مهاجرت

شرایط اجاره مسکن در نیوزلند

شرایط اجاره مسکن در نیوزلند

شرایط اجاره مسکن در نیوزلند ثبات دارد و نرخ تورم آن پایین است. این کشور گران ترین کشور دنیا نیست اما در کنار استرالیا و آمریکا جزو پرهزینه ترین مناطق میباشد. البته مردم در نیوزلند نیز سطح درآمد خوب و قدرت خرید بسیار بالایی دارند در نتیجه تامین هزینه ها برای کسانی که در این کشور مشغول به کار تمام وقت هستند مشکلی به وجود نمی آورد. نیوزلند اقتصاد فوق العاده قدرتمندی دارد و به لحاظ شاخص توسعه انسانی رتبه 16 و از جهت شاخص آزادی اقتصادی رتبه 3 در دنیا را به خود اختصاص داده است. نیوزلند همچنین در حال حاضر کم تر از 6 میلیون نفر جمعیت دارد و جزو کشورهای مهاجرپذیر محسوب می شود. در این مقاله موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تلاش است به سوالات ذیل پاسخ دهد:

  • شرایط اجاره مسکن در نیوزلند به چه صورت است؟
  • نرخ تورم نیوزلند چقدر است و چه تاثیری در اجاره ها دارد؟
  • آیا خارجی ها مطابق قانون اجازه دارند در این کشور ملک غیرمنقول خریداری نمایند؟
  • نیوزلند گران تر است یا کانادا؟
  • آیا دانشجویان می توانند در نیزولند خانه اجاره کنند؟

شرایط اجاره مسکن در نیوزلند در سال 2022

نرخ تورم در نیوزلند بسیار پایین است در نتیجه اگرچه کشور گران قیمتی است، مردم آن با کاهش مداوم قدرت خرید مواجه نخواهند بود. در نموداری که در ادامه ترسیم شده است نرخ تورم در نیوزلند نشان داده شده است:

بررسی نرخ تورم در نیوزلند

البته اگرچه اجاره مسکن در نیوزلند بالا است کسانی که در این کشور دانشجو هستند از آن جایی که اجازه کار تمام وقت ندارند؛ برای کاهش هزینه های زندگی خود در خوابگاه زندگی می کنند یا مسکنی را به طور اشتراکی با دانشجویان دیگر اجاره می نمایند. کانادا هم کشور ارزان قیمتی نیست اما هزینه های آن در مقایسه با نیوزلند معقول تر است. در واقع هم شهریه دانشگاه های کانادا کم تر است هم هزینه های زندگی. این در حالی است که برای اخذ مدرک کارشناسی 3 ساله در نیوزلند دانشجویان باید به طور متوسط حدود 80000$ (دلار نیوزلند) شهریه به دانشگاه ها پرداخت کنند. در نموداری که در ادامه ترسیم شده متوسط هزینه ماهیانه زندگی در دو کشور مذکور یعنی نیوزلند و کانادا با هم مقایسه شده است:

مقایسه متوسط هزینه ماهیانه زندگی در کانادا و نیوزلند

برای محاسبه دقیق تر در جدول ذیل نرخ اجاره مسکن در دو کشور فوق یعنی کانادا و نیوزلند طی سال 2022 بررسی شده است:

نوع مسکنقیمت در کانادا (دلار کانادا)قیمت در نیوزلند (دلار نیوزلند)
اجاره ماهیانه آپارتمان 1 خوابه در شهرهای بزرگ$1486.17$1597.40
اجاره ماهیانه آپارتمان 1 خوابه در شهرهای کوچک$1226.33$1290.28
اجاره ماهیانه آپارتمان 3 خوابه در شهرهای بزرگ$2407.97$2689.98
اجاره ماهیانه آپارتمان 3 خوابه در شهرهای کوچک$1990.29$2113.11

شرایط اجاره مسکن در نیوزلند برای تجار

بسیاری از تجار در اقصی نقاط دنیا از جمله آلمان، اتریش، پرتغال و غیره در پی این هستند تا با خرید منزل و اجاره دادن آن درآمدی مطمئن داشته باشند. منتهی باید توجه داشت که برخی از کشورهای دنیا از جمله ایران، رومانی و غیره اجازه خرید ملک غیرمنقول را به خارجی ها نمی دهند. البته رومانی از سال 2007 که عضوی از اتحادیه اروپا شد قوانین سهلگیرانه تری به تصویب رساند و از آن پس شهروندان حوزه اتحادیه اروپا از ممنوعیت فوق مستثنی شده اند.

نیوزلند با توجه مهاجران بسیاری که خاک این کشور را به عنوان مقصد خود انتخاب می نمایند، طبق قوانین خرید ملک از سوی خارجی ها را ممنوع کرده است. این ممنوعیت شامل حال کسانی است که اقامت نیوزلند را نداشته باشند و سایرین اجازه خرید ملک را خواهند داشت. لازم به ذکر است ممنوعیت مذکور شامل حال استرالیایی ها و سنگاپوری ها نمی شود چرا که بین این کشورها اصل معاملات آزاد حکم فرماست.

غالب کسانی که مهاجرت به نیوزلند را انتخاب می نمایند با توجه به نرخ بالای خرید خانه، تنها قادر خواهند بود ملکی در این کشور اجاره نمایند. لازم به ذکر است غالب مهاجران به نیوزلند در شهرهای آکلند و ولینگتون ساکن اند چرا که فرصت های شغلی بیشتری در این شهرها وجود دارد. البته نرخ بیکاری در نیوزلند پایین است تنها 4.2% می باشد در نتیجه حتی مهاجران نیز قادر به پیدا کردن شغل خواهند بود. در جدول ذیل قیمت خرید ملک در نیوزلند نشان داده شده است:

نوع مسکن در نیوزلندقیمت (دلار نیوزلند)
1 متر مربع آپارتمان در شهرهای بزرگ$7825.64
1 متر مربع آپارتمان در شهرهای کوچک$6015.50

شرایط اجاره مسکن در نیوزلند برای تجار

پرداخت هزینه های زندگی در نیوزلند

همان طور که مشاهده شد نیوزلند کشور گران قیمتی است منتهی مردم می توانند با مشغول شدن به کار سطح زندگی بسیار ایده آلی در این کشور داشته باشند چرا که به لحاظ امکانات رفاهی و آموزشی جزو بهترین نقاط دنیا است. در نیوزلند طی سال 2022مقایسه متوسط هزینه ماهیانه زندگی در کانادا و نیوزلند کم ترین میزان درآمد سالیانه 24600$ (دلار نیوزلند) است و بیشترین میزان درآمد سالیانه نیز در سال حدودا 434000$ (دلار نیوزلند) می باشد. در واقع متوسط درآمد دریافتی در نیوزلند در سال جاری حدودا 97300$ (دلار نیوزلند) به صورت سالیانه است. البته عوامل مختلفی از جمله نوع شغل (پزشک، مهندس و غیره)، سطح تحصیلات، سابقه کار و غیره در میزان درآمدی که افراد در کشور نیوزلند دریافت می کنند تاثیرگذار است. یکی از عوامل تاثیرگذار نیز جنسیت است؛ متاسفانه خانم ها در نیوزلند حدود 5% کم تر از همکاران آقای خود حقوق دریافت می کنند.

در واقع در حالی که متوسط درآمد سالیانه زنان در نیوزلند 94700$ (دلار نیوزلند) است، مردان سالی 99500$ (دلار نیوزلند) حقوق می گیرند. همان طور که پیش تر اشاره شد نرخ تورم در نیوزلند نیز 2% گزارش شده، با این حال مطابق قوانین برای جلوگیری از کاهش قدرت خرید مردم هر 16 ماه یک بار 8% به سطح درآمد دریافتی افراد افزوده می گردد. پس مشاهده می شود اگرچه قیمت اقلام مختلف، علی الخصوص مسکن، در نیوزلند بالا است، مردم این کشور به دلیل سطح بالای درآمد دریافتی مشکلی در پرداخت نخواهند داشت. در این مقاله که از سوی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است، برای علاقه مندان به تحصیل یا کار در نیوزلند اطلاعاتی در خصوص شرایط اجاره مسکن در نیوزلند طی سال 2022 ارائه گردید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *