مهاجرت

شرایط اخذ ویزای درمانی انگلیس

شرایط اخذ ویزای درمانی انگلیس

امروزه شمار زیادی از افراد مبتلا به بیماری های حاد با در نظر گرفتن شرایط اخذ ویزای درمانی انگلیس جهت درمان بیماری و امور پزشکی اقدام می کنند. کشورهای اروپایی از جمله انگلیس، آلمان و غیره دارای تجهیزات پزشکی پیشرفته ای هستند. مقاله ذیل در قالب ارائه اطلاعات در مورد ویزای درمانی انگلیس به نگارش درآمده است که از سوی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت توصیه می گردد آن را مطالعه بفرمایید.

  • چه کسانی می توانند ویزای درمانی انگلستان را به دست آورند؟
  • مزایای استفاده از ویزای درمانی انگلستان چیست؟
  • ویزای درمانی انگلستان چه مدت اعتبار دارد؟
  • چه کسانی می توانند به عنوان همراه با بیمار به انگلستان وارد شوند؟

شرایط اخذ ویزای درمانی انگلیس در 2023

در صورتی که بیمار نیاز به مدت زمان اضافه تر جهت درمان داشته باشد، این ویزا قابل تمدید خواهد بود. بیمارانی که جهت ادامه درمان به کشور انگلستان سفر کرده و در سال 2023 وارد خاک این کشور می گردند، می بایست شرایط اخذ ویزای درمانی انگلیس را دارا باشند تا بتوانند این ویزا را دریافت نمایند. این شرایط به قرار ذیل است:

  • قوانین و شرایط مهاجرت به کشور انگلستان را داشته باشند.
  • فاقد هر نوع بیماری واگیردار باشند چرا که بیماری های واگیردار، سلامت جامعه انگلستان را به خطر می اندازد.
  • مدت زمان درمان، به صورت خیلی طولانی مدت نباشد.
  • با پزشک معالج یا متخصص برای ادامه درمان در انگلیس هماهنگی انجام گرفته باشد.
  • وضعیت مناسب مالی فرد بیمار جهت تامین هزینه های پزشکی بدون اخذ کمک های دولتی و عمومی
  • بازگشت بیمار به کشور خود پس از اتمام دوره درمان
  • مدت اعتبار ویزای درمان انگلستان، حداکثر به مدت 6 ماه است.

مدارک و شرایط مورد نياز جهت اخذ ویزای درمانی انگلیس

بیمارانی که با هدف درمان بیماری و انجام امور پزشکی مربوط به بیماری خود به کشور انگلستان سفر می کنند، می بایست ویزای درمان این کشور را دریافت نموده و سپس وارد خاک انگلستان شوند. برای دریافت این نوع ویزا نیز شرایط و مدارکی لازم است. برخی شرایط اخذ ویزای درمانی انگلیس به شرح ذیل است:

  • نامه معتبر اخذ شده از سوی پزشک معالج یا متخصص که ثابت نماید جهت ادامه درمان در انگلستان هماهنگی های لازم صورت گرفته است.
  • مدارکی که میزان تمکن مالی فرد بیمار جهت تامین هزینه های درمانی در انگلستان را به اثبات برساند.
  • چنانچه شخص بیمار، کارمند است، می بایست نامه مرخصی از کارفرما جهت انجام امور پزشکی را ارائه نماید.
  • اگر فرد بیمار، کارفرما باشد باید اسنادی و اوراقی را ارائه نماید که نشان دهد شرکت وی در حال فعالیت می باشد.
  • ارائه اسناد مالکیت متعلق به شخص بیماری یا همسر و والدین وی
  • ارائه اسناد و مدارکی که محل اقامت مانند رزرو هتل و سایر موارد را ثابت نموده و مشخص کند.
  • صورت حساب بانکی 6 ماهه اخیر
  • ارائه گذرنامه معتبر
  • تکمیل فرم تقاضای ویزای درمان و فرم اطلاعات فردی بیمار

الزامات و شرایط اخذ ویزای درمانی انگلیس

با توجه به قوانین موجود در سال 2023 در نامه پذیرش بیمار که از سوی پزشک معالج وی صادر گردیده و توسط شخص بیمار به مرکز درمانی مورد نظر در کشور انگلستان ارائه می گردد، ذکر نمودن موارد ذیل ضرورت دارد: نوع بیماری شخص، شیوه و نحوه درمان شخص بیمار، هزینه های درمان و مدت زمان درمان بیمار. لازم به ذکر است موارد گفته شده در صورتی که از ابتدا به زبان انگلیسی نبوده است، می بایست به انگلیسی ترجمه رسمی شود.

علاوه بر این ها داشتن تمکن مالی لازم برای درمان و زندگی در انگلستان بسیار مهم و ضروری است. در غیر این صورت ویزای فرد رد می شود. هزینه زندگی در انگلستان ماهانه بین 950£ تا 1500£ (پوند) است. منتهی بیماران باید هزینه های درمان خود را نیز به این مبلغ اضافه نمایند. البته کسانی که اقامت بلند مدت انگلستان یا پاسپورت این کشور را داشته باشند ضروری است بیمه درمانی تهیه نمایند. با داشتن بیمه تمامی هزینه ها در انگلستان، از کرایه آمبولانس گرفته تا تمامی هزینه های بیمارستان حتی هزینه جراحی های سنگین و پیچیده، رایگان خواهد بود.

الزامات و شرایط اخذ ویزای درمانی انگلیس

شرایط اخذ و تمدید ویزای درمانی در انگلیس

در بررسی شرایط اخذ ویزای درمانی انگلیس لازم است بدانید مدت اعتبار ویزای درمان انگلستان به مدت درمان شخص بیمار در انگلستان بستگی دارد و صادر می گردد. این نوع ویزا قابلیت تمدید را داراست اما تبدیل به اقامت نخواهد شد. تمدید در صورتی امکانپذیر است که علیرغم معین بودن مدت زمان درمان و انجام امور پزشکی فرد بیمار، پس از پایان مدت مقرر، توسط پزشک معالج مشخص می گردد که فرد بیمار برای درمان و مراقبت پزشکی نیاز به مدت زمان بیشتری دارد.

در این صورت فرد بیمار می تواند نسبت به تمدید ویزای پزشکی خود تا حداکثر 11 ماه اقدام نماید. در مورد شرایط اخذ ویزای درمانی انگلیس، مدارک لازم جهت تمدید این نوع ویزا عبارتند از: ذکر نام متخصص یا پزشک معالج، قبوض و رسیدهای پرداختی هزینه های درمان و امور مربوطه، زمان شروع دوره درمان، نوع بیماری و میزان پیشرفت آن. مدارک مالی بیمار که میزان استطاعت وی را مشخص نماید.

مسئولیت افسر پزشکی ECO و داور پزشکی انگلیس

افسر پزشکی به عنوان دکتر تعیین گردیده است که می بایست معاینات پزشکی را در مورد بیمار به طور دقیق و کامل انجام دهد. داور پزشکی نیز موظف است توصیه های پزشکی را برای افسر پزشکی بازگو کند تا بیماران برای وارد شدن به خاک انگلستان صلاحیت داشته باشند. افسر پزشکی و داور پزشکی تقریبا مکمل یکدیگر هستند. داور پزشکی ممکن است اقدام به معاینه بیمار نماید و افسر پزشکی نیز از این معاینات تبعیت می نماید. برخی از این مسئولیت ها به شرح ذیل است:

  • در صورت وجود بی نظمی در فرم PQ
  • پس از این که فرم PQ مورد بررسی قرار گرفت، ثابت می گردد که فرد متقاضی با هدف امور پزشکی به انگلستان سفر کرده است یا نه
  • داور پزشکی این اجازه را دارد که در شرایط خاص مجاز به تعویق انداختن برخی توصیه های پزشکی باشد.
  • داور پزشکی می تواند تعیین کننده وقت بعدی برای ادامه معاینات باشد.

وظایف افسر ترخیص انگلیس (ECO)

افسر پزشکی یا ترخیص (ECO) اجازه قضاوت های پزشکی به صورت حرفه ای را ندارد. چرا که این کار بر عهده داور پزشکی است. در این حالت افسر پزشکی پرونده بیمار را تحت گواهی TB به داور پزشکی ارجاع می نماید. بیمارانی که گواهی TB را نداشته باشند، اجازه ورود نخواهند داشت. از آنجا که رادیوگرافی قفسه سینه برای زنان باردار مضر است، لذا چنانچه آخرین رادیوگرافی مربوط به 3 ماه پیش باشد، مورد قبول افسر ترخیص است. در غیر این صورت برای این کار می بایست دور ناف پوشش حفاظتی قرار داده شود تا از اشعه ایکس جلوگیری شود.

اکنون که با شرایط اخذ ویزای درمانی انگلیس آشنایی کامل یافتید، می توانید برای ادامه درمان خود نسبت به دریافت ویزای درمان کشور انگلستان اقدام نموده و راهی این کشور شوید. البته سایر کشورها نیز از تجهیزات پزشکی بسیار خوبی برخوردار هستند. کسانی که در سال 2023 قصد مهاجرت به انگلستان از طریق تحصیل یا سرمایه گذاری را دارند می توانند با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرند.

3.7/5 - (3 امتیاز)

17 دیدگاه برای “شرایط اخذ ویزای درمانی انگلیس

  1. م الف گفت:

    سلام
    بیمار ما دچار سرطان خون هستند که یک داروی شیمی درمانی ایشان در ایران نیست قصد داریم برای معالجه به انگلستان بروند بر پزشک در انگلستان تماهنگ کردیم و ایشان امادگی ارایه نامه برای پذیرش در بیمارستان را دارند ایا ارایا نامت از پرشک ایران به وزشک انگلستان نیز الزامی است؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله، پزشک معالج ایشون باید یک نامه به همون پزشک انگلستانی ارسال کنند

  2. Mohammad Khoshghad گفت:

    سلام و عرض ادب
    مادر بنده بیماری آلزایمر دارند آیا می‌توانم درخواست ویزای پزشکی را انجام دهم و خودم هم به عنوان همراه با ایشان به انگلستان بیایم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      برای ایشون باید یک پزشک متخصص ایرانی با یک پزشک متخصص در انگلیس نامه نگاری کنند در رابطه با شرایط درمان ایشون
      بعد مشخص کنند که ادامه درمان در ایران ممکن نیست. ضمن این که باید توصیه نامه رسمی داشته باشند که برای ایشون یک همراه هم باید حضور داشته باشه.
      در صورت داشتن تمکن مالی کافی، به شما هم ویزای همراه داده میشه

  3. داود گفت:

    سلام جناب خسته نباشید
    برادر بنده سرطان خون داره ۱۵ سالشه الان چند ماه شیمی درمانی میشه ولی جواب نداده الان ما تصمیم داریم ببریمش انگلستان برای درمان از کجا باید اقدام کنیم و به چه شکلی ممنون میشم راهنمایی کنید…خدا خیرتان بده.

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      آرزوی بهبودی برای ایشون داریم.
      شما باید یک پزشک معالج در انگلستان برای ایشون پیدا کنید، در مرحله دوم پزشک معالجشون باید یک نامه به پزشک انگلیسی بزنه و درخواست کنه که ادامه درمان در انگلستان انجام بشه. باقی مراحل شامل نامه پزشک میشه به سفارت که شما بتونید ویزا درمانی بگیرید

  4. امیر جلالی گفت:

    سلام
    پزشک معالج شما باید مکاتباتی رو با یک پزشک در انگلستان انجام بدن تا شما بتونید از این مسیر برای ورود به انگلستان اقدام کنید

  5. آوا گفت:

    سلام دختری ۲۰ ساله هستم که مشکل عضلانی دارم نزدیک به ۱۲ ساله و دکترای ایران تا الان قادر به درمان و حتی تشخیص درست بیماری من نبودن. الان میخوام ویزای درمانی انگلیس رو بگیرم میشه راهنمایی کنید؟ من باید کجا مراحلش رو طی کنم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      باید پزشک متخصص شما در ایران از طریق ارتباطی که دارند با یک پزشک در انگلستان مکاتبه کنند تا برای شما دعوت نامه ارسال بشه و بتونید از این طریق اقدام کنید برای ورود به انگلستان

  6. حسین رفیعی گفت:

    سلام مجروح شیمیایی جنگ هستم مشکل تنفسی زیادی دارم برای درمان میخواهم به انگلیس بروم بارها
    در بيمارستان های تهران و شیراز بستری شدم ولی نتیجه ای نگرفتم از نظر مالی مشکلی ندارم
    برای گرفتن ویزای درمانی باید چکارکنیم
    لطفاً راهنمایی فرمایید ممنون میشم

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      بزرگوار شما حق به گردن این جامعه دارید و باید از طریق وزارت بهداشت برای شما اقدام کنن و موسسات برای شما نمیتونن این کار رو انجام بدن

  7. امیر گفت:

    سلام
    من دخترم ۱۲ ساله هستند. در مدت یکسال گذشته دو بار عمل قلب باز انجام دادند ، بار اول دریچه ی آئورت و بار دوم پارگی بنتال داشتند که پزشکان هم تشخیص درستی از اینکه بار دوم به این عمل منجر شد را نداشتند چگونه میشه ویزای پزشکی گرفت لطفآ راهنمایی کنید سپاسگزارم

    1. داوری گفت:

      سلام
      اول از همه برای دخترتون آرزوی سلامتی کامل دارم و امیدوارم هر چه سریعتر بهبودی کامل حاصل بشه اما در خصوص ویزای درمانی که میفرمائید باید با وزارت بهداشت هماهنگ کنید که بشه ویزای درمانی اخذ کرد

  8. shahab گفت:

    سلام جناب اخذ این ویزای پزشکی شرلیط سنی هم داره؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      اگر منظورتون تحصیل پزشکی در این کشوره بله شرایط سنی در اون ملاکه. شما چند سال دارید؟

  9. Mohammad گفت:

    سلام محمد موسوی 33 ساله از شهر قم هستم.به دلیل بیماری خاصی که دارم احتمالا مربوط به مغز واعصاب آزمایش‌های زیاد و حتی گران هم داده ام ولی هنوز هیچ دکتری دلیلش و درمانش رانمی اند.میخواهم برای درمان به کشوری دیگربروم و شرایط مالی خوبی هم ندارم لطفا کمک کنید مرسی

    1. داوری گفت:

      سلام وعرض ادب
      اول از همه براتون آرزوی سلامتی دارم جناب موسوی
      اما در خصوص بیماری های خاص باید از طریق وزارت بهداشت اقدام کنید
      که اگر بیماری ای باشه که درمانش در ایران نباشه ممکنه براتون ویزا بگیرن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *