مهاجرت

شرایط اجاره مسکن در لوکزامبورگ

شرایط اجاره مسکن در لوکزامبورگ

با توجه به شرایط ایده آل لوکزامبورگ، موضوع شرایط اجاره مسکن در لوکزامبورگ در کنار خرید ملک در این سرزمین به یکی از مباحث داغ تبدیل شده است و ما کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت قصد داریم در ادامه این نگارش به جزئیات این مسئله پرداخته و شما عزیزان را با انواع شیوه های اجاره مسکن در لوکزامبورگ و قوانین حقوقی مربوط به آن آشنا گردانیم. اگرچه لورکزامبورگ توانسته است در زمینه های مختلف اقتصادی به پیشرفت های چشمگیری دست یافته و به یکی از موفق ترین کشورهای اروپایی در موضوع اشتغال زایی تبدیل گردد، نرخ تورم این کشور که در سال 2022 از 2% به 1% کاهش یافته، بر قیمت مسکن بی تاثیر نبوده است.

  • آیا خرید ملک در لوکزامبورگ منجر به اخذ اقامت می شود؟
  • هزینه اجاره ملک در این کشور چقدر است؟
  • محدودیت های اجاره خانه در این کشور برای شهروندان خارجی چیست؟
  • بهترین شهرهای این کشور برای زندگی کدامند؟
  • بهترین راه برای پیدا کردن خانه در این کشور چیست؟

درباره شرایط اجاره مسکن در لوکزامبورگ

کشور لوکزامبورگ در بخش شمالی اروپا واقع شده و به علت برخورداری از آب و هوای معتدل، افراد زیادی متقاضی اخذ اقامت در این کشور با خرید یا اجاره ملک هستند؛ همچنین علاوه بر جاذبه های متعدد گردشگری چون مراتع سرسبز، دانشگاه های لوکزامبورگ نیز از سطح کیفی و استانداردهای آموزشی مطلوبی برخوردار بوده و افراد جهت حضور در دانشگاه های این کشور اقدام به دریافت ویزای تحصیلی آن می نمایند. با حضور دانشجویان بین المللی در لوکزامبورگ و مواجهه با هزینه های اجاره مسکن، اغلب آن ها تصمیم به سکونت در خوابگاه می گیرند؛ ژوئن و آگوست بهترین زمان های اجاره مسکن در شهرهای بزرگ لوکزامبورگ می باشند. اگرچه دانشجویان قادر به حداکثر 30 ساعت کار همزمان با تحصیل خود در لوکزامبورگ هستند، همچنان پرداخت اجاره مسکن در شهرهایی چون پایتخت لوکزامبورگ کار آسانی نمی باشد.

علی رغم اینکه مفسران لوکزامبورگ را یکی از سه کشور گران قیمت اروپا جهت اقامت و زندگی می دانند، دستمزدهای بالای مشاغل در این کشور و متوسط حقوق کارکنان که ماهیانه 3250€ (یورو) می باشد گویای این مطلب است که اگرچه هزینه های حمل و نقل، خوراک، پوشاک و مسکن در لوکزامبورگ نسبت به همسایگانی چون بلژیک و فرانسه بالاتر است، به همان نسبت میانگین حقوق افراد نیز بیشتر می باشد. علاقه مندان به اجاره مسکن در لوکزامبورگ می توانند با انتخاب شهرهایی چون استراسن، اسپرانژ، برترانژ و لوکزامبورگ به عنوان مقصد خود علاوه بر برخورداری از انواع امکانات رفاهی و تجهیزات روز دنیا، شانس بالایی جهت دستیابی به فرصت های شغلی کمیاب این کشور داشته باشند. اگرچه هزینه های زندگی و مسکن افراد بیش از هر چیزی به سبک زندگی آنان وابسته است، اجاره ملک در شهرهای کوچک لوکزامبورگ چون Diekirch نصف مناطق دیگر هزینه بر خواهد بود.

مقایسه امتیاز پاسپورت لوکزامبورگ و سایر کشورهای اروپایی

پیرامون چگونگی اجاره مسکن در لوکزامبورگ

لوکزامبورگ دارای جمعیتی معادل 613000 نفر بوده که تنها 40% از شهروندان آن را بومیان لوکزامبورگ تشکیل می دهند؛ این بدان معناست که درصد قابل توجهی از ساکنین لوکزامبورگ مهاجران سایر کشورها هستند. شایان ذکر است که در بین کشورهای اروپایی، آلمان و پرتغال بیشترین جمعیت را در لوکزامبورگ دارا می باشند. افراد با هدف سرمایه گذاری در این کشور کوچک در شهرهای لوکزامبورگ ساکن شده و می توان اظهار داشت که با توجه به مالیات معقول اختصاص یافته به فعالیت های مربوط به حوزه املاک، سرمایه گذاری در این شاخه بسیار رایج می باشد.

افراد جهت اجاره مسکن در لوکزامبورگ می توانند تمامی جزئیات مربوط به خانه های موجود در محله های مختلف را در سایت ها و شبکه های اینترنتی مربوط به موسسات ارائه دهنده مشاهده کرده و به مقایسه آن ها در بررسی از جنبه های گوناگون وضعیت دسترسی و خطوط حمل و نقل، سال ساخت، وام های ارائه شده بانکی برای ملک مذکور، گواهینامه انرژی و مشخصات صاحبان فعلی ملک بپردازند. مطالعه مجلات و روزنامه هایی که اقدام به انتشار چنین آگهی هایی می کنند نیز در کنار مراجعه حضوری به دفاتر مشاور املاک از دیگر راه های یافتن مسکن موردنظر می باشد. در ادامه به بررسی نام تعدادی از سایت های ارائه دهنده مسکن اجاره ای در لوکزامبورگ پرداخته ایم:

  • Housing Justlanded
  • Wortimmo
  • Remax
  • Habiter
  • Athome

شرایط و هزینه های اجاره مسکن در لوکزامبورگ

شرایط و هزینه های اجاره مسکن در لوکزامبورگ

اگرچه هزینه اجاره مسکن در لوکزامبورگ حدودا 80% بیشتر از کشور ما برآورد شده است، در مقایسه با شهرهایی چون لندن و نیویورک همچنان قیمت املاک در لوکزامبورگ بسیار مقرون به صرفه می باشد. در معاملات مربوط به مسکن، حدود 7% از مبلغ قرارداد به دفترخانه مربوطه تعلق می گیرد؛ تسلط بر زبان های فرانسوی و آلمانی در زمان انجام معامله کمک شایانی به افراد جهت تسهیل انجام این فرآیند خواهد نمود. هزینه اجاره آپارتمان یک خوابه در مرکز شهرهای اصلی ماهانه 1443€ (یورو) می باشد و این درحالی است که همین ملک با موقعیت جغرافیایی متفاوت و واقع در حومه شهرهای کوچک هزینه 1158€ (یورو) را در پی خواهد داشت. همچنین افراد جهت اجاره آپارتمان هایی با متراژ بیشتر و دارای 3 اتاق می توانند با پرداخت 2643€ (یورو) در شهر لوکزامبورگ به خواسته خود جامه عمل بپوشانند.

هزینه های متفرقه اجاره مسکن در لوکزامبورگ نسبت به حقوق دریافتی افراد بسیار معقول بوده و بخش عمده ای از هزینه های جاری ماهیانه را شامل نمی شود؛ وسیله های گرمایشی منزل، آب مصرفی و برق و غیره حداکثر در پایان ماه 245€ (یورو) برای افراد هزینه در پی خواهند داشت.

شرایط خرید مسکن در لوکزامبورگ

خرید مسکن در لوکزامبورگ از مواردی است که نیازمند سرمایه اولیه قابل توجهی می باشد و درصورتی که افراد موفق به خرید ملک در شهرهای اصلی لوکزامبورگ و سکونت در این کشور گردند، از شانس بالایی برای اخذ تابعیت و دریافت پاسپورت لوکزامبورگ برخوردار خواهند بود. هزینه خرید ملک در لوکزامبورگ نسبت به بسیاری از کشورهای اروپایی چون سوئیس مقرون به صرفه می باشد. قیمت خرید هر متر مربع آپارتمان در شهرهای اصلی این کشور 6450€ (یورو) معین شده است درصورتیکه همین شرایط در کشور سوئیس نیازمند پرداخت 10330€ (یورو) است. کارشناسان مجرب و زبده ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت قادر به ارائه اطلاعات بیشتر پیرامون چگونگی اجاره مسکن در لوکزامبورگ و فرآیند خرید ملک در این کشور زیبا می باشند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *