ کنگ و دانشگاه علم و صنعت هنگ کنگ
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *