مهاجرت

شرایط اجاره مسکن در استرالیا

شرایط اجاره مسکن در استرالیا

شرایط اجاره مسکن در استرالیا به دلیل قوانین خاص خود یکی از مهم ترین فاکتورهایی است که متقاضیان مهاجرت به این کشور باید مورد توجه خود قرار دهند. کشور استرالیا با فراهم آوردن امکانات رفاهی، فرصت های شغلی مناسب و آزادی های مدنی برای شهروندان خود، تبدیل به یکی از محبوب ترین کشورها بین مردم سراسر جهان برای زندگی، کار و تحصیل شده است. در این مقاله که توسط تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است اطلاعاتی در زمینه اجاره مسکن در کشور استرالیا گردآوری و تنظیم کرده ایم.

  • چه کسانی می توانند در استرالیا خانه اجاره کنند؟
  • هزینه خرید خانه در استرالیا چقدر است؟
  • آیا دانشجویان می توانند در کشور استرالیا ملک کرایه کنند؟
  • مالیات اجاره ملک در استرالیا چقدر است؟

روش های مهاجرت به کشور استرالیا

کشور استرالیا واقع در قاره استرالیا، به مرکزیت کانبرا و دارای دو شهر بزرگ سیدنی و ملبورن یکی از مقاصد بسیار پرطرفدار در بین مهاجرین می باشد. این کشور با فراهم کردن سطح بالایی در زمینه آموزش، بهداشت، زندگی، اقتصاد و آزادی های مدنی زندگی ایده آلی برای ساکنین خود فراهم آورده است. متقاضیان مهاجرت به استرالیا هر ساله از راه مهاجرت کاری، تحصیلی، سرمایه گذاری، ازدواج و پناهندگی به خاک این کشور وارد می شوند. با توجه به افزایش متقاضیان مهاجرت به استرالیا، در طی سال های اخیر این پروسه دشوارتر شده است اما در عین حال سالانه افراد زیادی موفق به مهاجرت به این کشور می شوند.

بررسی شرایط اجاره مسکن در استرالیا

یکی از چالش های پیش رو برای مهاجران، پیدا کردن مسکن مناسب از لحاظ موقعیت و امکانات با قیمت مناسب می باشد. در استرالیا تنوع املاک باعث شده شما با هر بودجه ای بتوانید خانه ای مناسب پیدا کنید. در این کشور برای اجاره مسکن شرایط خاصی در نظر گرفته شده است. به طور مثال برای کسانی که سابقه اجاره مسکن ندارند و برای اولین بار برای این کار اقدام می کنند، مخصوصا در شهرهای ملبورن و سیدنی، شرایط سخت تر خواهد بود. این افراد باید به صاحب ملک این اطمینان را بدهند که توانایی پرداخت هزینه اجاره را دارند که این موضوع با ارائه فیش حقوقی امکان پذیر است.

اگر شما هنوز شاغل نیستید معمولا می توانید با پرداخت اجاره بالاتر و یا پرداخت زود هنگام اجاره چند ماه پیش رو، این مشکل را از سر راه خود بردارید. هم چنین در بعضی خانه ها شرایط خاصی مثل ممنوعیت نگهداری از حیوانات خانگی وجود دارد و شما باید قبل از امضا قرارداد از این موارد اطمینان حاصل کنید. برای اجاره مسکن در کشور استرالیا و عقد قرارداد شما ملزم به ارائه مدارک زیر می باشید:

  • مدرک شناسایی معتبر (پاسپورت یا گواهی نامه رانندگی ویکتوریا)
  • مدارک اثبات کننده توانایی مالی برای پرداخت اجاره
  • معرفی دوستان یا آشنایانی که مقیم استرالیا هستند (در صورت وجود)

دقت داشته باشید که در استرالیا تامین برق، آب، گاز و تلفن به عهده خود شماست و صاحب ملک مسئولیتی در این زمینه ندارد. شما می توانید برای عقد قرارداد با شرکت های تامین کننده این موارد از آژانس املاک خود کمک بخواهید. هزینه قبوض در استرالیا به طور میانگین در هر ماه به شرح زیر است:

نوع انرژیهزینه
آب30$ (دلار استرالیا)
گاز50$ الی 100$ (دلار استرالیا)
برق100$ (دلار استرالیا)
اینترنت60$ الی 70$ (دلار استرالیا)

بررسی شرایط اجاره مسکن در استرالیا

شرایط و موارد قابل توجه در اجاره مسکن در استرالیا

برای پیدا کردن مسکن مورد نظر خود در استرالیا شما باید لیستی از انتظارات خود تنظیم کنید تا به طور دسته بندی شده و منظم تری به جستجوی مسکن مناسب بپردازید و از اتلاف وقت جلوگیری کنید. برای این کار شما باید در کنار در نظر گرفتن بودجه مورد نظر خود، مواردی مانند مکان مسکن، امکانات و غیره را مورد توجه داشته باشید.

  • موقعیت مکانی
  • امکانات داخلی
  • امکانات خارجی

پس از تنظیم لیست انتظارات خود شما می توانید از دو روش جستجو برای خانه هایی با شرایط مورد انتظار خود را آغاز کنید. یکی از این دو روش جستجوی اینترنتی است. سایت های:

  • ljhooker.com.au
  • realestate.com.au
  • domain.com.au
  • homehound.com.au
  • gumtree.com.au

بهترین گزینه ها برای شروع جستجو برای خانه های اجاره ای هستند. شما می توانید با جستجوی مکان مورد نظر برای اجاره مسکن، تعداد اتاق خواب، اجاره بها و فاکتورهای دیگر طبق لیست انتظارات خود در این سایت از مسکن های مناسب برای اجاره مطلع شوید.

روش دوم برای پیدا کردن مسکن در استرالیا، ارتباط با آژانس های املاک می باشد. شما می توانید با توجه به منطقه مورد نظر خود آژانس های املاک را پیدا کرده و از این طریق به خانه هایی که برای اجاره معرفی شده اند دسترسی پیدا کنید. دقت داشته باشید که قبل از امضا کردن قرارداد حتما از خانه مورد نظر بازدید کنید. این کار به شما کمک می کند تا از شرایط خانه آگاهی بهتری بیابید و با اطمینان بیشتری قرارداد را امضا کنید. طی این بازدید مسکن را از نظر سیستم گرمایشی، امنیت، اجاق گاز و وضعیت لوله کشی چک کنید. پس از امضا قرارداد شما باید خانه را در همان وضعیتی که تحویل گرفته بودید به صاحب ملک یا آژانس املاک پس دهید.

قیمت اجاره مسکن در استرالیا

در کشور استرالیا نیز مانند کشورهای دیگر مبلغ اجاره مسکن بستگی به موارد زیادی از جمله منطقه ای که خانه در آن واقع شده است، متراژ، تعداد اتاق خواب و غیره دارد. درون این کشور نیز خانه هایی که در مرکز شهر واقع شده اند نسبت به حومه شهر دارای اجاره بهای بالاتری هستند. در کشور استرالیا برخلاف کشورهای دیگر، اجاره خانه به طور هفتگی پرداخت می شود. در این کشور طبق آمار به طور میانگین 2000$ الی 2500$ (دلار استرالیا) در ماه صرف پرداخت اجاره مسکن می شود. قیمت هفتگی اجاره مسکن به طور میانگین در برخی شهرهای کشور استرالیا به صورت زیر است:

  • آپارتمان با یک اتاق خواب در Kirribilli and Cammeray: 470$ (دلار استرالیا)
  • آپارتمان با دو اتاق خواب در Neutral Bay: 620$ (دلار استرالیا)
  • واحد کوچک با دو اتاق خواب در Bondi: 800$ (دلار استرالیا)
  • آپارتمان کوچک با یک اتاق خواب در Sydney: 450$ الی 600$ (دلار استرالیا)

شما می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر از کشور استرالیا مقاله های بهترین شهرهای استرالیا برای کار و هزینه زندگی در استرالیا را مطالعه کنید. هم چنین در صورت نیاز با اطلاعات بیشتر و یا مشاوره، وکلای مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده کمک به شما هستند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *