مهاجرت

شرایط اجاره ملک در سوئیس

شرایط اجاره ملک در سوئیس

برای بررسی شرایط اجاره ملک در سوئیس لازم است بدانید تقریبا 40% از کسانی که در سوئیس ملک اجاره می کنند، مشترکا اقدام به این عمل می نمایند. زیرا نرخ اجاره محل مسکونی در شهرهای مانند زوریخ، ژنو و غیره بالا بوده و افراد به تنهایی قادر به پرداخت آن نیستند. اما در شهرهای کوچکتر به راحتی می توان خانه اجاره کرد. قیمت ملک در کشور سوئیس همواره افزایش می یابد.

اغلب آپارتمان های سوئیس دارای امکانات رفاهی بسیار خوبی از جمله فضای سبز، زمین بازی برای تفریح کودکان و اعضای خانواده و پارکینگ عمومی می باشد. برخی شرایط اجاره ملک در سوئیس به صورت بلند مدت منعقد می گردد که مدت زمان آن به 20 و حتی 50 سال نیز می رسد. پیشنهاد می نماییم مقاله تنظیمی از سوی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت که یک موسسه مهاجرتی معتبر است را مطالعه نمایید تا با شرایط زندگی در سوئیس آشنا شوید.

  • آیا می توان با اجاره ملک در سوئیس اقامت این کشور را به دست آورد؟
  • چه کسانی می توانند در سوئیس ملک اجاره کنند؟
  • متوسط هزینه های اجاره ملک در سوئیس چقدر است؟
  • شرایط اجاره ملک در سوئیس چگونه به صورت سالیانه تغییر پیدا می کند؟
  • آیا خرید ملک در سوئیس امکان پذیر است؟

خرید یا شرایط اجاره ملک در سوئیس در 2023

به طور معمول بهترین روش آغاز یک زندگی مشترک یا فردی در سوئیس، اجاره ملک است. اما در مجموع محدودیت حق و حقوق برای اتباع غیر سوئیسی در زمینه ملک وجود دارد. اگرچه قیمت ملک در کشور سوئیس گران است، اما خانواده هایی که به شهر ژنوا یا زوریخ نزدیک هستند، با دارا بودن CHF80000 (فرانک سوئیس) در سال 2023 قادر به خرید ملک هستند.

اگرچه با دریافت تسهیلات مسکن نیز می توان شرایط خرید خانه را آسان تر نمود. افرادی که مالکیت ملکی را دارا هستند، وضعیت مالیاتی خوبی برای آنان مهیاست. شرایط فروش و خرید ملک در سوئیس به آهستگی انجام می گیرد. به طوری که ممکن است در مناطق شلوغ به مدت یک سال یا بیشتر طول بکشد. ناگفته نماند که این امر بستگی بسیار زیادی به بهای ملک و سرمایه گذاری دارد. در نمودار ذیل روند افزایش قیمت مسکن در سوئیس یا به عبارتی همان نرخ تورم، بیان شده است:

روند افزایش قیمت مسکن در سوئیس

حرکت به فرانسه و آلمان: زندگی به عنوان یک frontier

برخی شهرهای سوئیس مانند ژنو و بازل در مسیر رفت و آمد کشورهای همسایه قرار گرفته است. در این صورت مزیت هایی برای افراد در جهت اجاره یا خرید ملک وجود دارد. ممکن است یک شهروند اتحادیه اروپا، مجوز کار در سایر کشورها را دارا باشد. در این صورت می تواند ملک ارزان قیمتی را در آن سوی مرز اجاره نماید. بنابراین شرایط اجاره ملک در سوئیس یا سایر کشورهای همسایه سوئیس برای این گونه افراد بسیار ایده آل است.

مهاجرانی که زندگی به صورت frontier را انتخاب می کنند، در صورتی که در فرانسه یا آلمان اقامت داشته باشند اما در سوئیس مشغول کار باشند و خود نیز از شهروندان آمریکایی محسوب شوند، شرایط پیچیده ای برای زندگی دارند. چرا که بایستی مالیات های درنظر گرفته شده در هر 3 کشور را بپردازند. اما برای برخی افراد با این شرایط که پای منافع مالی آن ها در میان است و ارزشمند است، انتخاب این روش برای مدت کوتاه مناسب خواهد بود.

جستجوی خانه در سوئیس

اکثریت ویژگی‌ ها و شرایط اجاره ملک در سوئیس به طور آنلاین بوده و یا در آگهی‌های منتشره قابل رویت است. اما همچنان بازارهای اجاره ملک در بعضی مناطق به صورت رقابتی تنگاتنگ می‌ باشد. به‌ طور کلی فرد متقاضی با در نظر گرفتن شرایط مالی و کاری خود می‌ تواند به صورت‌ های زیر در جستجوی ملک در سوئیس بپردازد:

  • جستجو به‌صورت آنلاین
  • بررسی مقاله های مربوطه
  • اقدام از طریق املاک و به دست آوردن اطلاعات لازم
  • سپردن به دوستان و آشنایان

هزینه و شرایط اجاره ملک در سوئیس

جستجوی ملک در سوئیس روندی زمان بر را در پی خواهد داشت. خصوصا افرادی که قصد زندگی و اقامت در بهترین و پراستقبال ترین مناطق سوئیس مانند شهرهای زوریخ، ژنو، لوزان و غیره را دارند. شمار آژانس های املاک در سوئیس محدود است. از این رو افراد می‌ توانند برای اجاره ملک به قسمت‌های تبلیغاتی مراجعه نمایند. افراد متقاضی می‌توانند با بهره‌ مندی از آگهی هایی که به صورت آنلاین و یا در روزنامه ها منتشر می شوند، جهت اجاره ملک یا خرید آن اقدام نمایند.

به طور مثال در روزی خاص در طول هفته، مقالاتی به چاپ می رسند که حاوی اطلاعاتی در مورد فهرست املاک می باشند. این روزنامه ها قابل خریداری از سوپرمارکت ها یا دکان های املاکی است. در جدولی که در ادامه ارائه شده است حدود اجاره مسکن در شهرهای سوئیس بیان گردیده است:

شهرهای سوئیسحدود قیمت اجاره بهای ماهانه در سال 2023 (فرانک سوئیس)
آپارتمان 1 خوابه شهرهای بزرگ سوئیسCHF1500
آپارتمان 1 خوابه شهرهای کوچک سوئیسCHF1145
آپارتمان 3 خوابه در شهرهای بزرگ سوئیسCHF2745
آپارتمان 3 خوابه در شهرهای کوچک سوئیسCHF2185

هزینه و شرایط اجاره ملک در سوئیس

شرایط اجاره ملک در سوئیس (موقت و آپارتمان مبله)

برخی افراد ممکن است در جهت مهاجرت به سوئیس، برای مدت کوتاهی قصد ماندن در این کشور را داشته باشند. در این صورت قصد اجاره ملک به صورت موقت را خواهند داشت. برای این منظور بهتر است به تابلوهای پیام داخلی سازمان های بزرگ مراجعه نموده و یا به دوستان و آشنایان خود بسپارد. برخی منازل در سوئیس تحت عنوان خانه های تابستانی وجود دارند که بهترین گزینه برای این گونه افراد با اقامت کوتاه است. اما ممکن است اجاره بهای آن کمی بالا باشد. برخی پورتال های آنلاین از جمله USM نیز وجود دارد که با مسئولیت محدود موقت مسکن مشغول فعالیت بوده و تمرکز آنها بر اجاره آپارتمان های مبله می باشد.

یافتن خانه های مشترک و مسافرخانه در سوئیس

افراد خارجی برای آگاهی از شرایط اجاره ملک در سوئیس می توانند از تابلوهای پیام رسان در سازمان های بزرگ کمک بگیرند. برخی سایت های مهاجرین نیز وجود دارند که لیست آنها به شرح زیر می باشد و افراد با مراجعه به این سایت ها می توانند اطلاعات کامل تری درباره وضعیت و شرایط اجاره ملک در سوئیس به دست آورند:

  • www.glocals.com
  • www.worldradio.ch

جستجو در آگهی های که به زبان انگلیسی بوده و محلی هستند نیز از جمله راه های اجاره ملک در سوئیس است. برخی از پورتال های املاک نیز عبارتند از:

  • www.homegate.ch
  • www.immostreet.ch
  • www.immoscout24.ch

از جمله شرایط اجاره ملک در سوئیس آگاهی از هزینه های اجاره است. به طور متوسط اجاره بهای خانه به مبلغ CHF1285 (فرانک سوئیس) یعنی معادل 1000€ (یورو) برای هر ماه است. اجاره خانه از اجاره منزل گران تر است. آپارتمان ها در سوئیس اغلب تک خوابه بوده و دارای حمام می باشند. در بعضی مناطق و استان های سوئیس، آشپزخانه شمارش نمی شود.

نحوه قرارداد و شرایط اجاره ملک در سوئیس

کلیه افراد مستاجر در سوئیس بایستی قرارداد اجاره منعقد نمایند. این قرارداد فیمابین موجر و مستاجر منعقد می‌گردد و شامل موارد زیر است:

  • اجاره بهای ملک
  • آغاز و پایان مدت اجاره ملک
  • چگونگی و زمان دادن تذکر
  • اطلاعات دقیق ملک
  • حقوق مستاجر و خدمات مشترک
  • ساعت های ساکت و آرام (ساعت آرام معمولا از ساعت 10:00 الی 07:00 و 01:00 ظهر بوده و ایام یکشنبه نیز است)

به طور معمول قراردادهای منعقده جهت اجاره مسکن به صورت یک ساله است. آغاز و پایان قرارداد در روز چهارم است. اگر روز چهارم مصادف با کریسمس باشد، محاسبه نگردیده و به تاریخ دیگری موکول می شود. شرط تخلیه ملک توسط مستاجر، اطلاع رسانی، حداقل 3 ماه قبل از تخلیه می باشد. برای کسب مشاوره های تخصصی با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس گرفته و امور مهاجرتی خود را به این موسسه بسپارید.

4.7/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *