ویزای تحصیلی

شرایط اعزام دانشجو به شیلی

شرایط اعزام دانشجو به شیلی

متقاضیان تحصیل در کشورهای امریکایی گزینه های زیادی ندارند و آگاهی از شرایط اعزام دانشجو به شیلی میتواند روند مهاجرت آنها را تسهیل بخشد. بنا بر رسالت همیشگی خود ما در این نگارش سعی داریم تا با بررسی ابعاد مختلف موضوع، شما را بیشتر با شرایط اعزام دانشجو جهت تحصیل در شیلی آشنا سازیم. این آشنایی نیز در هر 3 سطح آکادمیک یعنی لیسانس، فوق لیسانس و دکترا انجام می شود. شیلی جزو آندسته از مقاصد تحصیلی است که هم کیفیت آموزشی و هم هزینه های مقرون به صرفه را با هم یکجا دارد.

به همین دلیل شیلی نیز به جمع مقاصد نسبتا برتر تحصیلی در دنیا پیوسته است. مهم ترین سوالات در این باب عبارتند از:

  • چرا شیلی را می توان جایگزین خوبی برای تحصیل در اروپا دانست؟
  • شرایط اعزام دانشجو برای تحصیل کارشناسی در شیلی چیست؟
  • شرایط اعزام دانشجو برای تحصیل دکتری در شیلی چیست؟

دلایلی برای ادامه تحصیل در شیلی

کشور شیلی یکی از جوامع ثروتمند در شرق قاره آمریکای لاتین می باشد. بزرگترین شهر و پایتخت این کشور شهر سانتیاگو (Santiago) می باشد. با اینکه زبان رایج در بین مردم شیلی زبان اسپانیایی است اما زبان های آلمانی و انگلیسی و برخی زبان های بومی هم در شیلی تکلم می شود. مذهب اصلی مردمان شیلی نیز کاتولیک است. واحد پول کشور شیلی در حال حاضر پزو (CLP) می باشد. شیلی در سال 1913 استقلال خود را از پادشاهی اسپانیا دریافت کرد.

شیلی یکی از کشورهای با درآمد بالا و ثروتمند دنیاست. مسلما کیفیت زندگی در شیلی قابل قیاس با کشورهای اروپایی حداقل نظیر لهستان یا مجارستان می باشد. این اقتصاد پویا و با ثبات همچنین دارای کمبود نیروهای متخصص در برخی زمینه های فناوری و تکنولوژی می باشد. به همین دلیل، فرصت های کاری در کشور شیلی نیز کم نیست. مضافا اینکه هزینه ها در شیلی در مقایسه با آمریکا و کانادا بسیار پایین تر است. اینها دلایل اقتصادی برای تحصیل در شیلی محسوب می شود. اما آموزش به زبان انگلیسی، بهره مندی از آموزش عالی به کیفیت و آشنایی با فرهنگ و زبان مردم شیلی از دلایل فرهنگی تحصیل در شیلی است.

الزامات درخواست در شرایط اعزام دانشجو به شیلی

یکی از اصلی ترین موضوعات در شرایط اعزام دانشجو به شیلی، رعایت الزامات درخواست در این زمینه می باشد. به طور کلی، بدون رعایت الزامات درخواست در شرایط اعزام دانشجو به شیلی روند ادامه تحصیلی دانشجویان در این کشور با مشکلات گسترده ای همراه خواهد بود. به عبارت دیگر، دو راه اصلی در الزامات درخواست برای ثبت نام در دانشگاه های شیلی وجود دارد، اولین گزینه گذراندن مراحل پذیرش مشابه دانشجویان مقیم شیلی می باشد، که با نتایج آزمون مشخص می شود. دومین گزینه ای که دانشجویان اعزامی می توانند از آن استفاده کنند، سیستم پذیرش ویژه می باشد. این روش برای افرادی است که دو یا چند سال تحصیلات متوسطه را در خارج از کشور گذرانده اند. به طور کلی شرایط واجد شرایط خاصی جهت اعزام دانشجو به شیلی وجود دارد، که دانشجویان اعزامی باید برای اطمینان از پذیرش در هر دانشگاهی در شیلی رعایت کنند.

شرایط آکادمیک برای اعزام دانشجو به شیلی

لازم است بدانید که در سال های اخیر، دولت شیلی در زمینه تغییرات ساختاری در نظام آموزش عالی اقدامات زیادی انجام داده است. نظام آموزش عالی شیلی متشکل از 3 نوع موسسه آموزش است. آنها شامل هنرستان ها، مراکز آموزش فنی و دانشگاه ها می باشند. در مجموع 25 دانشگاه دولتی و تعداد زیادی موسسات خصوصی در شیلی فعال هستند. اغلب دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی شیلی در پایتخت این کشور قرار دارد و معمولا شامل دو دانشگاه برتر شیلی در سطح ملی و قاره ای یعنی University of Chile و Pontifical Catolic University of Chile می باشد.

اما از دیگر دانشگاه های معروف شیلی که دارای رتبه های خوبی در رنکینگ آمریکای لاتین یا زنکینگ دانشگاه های بین المللی می باشند می توان به Universidad de Santiago، Universidad de Conception، Universidad Adolf Ibanez و غیره اشاره کرد. تحصیل در موسسات آموزش عالی شیلی در 3 مقطع لیسانس، فوق لیسانس و دکتری در جریان است. منتها برای تحصیل در مقطع لیسانس داشتن مهارت زبان اسپانیایی امری الزامی است. اما برخی برنامه های فوق لیسانس و دکتری در شیلی به زبان انگلیسی هم تدریس می شود و ارائه مدرک آیلتس یا تافل کافی است.

شرایط اعزام دانشجو به شیلی و تحصیل کارشناسی

در ابتدا باید گفت که مقطع لیسانس با عنوان اسپانیایی Licenciatura با مدت زمان تحصیل چهار سال در اغلب دانشگاه های شیلی وجود دارد و از علاقه مندان در این مقطع ثبت نام به عمل می آید. اما از شرایط اعزام دانشجو به شیلی در مقطع لیسانس این است که دانشجویان مدرک دیپلم متوسطه Licencia de Educación Media خود را به دانشگاه پذیرنده تحویل دهند. اغلب دانشگاه های شیلی همچنین برای پذیرش دانشجو، قبولی در آزمون Prueba de Selección Universitaria یا آزمون PSU را جویا می شوند.

این آزمون اصولا برای ورود به دانشگاه های سنتی شیلی طراحی شده است. اما لازم است بدانید که آزمون PSU به صورت متمرکزی توسط دانشگاه شیلی مدیریت و برگزار می شود. آزمون مذکور در واقع سطح دانش و مهارت داوطلبان را بر اساس معلومات متوسطه مورد ارزیابی قرار می دهد و محتوای آزمون شامل زبان، ریاضیات، علوم طبیعی، تاریخ و علوم اجتماعی می باشد. اما زبان آموزشی مقطع لیسانس در شیلی زبان اسپانیایی است و ارائه دیپلم زبان اسپانیا (DELE) برای اخذ پذیرش در این مقطع الزامی است.

شرایط اعزام دانشجو به شیلی و تحصیل کارشناسی

شرایط اعزام دانشجو به شیلی در مقطع کارشناسی ارشد

مقطع دوم از تحصیلات آکادمیک در دانشگاه های سنتی شیلی Magister یا فوق لیسانس است. این دوره آموزشی پس از اتمام دوره لیسانس و برای مدت 2 سال طراحی شده است. از مهمترین رشته های تحصیلی فوق لیسانس در دانشگاه های شیلی می توان به رشته های علوم مهندسی، هنر، علوم پایه، حقوق، جامعه شناسی، علوم بهداشت و پزشکی اشاره نمود. در این مقطع بنا به شرایط رشته تحصیلی ممکن است از متقاضی نمرات آزمون GRE, GMAT یا SAT درخواست گردد. همچنین ارائه مدرک زبان انگلیسی (TOEFL یا IELTS) یا مدرک زبان اسپانیایی (DELE) برای متقاضیان الزامی است. اما بقیه مدارک لازم برای تحصیل فوق لیسانس در شیلی عبارت است از:

  • کپی مدرک لیسانس و ریزنمرات آن
  • یک یا چند توصیه نامه از اساتید یا کارفرمایان قبلی
  • انگیزه نامه یا Letter of intent
  • رزومه یا CV

شرایط تحصیل دکتری در کشور شیلی در 2024

اکنون به بررسی شرایط اعزام دانشجو به شیلی در مقطع دکتری (PhD) می پردازیم. این مقطع با عنوان لاتین Doctor مقطع پایانی تحصیلات عالی در کشور شیلی محسوب می شود. دانشجویان دکتری برای اخذ مدرک دکتری خود در شیلی می بایست 5 سال به تحصیل بپردازند. از جمله رشته های معروف برای نحصیل دکتری در شیلی می توان به رشته های حقوق، جامعه شناسی، هنر و معماری اشاره نمود. شرط اتمام این دوره تحصیلی و اعطای درجه دکتری در شیلی دفاع از تز دکترا و قبولی در آزمون های جامع می باشد. از شرایط پذیرش دکتری در شیلی در سال 2024 ارائه مدرک ارشد و نمره زبان انگلیسی یا اسپانیایی می باشد.

اعزام دانشجو به شیلی با بورسیه تحصیلی

در بین کشورهای آمریکای جنوبی، شیلی با آمار قابل توجه اعزام دانشجو یه این کشور طی سالهای اخیر، بعد از برزیل در جایگاه دوم قرار گرفته است. دلیل افزایش آمار اعزام دانشجو به شیلی طی سالهای اخیر، وجود بورسیه برنامه های بورسیه تحصیلی متنوع در این کشور می باشد که این امر باعث شده تا دانشجویان کم بضاعت که توان مالی کافی برای تحصیل در شیلی را ندارند، بتوانند به راحتی در این کشور مشغول به تحصیل شوند.

در نمودار زیر می توانید روند اعزام دانشجو به شیلی را طی سال های اخیر مشاهده فرمایید:

روند اعزام دانشجو به شیلی

به طور کلی یکی از متداول ترین روش ها جهت اعزام دانشجو به شیلی، اخذ بورسیه تحصیلی می باشد. البته لازم به ذکر است که بدانید که اغلب بورسیه های تحصیلی در شیلی بر اساس شایستگی در اختیار دانشجویان قرا می گیرد، و روند اعطای بورسیه تحصیلی نیر در شیلی بسیار رقابتی می باشد. اتباع کشورهای خارجی باید به این نکته مهم توجه فرمایند که، برای دریافت بورسیه تحصیلی در شیلی، باید در یک موسسه آموزشی معتبر در این کشور پذیرفته شوید. اخذ بورسیه تحصیلی برای اعزام دانشجو به شیلی، دارای مزیت های فراوانی می باشد که عبارت اند از:

  • پرداخت هزینه های کامل موسسه آموزشی متقاضیان
  • انجام تست مهارت زبان رایگان در موسسات آموزشی معتبر
  • جهت گیری ها و آموزش بین فرهنگی قبل و حین برنامه تحصیلی متقاضیان در این کشور
  • پوشش تمامی هزینه های مسافرت ها پزشکی ثانوی بین المللی
  • گنجاندن دانشجویان در یک شبکه جهانی عودت کننده و فارغ التحصیلی با بیش از 500000 نفر

چالش های اساسی اعزام دانشجو به شیلی

اعزام دانشجو به شیلی در کنار مزایا پرتکراری که برای اتباع کشورهای خارجی به همراه دارد، دارای چالش های های محدودی نیز در زمینه های مختلف می باشد. برخی از مهمترین چالش های اعزام دانشجو به شیلی عبارت اند از:

چالش های اساسی اعزام دانشجو به شیلیتوضیحات
هزینه های شهریهاگرچه دانشگاه های شیلی آموزش های با کیفیتی را برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهند، اما در مقابل هزینه شهریه بسیار بالایی را از دانشجویان تقبل می کنند.
هزنیه زندگیهزینه زندگی در شیلی به نسبت اغلب کشورهای آمریکایی مدرن بسیار بالاتر است.
موانع زبانیکی از اصلی ترین چالش های اعزام دانشجو به شیلی، وجود موانع زبانی گسترده در این کشور می باشد.
زیرساخت های حمل و نقلدانشجویان بین المللی در شیلی، همواره از وضعیت زیرساخت های حمل و نقل در این کشور ناراضی بوده اند.

معتبرترین دانشگاه ها جهت اعزام دانشجو به شیلی

یکی از اصلی ترین مزیت های اعزام دانشجو به شیلی، وجود دانشگاه های تراز اول بین المللی در این کشور می باشد. برای آشنایی بیشتر با دانشگاه های شیلی به جدول زیر مراجعه فرمایید:

معتبرترین دانشگاه ها شیلیخصوصیات
دانشگاه بین المللی شیلیدانشگاه بین المللی در سال 1841 در شهر سانتیاگو این کشور تاسیس شد. اولین و قدیمی ترین دانشگاه این کشور نیز محسوب می شود.
دانشگاه آندرس بلواین دانشگاه یک موسسه آموزشی خصوصی در شیلی است، که بیش از 50000 دانشجو را در خود جای داده است.
دانشگاه فرونترادانشگاه فرونترا که در شهر تموکو در شیلی قرار داردف هر ساله بورسیه های تحصیلی متنوعی را به دانشجویان ارائه می دهد.
دانشگاه سن سباستیندانشگاه سن سباستین یکی از مقرون به صرفه ترین شهریه ها را برای دانشجویان بین المللی در نظر گرفته است.

اخذ ویزای تحصیلی برای اعزام دانشجو به شیلی

بر طبق قانون مهاجرتی شیلی، دانشجویان متقاضی تحصیل در دوره های بیش از 3 ماه در شیلی نیازمند اخذ ویزای تحصیلی بوده اما متقاضیان شرکت در دوره های آموزشی کمتر از 3 ماه نیازی به دریافت این ویزا ندارند. پس صرفا با داشتن ویزای توریستی می توانند در این دوره ها شرکت جویند. توجه کنید که داشتنن ویزای تحصیلی شیلی برای انجام کار در این کشور کافی نیست. بنابراین برای کار شما نیازمند ویزای کاری شیلی یا Visa Sujeto a Contrato با اعتبار دو ساله هستید. برای این منظور نیز داشتن قرارداد کاری با کارفرمای شیلیایی امری الزامی تلقی می شود.

جدول ذیل نشانگر شرایط ویزای دانشجویی شیلی است:

ویزای دانشجویی شیلی 2024توضیحات
عنوان اصلی ویزاVisa de Estudiante
مدت اعتبار ویزاحداکثر تا یک سال با قابلیت تمدید
هزینه ویزا$160 (دلار آمریکا)
مدت زمان رسیدگی15 الی 20 روز

اما مدارک و شرایط لازم برای دریافت این ویزا از طریق سفارت شیلی شامل تاییدیه پذیرش، نامه موید دوره و دانشگاه، گواهی سوء پیشینه، چهار قطعه عکس پاسپورتی، گواهی سلامت، فرم درخواست و پاسپورت فرد متقاضی می باشد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده است تا با بررسی شرایط کلی متقاضیان تحصیل در خارج از کشور، کشور مناسب تحصیل آن ها را معرفی کرده و شرایط اعزام آن ها را فراهم آورد.

سوالات اختصاصی در خصوص اعزام دانشجو به شیلی

در این بخش به سوالات مهم شما پاسخ می دهیم:

  • شرایط آکادمیک برای اعزام دانشجو به شیلی چگونه است؟ لازم است بدانید که در سال های اخیر، دولت شیلی در زمینه تغییرات ساختاری در نظام آموزش عالی اقدامات زیادی انجام داده است. نظام آموزش عالی شیلی متشکل از 3 نوع موسسه آموزش است. آنها شامل هنرستان ها، مراکز آموزش فنی و دانشگاه ها می باشند. در مجموع 25 دانشگاه دولتی و تعداد زیادی موسسات خصوصی در شیلی فعال هستند. اغلب دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی شیلی در پایتخت این کشور قرار دارد و معمولا شامل دو دانشگاه برتر شیلی در سطح ملی و قاره ای یعنی University of Chile و Pontifical Catolic University of Chile می باشد.
  • معتبرترین دانشگاه ها جهت اعزام دانشجو به شیلی کدام اند؟ دانشگاه بین المللی شیلی، دانشگاه آندرس بلو، دانشگاه فرونترا و دانشگاه سن سباستین
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *