مهاجرت

شرایط اجاره مسکن در مکزیک

شرایط اجاره مسکن در مکزیک

با توجه به پیشرفت های صورت گرفته در مکزیک، علاقه مندان بسیاری جهت مهاجرت به این کشور اقدام می نمایند که اطلاع از شرایط اجاره مسکن در مکزیک اهمیت دارد و چگونگی فعالیت های مربوط به سکونت در این سرزمین از ملزومات ابتدایی می باشد. مکزیک یکی از پهناورترین کشورهای جهان بوده و دارای منابع غنی نفت و گاز می باشد. شرکت های پتروشیمی متعدد در حومه شهرهای اصلی این کشور، مقصد تعداد زیادی از مهاجران است. علی رغم وجود مشکلاتی چون سطح نه چندان مطلوب وضعیت بهداشت و درمان و فرهنگ خاص مردم این کشور، پاسپورت مکزیک دارای امتیاز 150 در رتبه بندی سال 2022 بوده که شایان توجه است. در ادامه این مقاله که توسط اعضای تیم موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت گردآوری و تنظیم شده است، قصد داریم به بررسی شرایط اجاره مسکن در این کشور زیبا بپردازیم.

  • شرایط زندگی در مکزیک چگونه است؟
  • آیا می توان در مکزیک به راحتی ملک اجاره کرد؟
  • اجاره بهای ملک در یونان چقدر است؟
  • محدودیت های اجاره ملک در یونان چیست؟

شرایط مهاجرت به کشور مکزیک

خلیج مکزیک و آب های اقیانوس آرام از دو سمت کشور مکزیک را در بر گرفته و موجب ایجاد خط ساحلی بسیار زیبایی در این کشور شده اند. همچنین صادرات محصولاتی چون فرآورده های نساجی در این کشور از این طریق به سایر کشورهای آمریکای شمالی صورت می پذیرد. هزینه های معقول حمل و نقل، خوراک و پوشاک در مکزیک در مقایسه با همسایه آن، آمریکا، موجب شده است متقاضایان از اقصی نقاط جهان جهت اخذ انواع ویزاهای زیر اقدام نمایند:

  • دریافت ویزای تحصیلی مکزیک
  • دریافت مجوز کار در این کشور از سوی کارفرما
  • اخذ ویزای کار در مکزیک و سرمایه گذاری در شاخه های گوناگون
  • ازدواج با اتباع مکزیک و دریافت تابعیت این کشور
  • تولد فرزند در خاک مکزیک و دریافت اقامت دائم

جمعیت مکزیک 128 میلیون نفر اعلام شده و بخش عمده آن در پایتخت مکزیک، شهر مدرن و لوکس مکزیکوسیتی قرار دارند. مکزیکوسیتی پرجمعیت ترین پایتخت آمریکای شمالی بوده و اغلب مراکز معتبر آموزشی و فروشگاه های رفاهی مکزیک در خیابان های این شهر واقع شده اند. زیبایی های طبیعی مکزیک بی شمار بوده و همه ساله یکی از مقاصد اصلی گردشگران جهت تفریح می باشد. شایان ذکر است که مکزیک دارای تنوع غذایی بی نظیری در سطح جهان بوده و برخی از وعده های غذایی مشهور در این کشور عبارتند از پوزوله و توستادا. اگرچه اشخاص برای اخذ تابعیت مکزیک مسیر نسبتا پیچیده ای در پیش داشته و می بایست حداقل 4 سال در این کشور سکونت داشته باشند، امکان خرید و اجاره ملک برای متقاضیان خارجی در مکزیک فراهم است و تعداد زیادی از مهاجرین در این زمینه فعالیت دارند.

مقایسه متوسط هزینه اجاره آپارتمان تک خوابه در مکزیک و آمریکا

چگونگی و شرایط اجاره مسکن در مکزیک

همانطور که استحضار دارید اجاره مسکن در شهرهای اصلی کشورهای آمریکای جنوبی به نسبت مراکز خارج از شهر دارای هزینه بیشتری می باشد. مهم ترین اصل موثر بر هزینه ملک در کشور مکزیک، پس از انتخاب شهر موردنظر، بررسی وضعیت حمل و نقل محدوده منتخب می باشد؛ به گونه ای که فاصله ملک تا نزدیک ترین خطوط اتوبوس، مترو و تاکسی سنجیده شده و بر اجاره ماهیانه آن تاثیرگذار خواهد بود. به علت سنتی بودن بافت برخی از شهرهای مکزیک چون پوئبلا، اغلب ساختمان های مسکونی واقع در این مناطق دارای معماری نسبتا قدیمی بوده و آپارتمان های نوساز نیازمند پرداخت هزینه بیشتری می باشند. از انواع روش های یافتن گزینه های مطلوب جهت اجاره مسکن در مکزیک می توان به بررسی مجلات و آگهی های منتشر شده اشاره کرد؛ در سال های اخیر سایت های موسسات مختلف اقدام به ارائه جزئیات هر یک از خانه ها کرده اند:

  • Mexintl
  • Remax
  • Baja123
  • Clutch
  • Mexico Mountain Real State

شرایط قیمت اجاره مسکن در مکزیک و هزینه های مربوطه

گران ترین آپارتمان ها مربوط به مناطق مرفه نشین شهرهای مکزیکوسیتی و گودالاخارا می باشند. متقاضیان نباید با معیار قرار دادن قیمت های نجومی وضع شده جهت اجاره آپارتمان در این مناطق از بررسی سایر محدوده های متناسب صرف نظر کنند. علی رغم اینکه هزینه اجاره املاک در مناطق ایده آل پایتخت مکزیک که دارای مزیت هایی چون موجود بودن انواع فروشگاه های رفاهی در محله و نزدیکی به خطوط حمل و نقل می باشد، گاهی از 14500 MXN (پزوی مکزیک) نیز تجاوز می کند، متوسط هزینه لازم جهت اجاره آپارتمان دارای 1 خواب در این شهرها 5950 MXN (پزوی مکزیک) می باشد. همچنین افراد می بایست جهت اجاره ماهیانه منازلی با شرایط مشابه اما دارای 3 خواب مبلغی بالغ بر 12700 MXN (پزوی مکزیک) بپردازند. در ادامه به بررسی مدارک لازم جهت اجاره مسکن در مکزیک می پردازیم:

  • ثبت مشخصات ملک
  • میزان اجاره بها
  • ثبت تسهیلات اختصاص یافته بانکی
  • اسامی و آدرس طرفین

همچنین شایان ذکر است هزینه اجاره مسکن در شهرهای کوچک تر مکزیک و در حومه این مناطق پایین تر بوده و به عنوان نمونه دانشجویان خارجی ساکن در مکزیک می توانند با پرداخت هزینه ای بالغ بر 3800 MXN (پزوی مکزیک) به اجاره یک اپارتمان مناسب مبادرت ورزند.

شرایط قیمت اجاره مسکن در مکزیک و هزینه های مربوطه

شرایط خرید ملک در مکزیک

هزینه های زندگی در مکزیک بسیار مقرون به صرفه بوده و این امر موجب شده است افراد زیادی اقدام به اخذ اقامت دائم این کشور از انواع مسیرهای قانونی نمایند. این افراد ویزای موقت 6 ماهه مکزیک را پشت سر گذاشته و مدارک خود را جهت دریافت مجوز اقامت بلند مدت در این کشور به سفارت مکزیک ارسال می نمایند. یادگیری زبان اسپانیایی تاثیر بسزایی بر تسهیل روند خرید ملک در مکزیک داشته و افراد مسلط بر این زبان قادر خواهند بود از انواع وام های بانکی نیز که جهت سهولت خرید ملک از سوی دولت مکزیک اعطا می شود، بهره مند گردند. خرید ملک در مکزیک بسیار معقول بوده و هزینه آن در شهرهای بزرگ 16300 MXN (پزوی مکزیک) برای هر متر مربع برآورد شده است. در ادامه به بررسی برخی هزینه های رایج زندگی در مکزیک می پردازیم:

عنوان هزینهمبلغ بر حسب پزو (پزوی مکزیک)
یک دست لباس ورزشی650 MXN
بلیط مترو7 MXN
یک کیلو برنج16 MXN
یک وعده غذا در رستوران85 MXN

در پایان می توان اجاره مسکن در مکزیک را با توجه به هزینه های ذکر شده و معقول بودن شرایط اقتصادی در شهرهای مکزیک، گزینه ای ایده آل برای افراد با هدف زندگی در کشوری ثانویه معرفی نمود. همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده ارائه اطلاعات بیشتر به شما عزیزان در این مقوله می باشند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *