ویترین

نحوه اخذ بورسیه تحصیلی و تحصیل به همراه Fund

نحوه اخذ بورسیه تحصیلی و تحصیل به همراه Fund

نحوه اخذ بورسیه تحصیلی و تحصیل به همراه Fund بستگی زیادی به رشته مورد نظر، نمرات متقاضی، دانشگاه قبولی فرد و رزومه متقاضی دارد. با توجه به محل زندگی متقاضی، مقدار فاند قادر خواهد بود تمام یا قسمتی از هزینه­ های زندگی را پوشش دهد. بورس تحصیلی به کمک هزینه از دانشگا­ه ها، موسسات خیریه، مراکز علمی و غیره که به دانشجو اعطا می­ شود، اشاره دارد. دانشجو برای اخذ فاند احتیاج به یک رزومه عالی مانند نمره زبان خوب و یا داشتن تعدادی مقالات بین المللی دارد. تحصیل به همراه فاند و بورس تحصیلی به دانشجویان مشتاق به گذراندن تحصیلات تکمیلی، تعلق می­ گیرد.

مهم ترین عامل برای اخذ بورس تحصیلی در مقاطع مختلف، تعداد پروژه­ های تحقیقاتی و پژوهشی دانشجو می­ باشد. در این مقاله که به وسیله موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده در خصوص نحوه اخذ بورسیه تحصیلی و تحصیل به همراه Fund در سال 2024 توضیحاتی ارائه شده است.

اخذ بورسیه در کشور استرالیا در 2024

برای اخذ انواع بورسیه در کشور استرالیا، فرصت ­های زیادی خواهید داشت. برای اخذ فاند بیشتر، باید نام دانشگاه و استادانی که در دریافت کمک هزینه ­های تحصیلی، دارای بودجه زیادی می­ باشند را مد نظر داشته باشید. بورس­ های تحصیلی، اکثرا در مقطع دکترا اعطا می­ شود و برای اخذ فاند باید واجد شرایط زیر باشید:

  • رزومه تحصیلی قوی
  • معدل بالای 14
  • تسلط به زبان انگلیسی
  • ارائه مقالات بین المللی

یکی از بورس ­های تحصیلی در استرالیا در سال 2024، اعلام بورسیه PHD جهت مرکز نانو بیوتکنولوژی تری دیکن است. در ادامه توضیحات بیشتری را در خصوص اخذ این بورس خدمت متقاضیان ارائه می دهیم.


انواع بورسیه تحصیلی

بورسیه های تحصیلی یا scholarships در واقع نوعی کمک مالی بلاعوض اعطائی به دانشجویان واجد شرایط توسط دولت ها، موسسات و شرکت های خصوصی و عمومی می باشد. دانشجویان از این طریق می توانند بخشی یا تمام هزینه های تحصیل و زندگی خود را پرداخت کنند. فرصت های بورس تحصیلی بسیار متنوع و گسترده ای در سراسر جهان برای دانشجویان بین المللی وجود دارد که به دو نوع بورسیه جزئی و کامل به صورت زیر تقسیم بندی می شوند:

نمودار انواع بورسیه تحصیلی

اکثر برنامه های بورسیه تحصیلی هم فقط بخشی از شهریه های دانشجوئی را تحت پوشش قرار داده و به نوعی می توان آنها را بورسیه های جزئی نامید. انواع مختلف بورسیه ها برای دانشجویان بین المللی از مناطق خاص یا حتی دانشجویان در حال تحصیل در یک رشته خاص وجود دارد. برای مثال بسیاری از دانشجویان از کشورهای درحال توسعه مثل دانشجویان ایرانی می توانند بورسیه های خاصی را درخواست دهند و یا برنامه بورسیه اعطایی ویژه رشته و یا جنسیت خاصی (مرد یا زن) باشد که متقاضیان بایستی قبل از درخواست بدان توجه نمایند.

بورسیه نانو بیوتکنولوژی و فول فاند دانشگاه ادلید استرالیا

عنوان بورسیه نانو بیوتکنولوژی به مداخلات نانوتکنولوژی در سلامتی غذا، تکنولوژی نانو برای کشاورزی و بیو انرژی اشاره دارد. برای دوره تحصیلی PhD تعلق می گیرد. شرایط و مدارک لازم برای اخذ این بورس شامل موارد زیر می باشد:

  • مدرک فوق لیسانس در علوم فیزیکی، شیمیایی، بیوشیمی، مهندسی Bioprocess، مهندسی شیمی، علوم زیستی و میکرو بیولوژی با معدل تقریباً معادل 65%
  • مدرک زبان آیلتس 7

اعطای فاند دانشگاه ادلید در سال 2024 شامل مخارج دانشگاه و هزینه­ های زندگی و بیمه می­ گردد. مدت زمان حضور دانشجویان در دانشگاه ادلاید، شامل 2 سال برای دوره کارشناسی و 3 سال برای دوره دکترا می ­باشد. تاریخ 30 نوامبر، ددلاین اخذ فول فاند دانشگاه ادلید می ­باشد.

شروط اصلی و فرعی اخذ بورسیه تحصیلی

هر ساله بسیاری از متقاضیان از بورس ­های تحصیلی در دنیا استفاده می­ نمایند. بورس­ های تحصیلی خارجی، کمک هزینه­ های دانشجویی و وام­ های تحصیلی به متقاضیان تمامی کشورهای دنیا اعطا می­ گردد. با توجه به مقاطع تحصیلی مختلف، برای متقاضیان سرتاسر دنیا، بورس ­های تحصیلی ویژه­ای فراهم شده است. نحوه اخذ فاند و میزان فاند برای دانشجویان بسیار مهم می باشد. در مجموع شرایط کلی اخذ بورسیه تحصیلی به 2 قسمت شروط اصلی و شروط فرعی، تقسیم می­ شود. دانشجویان با داشتن شرایط زیر می­ توانند بورسیه تحصیلی اخذ نمایند.

بورس ممکن است فقط شامل هزینه ­های تحصیلی باشد و یا هزینه ­های زندگی را نیز شامل شود. شروط اصلی و فرعی که شما برای اخذ بورسیه تحصیلی باید احراز نمائید شامل موارد زیر می باشد:

شروط اصلی اخذ بورسیه تحصیلیشروط فرعی اخذ بورسیه تحصیلی
داشتن سن مناسب و عدم داشتن گپ یا فاصله تحصیلیارائه مقاله­ های گوناگون بین المللی ISI
اخذ مدرک تحصیلی معتبرارائه پروپوزال مناسب
اخذ معدل بالاارائه ثبت اختراع در صورت وجود
اخذ مدرک معتبر زبان کشور مورد نظر
سن مناسب برای بورس شدن در مقطع فوق لیسانس 24 سال و در مقطع دکترا تقریبا 30 سال می­ باشد

راهکار در صورت عدم اخذ بورسیه تحصیلی

با توجه به رقابتی بودن اخذ بورسیه ها و کمک هزینه های تحصیلی، خصوصا در کشورهایی مثل انگلستان، آمریکا، کانادا، هلند و غیره، دانشجویان باید احتمالاتی را هم برای عدم موفقیت درخواست بورسیه تحصیلی خود در نظر بگیرند. کسانی که تمکن مالی لازم برای پرداخت شهریه دانشگاه های کشورهای پرهزینه ای مثل آمریکا را ندارند بهتر است از ابتدا به دنبال اخذ پذیرش از معدود کشورهایی باشند که نظام تحصیلی رایگان یا تقریبا رایگان دارند. در حال حاضر غالب کشورهای اروپایی نظام تحصیلی رایگان دارند اما فقط برای دانشجویانی که تابعیت اتحادیه اروپا یا حوزه اقتصادی اروپا را دارند. البته در کشورهای ذیل، تحصیل در دانشگاه های دولتی در سال 2024 برای غیر اروپایی ها نیز رایگان یا تقریبا رایگان است:

  • نروژ
  • آلمان
  • اتریش
  • فرانسه

شرایط نحوه اخذ بورسیه تحصیلی و تحصیل به همراه Fund

شرایط نحوه اخذ بورسیه تحصیلی و تحصیل به همراه Fund

در حال حاضر در سرتاسر اروپا، چندین موسسه در جهت پشتیبانی مالی از دانشجویان بین المللی وجود دارد. شرایط دریافت بورسیه تحصیلی به علاوه فاند در کشورهای اروپایی به شرح زیر است:

  • نمرات و معدل بالا در دوره کارشناسی
  • اتمام تحصیلات در زمان معین شده
  • شرکت در همایش ­های موسسه مورد نظر
  • نامه قبولی از استاد راهنما در مقطع دکترا

کشورهای اروپایی مانند آلمان، اتریش، فرانسه و نروژ دارای سیستم آموزشی رایگان می­ باشند، اما امکان اخذ بورسیه تحصیلی را برای دانشجویان خود فراهم می­ نمایند.

شرایط اصلی بورسیه در آلمان در مقاطع مختلف

نمره بالا و معدل بسیار خوب، پایان دادن تحصیلات در زمان تعیین شده از جمله شرایط اخذ بورسیه در آلمان است. شرایط اخذ بورسیه تحصیلی به همراه Fund در کشور آلمان مانند دیگر کشورهای اروپایی می­ باشد. برای اخذ بورسیه تحصیلی با فاند در دوره دکترا، متقاضیان باید در گام اول یک استاد راهنما پیدا نمایند. در گام بعدی، پس از مصاحبه با سوپروایزر در مسئله دریافت بورسیه به علاوه Fund اقدام نمایند. مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش از دانشگا­ه های این کشور در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به شرح زیر می­ باشد:

  • ترجمه رسمی مدارک دیپلم، پیش دانشگاهی و کارشناسی
  • ارائه ریز نمرات دیپلم، پیش دانشگاهی و کارشناسی
  • کپی صفحه اول پاسپورت با اعتبار بیش از 6 ماه
  • 6 قطعه عکس 6*4
  • ارائه مدرک زبان آلمانی
  • ارائه مدرک زبان انگلیسی
  • ارائه رزومه کامل
  • 2 عدد توصیه نامه از اساتید قبلی
  • پروپوزال
  • بیانیه هدف (SOP: Statement of Purpose)

برای صدور اخذ پذیرش ممکن است بعضی از دانشگاه ها، مدارک دیگری را نیز درخواست نمایند.

بهترین کشورها برای دریافت بورسیه تحصیلی

به دلیل افزایش درخواست­ ها بابت اخذ بورسیه تحصیلی به علاوه فاند در آلمان، اکنون نحوه اخذ بورسیه تحصیلی و تحصیل به همراه Fund بسیار سخت شده است. کشور اتریش اکنون در بین گزینه­ های موجود، انتخاب ایده­ آل می­ باشد. زیرا به دلیل جمعیت پایین این کشور جزو مقصدهای مهاجر پذیر محسوب می شود. در بین کشورهای آسیایی نیز مالزی شرایط مناسبی دارد و یکی از گزینه­ های مناسب برای متقاضیان بورس تحصیلی می­ باشد.

بورسیه­ های تحصیلی کشور مالزی به 2 بخش تقسیم می­ شوند. تخفیف شهریه دانشگاهی که اکثرا برای مقطع کارشناسی می­ باشد. اگر دانشجو در طول 1 یا 2 ترم، معدل بالا و نمرات خوبی کسب نماید، قادر خواهد بود از تخفیف شهریه استفاده نماید. دسته دوم، بورسیه تحصیلی شبیه یک کمک هزینه دانشجویی در ماه می­ باشد. این نوع بورسیه اکثرا برای مقطع کارشناسی ارشد و دکترا استفاده می­ شود. انواع بورسیه­ های تحصیلی به همراه Fund در کشور مالزی:

  • President’s Scholarship
  • Merit Scholarship
  • Budding Scholarship
  • (Skim Prihatin Pendidikan 1 Malaysia (SPP1M
  • Peneraju Tunas Potensi
  • Rhizophora-MMU Cinematic Arts Scholarship Fund
  • Yayasan Telekom Scholarship

شرایط بورسیه استثنایی کشور ایتالیا

کشور ایتالیا دارای دانشگاه های بسیار سطح بالایی است. ایتالیا جز کشور های پیشرو در ارائه رشته ها و کورس های انگلیسی زبان است که از سالها پیش به جهت ارتقای رتبه دانشگاه های خویش و همچنین جذب دانشجو های بین المللی این تحول را در سیستم آموزشی خود آغاز نموده است. ایتالیا علاوه بر تنوع ارائه رشته ای بسیار بالا به زبان انگلیسی میزبان ارائه بورسیه های متنوعی است. برای دریافت بورسیه های علمی نیاز به ارائه رزومه و سوابق علمی قوی و برجسته می باشد اما آنچه این کشور را از سایر کشور ها متمایز نموده هست ارائه بورسیه ای به نام DSU یا بورسیه استانی یا اصطلاحا بورسیه ناتوانی مالی است که اختصاصا برای دانشجویان داوطلب از کشور های جهان سوم نظیر ایران است.

این بورسیه شامل پوشش هزینه های تحصیل شامل شهریه و هزینه های زندگیست. به عبارت دقیق تر دانشجویان بصورت رایگان تحصیل می نمایند و در عین حال 6200€ (یورو) سالانه از دولت برای تامین هزینه های زندگی خویش دریافت می نمایند.

خبر خوش این است که این بورسیه در هر سه مقطع لیسانس، ارشد و دکترا فارغ از شرایط سنی، معدل، سابقع علمی و مقطع در دسترس است.

بورسیه تحصیلی و تحصیل به همراه Fund در دکترا

در گام نخست دانشجو باید یک استاد را به عنوان سوپروایزر پیدا کرده باشد که با اخذ موافقت او می ­تواند بورسیه تحصیلی را دریافت نماید. برای جستجوی استاد راهنما، در آغاز دانشجو باید پروپوزال دکترای خود را انجام و ارائه نماید. همچنین وی باید پروپوزال و روزمه خود را به صورت هم زمان برای استادان مورد نظر بفرستد. بعد از اینکه طرح و پروپوزال از سوی استاد مورد نظر تأیید شد، مرحله پیدا کردن استاد راهنما را با موفقیت پشت سر گذاشته ­اید. در مرحله بعدی امکان دارد با جواب استاد راهنما در راستای اعطای فاند به خود روبرو شوید.

حتی ممکن است که استاد راهنما یک پروژه­ دیگر با بودجه مورد نظر به دانشجو پیشنهاد نماید. متقاضی با قبول این مورد قادر خواهد بود با انجام طرح پیشنهادی سوپروایزر، بورسیه و کمک هزینه تحصیلی اخذ نماید. مهاجرت به استرالیا از طریق تحصیل بسیار پرهزینه است و برای اخذ بورسیه تحصیلی استرالیا باید واجد شرایط باشید. اگر شما شرایط لازم را احراز نمائید می توانید مسیر مهاجرت به استرالیا را از طریق انواع ویزای کاری استرالیا انتخاب نمائید و می توان گفت اخذ ویزای کار استرالیا یکی از کم هزینه ترین مسیر مهاجرت به این کشور شناخته شده است. برای بدست آوردن آگاهی بیشتر در مورد نحوه اخذ بورسیه تحصیلی و تحصیل به همراه Fund می‌توانید با وکلا و کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید.

پرسش هایی درباره نحوه اخذ بورسیه تحصیلی

بسیاری از افراد به دنبال آن هستند که مدرکی در اختیار داشته باشند که بتوانند از آن برای دریافت بورسیه استفاده کنند. در شرایط کنونی کشورهای زیادی هستند که به دانشجویان نخبه بورسیه اعطا می کنند. دانشگاه های برتر جهان نیز به دلیل توانایی های مالی بالایی که در اختیار دارند، می توانند بورسیه های خوبی برای دانشجویان در نظر بگیرند. برای این که بتوان آگاهی بیشتری در این رابطه به دست آورد، به برخی از پرسش های ممکن در این رابطه پاسخ خواهند داد.

  • آیا می توان در کشورهای برتر خارجی به بورسیه تحصیلی رسید؟ بله در بسیاری از کشورهای جهان دسترسی به این بورسیه ها وجود دارد. باید دید که فرد چه رزومه ای در اختیار دارد که بتوان انتظار دریافت بورسیه تحصیل را داشت یا خیر.
  • بهترین کشور جهان برای تحصیل با بورسیه کدام است؟ در شرایط کنونی، ایتالیا بهترین کشوری است که می توان به کمک آن بورسیه تحصیلی خود را به دست آورد. فرایند تحصیل در این کشور به گونه ای است که می توان آن را به بسیاری از افراد توصیه کرد.
  • تفاوت بورسیه های تحصیلی در چیست؟ باید به این نکته توجه داشت که بورسیه های تحصیل در برخی از مواقع فقط بخش کوچکی از هزینه های زندگی را شامل می شوند و گاه کل هزینه های تحصیل و زندگی را شامل می شود.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *