ویزای تحصیلی

شرایط آزمون GRE و GMAT در اتریش

شرایط آزمون GRE و GMAT در اتریش

این مقاله بطور تخصصی به بررسی یکی از مهمترین شروط اخذ پذیرش دانشجوی تحصیلات تکمیلی یعنی شرایط آزمون gre و gmat در اتریش می پردازد. معمولا اکثر دانشگاه های معتبر اتریشی از دانشجویان خارجی متقاضی ادامه تحصیل در مقاطع ارشد و دکترا، نمرات آزمون gre و gmat درخواست می کنند. بنابراین اطلاع از شرایط این آزمون ها برای متقاضیان از اهمیت فوق العاده بالایی برخوردار است. به خاطر اطلاع از همین ضرورت مهم، کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تلاش هستند که با نگارش این مقاله هموطنان عزیز را در این زمینه بهتر یاری نمایند.

  1. شرایط و ساختار آزمون gre و gmat در اتریش چیست؟
  2. کدام دانشگاه های اتریش، مدارک gre و gmat را شرط پذیرش دانشجوی ارشد و دکترا محسوب می کنند؟
  3. هزینه ثبت نام در آزمون های gre و gmat چگونه است؟
  4. نزدیکترین مرکز برای شرکت دانشجویان ایرانی در آزمون gre و gmat کجاست؟

اصولا آزمون gre در اتریش همانند بقیه نقاط دنیا برای ارزشیابی متقاضیان تحصیل در مقاطع تکمیلی (فوق لیسانس و دکترا) طراحی و برگزار می شود. آزمون gmat نیز به همین منظور طراحی شده اما با یک تفاوت و آن اینکه آزمون gmat اغلب مختص متقاضیان تحصیل در دوره های فوق لیسانس مدیریت می باشد. شما با مطالعه مقاله حاضر بیشتر و کاملتر با شرایط، ساختار، نخوه امتیاز دهی، مدت اعتبار مدرک و غیره آشنا خواهید شد.

شرایط ادامه تحصیل در اتریش

اتریش جزء معدود کشورهای اروپایی است که استاندارد آموزشی آن مخصوصا در بخش آموزش عالی یک سروگردن از دیگر رقبای اروپایی بالا است. کیفیت آموزشی در سطح بالا و هزینه تحصیل در این کشور ارزان است و این همان چیزی است که باعث انگیزه بخشی بیشتر به متقاضیان و داوطلبان تحصیل در اتریش می شود. از طرف دیگر کشور اتریش خواستگاه و مبدا بهترین دانشگاه های اروپا و جهان نیز می باشد. پزشکی، مهندسی و فنی و علوم انسانی و اجتماعی از معروفترین برنامه هایی است که می توان در دانشگاه های اتریش ادامه تحصیل داد. مطابق رتبه بندی تایمز از برترین دانشگاه های کشور اتریش در سال 2022 می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

دانشگاهرتبه جهانی
دانشگاه وین134
دانشگاه پزشکی گراتز201 – 250
دانشگاه پزشکی وین201 – 250
دانشگاه پزشکی اینسبروک251 – 300
دانشگاه کلاژن فروت301 – 350

اما شهریه دانشجوئی در اتریش بگونه ای است که تحصیل در دانشگاه دولتی در برابر دانشگاه خصوصی اتریش بسان تحصیل رایگان است. چراکه شهریه ترم دانشگاه های دولتی اتریش نهایتا حدود 748.94€ (یورو) اما شهریه ترم دانشگاه های خصوصی تا 23000€ (یورو) و بعضا در رشته های MBA به حدود 35000€ (یورو) نیز می رسد. ضمنا هزینه ماهیانه زندگی دانشجوئی (برای دانشجویان خوابگاه دار) حدود 950€ (یورو) می باشد. نمودار زیر نشانگر مقایسه سطح شهریه های دانشگاهی در اتریش 2022 می باشد:

مقایسه شهریه ترمی دانشجویان در اتریش

بررسی شرایط آزمون gre و gmat در اتریش

gre تشکیل شده از حروف اول Gratuate Record Examination یا آزمون پذیرش دانشجویان تحصیلات تکمیلی است. آزمون gre در اتریش یک آزمون استاندارد در جهت سنجش آمادگی و صلاحیت دانشجویان برای پذیرش در مقطع تحصیلات تکمیلی (فوق لیسانس و دکتری) و اعطای پژوهانه محسوب می گردد. معمولا دانشگاه های تحصیلات تکمیلی و سازمان های اعطا کننده پژوهانه دانشجویی در کشور اتریش، عملکرد gre دانشجویان را برای سنجش موفقیت تحصیلی آنها مدنظر قرار می دهند.

اما gmat متشکل از حروف اول The Gratuate Management Admission Test به معنی آزمون پذیرش دانشجویان کارشناسی ارشد یا دکتری مدیریت می باشد. این آزمون توسط شورای پذیرش مدیریت تحصیلات تکمیلی (GMAC) جهت سنجش ارزیابی عملکرد دانشجویان متقاضی تحصیل در مقاطع تکمیلی و مخصوصا رشته MBA توسعه و طراحی شده است. یکی از شروط پذیرش دانشگاه های اتریش همانند دانشکده اقتصاد و بازرگانی دانشگاه وین (WU) ارایه نمره آزمون gmat می باشد. در ادامه همین بحث، ما شما را با ساختار این دو آزمون و نحوه نمره دهی آشنا می کنیم.

ساختار آزمون gre در اتریش

همانند هر آزمون دیگری، شرایط آزمون gre و gmat در اتریش نیز شرایط مخصوص به خود است. ساختار آزمون، نحوه امتیاز دهی و نیز حداقل نمره مورد نیاز از جمله شرایط آزمون gre و gmat در اتریش می باشد که در اینجا مورد بررسی قرار می گیرد. ابتداء از آزمون gre شروع می کنیم. آزمون gre در اتریش همانند ساختار آزمون در سایر نقاط دنیا از لحاظ محتوایی به دو گونه gre عمومی و تخصصی می باشد. gre عمومی در واقع آزمونی برای سنجش استعداد تحصیلی دانشجویان بوده ولی gre تخصصی صرفا جهت ارزشیابی مهارت های شما در دروس تحصیلی خاص می باشد.

الگوی سوالات در آزمون GRE عمومیضرورتتوضیحات
بخش استنباط کلامیبرای سنجش توانایی داوطلبان در آنالیز و اخذ نتایج از گفتار و استدلال از داده های ناقص و غیره130 تا 170 امتیازبندی 1 امتیازی
استدلال کمیجهت سنجش توانایی داوطلبان در درک، تفسیر و آنالیز اطلاعات کمی، حل مسائل از طریق مدلهای ریاضیاتی و غیره130 تا 170 امتیازبندی 1 امتیازی
نوشتار تحلیلیبه منظور ارزیابی و سنجش تفکر بحرانی و مهارت های نوشتاری آنالیزی0 تا 6 امتیازبندی 0.5 امتیازی
الگوی سوالات در آزمون GRE تخصصیضرورتتوضیحات
زیست شناسیسنجش سطح آمادگی داوطلبان در دروس تخصصی همانند زیست شناسی، شیمی وغیره مبتنی بر دانش و معلومات فراگیری شده در سطح مقطع کارشناسی است20 تا 99 امتیازبندی 1 امتیازی
شیمی200 تا 990 امتیازبندی 10 امتیازی
ادبیات انگلیسی200 تا 990 امتیازبندی 10 امتیازی
ریاضیات200 تا 990 امتیازبندی 10 امتیازی
فیزیک200 تا 990 امتیازبندی 10 امتیازی
روانشناسی20 تا 99 امتیازبندی 1 امتیازی

ساختار آزمون gmat در اتریش

همانطوری که در مطالب گذشته نیز به طور مبسوط اشاره شد، آزمون gmat در واقع فیلتری برای غربال دانشجویانی است که متقاضی تحصیل در مقاطع تکمیلی (ارشد و دکترا) و مخصوصا تحصیل در دوره کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی (MBA) هستند. از مهمترین دانشگاه های اتریشی که با این ملاک به پذیرش دانشجو می پردازد، می توان به دانشگاه اقتصاد و بازرگانی وین (WU) اشاره نمود. اما اکنون ببینیم ساختار و محتوای این آزمون در کشور اتریش به چه صورتی می باشد. در مجموع، gmat آزمون کامپیوتری 3 سالعت و 30 دقیقه ای برکزار شده در 4 سطح ذیل است:

ساختار آزمون GMATضرورتتوضیحات
ارزیابی نوشتار تحلیلیسنجش توانایی در تفکر انتقادی و تشریک ایده ها0 تا 6 امتیازبندی 0.5 امتیازی
(مدت آزمون: 30 دقیقه)
استدلال یکپارچهسنجش توانایی برای آنالیز داده ها و ارزیابی اطلاعات نمایش داده شده در فرمت های مختلف1 تا 8 امتیازبندی 1 امتیازی
(مدت آزمون: 30 دقیقه)
استنباط کمیتوانایی جهت آنالیز داده ها و نتیجه گیری با به کارگیری مهارت های استدلالی6 تا 51 امتیازبندی 1 امتیازی
(مدت آزمون: 62 دقیقه)
استدلال کلامیارزشیابی و سنجش توانایی داوطلبان در خواندن و درک مطالب نگارشی، ارزیابی بحث ها و تصحیح مطالب ارایه شده جهت انطباق با اصول نگارشی زبان انگلیسی استاندارد6 تا 51 امتیازبندی 1 امتیازی
(مدت آزمون: 65 دقیقه)

همانطوری که در جدول فوق نیز مشاهده گردید، آزمون gmat یک نوع آزمون ارزیابی داوطلبان و بر پایه سوالاتی از نوع تحلیل یک گفته یا بحث است. رنج نمرات در آزمون مذکور متغییر بوده و نمره دهی بر طبق بارم بندی های متفاوتی اعمال می شود.

بررسی شرایط آزمون gre و gmat در اتریش

دانشگاه های اتریش و شرط آزمون gre و gmat

کیفیت آموزش عالی اتریش بر همگان آشکار است. دانشگاه های اتریش در رنکینگ های جهانی، جزو برترین دانشگاه های جهان و اروپا محسوب می شوند. از بین این دانشگاه ها، 7 دانشگاه اتریشی در جمع دانشگاه های برتر جهان در رنکینگ دانشگاهی QS قرار دارند. از این تعداد هم، پنج دانشگاه اتریشی در جمع 500 دانشگاه برتر جهان قرار دارند. لازم به یادآوری است که از جمله شرایط اخذ پذیرش دانشجو در مقطع تحصیلات تکمیلی در بهترین دانشگاه های اتریش، ارایه نمره gre و نیز شرط پذیرش در دوره کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی (M.B.A) ارائه نمره gmat می باشد. این دانشگاه ها عبارتند از:

دانشگاهنمرات آزمون GRE و GMAT لازم برای اخذ پذیرش دانشجویان ارشد و دکتری
دانشگاه وین (University of Vienna)حداقل نمره GMAT برابر 580 امتیاز و حداقل نمره GRE معادل 305 امتیاز
دانشگاه فناوری وین (Vienna University of Technology)حداقل نمره GMAT برابر 580 امتیاز و حداقل نمره GRE معادل 305 امتیاز
دانشگاه اینسبروک (Universitat Innsbruck)حداقل نمره GMAT برابر 580 امتیاز و حداقل نمره GRE معادل 305 امتیاز
دانشگاه گراز (Karl-Franzens-Universitat Graz)حداقل نمره GMAT برابر 580 امتیاز و حداقل نمره GRE معادل 305 امتیاز

بهترین دانشگاه های اتریش

دانشجویان علاقه مند به تحصیل در اتریش برای بالا بردن شانس کاریابی پس از فارغ التحصیلی بهتر است تلاش کنند از دانشگاهی پذیرش بگیرند که رنکینگ جهانی خوبی دارد. در جدول ذیل برخی از بهترین دانشگاه های اتریش معرفی شده اند:

ردیفبهترین دانشگاه های اتریش در سال 2022THE RankingShanghai RankingQS RankingU.S. News Ranking
1University of Vienna134151150200
2Medical University of Graz201501398
3Medical University of Vienna201201232
4Medical University of Innsbruck251401388
5University of Klagenfurt301801511
6Vienna University of Technology351301191331
7University of Innsbruck401201265319
8Karl-Franzens University of Graz501401581577
9Graz University of Technology501601275660
10Johannes Kepler University Linz601601362780

شرایط آزمون gre و gmat در اتریش و هزینه های آن

تا بدینجای متن، شما بیشتر درباره شرایط آزمون gre و gmat در اتریش و نیز ساختار و نحوه امتیاز دهی و همچنین دانشگاه های اتریشی پذیرنده این آزمون ها آشنا شدید. ما در این بخش از مقاله می خواهیم به بحث مهم دیگری درباره این آزمون ها یعنی هزینه آزمون و محل برگزاری آن بپردازیم. در ابتداء لازم است بدانید که مسئول برگزاری آزمون gre در سراسر دنیا، شرکت خدمات برگزاری آزمون تحصیلی (ETS) می باشد. در حالی که مسئول برگزاری آزمون gmat، شورای پذیرش دانشجویان رشته مدیریت تحصیلات تکمیلی (CMAC) می باشد. این آزمون ها معمولا سه بار در سال (سپتامبر، اکتبر و آوریل) برگزار می شود.

آزمون های gre و gmat در کشورهای مختلفی از جمله کشور اتریش، ترکیه، ارمنستان و آذربایجان نیز برگزار می شود. هر کدامیک از آزمون ها نیز هزینه خاص خود را دارد. بر اساس اعلان خود عوامل برگزار کننده آزمون های gre و gmat، هزینه شرکت در آزمون gre عمومی و تخصصی در کشور اتریش و ترکیه به ترتیب، $205 و $150 (دلار) می باشد. هزینه ثبت نام در آزمون gmat نیز در حدود $250 (دلار) می باشد. نکته مهم آخر اینکه، مدرک gre و gmat شما تا 5 سال معتبر می باشد. جهت دسترسی به اطلاعات تخصصی درباره شرایط و نحوه اعزام دانشجو به اتریش حتما با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

سوالات پرتکرار درباب شرایط آزمون GRE و GMAT در اتریش

برای بررسی شرایط آزمون GRE و GMAT در اتریش سوالات زیر مورد توجه است:

  • آزمون GMAT مناسب چه رشته هایی در اتریش است؟ آزمون GMAT برای تمام رشته های مدیریتی ضروری است.
  • سوالات آزمون GRE چیست؟ بخش استنباط کلامی، استدلال کمی، نوشتار تحلیلی، زیست، شیمی، ادبیات انگلیسی، ریاضیات، فیزیک و روانشناسی است.
  • ساختار آزمون GMAT چیست؟ ارزیابی نوشتار تحلیلی، استدلال یکپارچه، اسنتباط کمی، استدلال کلامی.
  • هزینه آزمون GRE چقدر است؟ هزینه این آزمون در اتریش در حدود 205$ (دلار) خواهد بود.
  • هزینه آزمون GMAT چقدر است؟ هزینه این آزمون در حدود 250$ (دلار) خواهد بود.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *