مهاجرت

شرایط اجاره مسکن در مالتا

شرایط اجاره مسکن در مالتا

به دلیل محبویت روزافزون کشور مالتا جهت مهاجرت، دانستن مواردی در زمینه زندگی در این کشور برای افرادی که قصد مهاجرت به مالتا را دارند خالی از لطف نیست. شرایط اجاره مسکن در مالتا یکی از مهم ترین مواردی است که متقاضیان مهاجرت به این کشور باید نسبت به آن آگاهی کامل داشته باشند. با مهاجرت به مالتا می توان از استانداردهای سطح بالای شهروندی در کنار جذابیت های جغرافیایی و آب و هوای مدیترانه ای بهره مند شد. در این مقاله که توسط تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است، نحوه اجاره مسکن در مالتا، هزینه و شرایط آن را مورد بررسی قرار داده ایم.

  • شرایط اجاره ملک در مالتا چیست؟
  • بهترین راه های اجاره ملک در مالتا چیست؟
  • چه کسانی اجازه ندارند در مالتا ملک اجاره کنند؟
  • هزینه اجاره ملک در این کشور چقدر است؟
  • بهترین سایت های اجاره ملک در این کشور کدامند؟

آشنایی با شرایط کلی زندگی در مالتا

مالتا، مجمع الجزایر کوچکی است که یکی از پر تراکم ترین نقاط جهان به شمار می رود. این کشور در جنوب قاره اروپا و در نزدیکی کشورایتالیا قرار دارد. فرهنگ مردم این کشور ترکیبی از فرهنگ های ایتالیایی، اسپانیایی، انگلیسی و عربی است. زبان رسمی اعلام شده از سوی دولت این کشور زبان های مالتی و انگلیسی هستند و درصد زیادی از مردم این کشور دانش بالایی در زمینه زبان انگلیسی دارند. زبان ایتالیایی نیز در بین برخی از مردم این کشور رایج است. کشور مالتا در حوزه های اقتصادی مختلفی از جمله صادرات و تجارت بین الملل، کشتی سازی و لوازم الکترونیکی فعالیت می کند و هم چنین با گسترش صنعت گردشگری توانسته است تا طی سال های اخیر آمار گردشگران خود و سود حاصل از آن را بالا ببرد.

نرخ بیکاری در این کشور در سال های اخیر با کاهش رو به رو بوده و در سال 2022، 3.25% گزارش شده است که نشان دهنده فرصت های شغلی کافی در این کشور است. طی سال های اخیر مهاجرت به کشور مالتا توجه افراد بسیاری، از جمله ایرانیان متقاضی مهاجرت را به خود جلب کرده است. مهاجرت به این کشور از طریق روش های مختلفی از جمله اخذ ویزای کاری، پذیرش تحصیلی، ازدواج با یک تبعه این کشور، سرمایه گذاری و خرید ملک امکان پذیر است. به طور کلی، قیمت ملک در کشور مالتا در مقاسیه با سایر کشورهای اروپایی پایین می باشد؛ همین امر باعث شده تا اجاره مسکن در مالتا با دردسر های کمتری برای افراد همراه باشد.

نمودار رشد میزان تولید ناخالص داخلی مالتا

پیرامون شرایط اجاره مسکن در مالتا

همان طور که ذکر شد، هزینه های زندگی در مالتا در مقایسه با سایر کشورهای اتحادیه اروپا پایین بوده و همین امر زندگی در این کشور را آسان تر کرده است. هزینه های اجاره مسکن در کشور مالتا نیز معقول و مقرون به صرفه است. طی سال های اخیر اقدام از طریق سایت های اینترنتی جهت خرید و یا اجاره مسکن در مالتا بیشتر شده است. افراد می توانند با انجام هماهنگی های مربوطه نسبت به بازدید از مسکن مورد نظر خود مبادرت ورزند. طی این بازدید باید مواردی از سالم بودن جمله لوله کشی مسکن، سیستم برق رسانی، لوله کشی گاز و غیره چک شود. هنگام بستن قرارداد جهت اجاره مسکن در کشور مالتا، فرد ملزم به ارائه مدارکی از جمله موارد زیر خواهد بود:

  • شماره شناسایی مالیات
  • مدارک هویتی
  • گذرنامه
  • گواهی اثبات توانایی در جهت پرداخت به موقع مبلغ اجاره

بررسی هزینه ها و شرایط اجاره مسکن در مالتا

با توجه با ارزان بودن مسکن در کشور مالتا، اجاره مسکن  با قیمت پایین در این کشور امری است که به سادگی قابل وقوع است. هزینه اجاره مسکن به عوامل زیادی از جمله منطقه مسکن، تعداد اتاق خواب، متراژ و غیره بستگی دارد. به طور معمول مالکان مسکن 0.8% الی 1.1% از مبلغ کل خانه را به عنوان قیمت اجاره مسکن اعلام می کنند. برای مثال اجاره ماهیانه خانه ای به ارزش $250000 (دلار)، مبلغی بین $2000 الی $2750 (دلار) می باشد. همانند سایر کشورهای جهان، هزینه اجاره یک واحد آپارتمان از هزینه اجاره یک خانه کمتر می باشد و مقرون به صرفه تر است. هم چنین با اجاره یک واحد آپارتمان در اطراف شهر، فرد ملزم به پرداخت مبلغ کمتری نسبت به اجاره آپارتمان های مرکز شهر می باشد.

پارامتر هزینههزینه ماهیانه اجاره آپارتمان در مالتا به طور میانگین
یک واحد آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر866€ (یورو)
یک واحد آپارتمان یک خوابه در اطراف شهر703€ (یورو)
یک واحد آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر1530€ (یورو)
یک واحد آپارتمان سه خوابه در اطراف شهر1167€ (یورو)

بررسی هزینه ها و شرایط اجاره مسکن در مالتا

شرایط خرید مسکن در مالتا

همانند بسیاری از کشورهای دنیا، اخذ اقامت در کشور مالتا نیز از طریق خرید ملک امکان پذیر است. به دلیل پایین بودن هزینه های حوزه املاک در این کشور، اخذ اقامت از طریق خرید ملک یک راه منطقی و به صرفه می باشد. حداقل قیمت ممکن جهت اخذ اقامت از طریق خرید ملک، 270000€ الی 320000€ (یورو) می باشد که ممکن است سالیانه تغییر کند. پیش از شروع معامله فرد ملزم به باز کردن حساب بانکی با مبلغی حدود 10% از قیمت ملک می باشد و تا پایان معامله کل مبلغ مورد نظر برای فروش مسکن باید توسط مالک جدید پرداخت شود.

پس از گذشت 5 سال از خرید مسکن و اقامت در این کشور، فرد می تواند نسبت به اخذ اقامت دائم این کشور اقدام نماید. در صورت تایید دولت مالتا، اقامت دائم به فرد تعلق خواهد گرفت و از حقوق شهروندی هم سان با شهروندان بومی این کشور بهره مند خواهد شد. با خرید ملک در این کشور نه تنها می توان امکان مهاجرت برای سایر اعضای خانواده خود فراهم کرد، بلکه می توان بدون از دست دادن تابعیت اصلی خود، پاسپورت مالتا را نیز به دست آورد.

پارامترهزینه خرید مسکن در مالتا به طور میانگین
یک متر مربع آپارتمان در مرکز شهر312€ (یورو)
یک متر مربع آپارتمان در اطراف شهر205€ (یورو)

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط زندگی در کشور مالتا می توانید مقاله های بهترین شهرهای مالتا برای تحصیل، اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری در مالتا و حقوق ماهیانه کار در مالتا را مطالعه نمایید. شما عزیزان می توانید برای دریافت راهنمایی و مشاوره از نیروهای متخصص، با تیم وکلای مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *