مهاجرت

شرایط اجاره مسکن در مالزی

شرایط اجاره مسکن در مالزی

کسب اطلاعات دقیق و کامل در رابطه با شرایط اجاره مسکن در مالزی یکی از الزامات مهاجرت و اقامت در این کشور جنوب شرقی آسیایی می باشد. کشور مالزی به سواحل، جنگل های انبوه مناطق گرمسیری و فرهنگی رنگی معروف و شناخته شده است و تلفیقی از فرهنگ های اروپا و چین را تحت تاثیر قرار می دهد. مالزی یکی از کشورهای توسعه یافته در جهان است که به سرعت در حال پیشرفت می باشد، از مزایای زندگی در این کشور می توان به زیر ساخت های بسیار عالی، مراقبت های بهداشتی و درمانی با کیفیت و هزینه های زندگی معقول و به صرفه اشاره کرد. در ادامه این نگارش که به همت اعضای تیم موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به نگارش در آمده است سعی داریم به بررسی شرایط اجاره مسکن در مالزی بپردازیم و اطلاعات جامعی در اختیار متقاضیان اقامت در این کشور و علاقه مندان قرار دهیم.

  • چه کسانی می توانند در مالزی ملک اجاره کنند؟
  • محدودیت های اجاره ملک در این کشور چیست؟
  • بهترین مسیر برای مهاجرت به مالزی چیست؟
  • قوانین اجاره ملک در مالزی برای خارجی ها چیست؟
  • هزینه اجاره ملک در این کشور چقدر است؟

بررسی شرایط اجاره مسکن در مالزی

در رابطه با اجاره مسکن در کشور مالزی می توان گفت معمولا دانشجویان خارجی و بین المللی که برای تحصیل به این کشور آمده اند ترجیح می دهند به جای اقامت در خوابگاه ها به اجاره آپارتمان بپردازند. علاوه بر این افرادی که از طریق سایر روش ها به کشور مالزی مهاجرت می کنند پیش از خرید خانه مدتی به اجاره آپارتمان می پردازند که ممکن است برخی از این افراد به دلیل آگاه نبودن از اطلاعات و مقررات با مشکل مواجه شوند. برای اجاره آپارتمان در کشور مالزی می توانید از 2 طریق اقدامات لازم را انجام دهید 1. مراجعه به مدیریت ساختمان 2. مراجعه به آژانس های املاک و مستغلات.

یک هفته پس از انتخاب آپارتمان و موافقت های انجام شده قرار داد آماده است، دقت داشته باشید که تمامی تجهیزات موجود در خانه در قرار داد ذکر شده است و تمامی موارد باید بررسی شود تا مطابق با موارد ذکر شده در قرار داد باشد. با توجه به اینکه صاحبان املاک تمامی موارد را به نمایندگان خود واگذار می کنند ممکن است صاحب ملک را نبینید، در صورت نیاز می توانید طی تماس با صاحب خانه از صحت اطلاعات ارائه شده آگاه شوید. متقاضیانی که قصد دارند برای سال بعدی نیز در خانه مورد نظر اقامت داشته باشند باید 2 ماه پیش از اتمام اعتبار قرار داد اقدامات لازم را جهت تمدید آن انجام دهند.

شرایط اجاره انواع مسکن در مالزی

در کشور مالزی خانه ها به 3 دسته تقسیم می شوند که متقاضی باید با توجه به شرایط خود و همراهان بهترین خانه برای اقامت را انتخاب کند. انواع خانه ها در کشور مالزی عبارتند از:

  • آپارتمان بدون مبله: Empity Unit خانه هایی هستند که بدون وسایل زندگی اجاره داده می شوند، اگر قصد اقامت در کشور مالزی بیشتر از 2 سال را دارید پیشنهاد می کنیم خانه های بدون مبله را اجاره کنید.
  • آپارتمان مبله: Fully Furnished Unit املاکی کاملا مبله هستند که شامل کلیه وسایل مورد نیاز برای زندگی هستند که معمولا دارای میز غذاخوری، کابینت، مایکروفر، میز مطالعه، جا کفشی، کتری برقی، یخچال، ماشین لباس شویی، گاز، سرویس خواب، مبل، کولر، پنکه و آبگرمکن می باشند.
  • خانه های نیمه مبله: Semi Furnished Unit آپارتمان هایی با امکانات کمتر از آپارتمان های مبله هستند، در این قبیل آپارتمان ها وسایلی مثل: سرویس خواب، پنکه، کمد، کابینت آشپزخانه، کابینت، میز غذا خوری، جاکفشی، آبگرمکن، گاز و مبل وجود دارد.

شرایط اجاره انواع مسکن در مالزی

میزان اجاره مسکن در مالزی

طبق قوانین وضع شده در کشور مالزی از چند سال گذشته کنترل اجاره بها لغو شده و اجاره به صورت آزادانه تعیین می شود، در این کشور قانون خاصی وجود ندارد که وظایف و مسئولیت های صاحبخانه و مستاجر را تنظیم کند اما همچنان دستور العمل های اساسی برای برای قرار داد اجاره خانه وجود دارد. پس از توافق در مورد شرایط و ضوابط ها مستاجر ملزم به پرداخت سود سپرده است که این سپرده معمولا به مبلغ اجاره 1 ماه است. با گذشت 7 روز از توافق نامه باید سپرده امنیتی پرداخته شود که معمولا اجاره 2 ماه یا اجاره نیم ماه است. اجاره خانه در مناطق مختلف کشور مالزی متغیر و متفاوت است، در جدول زیر سعی داریم به بررسی نوع خانه و اجاره خانه در این کشور بپردازیم.

نوع خانهاجاره خانه (رینگیت)
آپارتمان 1 خوابه در مرکز شهر1517.49MYR
آپارتمان 1 خوابه در خارج از مرکز شهر932.66MYR
آپارتمان 3 خوابه در مرکز شهر2678.35MYR
آپارتمان 3 خوابه در خارج از مرکز شهر1701.14MYR
آپارتمان 85 متری مبله در مرکز شهر3424MYR
آپارتمان 85 متری مبله در خارج از مرکز شهر842MYR
آپارتمان 45 متری مبله در مرکز شهر1.960MYR
آپارتمان 45 متری مبله در خارج از مرکز شهر1.212MYR

نکات مهم درباره شرایط اجاره مسکن در مالزی

متقاضیانی که تصمیم دارند در کشور مالزی اقامت داشته باشند و سعی دارند در این کشور خانه اجاره کنند بهتر است به نکات زیر توجه داشته باشند. مطالعه مقاله زندگی در مالزی به متقاضیانی که قصد مهاجرت به این کشور را دارند کمک می کند تا اطلاعات زیادی در این رابطه کسب کنند.

  • تمامی مستاجرین باید اجاره ملک را در زمان تعیین شده پرداخت کنند.
  • برای کلیه پرداختی ها رسید دریافت کنید.
  • تقریبا 7 روز پس از تحویل خانه قرار داد وضع می شود، پس از دریافت قرار داد لازم است وسایل موجود با وسایل ذکر شده در قرار داد را بررسی کنید تا از همخوانی آن ها مطمئن شوید.
  • اگر پیش از موعد مقرر شده تصمیم داشته باشید خانه را پس بدهید ودیعه به شما برگشت داده نمی شود.
  • یک نسخه از قرار داد با امضای صاحبخانه را نزد خود نگه دارید.
  • در صورتی که هر یک از وسایل موجود در خانه مشکل داشته باشند باید به محض ورود به مسئول مربوطه یا صاحبخانه اطلاع دهید.

مالزی یکی از کشورهای گردشگری در منطقه جنوب شرقی آسیا محسوب می شوند، برای شناخت مکان های گردشگری این کشور می توانید به مقاله مکان های دیدنی مالزی رجوع کنید. مطالعه کنندگان عزیز می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با کشور مالزی و روش های مهاجرت به این کشور مقالات بیشتری در وب سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مطالعه کنید.

1/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *