ویزای تحصیلی

شرایط اعزام دانشجو به هند

شرایط اعزام دانشجو به هند

اخیرا شرایط اعزام دانشجو به هند مورد توجه بسیاری از دانشجویان خارجی و بین المللی که قصد تحصیل در خارج از کشور را دارند قرار گرفته است. سیستم آموزشی در این کشور آسیایی مطابق با سیستم آموزشی در کشور انگلستان است، همچنین متقاضیان می توانند در دانشگاه های این کشور به زبان انگلیسی تحصیل کرده و شهریه تحصیلی کمی بپردازند به همین دلیل هر ساله دانشجویان زیادی از سراسر دنیا برای تحصیل وارد کشور هندوستان می شوند. مدرک تحصیلی که از دانشگاه های کشور هند دریافت می کنید در بیشتر کشورهای دنیا دارای اعتبار می باشد. مقاله ای که در ادامه به مطالعه آن می پردازید در رابطه با شرایط اعزام دانشجو به هند بوده که توسط کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به منظور اطلاع رسانی به مخاطبان به نگارش در آمده است.

بررسی شرایط اعزام دانشجو به هند

متقاضیانی که قصد ادامه تحصیل در کشور هندوستان را دارند باید در اولین قدم از دانشگاه های این کشور پذیرش تحصیلی دریافت کنند. به این منظور فرد باید مدارک تحصیلی پیشین و ریز نمرات، تکمیل فرم به صورت آنلاین، انگیزه نامه، مدرک معتبر زبان، اسکن از پاسپورت معتبر و گواهی تمکن مالی را به دانشگاه مورد نظر ارسال نمایند. دانشگاه های معتبر در کشور هندوستان عبارتند از:

شهرنام دانشگاهسال تاسیسرتبه جهانی
چنایموسسه فناوری مدرس1959135
پوناساویتری بای فوله پونا1948764
کانپورموسسه فناوری کانپور1959291
چنایآنا19781008
گواهاتیموسسه فناوری گواهاتی1994868
بمبئیموسسه فناوری بمبئی1958323
خاراگپورموسسه فناوری خاراگپور1951348
دهلی نودانشگاه دهلی1922402
دهلی نوموسسه فناوری دهلی1961685
دهلی نوجواهر النهرو19691235

برای اعزام دانشجو به هند متقاضی باید از زمان های درخواست پذیرش مطلع باشد، ارائه پاسخ برای درخواست متقاضی معمولا برای انجام پروسه های لازم زمان بر است. ترم پاییزی در دانشگاه های این کشور در ماه جولای شروع خواهد شد، متقاضیانی که قصد تحصیل در این کشور را دارند باید درخواست خود را از ماه اکتبر (سال قبل از شروع دوره تحصیلی) به دانشگاه مورد نظر ارسال نماید.

بررسی شرایط اعزام دانشجو به هند

اخذ بورسیه تحصیلی جهت اعزام دانشجو به هند

یکی از متداول ترین روش ها جهت اعزام دانشجو به هند، اخذ بورسیه تحصیلی معتبر در این کشور می باشد. طی سال های اخیر به دلیل رونق قابل توجه هند در زمینه آموزش، اعزام دانشجو به این کشور بیش از پیش مورد توجه کشورهای مختلف جهان قرار گرفته است. علاوه بر این، اعطای بورسیه های تحصیلی متنوع در این کشور یکی زا بزرگترین مزیت های اعزام دانشجو به هند می باشد. به طور کلی، بورسیه تحصیلی در هند، غیر تجاری و مبتنی بر آنلاین برای دانشجویان بین المللی می باشد. هدف از ارائه بورسیه تحصیلی در هند، ارائه دقیق ترین و بی طرفانه ترین فرصت های تحصیلی برای دانشجویان اعزامی در هند است.

در نمودار زیر می توانید روند اخذ بورسیه تحصیلی در هند را طی سال های اخیر مشاهده فرمایید:

روند اخذ بورسیه تحصیلی در هند

مزایا و معایب اعزام دانشجو به هند

فرآیند اعزام دانشجو به هند نیز، همانند اغلب کشورهای جهان در کنار مزایا بی شماری که برای اتباع کشورهای خارجی به همراه دارد، دارای معایب محدودی نیز در حوزه های مختلف می باشد. پس بنابریان، اتباع کشورهای خارجی که به دنبال تحصیل در هند هستند، باید قبل از اعزام به این کشور با مزایا و معایب تحصیل در هند به خوبی آشنا شوند. در غیر این صورت با مشکلات گسترده ای در این زمینه مواجه خواهند شد. به طور کلی، هند به دلیل رشد اقتصادی و فناوری در سال های اخیر فرهنگ غنی و سیستم آموزشی پیشرفته را در اختیار دانشجویان بین المللی از سراسر جهان قرار داده است.

برای آشنایی بیشتر با مهمترین مزایا و معایب اعزام دانشجو به هند به جدول زیر مراجعه فرمایید:

مزایا اعزام دانشجو به هندمعایب اعزام دانشجو به هند
هزینه های تحصیل در دانشگاه های هند نسبتا ارزان تر و مقرون به صرفه تر از بسیاری از کشورهای اروپایی مدرن می باشد.تغییرات فرهنگی ناگهانی در هند یکی از اصلی ترین معایب این کشور برای تحصیل دانشجویان بین المللی می باشد.
برای دانشجویان کم بضاعت از سراسر جهان، بورسیه های تحصیلی متنوعی را ارائه می دهد.موانع زبانی در هند دانشجویان را با چالش های متعددی مواجه می کند، زیرا اولین زبان مورد استفاده در این کشور هندی است.
سیستم آموزشی در هند به عنوان دومین سیستم آموزشی گسترده در جهان شناخته می شود.بسیاری از مردم هند بی سواد هستند، بنابراین ارتباط با آنها کار چالش برانگیزی خواهد بود.

ویزای تحصیلی از شرایط اصلی اعزام دانشجو به هند

با دریافت پذیرش تحصیلی از دانشگاه مورد نظر متقاضی خارجی و بین المللی باید اقدامات لازم را در جهت اخذ ویزای تحصیلی هند انجام دهد. اصلی ترین مدرک برای دریافت ویزای تحصیلی هندوستان ارائه مدرک اخذ پذیرش از دانشگاه است. ویزای تحصیلی در این کشور توسط اداره مهاجرت هند صادر شده و اعتبار آن مطابق طول دوره تحصیلی دانشجو است. جهت دریافت ویزای تحصیلی هند دانشجو باید درخواست خود را به سفارتخانه این کشور ارائه کرده تا زمان مصاحبه حضوری مشخص شود. پس از مشخص شدن زمان حضوری فرد باید مدارک زیر را تهیه کرده و در زمان مشخص شده به سفارت خانه کشور هند مراجعه نماید و مدارک زیر را به مسئول مربوطه تحویل دهد.

  • دریافت فرم مربوطه و تکمیل آن
  • گواهی اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر
  • پرداخت هزینه های مربوط به اخذ ویزای تحصیلی و ارائه رسید آن (هزینه دریافت ویزا برای متقاضیان در کشورهای مختلف متفاوت است، که این مبلغ از 13$ تا 118$ (دلار) متغیر می باشد)
  • ارائه گواهی عدم سوء پیشینه تایید شده
  • مدرک معتبر زبان پاسپورت معتبر
  • عکس پاسپورتی
  • بیمه مسافرتی
  • گواهی تمکن مالی
  • مشخص شدن محل اقامت در کشور هندوستان (ارائه مدرک رزرو خوابگاه یا اجاره نامه آپارتمان)
  • ارائه رزرو بلیط رفت و برگشت
  • انجام آزمایشات و ارائه مدارک پزشکی تایید شده
  • ارائه اصل و فتوکپی مدارک شناسایی

هزینه های اعزام دانشجو به هند جهت تحصیل

در رابطه با شهریه های تحصیلی در کشور هند می توان گفت هزینه ها با توجه به نوع دانشگاه (خصوصی یا دولتی) مقطع تحصیلی و رشته تحصیلی متفاوت است. هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی سالانه بین 1000$ تا 3500$ (دلار)، هزینه سالانه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد بین 2000$ تا 5000$ (دلار) و هزینه سالانه تحصیل در مقطع دکتری بین 3000$ تا 5000$ (دلار) می باشد. اما برای زندگی دانشجویی در کشور هندوستان متقاضی باید هزینه های زندگی خود را نیز در طول دوران تحصیل در نظر داشته باشد.

هزینه های سالانه زندگی در این کشور حدودا 4000$ (دلار) می باشد، دقت داشته باشید که با توجه به سبک زندگی و منطقه زندگی شما این هزینه متفاوت خواهد بود. جهت کسب اطلاعات در رابطه با هزینه های زندگی در هندوستان به مطالعه مقاله هزینه زندگی در هند بپردازید. متقاضیان طی مطالعه این مقاله اطلاعاتی در خصوصی شرایط اعزام دانشجو به هند کسب کردند. برای اطلاع از شرایط اعزام دانشجویان به کشورهای مطرح و پیشرفته در دنیا می توانید همه روزه با تیم مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید و یا با دریافت وقت قبلی به صورت حضوری در موسسه حاضر شوید.

سوالات تخصصی اعزام دانشجو به هند

در این بخش به مهم ترین سوالات شما پاسخ داده می شود:

  • هزینه های اعزام دانشجو به هند جهت تحصیل به چه صورت است؟ در رابطه با شهریه های تحصیلی در کشور هند می توان گفت هزینه ها با توجه به نوع دانشگاه (خصوصی یا دولتی) مقطع تحصیلی و رشته تحصیلی متفاوت است. هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی سالانه بین 1000$ تا 3500$ (دلار)، هزینه سالانه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد بین 2000$ تا 5000$ (دلار) و هزینه سالانه تحصیل در مقطع دکتری بین 3000$ تا 5000$ (دلار) می باشد. اما برای زندگی دانشجویی در کشور هندوستان متقاضی باید هزینه های زندگی خود را نیز در طول دوران تحصیل در نظر داشته باشد.
  • مدارک لازم جهت اعزام دانشجو به هند کدام اند؟ گواهی اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر، دریافت فرم مربوطه و تکمیل آن، ارائه گواهی عدم سوء پیشینه تایید شده، پرداخت هزینه های مربوط به اخذ ویزای تحصیلی و ارائه رسید آن، مدرک معتبر زبان پاسپورت معتبر، عکس پاسپورتی، بیمه مسافرتی و گواهی تمکن مالی
4.7/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *