مهاجرت

شرایط اجاره مسکن در اسپانیا

شرایط اجاره مسکن در اسپانیا

شرایط اجاره مسکن در اسپانیا برای مهاجرانی که قصد مهاجرت و اقامت در این کشور زیبا و مهاجر پذیر را دارند مهم و ضروری تلقی می شود. پیشنهاد می شود متقاضیان پیش از مهاجرت و انجام اقدامات لازم جهت اجاره مسکن دریابند که اجاره ملک در کدام منطقه این کشور گرانتر و در کدام منطقه ارزان تر است. به خصوص افرادی که قصد مهاجرت تحصیلی به کشور اسپانیا را دارند باید برای صرفه جویی در هزینه های زندگی دانشجویی در منطقه ای اقامت داشته باشند که اجاره کمتری برای مسکن پرداخت کنند. پیشنهاد ما به متقاضیانی که قصد مهاجرت به کشور اسپانیا را دارند این است که مقاله تنظیمی از سوی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت که موسسه ای معتبر در عرصه مهاجرت است مطالعه کنند تا اطلاعاتی در رابطه با شرایط اجاره مسکن در اسپانیا کسب کنند.

  • چه کسانی شرایط مهاجرت به کشور اسپانیا را ندارند؟
  • محدودیت مهاجرت به اسپانیا برای شهروندان خارجی چیست؟
  • چه کسانی نمی توانند در اسپانیا ملک اجاره کنند؟
  • فرایند اجاره ملک در کشور اسپانیا چگونه است؟
  • دانشجویان برای اجاره ملک در این کشور چه محدودیت هایی دارند؟

یافتن ملک و شرایط اجاره مسکن در اسپانیا

همانند سایر کشورها در دنیا متداول ترین روش برای یافتن خانه یا آپارتمان در کشور اسپانیا برای اجاره دفتر املاک است. اگر در کشور اسپانیا حضور دارید می توانید به صورت حضوری به این دفاتر مراجعه کنید و در صورتی که خارج از این کشور هستید می توانید از طریق وب سایت های معتبر مکالمات لازم را انجام دهید و به جست و جو ملکی باشید که با بودجه و شرایط شما سازگار باشد. علاوه بر این متقاضیان می توانند از طریق آگهی های محلی به دنبال خانه مورد نظر خود در مناطق مختلف این کشور باشند. پرتال های املاک ممکن است به زبان های دیگری به جزء زبان اسپانیایی نیز در دسترس باشند، در آگهی های منتشر شده معمولا متراژ خانه و اجاره ماهانه خانه ذکر می شود همچنین مشخص می شود که خانه به صورت مبله است یا خیر.

تمامی وسایل موجود در آپارتمان های مبله دارای گواهی بهره وری انرژی هستند، معمولا خانه های جدید دارای درجه بندی انرژی بسیار خوبی هستند اما باید دقت داشته باشید که برای اقامت در این خانه ها باید کرایه بیشتری پرداخت کنید. زمانی که خانه مورد نظر خود را در کشور اسپانیا پیدا می کنید و اقدامات لازم را در جهت اجاره خانه انجام می دهید از شما خواسته می شود تا مدارکی مثل: شماره شناسایی مالیات (در صورتی که مشغول به کار هستید)، شواهد اشتغال یا توانایی پرداخت اجاره ماهانه، گذرنامه و مدارک شناسایی و مشخص بودن منابع مالی شخصی ارائه کنید. دقت داشته باشید که بسیاری از صاحبان ملک در این کشور به مستاجران اعتماد نداشته و ممکن است از شما مدارک بیشتری دریافت کنند تا مشخص شود توانایی پرداخت کرایه خانه را دارید.

شرایط هزینه ای اجاره مسکن در کشور اسپانیا

کرایه خانه در شهرها و مناطق مختلف کشور اسپانیا متفاوت است، همانند سایر کشورها برای اجاره خانه در شهرهای بزرگ اسپانیا باید مبلغ بیشتری پرداخت کنید. پس از اجاره آپارتمان مستاجر موظف است کرایه 1 ماه را به صورت کامل پرداخت کند اگر توانایی پرداخت اجاره را در زمان قرار داد ندارید کارفرمای شما می تواند گواهی ضمانت اجاره را به صاحب ملک ارائه کند همچنین شما می توانید ضمانت بانک را به صاحب ملک ارائه کنید اما دقت داشته باشید که مبلغ دریافت شده را باید به بانک برگردانید. برای بررسی اجاره ماهانه مسکن در این کشور می توان گفت کرایه خانه در شهرهای بارسلونا، مادرید، بیلبائو، پامپلونا، سن سباستین، کادیس، ماربیا و ساراگوسا گرانتر از سایر شهرهای اسپانیا است.

در جدول زیر سعی داریم به اجاره خانه در برخی از آپارتمان های کشور اسپانیا اشاره کنیم.

نوع ملکاجاره ماهانه
آپارتمان 1 خوابه در مرکز شهر675.84€ (یورو)
آپارتمان 1 خوابه در خارج از مرکز شهر523.19€ (یورو)
آپارتمان 3 خوابه در مرکز شهر1071.07€ (یورو)
آپارتمان 3 خوابه در خارج از مرکز شهر789.62€ (یورو)
آپارتمان 85 متری مبله در مرکز شهر1299€ (یورو)
آپارتمان 85 متری مبله در خارج از مرکز شهر816€ (یورو)
آپارتمان 45 متری مبله در مرکز شهر767€ (یورو)
آپارتمان 45 متری مبله در خارج از مرکز شهر548€ (یورو)

شرایط هزینه ای اجاره مسکن در کشور اسپانیا

شرایط خرید ملک در کشور اسپانیا

اگر قصد دریافت گلدن ویزای اسپانیا را دارید باید ارزش ملک خریداری شده به مبلغ 500000€ (یورو) باشد. قیمت خرید هر متر مربع ملک در مرکز شهر اسپانیا 3091.99€ (یورو) و قیمت خرید هر متر مربع ملک در خارج از مرکز شهر 2046.94€ (یورو) می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با شرایط سرمایه گذاری و اقامت در اسپانیا از طریق خرید ملک مقاله اخذ اقامت اسپانیا از طریق خرید ملک را مطالعه کنید. باید توجه داشت خرید ملک در شهری مانند والنسیا به مراتب ارزان تر از مادرید و بارسلون است.

نکاتی در رابطه با شرایط اجاره مسکن در اسپانیا

در قسمت قبل به قوانین خرید ملک در کشور اسپانیا اشاره شد حال اگر قصد دارید پس از خرید آپارتمان یا خانه، ملک خود را اجاره دهید باید به برخی نکات دقت داشته باشید که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

  • تحقیقات در سطوح مختلف: برای کسب اطلاعات دقیق از بازار اجاره مسکن و کسب اطلاعات دقیق در رابطه با اجاره ها به طور منظم از طریق منابع معتبر تحقیقات لازم را انجام دهید. دقت داشته باشید که اجاره ها سالانه تغییر می کند که این موضوع می تواند بر سود سالانه شما تاثیر مستقیمی داشته باشد
  • تحقیق در رابطه با قیمت املاک: هزینه خرید ملک در مراکز شهر و شهرهای بزرگ گران تر از سایر نقاط است اما به همان صورت اجاره املاک در این مناطق نیز بالا است. پیشنهاد می شود ملکی را خریداری کنید که ارزش خوبی دارد و در آینده مستاجران مطلوب تری خواهید داشت.
  • اخذ مشاوره از متخصصین این حوزه: از متخصصین حوزه املاک و مستغلات در رابطه با خرید ملک مشورت بگیرید، اگر قصد دارید وام مسکن دریافت کنید مطمئن شوید بهترین گزینه را با توجه به شرایط و اهداف مالی خود انتخاب کرده اید.
  • انتخاب مستاجران حقیقی: صاحبان ملک باید پی ببرند که مستاجر قصد اجاره ملک به صورت کوتاه مدت را دارد یا بلند مدت. دقت داشته باشید که باید گزینه های مناسبی را برای تبلیغات انتخاب کنید.

امیدواریم با مطالعه این مقاله پاسخ سوالات خود را در رابطه با شرایط اجاره مسکن در اسپانیا کسب کرده باشید. هموطنان عزیز می توانند برای آشنایی با شرایط اجاره ملک و آپارتمان در کشورهای مختلف در دنیا با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *