ویزای تحصیلی

شرایط آزمون GRE و GMAT در اسکاتلند

شرایط آزمون GRE و GMAT در اسکاتلند

به تازگی اسکاتلند وارد جرگه برترین مقاصد تحصیلی جهان شده است و بسیاری به دنبال اطلاع از شرایط آزمون GRE و GMAT در اسکاتلند می باشند. در ابتداء لازم است بدانید که آزمون های GRE و GMAT در اسکاتلند در واقع نوعی آزمون ورودی مقاطع تحصیلات تکمیلی (مستر و PhD) و در برخی موارد معیار اعطای فلوشیپ یا پژوهانه دانشگاه های اسکاتلندی محسوب می گردد. مثلا شما برای تحصیل در رشته های کارشناسی ارشد و دکتری مدیریت بازرگانی (MBA) در دانشکده بازرگانی دانشگاه ادینبرو (رتبه 20 جهانی) نیازمند ارائه مدرک GMAT می باشید.

  • شرایط و مدارک تحصیل در دانشگاه های اسکاتلند 2021 چیست؟
  • آیا ارائه مدرک GRE و GMAT برای تحصیل در مقطع لیسانس دانشگاه های اسکاتلند لازم است؟
  • ساختار آزمون، مدت زمان و هزینه آزمون های GRE و GMAT اسکاتلند به چه صورتی است؟
  • برترین دانشگاه های اسکاتلندی پذیرشگر دانشجو به شرط ارائه نمره GRE و GMAT کدامند؟

تحصیل در اسکاتلند به سبب وجود برترین دانشگاه های جهان، کیفیت آموزش عالی بالا، هزینه های تحصیل و زندگی نسبتا مقرون به صرفه و منطقی، حمایت های مالی در قالب بورس تحصیلی و غیره جزو ایده آل های تحصیلی دانشجویان خارجی محسوب می شود. کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله قصد دارند تا علاوه بر تشریح شرایط و الزامات تحصیل در اسکاتلند به بررسی کامل شرایط دو آزمون GRE و GMAT در این کشور بپردازند.

الزامات تحصیلات تکمیلی در اسکاتلند در 2024

بدون تردید، سیستم آموزش عالی اسکاتلند در سال 2024 جزو برترین و معروفترین نظام های آموزش عالی در سطح بی المللی محسوب می شود. همه ساله، دانشجویان زیادی از سراسر دنیا برای اخذ پذیرش و تحصیل در دانشگاه های سطح بالای اسکاتلند عازم این کشور اروپایی می شوند. کالج ها و دانشگاه های اسکاتلندی در انواع رشته های تحصیلی و در مقاطع و دوره های مختلف اقدام به جذب دانشجو می کنند. از برترین موسسات آموزش عالی اسکاتلند در سال 2024 می توان دانشگاه ادینبرو، دانشگاه گلاسکو و دانشگاه سنت اندروز را نام برد.

اما به هر صورت متقاضیان تحصیل در اسکاتلند باید از شرایط تحصیل در دوره های مختلف دانشگاه های این کشور مطلع باشند. اولا در جریان باشید که کلیه درخواست های پذیرش در بریتانیا (شامل انگلستان، ولز، اسکاتلند و ایرلند شمالی) توسط مرکز خدمات پذیرش های دانشگاهی و کالج (UCAS) اخذ و رسیدگی می شود. ثانیا، شرایط و الزمات تحصیلی در دوره های کارشناسی و تحصیلات تکمیلی متفاوت است. برای اخذ پذیرش در دوره کارشناسی صرف ارائه مدرک دیپلم متوسطه و زبان انگلیسی (IELTS 6.0) کافی است. اما برای اخذ پذیرش در دوره های تحصیلات تکمیلی علاوه بر ارائه مدرک کارشناسی، مدرک زبان (IELTS 7.0 یا حداقل 6.5)، شما نیازمند ارائه نمره دقیق آزمون های GRE و GMAT نیز می باشید.

بررسی شرایط آزمون GRE و GMAT در اسکاتلند

در ابتداء لازم به ذکر است که شرایط اخذ پذیرش در مقاطع تحصیلات تکمیلی اسکاتلند بدون ارائه آزمون های GRE و GMAT نیز امکان پذیر است. اما باید بدانید که در صورت ارائه نتیجه آزمون های مذکور، درخواست پذیرش شما اساسا قوی تر از متقاضیان دیگر مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت. در واقع برای دانشگاه های معتبر اسکاتلندی همانند ادینبرو و گلاسکو این امر نکته مهمی است ک شما مهارت ها و دانش کمیتی (ریاضیاتی) خوبی داشته باشید. به هر حال، دانشگاه های اسکاتلندی نتیجه استدلال کمی را با نسبت ضریب 20 محاسبه و اعمال می کنند.

بررسی شرایط آزمون GRE و GMAT در اسکاتلند

الزامات و شرایط آزمون GRE و GMAT در اسکاتلند

آزمون GRE در اسکاتلند جزو یکی از برنامه های ارزیابی جهت پذیرش دانشجویان تحصیلات تکمیلی است. این آزمون علاوه بر اسکاتلند در 159 کشور جهان به مدیریت هماهنگ ETS برگزار می شود. آزمون GRE در کشور اسکاتلند همانند بقیه مراکز آزمون از دو بخش جداگانه شامل آزمون GRE عمومی مشتمل بر مهارت های استدلال کلامی، توانایی کمی و نگارش تحلیلی و آزمون GRE اختصاصی حاوی سوالات دروس زیست شناسی، ریاضی، فیزیک، شیمی، زبان و نیز روانشناسی می باشد.

آزمون GMAT در کشور اسکاتلند صرفا برای پذیرش دانشجو در دانشگاه های مدیریت و اقتصاد مورد استفاده قرار می گیرد. آزمون مذکور سنگ محکی برای ارزیابی مهارت ها یا دانش پایه ای داوطلبان در زمینه ها مختلف از جمله رایتینگ تحلیلی، استدلال کامل، استباط های کلامی و استدلال کمی می باشد. این آزمون نیز همانند آزمون GRE در اسکاتلند به صورت کامپیوتری برگزار می شود. لازم به ذکر است که دانشگاه ادینبرو اسکاتلند برای آمادگی داوطلبان، کلاس ها و دوره های تست زنی مخصوص آزمون GRE و GMAT برگزار می کند.

نحوه ثبت نام برای آزمون GRE اسکاتلند

همانطوری که در مطالب گذشته نیز عنوان شد، برای اخذ پذیرش در مقاطع تحصیلات تکمیلی اسکاتلند (غیر از رشته های پزشکی) شما علاوه بر ارائه مدارک معمول باید نمره آزمون GRE خود را نیز به دانشگاه اسکاتلندی ارائه نمایید. لازم به ذکر است که رسم متداول دانشگاه های اسکاتلندی بر این است که برای پذیرش در رشته کارشناسی ارشد و دکتری مدیریت، متقاضیان باید نمره آزمون GMAT خود را ارائه نمایند. اما نحوه ثبت نام در آزمون GRE و GMAT اسکاتلند به چه صورتی است؟

شما برای ثبت نام و شرکت در این آزمون حتما باید در وب سایت این آزمون به نشانی www.est.org/GRE ثبت نام و هزینه شرکت در آزمون را پرداخت نمایید. لازم به ذکر است که وب سایت مورد اشاره سایت سرویس آزمون تحصیلی (ETS) مجری آزمون GRE می باشد. اما هزینه آزمون GRE عمومی در اسکاتلند در حدود 205$ (دلار آمریکا) و هزینه GRE اختصاصی در اسکاتلند حدود 150$ (دلار آمریکا) است. اما نحوه ثبت نام در آزمون GMAT اسکاتلند صرفا از طریق مراجعه به سایت www.mba.com امکانپذیر است. هزینه اخذ شده از داوطلبان برای شرکت در این آزمون حدود 250$ (دلار آمریکا) می باشد. لازم به ذکر است که شرکت در این آزمون ها مهلت زمانی و شرایط خاصی ندارد.

دانشگاه های اسکاتلندی و آزمون GRE و GMAT

در کشور اسکاتلند، مراکز آموزش عالی برتر زیادی وجود دارد که برخی دولتی و برخی نیز متعلق به بخش خصوصی است. هر کدامیک از این دانشگاه های اسکاتلندی نیز شرایط و الزامات خاص خود را جهت پذیرش دانشجویان بین المللی دارند. از سوی دیگر، شرایط و نیازمندی های این دانشگاه ها در رشته ها و مقاطع تحصیلی مختلف نیز متفاوت است. مثلا شرایط پذیرش در مقطع کارشناسی شامل مدارک تحصیلی، مدارک زبان و آزمون ورودی با شرایط پذیرش مقاطع تحصیلات تکمیلی اسکاتلند متفاوت است. دانشگاه های زیر جزو معتبرترین دانشگاه های اسکاتلند می باشند که یکی از شرایط اخذ پذیرش دانشجو در آنها بررسی دقیق نمرات آزمون GRE و GMAT می باشد:

  • دانشگاه ادینبرو
  • دانشگاه گلاسکو
  • دانشگاه سنت اندروز
  • دانشگاه آبردین
  • دانشگاه ستراس کلاید

علاوه بر اطلاع از شرایط آزمون GRE و GMAT در اسکاتلند، در صورت تمایل به اطلاع در خصوص نحوه و شرایط اخذ ویزای تحصیلی اسکاتلند یا همان ویزای Tier 4 می توانید از مشاوره های حرفه ای تلفنی یا حضوری کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نیز برخوردار شوید.

سوالات متداول در شرایط آزمون GRE و GMAT در اسکاتلند

در بخش پایانی مقاله قصد داریم تا به برخی از کلیدی ترین سوالات شما عزیزان در خصوص شرایط آزمون GRE و GMAT در اسکاتلند پاسخ دهیم. مهمترین سوالات شما در این حوزه عبارت اند از:

  • حداقل میزان نمره در آزمون GRE و GMAT در اسکاتلند در دانشگاه های این کشور چقدر است؟ اغلب دانشگاه های معتبر اسکاتلند حداقل میزان نمره 110 در هر دو بخش را برای پذیرش دانشجویان استفاده می کنند.
  • آیا شرکت در آزمون GRE و GMAT در اسکاتلند برای دانشجویان بین المللی لازم است؟ آزمون GRE و GMAT یک آزمون آمادگی متقاضیان برای تحصیلات تکمیلی می باشد، که شرکت در آن برای تمامی دانشجویان بین المللی الزامی است.
4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *