ویزای تحصیلی

شرایط اعزام دانشجو به دبی

شرایط اعزام دانشجو به دبی

زبان آموزش در دبی، عربی و انگلیسی می باشد و تسلط به یکی از این زبان ها از اصلی ترین شرایط اعزام دانشجو به دبی محسوب می شود. علاوه بر این داشتن حامی نیز در دبی از مهم ترین موارد برای اعزام دانشجو به دبی می باشد که بایستی آن را در نظر بگیرید. دبی (Dubai) بزرگترین شهر امارات از مقاصد محبوب دانشجویان حوزه کشورهای خلیج فارس علی الخصوص ایرانیان می باشد.

در حال حاضر این شهر که میزبان بیش از 70% مهاجرین می باشد از نظر دانشگاهی و آموزشی تقریبا بین المللی است و بسیاری از دانشگاه های کشورهایی همچون استرالیا، انگلیس و آمریکا در دبی شعبه دارند و دانشجویان می توانند با تحصیل در آن نیز به دانشگاه های اصلی این کشورها انتقالی بگیرند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با سال ها تجربه در زمینه مهاجرت با در نظرگیری شرایط شما آماده مشاوره به شما عزیزان در این باب است.

  • بهترین دانشگاه های دبی برای تحصیل کدامند؟
  • مزایای تحصیل در دبی چیست؟
  • هزینه تحصیل در دبی چقدر است؟
  • آیا می توان به عنوان دانشجو در دبی به صورت قانونی کار کرد؟
  • بهترین رشته های تحصیلی در دبی کدامند؟
  • زبان تحصیل در دبی چیست؟

شرایط اعزام دانشجو به دبی و مزایای آن

اعزام دانشجو به دبی در مقاطع مختلف تحصیلی اعم از کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری امکان پذیر است. دبی با داشتن حدود 70 دانشگاه اعم از دولتی و خصوصی و بین المللی میزبان بیش از 25000 دانشجو است. با اعزام دانشجو به دانشگاه های بین المللی مانند دانشگاه بیرمنگام دبی، دانشگاه کانادایی دبی و بسیاری دیگر به دانشگاه های این کشورها انتقالی بگیرید و اعزام دانشجو به دبی پلی برای تحصیل در کشورهایی از جمله استرالیا، انگلستان، کانادا و آمریکا باشد. از جمله مزایای تحصیل در دبی و اعزام دانشجو به دبی می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • انتقال به دانشگاه های کشورهای مطرح جهان
  • اخذ مدارک معتبر دانشگاهی و علمی
  • امکان تحصیل به زبان انگلیسی
  • ورود آسان و بدون دردسر به دانشگاه های دبی
  • اخذ اقامت دبی و کار در دبی
  • تحصیل در محیطی کاملا بین المللی
  • امکانات عالی و پیشرفته دبی برای تحصیل و زندگی
  • نزدیکی به دیگر کشورهای حوزه خلیج فارس از جمله ایران

شرایط اعزام دانشجو به دبی در مقطع کارشناسی

اعزام دانشجو به دبی در مقطع کارشناسی در بسیاری از رشته ها از جمله رشته های مهندسی، ارتباطات و فناوری، معماری، تجارت و بازرگانی و گردشگری امکان پذیر است. تحصیل در این مقطع هم به زبان عربی و هم زبان انگلیسی امکان پذیر است. شرایط اعزام دانشجو به دبی در مقطع کارشناسی داشتن مدرک تحصیلی پیش از دانشگاه یعنی مدرک 12 ساله دوره متوسطه و داشتن نمرات بالا در دروس اصلی رشته تحصیلی انتخابی می باشد.

علاوه بر این داشتن مدرک زبان تافل و یا ایلتس (6) از دیگر شرایط لازم است. علاوه بر این با توجه به گرانی شهر دبی، برای اعزام دانشجو به دبی متقاضیان بایستی از نظر مالی تامین باشند. تحصیل در این دوره 4 سال می باشد و امکان کار موقت حین تحصیل برای دانشجویان وجود ندارد. در صورت معتبر نبودن مدرک تحصیلی پیشین متقاضیان بایستی در آزمون GED شرکت نمایند.

شرایط اعزام دانشجو به دبی در مقطع کارشناسی ارشد

مانند مقطع کارشناسی در دبی، شرایط اعزام دانشجو به دبی در مقطع کارشناسی ارشد تسلط به زبان تحصیلی و ارائه مدرک معتبر در این باب می باشد. علاوه بر این با اعزام دانشجو به دبی در مقطع کارشناسی ارشد دانشجویان می توانند برای مهاجرت همسر و فرزند زیر 18 سال خود اقدام کنند. مقطع کارشناسی ارشد یا همان فوق لیسانس در دبی نیز 2 سال به طول می انجامد که شامل 4 ترم است. برای اعزام دانشجو به دبی در مقطع کارشناسی ارشد ارائه مدرک لیسانس یا همان کارشناسی از ملزومات می باشد.  همینطور از بورس های تحصیلی ارائه شده و یا حتی از وام های دانشجویی استفاده نمایند.

شرایط اعزام دانشجو به دبی در مقطع کارشناسی ارشد

شرایط اعزام دانشجو به دبی در مقطع دکتری

اعزام دانشجو به دبی در مقطع دکتری با زبان انگلیسی در بسیاری از رشته ها و شاخه ها امکان پذیر است. داشتن مدرک معتبر فوق لیسانس و موضوع کار شده در این مقطع، همچنین تاییدیه استاد راهنما برای پروپوزال و مطلب تحقیقاتی در این دوره از جمله شرایط لازم برای اعزام دانشجو به دبی در این مقطع است. تحصیل در این مقطع حدود 3 تا 4 سال حداقل به طول می انجامد و دانشجویان نمی توانند به صورت پاره وقت در این شهر کار کنند. توجه داشته باشید ارائه رزومه تحصیلی قوی در کنار داشتن مقالات معتبر و انگیزه نامه مناسب شرایط اعزام دانشجو به دبی را در مقطع دکتری آسان تر می کند. تحصیل دکتری در دبی نیز مانند بسیاری دیگر از کشورها شامل کار بر روی پروژه و تحقیقات برای ارائه تز دکتری در نهایت می باشد.

اعزام دانشجو به دانشگاه های محلی دبی

همانطور که اشاره کردیم دبی میزبان دانشگاه های محلی، خصوصی و بین المللی که شعبه ای ازدانشگاه های بین المللی هستند می باشد. در اینجا به برخی از دانشگاه های محلی دبی را معرفی کرده ایم.

  • دانشگاه دبی: دانشگاه دبی (University of Dubai) یکی از دانشگاه های دولتی و معتبر دبی می باشد که در مرکز شهر واقع شده است. این دانشگاه برنامه های مختلف تحصیلی از جمله مدیریت تجارت، مدیریت، بازاریابی، امور مالی و بانکی، حسابداری، مدیریت منابع انسانی، مدیریت کارآفرینی، اقتصاد و فناوری اطلاعات را ارائه می دهد. علاوه بر این در مقاطع بالاتر برنامه های تحصیلی مانند مدیریت تجارت (MBA)، سیستم اطلاعاتی (MScIS) و قانون (LLM) را ارائه می کند.
  • دانشگاه زاید دبی: دانشگاه زاید دبی (Zayed University) نیز یکی دیگر از دانشگاه های محلی دوبی است که تحت حمایت دولت دوبی فعالیت می کند. این دانشگاه دارای سه شعبه اصلی است که دو مورد از آنها در دبی واقع شده است و برنامه های لیسانس و کارشناسی ارشد را از جمله رشته های هنر، تجارت، ارتباطات و علوم رسانه، آموزش، علوم انسانی و فناوری ارائه می دهند. دانشگاه زاید همچنین میزبان موسسه مطالعات جهان اسلام می باشد.
  • دانشگاه بیوتکنولوژی دبی (BUC): این دانشگاه همانطور که از نامش پیداست دانشگاهی محلی برای رشته های بیوتکنولوژی، مطالعات پزشکی و داروسازی، مطالعات زیست محیطی و کشاورزی، مطالعات نفتی و صنعتی و تحقیقات پزشکی قانونی و دی ان ای و پزشکی قانونی و بیوانفورماتیک را در مقاطع مختلف ارائه می دهد.
  • دانشکده های عالی فناوری (HCT): دانشکده های عالی فناوری (HCT) یکی از بزرگترین موسسات آموزش عالی در امارات است که بیش از 55,00 اتباع امارات متحده عربی فارغ التحصیل این موسسه هستند. از 17 دانشکده این موسسه دو مورد از آنها در دبی حضور دارند که شامل کالج مردان دبی (DMC) و کالج زنان دبی (DWC) می باشد.

اعزام دانشجو به دانشگاه های بین المللی دبی

جهت اعزام دانشجو به دانشگاه های بین المللی و شعبه در دبی برخی از آنها در اینجا معرفی شده اند.

  • دانشگاه آمریکایی در دبی (AUD): این دانشگاه که یک دانشگاه خصوصی است آموزش خود را به سبک و سیاق کشور آمریکا ارائه می کند. این دانشگاه دارای تاییدیه از آمریکا و همچنین از امارات متحده عربی می باشد و به عنوان یک دانشگاه بین المللی در دبی فعالیت می کند که دارای 5 دانشکده شامل دانشکده معماری، هنر و طراحی، دانشکده هنر و علوم، دانشکده مدیریت بازرگانی، دانشکده معارف، دانشکده ارتباطات محمد بن رشید و دانشکده مهندسی است.
  • دانشگاه ولونگونگ دبی(UOWD): این دانشگاه یک دانشگاه خصوصی است که در دهکده دانش دبی واقع شده و در سال 1993 بعنوان شعبه ای از دانشگاه Wollongong استرالیا تاسیس شده است. اسن دانشگاه همچنین طیف وسیعی از برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد را از جمله در رشته های امور مالی و حسابداری، تجارت و مدیریت، مهندسی و مطالعات اطلاعاتی و هنرها و علوم انسانی ارائه می کند.
  • دانشگاه بریتانیا در دبی (BUiD): دانشگاه بریتانیا در دبی یک دانشگاه تحصیلات تکمیلی مبتنی بر تحقیق است که با همکاری چندین دانشگاه برجسته انگلستان از جمله دانشگاه های دانشگاه ادینبورگ، دانشگاه منچستر، دانشگاه کاردیف و کالج کینگ لندن همکاری می کند. این دانشگاه در شهر آکادمیک بین المللی دبی واقع شده است و برنامه های معتبر خود را در موضوعاتی شامل مدیریت تجارت (MBA)، انفورماتیک، مدیریت فناوری اطلاعات، مدیریت پروژه، آموزش، امور مالی و بانکی، معماری و محیط زیست، مدیریت منابع انسانی، مهندسی، قانون ساخت و ساز، طراحی ساختمان های هوشمند و مدیریت ساخت و ساز ارائه می دهد.

اعزام دانشجو به دبی و هزینه های آن

دبی یکی از گران ترین شهرهای خاورمیانه است و هزینه اعزام دانشجو به دبی نیز با توجه به دانشگاه و رشته تحصیلی در کل متفاوت است. به صورت میانگین هزینه تحصیل کارشناسی در دبی حدود 37500AED الی 70000AED (درهم امارات) در سال است و هزینه تحصیل در مقاطع بالاتر حدود 55000AED الی 75000AED (درهم امارات) می باشد. هزینه زندگی دانشجویی در دبی نیز حدود 2600AED الی 4000AED در سال تخمین زده شده است. در اینجه همچنین هزینه شهریه برخی از دانشگاه ها در دبی آورده شده است.

نام دانشگاه ها و موسسات آموزشی معتبر در دبیهزینه شهریه (درهم امارات)
Al Ghurair University35000 – 50000AED
Murdoch University Dubai28000 – 46000AED
Al Dar University College27000 – 36000AED
University of Wollongong in Dubai68250 – 275310AED
UK college of Business & Computing24000 – 42000AED
Heriot Watt University Dubai Campus40000 – 78000AED
American University in The Emirates43600 – 82500AED
Middleseex University Dubai52500AED
Canadian University Dubai66150AED
Curtin University Dubai27945 – 48300AED
Dubai Pharmacy College45000AED
Dubai College of Tourism27200 – 34000AED
HTMI Switzerland Dubai10500 – 56400 AED
Jumeira Institute36000 – 50000 AED

همانطور که می دانید برای مهاجرت به دبی و اعزام دانشجو به دبی مستلزم دریافت ویزای دانشجویی امارات می باشید. این نوع ویزا در صورت پذیرش از دانشگاه ها در دبی و همچنین ارائه مدارکی مانند مدارک پزشکی، مدارک تحصیلی، مدارک هویتی و اثبات تمکن مالی صادر می گردد. برای دریافت دیگر اطلاعات برای مهاجرت به کشورهای اروپایی و آمریکایی همچنین می توانید از تجربه و دانش کارشناسان زبده موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره مند شوید و در این راستا راهنمایی و پشتیبانی آنان را به همراه داشته باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *