مهاجرت

بهترین روش اخذ اقامت سوئیس

بهترین روش اخذ اقامت سوئیس

بهترین روش اخذ اقامت سوئیس از جمله موضوعاتی است که مورد استقبال متقاضیان زندگی در این کشور قرار گرفته است. اشخاص پس از 10 سال زندگی در سوئیس و یا کمتر افراد قادر به اخذ اقامت دائم و شهروندی سوئیس خواهند بود. افراد خارجی با زندگی طولانی مدت قادر به اخذ اقامت و تابعیت کشور سوئیس می باشند.

  • شیوه های مختلف مهاجرت به سوئیس 2024 کدامند؟
  • آیا دریافت اقامت دائمی (PR) سوئیس فرآیند آسانی دارد؟
  • از چه طریقی می توان به مجوز اقامت دائمی سوئیس دست یافت؟
  • آیا از طریق ازدواج می توان به مجوز اقامت دائمی سوئیس دست یافت؟
  • شرایط اقامت دائمی سوئیس از طریق سرمایه گذاری چگونه است؟
  • آیا امکان بردن اعضای خانواده نیز برای متقاضیان فراهم است؟
  • اصلا مزایای اخذ مجوز اقامت دائم (مجوز C) سوئیس چیست؟
  • اخذ تابعیت از سوئیس چند سال طول می کشد؟

از جمله شرایطی که در باب شرایط اخذ اقامت دائم شهروندی سوئیس می بایست مدنظر قرار گیرد، دشواری شرایط اخذ گذرنامه های موجود در اتحادیه اروپا می باشد. کشور سوئیس از سایر کشورهای شاخص قدرتمند جهان در همین باب است، که رتبه دوم را به خود اختصاص داده است. شهروندان خارجی با زندگی بیش از 10 سال در کشور سوئیس قادر به اخذ مجوز اقامت دائم (ویزای C) خواهند بود. این در صورتی است که اخذ تابعیت (شهروندی سوئیس) مستلزم 10 سال اقامت خواهد بود. این روند از نظر زمانی برای افرادی که با ملل سوئیسی ازدواج می نماید کمتر خواهد بود. افرادی که تمایل به بررسی اطلاعات بیشتر دارند، این مقاله توسط وکلای برجسته و خبره موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در همین باب نگارش شده است.

شرایط بهترین روش اخذ اقامت سوئیس

شرایط مختلفی برای شهروندان عضو اتحادیه اروپا (EU) و یا شورای تجارت آزاد اروپا (کشورهای عضو اتحادیه اروپا نظیر: ایسلند، لیختن اشتاین، نروژ و سوئیس) اعمال خواهد شد. اطلاعات و راهنمایی های لازم در وب سایت اتباع اتحادیه اروپا/ شورای تجارت آزاد اروپا امکان پذیر خواهد بود. شهروندان غیر اتحادیه اروپا/ انجمن تجارت آزاد اروپا با گذشت 10 سال اقامت در این کشور قادر به اخذ اقامت دائم نیز خواهند بود. همچنین اشخاص قادر به ارائه درخواست برای تبدیل تابعیت به شهروندی سوئیس پس از 12 سال و یا کمتر می باشند.


اشخاصی که به مدت طولانی در کشور سوئیس زندگی می نمانید، می توانند مجوز اقامت دائم را دریافت نمایند و نیازی به انجام فرآیند تابعیت نخواهند داشت. بررسی های کمیسیون فدرال مهاجرت در سال 2012 نشان می دهد که حدود 36000 نفر از افراد که تنها 2% از افراد خارجی در سوئیس را تشکیل می دهد شهروندی این کشور را در سال پیش بدست آورده اند.

در مجموع 3 روش برای اخذ اقامت دائمی سوئیس از این قرار می باشد:

3 روش برای اخذ اقامت دائمی سوئیس

با این تفاوت که متقاضیان از طریق ازدواج پس از 5 سال زندگی در سوئیس به تابعیت سوئیسی خود دست می یابند در حالی که متقاضیان از طریق کار و سرمایه گذاری بعد از 10 سال موفق به اخذ شهروندی سوئیس می شوند. اشخاصی که به مدت طولانی در کشور سوئیس زندگی می نمانید، می توانند مجوز اقامت دائم را دریافت نمایند و نیازی به انجام فرآیند تابعیت نخواهند داشت. بررسی های کمیسیون فدرال مهاجرت در سال 2012 نشان می دهد که حدود 36000 نفر از افراد که تنها 2% از افراد خارجی در سوئیس را تشکیل می دهد شهروندی این کشور را در سال پیش بدست آورده اند.

امتیازات اخذ اقامت دائمی سوئیس

با اینکه اخذ اقامت دائم سوئیس چندان هم آسان نیست و یک پروسه طولانی مدتی هم دارد. اما با این همه اخذ مجوز اقامت کوتاه مدت (مجوز L) و نیز اخذ مجوز اقامت دائمی (مجوز C) برای افراد مزایای مختلفی در پی دارد که از آنجمله می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • مهاجرت خانوادگی به سوئیس (همسر و فرزندان زیر 18 سال)
  • مسافرت معاف از ویزا به کلیه کشورهای شینگن
  • دسترسی آزادانه به خدمات درمانی و سیستم آموزشی کیفیت بالا
  • برخورداری از تخفیفات مالیاتی
  • حق شهروندی پس از 10 سال زندگی در سوئیس
  • بهره مندی از کیفیت بالای زندگی در سوئیس

ملیت یا تابعیت دوگانه در سوئیس

سوئیس از جمله کشورهای می باشد که قادر به پذیرفتن افراد دوملیتی می باشد. این قانون در مواردی صدق خواهد کرد که کشور محل تولد نیز قانون دو تابعیتی را بپذیرد. با توجه به مسئله دوگانگی ملیتی، شهروندان بریتانیایی که واجد شرایط می باشند ممکن است تابعیت کشور سوئیس را تحت نظر بریتانیا و برای خروج از اتحادیه اروپا بدست آورند. ناگفته نماند که چندین تغییر عمده در برنامه های کاربردی و شهروندی این کشور در سال 2016 گزارش شده است.

قانونا برای اخذ تابعیت (شهروندی) سوئیس نیز دو روش وجود داردکه عبارتند از:

ملیت یا تابعیت دوگانه در سوئیس

مجوز اقامت دائم سوئیس

اخذ مجوز اقامت دائم سوئیس یا همان PR سوئیس در سال 2024 از شرایط خاص به خود برخودار می باشد. اشخاصی که تمایل به بررسی شرایط اخذ اقامت دائم شهروندی سوئیس را دارند می بایست از این موارد مطلع باشند.

  • تحصیل در سوئیس
  • دسترسی آزاد به اشتغال
  • ثبت شرکت و کارآفرینی در سوئیس
  • زندگی در هر نقطه از کشور سوئیس
  • توانایی خرید املاک و مستغلات بدون محدودیت
  • دسترسی به مزایای رفاهی و کمک های اجتماعی

کسب تابعیت و اقامت سوئیس علاوه بر موارد ذکر شده در فوق مزیت هایی نظیر حق رای و اخذ مشاغل در مراکز دولتی را به همراه اشت.

درخواست اقامت دائم: اشخاص خارجی پس از 10 سال زندگی مداوم قادر به ارائه درخواست برای اخذ مجوز اقامت دائم و یا اقامت نوع C خواهند بود. این درحالیست که شهروندان آمریکا و کانادا قادر به ارئه درخواست پس از 5 سال نیز خواهند بود.

تابعیت کشور سوئیس

تغییرات در روند قانون تابعیت سوئیس در سال 2014 به تصویب رسید و انتظار می رود که در سال 2024 نیز به اجرا درآید. تمامی این اصطلاحات جهت فرآیند مقدماتی تابعیت و اقامت سوئیس طراحی شده است. برخی از تغییرات قابل توجه جهت اخذ تابعیت و اقامت سوئیس به افرادی برمی گردد که از مجوز اقامت نوع C برخوردار باشند، به این افراد اقامت 10 ساله تعلق می گیرد.

ساکنان خارجی در سوئیس که مجوز اقامت موقت (به عنوان مثال B ،L ،F، مجوز CI) را در اختیار دارند بایستی جهت اخذ اقامت دائم تمامی قوانین جدید را رعایت نمایند. سالهایی که فرد در این کشور سپری کرده است از سن 8 تا 18 سال، نیاز به پیروی از مقررات جدید خواهند داشت. باید بدانید که سوئیس اعطای تابعیت این کشور را از 12 سال به 10 سال کاهش داد. با این حال این کشور از جمله کشورهایی می باشد که بیشترین نرخ افراد مقیم در میان دیگر ملت های اروپایی را به خود اختصاص داده است. سوئیس از جمله کشورهایی می باشد که سالانه میزان 3000 الی 4000 نفر برای اخذ تابعیت و اقامت اقدام می نمایند.

شرایط درخواست اخذ اقامت دائم شهروندی سوئیس

افرادی که تمایل به اخذ اقامت و تابعیت سوئیس را دارند می بایست از طریق یکی از راه های مهاجرت به سوئیس نسبت به این امر اقدام داشته باشد. شرایط اخذ اقامت دائم شهروندی سوئیس از قوانین مختص به خود برای شهروندان اتحادیه اروپا و خارج از اتحادیه اروپا برخوردار می باشد. از جمله شرایط اخذ اقامت دائم شهروندی سوئیس میزان حضور مداوم در سوئیس است. قوانین اقامت برای استان های مختلف در سوئیس متغیر می باشد. علاوه براین افراد ملزم به اثبات پرداخت مالیات، آمادگی برای انجام خدمت سربازی، پیروی از قوانین و مقررات و توانایی صحبت به زبان فرانسوی، آلمانی و یا ایتالیایی الزامی. باید اذعان کرد که شهروندی این کشور یکی از بهترین تابعیت های موجود جهت زندگی در یک کشور اروپایی است. به همین خاطر ممکن است که شرایط اخذ تابعیت آن متفاوت با دیگر کشورهای اروپایی و سخت تر از آن باشد.

زندگی با بهترین روش اخذ اقامت در سوئیس

اشخاص پس از 10 سال زندگی در سوئیس قادر به ارائه درخواست تابعیت سوئیس می باشند. شرایط اخذ اقامت دائم شهروندی سوئیس برای زوجین سهل تر می باشد و تنها یکی از زوجین می بایست به مدت 10 سال و دیگری 5 سال در این کشور اقامت داشته باشد. افراد قادر به ارائه درخواستدر سه سطح استانی، کنفدراسیون، ایالت و کمون خواهند بود. پس از ارسال درخواست اشخاص ملزم به شرکت در مصاحبه و ارائه تمامی جزئیات فرآیند درخواست می باشند. شرایط در نظر گرفته شده در سطح فدرال برای تمامی افراد یکسان خواهد بود.

ناگفته نماند که شما بایستی از نظر فرهنگ و یا اجتماع انطباق هایی با فرهنگ و سنت سوئیس داشته باشید. علاوه بر این افراد بایستی از قوانین و مقررات پیروی نمایند و خطری برای این کشور ایجاد ننمایند. سازمان FOM این آمارها را بر اساس گزارش های حاصل شده از استان و یا ایالت ها بدست آورده است. در صورت تائید درخواست از سازمان FOM مجوز اقامت و تابعیت سوئیس به اشخاص اعطاء می گردد. این امر به تنهایی به معنای اخذ تابعیت سوئیسی نخواهد بود چرا که تنها شهروندانی واجد شرایط هستند که از شرایط تابعیت رضایت داشته باشند.

امید بر این است که با به اتمام رسیدن مقاله شرایط اخذ اقامت دائم شهروندی سوئیس توانسته باشیم اطلاعات مفیدی در همین باب در اختیار متقاضیان مهاجرت به سوئیس قرار دهیم. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از موسسات برجسته در باب راه های اخذ اقامت سوئیس و سایر کشورهای جهان در باب مهاجرت می باشد.

سوالات مهم در زمینه بهترین روش اخذ اقامت سوئیس

روش های مختلفی برای مهاجرت به سوئیس و نیز اخذ اقامت دائمی و نیز تابعیت این کشور وجود دارد و به دلیل کیفیت بالای زندگی در این کشور نیز توجه همگان به سوئیس جلب شده است. در این میان هر کسی نیز سوالات بخصوصی در اینباره دارد:

  • شرایط اخذ اقامت دائم شهروندی سوئیس چیست؟ شهروندان خارجی با زندگی بیش از 10 سال در کشور سوئیس قادر به اخذ مجوز اقامت دائم (مجوز C) خواهند بود. این در صورتی است که اخذ تابعیت (شهروندی سوئیس) مستلزم 10 سال اقامت خواهد بود.
  • مجوز اقامت دائمی سوئیس رسما به چه نامی معروف است؟ مجوز C که معمولا بعد از 10 سال زندگی به متقاضیان اعطاء می شود.
  • روش های مختلف برای اخذ اقامت دائمی سوئیس چیست؟ کار، سرمایه گذاری (ثبت شرکت و برنامه تمکن مالی سوئیس) و نیز ازدواج در سوئیس از جمله این روش هاست.
  • روش مستقیم اخذ تابعیت سوئیسی چیست؟ از طریق تولد و با توجه به اصل خون تنها روش مستقیم و فوری اخذ تابعیت سوئیسی است.
  • روش های غیرمستقیم برای اخذ تابعیت سوئیسی کدامند؟ از طریق سرمایه گذاری و کار و نیز از طریق ازدواج که ابتدا مستلزم دریافت اقامت دائمی و سپس تابعیت سوئیسی است.
  • آیا از طریق اخذ مجوز اقامتی امکان بردن اعضای خانواده به سوئیس برای متقاضیان فراهم است؟ بله آنها از این طریق می توانند همسر و فرزندان زیر 18 سال خود را نیز به سوئیس ببرند.
  • آیا پاسپورت دوم در سوئیس قانونی است؟ بله داشتن پاسپورت دوم در این کشور اروپایی قانونی است.
4/5 - (1 امتیاز)

2 دیدگاه برای “بهترین روش اخذ اقامت سوئیس

  1. یوسف صادقی گفت:

    باسلام وعرض ادب خدمت شما.به نظرمن اطلاعات شمارو وکامل بودواستفاده کردیم.چجوری میتونم اقامت دائم کورسویی بگیرم برای خودم وخانواده ام

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای این موضوع لطفا ابتدا مقاله مهاجرت به سوئیس رو مطالعه کنید و اگر نیاز داشتید با ما تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *