ویزای تحصیلی

تحصیل پزشکی در آلمان

تحصیل پزشکی در آلمان

تحصیل پزشکی در آلمان یکی از راهکارهایی است که می توان به کمک آن به یک پزشک حاذق در سطح بین المللی تبدیل شد. آمار بیکاری نیز در این کشور در حدود 5% است و در نتیجه فارغ التحصیلان در صورت آشنایی با زبان آلمانی به راحتی می توانند شغل مناسبی پیدا کنند. در مقاله پیش رو که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است، اطلاعاتی در خصوص تحصیل پزشکی در آلمان در اختیار افراد قرار خواهیم داد. در این مقاله سعی بر آن بوده به سوالات شما پاسخ داده شود:

در این مطلب میخوانید نمایش

مهاجرت تحصیلی به آلمان

معمولا بسیاری از متقاضیان تحصیل پزشکی در خارج از کشور ابتدا کشورهایی را جستجو می نمایند که نظام آموزشی رایگان دارند و هم اینکه دانشگاه های بیشتری در لیست تایید وزارت بهداشت داشته باشد که قطعا آلمان یکی از این کشورها است. از این روست که مهاجرت به آلمان از طرق مختلف و تحصیل پزشکی در آلمان بسیار مورد توجه قرار می گیرد. تحصیل پزشکی در آلمان نیز همانند بسیار از کشورها سختی های خاص خود را دارد، زیرا آلمان کشوری مدرن و ثروتمند و موفق در جذب سرمایه گذاری های خارجی است و هر ساله میزان زیادی سرمایه گذاری های خارجی در آن صورت می گیرد.

کشور آلمان یکی از کشورهایی است که دارای قومیت های مختلف است. این موضوع نشان دهنده تنوع گستردگی فرهنگی و زبانی این کشور است. دانشجویان با تحصیل در آلمان وارد یک زندگی فرهنگی غنی با فرهنگ ها و سنت های مختلف می شوند، زیرا آلمان به دنبال راهی برای پیشرفت از نظر اقتصادی است بنابراین متقاضیان با توجه به نیازهای خود رشته های تحصیلی مناسب را در دانشگاه ها ایجاد می کنند. در مقایسه با برخی دیگر از کشورها حدودا 20% از فارغ التحصیلان دانشگاه های انگلیسی زبان را دانشجویان بین المللی تشکیل می دهند. برای کسب اطلاعات بیشتر و دقیق تر در این مورد به مقاله تحصیل در آلمان به زبان انگلیسی مراجعه کنید.

اینفوگرافیک تحصیل پزشکی در آلمان

شرایط تحصیل پزشکی در آلمان در سال 2024

تحصیل در دانشگاه های پزشکی آلمان، مبتنی بر آموزش عالی و با کیفیت و شهرت بین المللی است. آموزش پزشکی در آلمان به تدریس مبتنی بر آموزش های بیمارستانی، دانشگاه های پزشکی، موسسات تحقیقاتی و پژوهشی متصل می شود. بنابراین تدریس، مراقبت از بیمار و تحقیق، یک چارچوب یکپارچه را تشکیل می دهند که هر کدام از آنها شامل مزایا است، مانند دیگر کشورهای جهان آلمان فرصت های خوبی برای فارغ التحصیلان در پزشکی ارائه می دهد: اشتغال در یک بیمارستان یا به طور کلی در صنعت، در خدمات بهداشت عمومی یا در مشاوره مدیریت و غیره.

مزایای تحصیل پزشکی (MBBS) در آلمان 2024 را در قالب نمودار زیر ملاحظه می کنید:

مزایای تحصیل پزشکی در آلمان

باید به این نکته اشاره داشت که روند پذیرش در آلمان فراتر از کیفیت آموزش در این کشور قرار دارد و افراد زیادی این مسیر را با آسودگی خاطر طی می کنند. تحصیل در آلمان در سال 2024 نیز بسیار ارزان قیمت است و دوره های آمادگی پزشکی و بر طبق سیاست های کشور آلمان، برای دانشجویان پزشکی بین المللی به صورت آکادمیک (دوره های کارشناسی) و یا آموزش های پزشکی (برنامه های بین المللی پس از فارغ التحصیلی) است که همه مراکز آموزشی آلمان، به زبان آلمانی تدریس می شود. طبق قوانین آموزش آلمانی، دوره کارشناسی پزشکی نیاز به 12 ترم (6 ساله) تمام وقت اجباری دارد. مرحله پیشین، اول (پیش از موعد: 2 سال) و مرحله دوم بالینی (3 سال) و 1 سال عملی است.

تحصیل با کمترین هزینه در آلمان

بررسی مراحل تحصیل پزشکی در آلمان

نخستین نکته مهمی که متقاضیان درباره برنامه های پزشکی در آلمان بایستی بدانند این است که برنامه های آموزشی علوم پزشکی در کشور آلمان به لیسانس و فوق لیسانس تقسیم نمی شود. بنابراین، برتامه آموزش پزشکی 6 سال طول می کشد و کلا در کشور آلمان هم انجام می شود. پس با این توضیح، متقاضی تحصیل پزشکی در کشور آلمان نیازمند دانش زبان آلمانی خوبی است تا بتواند بدون مشکلی به ادامه تحصیل در دانشگاه های آلمان بپردازد. همانطور که گفته شد، مدت تحصیل برنامه پزشکی در آلمان 6 ساله بوده و با آزمون دولتی (Ärztliche Prüfung) به اتمام می رسد.

مراحل لازم جهت اتمام دوره پزشکی و اخذ مدرک در آلمان

توجه کنید که قبول شدگان در این آزمون مدرک رسمی پزشکی عملی (Approbation) اخذ می کنند. با این توضیح مراحل لازم جهت اتمام دوره پزشکی و اخذ مدرک در آلمان 2024 از این قرار است:

  • مرحله 1. دوره یا فاز پیش کیلینیکی: دوره چهار ترمی یا دو ساله که به معرفی مبانی مهم علوم طبیعی و پزشکی گذشته و با اولین آزمون مدرک پزشکی به پایان می رسد.
  • مرحله 2. دوره کیلینیکی: دوره 6 ترمی یا 3 ساله مشتمل بر موضوعات و دروس اصلی تدریس شده سر کلاس، کورس های عملی، انترنی و سمینارها.
  • مرحله 3. سال کاربردی: این مرحله یک دوره آموزش کیلینیکی 1 ساله و با تاکید بر جنبه های کاربردی جراحی، پزشکی داخلی و دروس منتخب به اتمام می رسد.
  • مرحله 4. آزمون دولتی: یک آزمون استاندارد سراسری که از فارغ التحصیلان پزشکی برای اعطای مدرک در سال آخر یا سال ششم گرفته می شود. قبول شدگان می توانند با اخذ مدرک به عنوان دکتر در آلمان کار کنند.

مرحله پیشین پذیرش پزشکی آلمان (Pre clinical medical study)

2 سال اول تحصیل دروس پایه ای در زمینه موضوعات ذیل ارائه می گردد:

  • فیزیک
  • پروژه های زیست شناختی
  • روانشناسی پزشکی
  • فیزیولوژی جانوری
  • شیمی
  • آناتومی
  • پزشکی
  • فیزیولوژی گیاهی
  • زیست شناسی
  • آناتومی عصبی
  • جامعه شناسی پزشکی
  • بیوشیمی

در طی ترم 3 و 4 به ترتیب سمینارهای یکپارچه ارائه می شود که در این ترم ها دانشجویان دروس عملی آزمایشگاهی را آموزش می بینند که بیشتر موضوعات آزمایشی علوم پایه، از جمله اولین قرار گرفتن در معرض موارد بالینی است کمک های اولیه به عنوان یک دوره در دانشگاه ارائه نمی شود. پس دانشجویان باید برای شرکت در چنین دوره ای در یک موسسه شناخته شده خارج از دانشگاه شرکت نمایند و آزمون جامع را بدهند زیرا در این دوره ها حتما فرد باید مراقبت از بیمار را یاد بگیرد. با این حال، دانش آموزان باید 4 کار بالینی را از 3 ماه قبل از ثبت نام آموزش دیده باشند.

وبینار تخصصی مهاجرت بدون مدرک زبان

مرحله دوم پذیرش پزشکی آلمان (Clinical medical study)

بعد از پیری کلینیکال (pre clinical) افراد باید برای ورود به دوره کلینیکال قبولی آزمون از دوره علوم پایه را داشته باشد. اولین سال مطالعه این دوره شامل دوره هایی در زمینه های بالینی عمومی است، همچنین یک دوره جامع در معاینه بالینی و روش های معاینه عمومی در زمینه های عملی و غیر عملی است. این فعالیت ها بر اساس دانش هایی که در ترم های قبلی دانشجویان به دست آورده اند، نشات میگیرد.

دانش آموزان در ارتباط مستقیم با بیماران قرار می گیرند و با زمینه های مختلف تخصصی آشنا می شوند. دوره های بالینی شامل ارائه بیماران و تمرینات عملی در بیمارستان است. دوره های نظری در این دوره 25% کاهش پیدا می کند زیرا که بیشتر دوره ها به صورت عملی در آزمایشگاه ها برگزار می شود و کلاس های نظری فقط به 1 روز در هفته محدود می شود و دوره های عملی به 5 روز در هفته و به صورت حضور اجباری در تایم های صبح است.

موضوعات بین رشته ای (شامل متدها و روش های پزشکی جایگزین) و همچنین حضور اجباری و یا اختیاری در سخنرانی ها و سمینارها در جلسات تایم بعد از ظهر نیز هست. روش های تدریس و سیاست های معاینه تحت تصمیم خودمختار هر دانشکده است، بنابراین جزئیات این طرح کلی می تواند بین دانشکده های مختلف با توجه به رشته های خاص پیش بینی شده در برنامه درسی خود باشد.

سال آخر تحصیل پزشکی در آلمان (Practical medical study)

برای ورود به این دوره فرد نیاز دارد که در آزمون سراسری مرحله قبل قبول شود. قبل از آزمون سراسری مرحله قبل باید در سال تحصیلی جاری در آزمایشگاه ها و یا بیمارستان های دانشگاهی، یکی از بیمارستان های آموزشی وابسته به دانشکده های پزشکی یا موسسات معادل آن شرکت نمایند. در طول این دوره از آموزش بالینی عملی، از دانشجویان انتظار می رود که تجربه خود را در زمینه پزشکی گسترش دهند و دانش و مهارت های پزشکی خود را تا سطح بالایی ارتقا دهند.

دانشجویان در این دوره باید بیاموزند که به صورت فردی با بیماران ملاقات نمایند. دانش آموزان می آموزند که با موارد فردی رفتار کنند و کارهای پزشکی را تحت نظارت پزشک انجام دهند. مشارکت فعال در جلسات بالینی، گفتگوها و کنفرانس ها یکی دیگر از جنبه های آموزشی این دوره است. آموزش های عملی در این دوره شامل 3 دوره 16 هفته ای عملی به صورت تمام وقت است که این دوره ها در دانشگاه های وابسته به بیمارستان تدریس می شود که آموزش و گذراندن دوره های پزشکی و جراحی اجباری است.

تحصیل مستقیم پزشکی در آلمان

یکی از مهم ترین خواسته هایی که بسیاری از افراد به دنبال آن هستند، تحصیل مستقیم پزشکی در آلمان است اما باید به این نکته اشاره داشت که دانش آموزانی که دیپلم خود در در ایران دریافت کرده اند، باید در آزمون های ورودی شرکت کرده و نشان دهند که قبولی خود را در این زمینه به دست آورده اند و در غیر این صورت امکان تحصیل آن ها در آلمان در رشته پزشکی فراهم نخواهد شد.

برای تحصیل مستقیم پزشکی در آلمان، نیازی به تحصیل در کالج های پیش پزشکی این کشور وجود ندارد و دانشجویان مستقیم وارد محیط دانشگاهی می شوند تا بتوانند دوره تحصیلی خود را آغاز کنند. به طور کلی می توان گفت که پروسه تحصیل مستقیم پزشکی در آلمان به شرح زیر است:

تحصیل مستقیم پزشکی در آلمان

ددلاین های پذیرش دانشجوی پزشکی در آلمان

یکی از مهمترین سوالات دانشجویان بین المللی برای تحصیل این رشته محبوب در کشور آلمان اطلاع از مهلت های درخواست یا Application Deadlines می باشد. برای دوره های MBBS، دانشگاه های آلمانی مختلف معمولا ددلاین های مختلفی دارند. ولی اکثر دانشگاه های پزشکی آلمان درخواست های پذیرش پزشکی را برای ترم زمستانی می پذیرند. بنابراین معمولا ماه آوریل تا آگوست زمانی است که متقاضیان می توانند درخواست خود را به دانشگاه مربوطه ارائه دهند.

شرایط پذیرش دانشجوی رشته پزشکی در آلمان

اگرچه شرایط تحصیل رشته پزشکی (MBBS) در کشور آلمان از دانشگاهی به دانشگاه دیگر کمی متفاوت است. اما با این حال در این زمینه برخی مشابهت ها در بین همه دانشگاه های آلمانی وجود دارد. از جمله شرایط مشترک برای پذیرش دانشجو در دانشگاه های آلمانی عبارتند از :

شرایط مشترک برای پذیرش دانشجو در دانشگاه های آلمانی

تحصیل پزشکی در آلمان با مدرک دیپلم

همان طوری که در مطالب بالا نیز گفته شد، یکی از الزامات اصلی برای اخذ پذیرش از دانشگاه های پزشکی آلمان ارائه مدرک تحصیلی معتبر از دوره های قبلی است. در اینباره دانشجویان بین المللی متقاضی علاوه بر ارائه مدرک دیپلم تجربی 12 ساله همچنین بایستی ریزنمرات تحصیلی اشان را هم ارائه دهند.

در حقیقت فرد برای این که بتواند  تحصیل پزشکی در آلمان را تجربه کند فقط به یک مدرک دیپلم معتبر از ایران نیاز خواهد داشت. هرچه نمرات دروس اصلی فرد بیشتر باشد، شانس پذیرش گرفتن نیز برای او بیشتر خواهد بود. باید در نظر داشت که در حال حاضر، معدل دروس اصلی، از معدل کل بیشتر است.

الزامات مدرک زبان در آلمان

افراد برای تحصیل پزشکی در آلمان حتما باید در زبان آلمانی مهارت کامل را داشته باشند. به عنوان مثال ارائه مدرک در سطح B2 یا حتی ارائه TestDaf می تواند امتیاز مثبتی برای پذیرش افراد در این زمینه باشد اما در کل به دلیل اینکه کشور آلمان دارای نظام آموزشی رایگان است دارای تعداد زیادی متقاضی برای پذیرش و ویزا مخصوصا در رشته های پزشکی است پس می توان نتیجه گرفت که خواندن پزشکی در این کشور رقابتی است.

در جدول زیر می توان با برخی از معروفترین آزمون های زبان آلمانی که مورد قبول دانشگاه های آلمانی است آشنا شوید:

آزمونسطح
TestDafسطح 4
گواهی موسسه گوتهسطح C2
آزمون زبان آلمانی DSHسطح 2 و 3

پس هر چه فرد شرایط بهتری داشته باشد از نظر اینکه مدرک زبان آلمانی سطح بالا برساند و همچنین دارای قبولی دانشگاه سراسری با معدل بالا باشند می تواند شانس خود را برای پذیرش و ویزا در این کشور امتحان نماید زیرا که این کشور اعلام کرده است فقط 5% الی 10% از افراد بین المللی را برای تحصیل رشته پزشکی می پذیرد. افراد برای اخذ ویزای دانشجویی از کشور آلمان نیازمند این هستند به سفارت و یا کنسولگری کشورشان مراجعه کنند، برای درخواست ویزای دانشجویی، باید یک گواهی پزشکی ارائه نماید.

دانشگاه های تحصیل پزشکی در آلمان

برترین دانشگاه های پزشکی در آلمان در سال 2024 عبارت اند از:

الزامات آزمون ورودی برای اخذ پذیرش از آلمان

علاوه بر ارائه مدرک دیپلم متوسطه و مدرک مهارت زبان آلمانی شرط اصلی دیگر برای پذیرش در رشته پزشکی از دانشگاه های آلمان قبولی در آزمون ورودی به نام آزمون TestAS یا همان آزمون تحصیلات پزشکی است. آزمونی که هم برای متقاضیان بین المللی و هم متقاضیان محلی برگزار می شود. TestAS در واقع آزمونی برای سنجش مهارت های آکادمیک متقاضیان است. این تست متشکل از یک تست اصلی (شامل دروس شیمی، فیزیک و زیست) و نیز یکی از 4 ماژول زیر می باشد:

  • علوم انسانی، مطالعات فرهنگی و علوم اجتماعی
  • مهندسی
  • ریاضیات، علوم کامپیوتر و علوم طبیعی
  • اقتصاد

TestAS یک آزمون 4 گزینه ای و مخصوص متقاضیان تحصیل پزشکی در آلمان است. برای آشنایی با شرایط و سطح سوالات در زیر با یکی از نمونه سوالات این تست آشنا می شوید:

الزامات آزمون ورودی برای اخذ پذیرش از آلمان

تحصیل رایگان پزشکی در آلمان

در کل آلمان به سیستم نظام آموزشی نیمه رایگان معروف است اما به طور کلی هزینه تحصیل پزشکی در آلمان بر اساس ملیت فرد متفاوت است. البته این هزینه ها انقدر کم است که اصطلاحا تحصیل در آلمان رایگان قلمداد می شود. این هزینه ها به شرح زیر هستند:

نوع ملیتهزینه به یورو
دانشجویان کشورهای اتحادیه اروپا€300
دانشجویان کشورهای غیر اتحادیه اروپا مانند ایران€1500 تا 3500€

اما بخش دیگری از هزینه ها و خرج و مخارج دانشجویان پزشکی در آلمان مربوط به هزینه زندگی آنها در آلمان است که تا حدود زیادی به سبک و سیاق زندگی آنها برمی گردد. در کل پیش بینی می شود که میانگین هزینه زندگی در آلمان 2024 در حدود 850€ (یورو) باشد. با توجه به نمودار توزیع مخارج دانشجوئی در آلمان می توان متوجه شد که هزینه اجاره مسکن از همه هزینه ها در آلمان بالاتر است:

توزیع هزینه های زندگی در آلمان

در این میان، اطلاع از گرانترین و ارزانترین شهرهای دانشجوئی آلمان برای دانشجویان می تواند اهمیت بسیار زیادی به همراه داشته باشد. از همین رو دانشجویان می توانند با توجه به نمودار شاخص هزینه ها در شهرهای آلمان علاوه بر انجام یک مقایسه گذرا بین شهرهای مختلف آلمانی همچنین با ارزانترین و گرانترین گزینه اسکانی خود در آلمان آشنا شوند:

شاخص هزینه های زندگی در مهم ترین شهرهای آلمان

تحصیل پزشکی در آلمان با معدل پایین

یکی از مهم ترین چالش هایی که دانشجویان ممکن است در آلمان پیدا کنند آن است که بتوانند با معدل پایین هم در این کشور به ادامه تحصیل مشغول بشوند. باید به این نکته اشاره داشت که برخی از دانشگاه های آلمان در رتبه بندی های جهانی جایگاه عالی ندارند و دانشجویان با معدل پایین نیز می توانند آن ها را انتخاب کنند. ضمن این که علاوه بر دانشگاه های دولتی، دانشجویان می توانند در دانشگاه های خصوصی این کشور نیز پذیرش دریافت کنند و شرایط تحصیل در این کشور را پیدا کنند.

برخی از دانشگاه هایی که برای تحصیل پزشکی در آلمان با معدل پایین می تواند مناسب باشد عبارتند از:

دانشگاه های مناسب دانشجویان پزشکی با معدل پایین

بورسیه پزشکی در آلمان

برای علاقمندان به تحصیل پزشکی در آلمان باید این نکته بسیار جذاب باشد که تحصیل در آلمان در تمامی رشته های تحصیلی تقریبا رایگان است و به همین دلیل دانشجویان نیازی به بورسیه تحصیلی برای تامین هزینه های زندگی و تحصیل خود در این کشور نخواهند داشت. به همین دلیل نمی توان انتظار داشت که بورسیه های تحصیلی به راحتی در این کشور در دسترس باشد.

راه های دیگری برای تامین هزینه های زندگی در کشور آلمان وجود دارند که عبارت است از کار در آلمان در سطح دانشجویی به صورت نیمه وقت در محیط های خارج از دانشگاه که البته محدودیت هایی نیز در آن وجود دارد که می تواند مانع از کار پیوسته دانشجویان در طول سال شود.

در جدول زیر می توان با انواع بورسیه های ویژه دانشجویان پزشکی MBBS در کشور آلمان آشنا شد:

پوشش هزینه ایمدتعنوان بورسیه تحصیلی
هزینه زندگی+ هزینه های مسافرتی+ هزینه های پروژه1 سالهبورسیه کارل دویسبرگ ویژه دانشجویان پزشکی
مجوز ماهانه، سلامتی، سوانح و نیز پوشش بیمه مسئولیت شخصیحداقل 1 سالبورسیه DAAD برای علوم پزشکی و بهداشت عمومی
ماهانه €1000 (یورو)دوره کورسبورسیه دانشگاه هامبورگ
شهریه، هزینه های پروژه، بیمه سلامت بین المللی، مخارج مسافرتی و هزینه های انترنی1 سالبورسیه فردریخ- البرت- استیفتونگ

مدارک مورد نیاز برای پذیرش و تحصیل پزشکی در آلمان

بسته به شرایط فرد مدارک مورد نیاز متفاوت است ولی به صورت کلی مدارک لازم شامل موارد زیر است:

  • دیپلم 12 ساله دبیرستان و ریز نمرات (حتما فرد باید دارای دیپلم 12 ساله تجربی باشد)
  • داشتن نمره حداقل 17 دروس زیست، شیمی، فیزیک
  • گذرنامه معتبر و یا دیگر اسناد سفر و کپی از آنها
  • کپی شناسنامه و ترجمه صفحات آن
  • تکمیل فرم مخصوص ثبت نام
  • 2 قطعه عکس 3 در 4
  • CV و یا رزومه
  • ارائه مدرک زبان آیلتس 6 و یا مدرک زبان آلمانی B2 به بالا
  • قبولی در آزمون ورودی کشور خود

آخرین قوانین ویزای تحصیلی آلمان

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی آلمان

پس از اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر در آلمان مهم ترین گام٬ اقدام برای اخذ ویزای تحصیلی آلمان است. البته لازم به ذکر است وقت سفارت آلمان برای دانشگاه های دولتی بسیار طولانی مدت است اما دانشگاه های خصوصی که شهریه دریافت می کنند خودشان وقت سفارت سریعتری اخذ می نمایند. در ادامه به مهم ترین مدارکی که سفارت آلمان در سال 2024 از افراد تقاضا می کند اشاره شده است:

  • نامه پذیرش دانشگاه مورد نظر در آلمان
  • مدارک تمکن مالی که نشان دهنده توانایی فرد برای پرداخت هزینه ها در آلمان است (این مبلغ بلوکه می شود و توسط خود دولت آلمان طی مرور زمان اقامت در این کشور٬ به وی داده می شود)
  • گواهی اثبات عدم سوءپیشینه کیفری
  • گواهی واکسیناسیون برای کسانی که از کشورهایی از جمله کنگو و گینه به آلمان می روند.
  • کپی برابر اصل پاسپورت
  • مدرک زبان آلمانی یا انگلیسی
  • رسید پرداخت هزینه ویزای تحصیلی آلمان به مبلغ €75 (یورو)
  • ترجمه رسمی مدارک شناسایی
  • کپی کلیه مدارک تحصیلی

مدارک مورد نیاز برای پذیرش و تحصیل پزشکی در آلمان

نحوه تبدیل ویزای تحصیلی آلمان به ویزای کاری

یکی از راه های مهاجرت به آلمان از طریق تحصیل است؛ به این صورت که فرد ابتدائا در یکی از دانشگاه های آلمان تحصیل می کند و نهایتا پس از فارغ التحصیل شدن و پیدا کردن شغل، ویزای تحصیلی خود را تبدیل به ویزای کاری می کند. منتهی در خصوص رشته پزشکی افراد باید توجه داشته باشند که تسلط به زبان آلمانی شرط اصلی پیدا کردن کار به عنوان یک پزشک است؛ چرا که آلمانی ها، برخلاف هلندی ها، غالبا به زبان انگلیسی تسلط چندانی ندارند. لازم به ذکر است مردم آلمان سطح درآمد و قدرت خرید بالایی دارند به همین دلیل کار و تحصیل در این کشور بسیار پرمتقاضی است. متوسط درآمد در برخی از شهرهای آلمان طی سال 2024 به شرح ذیل است:

شهرهای آلمانمتوسط درآمد ماهیانه به یورو
Berlin€4340
Bremen€3770
Dortmund€3680
Dresden€3540
Dusseldorf€3990
Frankfurt€4050
Hamburg€4270

درآمد پزشکان در آلمان

پزشکان در آلمان درآمد بسیار مناسبی را دریافت می کنند که تقریبا دو برابر متوسط درآمد سایر مشاغل در آلمان است. در جدول زیر به بررسی درآمد رشته های پزشکی در آلمان و در شهرهای مختلف می پردازیم:

شهرمتوسط درآمد پزشکان به یورو
برلین10200€
برمن8850€
دورتمند8640€
درسدن8330€
دوسلدورف9380€
هامبورگ10000€
مونیخ9860€

معمولا هزینه زندگی دانشجویی در آلمان برای یک فرد در شهرهای خوب این کشور با استناد به سایت سفارت به میزان ماهیانه 800€ تا 1000€ (یورو) در ماه است که این موضوع به سبک زندگی و همچنین شهر زندگی فرد نیز بستگی دارد. در واقع هزینه زندگی آلمان نسبت به برخی دیگر از کشورها از جمله سوئیس، اتریش و نروژ بسیار پایین تر است.

ویزای A17 پزشکان آلمان

بازار کار پزشکان در آلمان 2024 چگونه است؟

کلا قبل از انتخاب رشته و دانشگاه بهتر است کمی درباره شرایط کار و بازار کار رشته پزشکی در آلمان با خبر شویم. دکترها در آلمان می توانند در بیمارستان ها و کلینیک ها خصوصی و دولتی، در مراکز بهداشتی و توانمندسازی، در شرکت های خدماتی، صنایع داروسازی، شرکت های بیمه سلامت و خانه سالمندان کار بکنند. جالب است بدانید که متوسط درآمد ماهانه دریافتی پزشکان در آلمان €8960 (یورو) در حالیکه متوسط درآمد ماهیانه کارگر ساده در همین کشور در حدود €3810 (یورو) می باشد:

متوسط درآمد ماهیانه در آلمان به یورو

و در کل رنج درآمدی پزشکان در آلمان 2024 بسته به رشته انتخابی آنها از حداقل 3290€ تا €15100 (یورو) متغیر است. در کل با توجه به نمودار زیر نیز می توان متوجه این نکته کلیدی شد که پزشکان بالاترین سطح درآمدی را در بین مشاغل آلمان به خود اختصاص می دهند:

پردرآمد ترین مشاغل آلمان به یورو

 

و حالا اگر بخواهیم بهترین و پردرآمدترین مشاغل پزشکی آلمان را مشخص کنیم بایستی از رشته های زیر نام ببریم:

متوسط درآمد ماهیانه به یورورشته مشاغل
14500€کاردیولوژیست تهاجمی
14200€پزشک-جراح قلب
13200€اورولوژیست
12600€پزشک-اورولوژی
11700€پزشک-رادیولوژی

ما شرایط لازم برای استخدام به عنوان پزشک در آلمان این است که متقاضیان:

  • اولا مدرک پزشکی معتبر معادل مدرک پزشکی آلمان ارائه دهند.
  • دوما پزشکان خارجی برای کار در آلمان به مدرک زبان آلمانی حداقل در سطح B2 نیاز دارند.
  • سوما شانس بالای استخدام در آلمان برای پزشکانی است که سابقه کاری بیش از 2 سال داشته باشند.

تخصص پزشکی در آلمان

یکی از مهم ترین مسائلی که در مسیر تحصیل پزشکی در خارج از کشور از جمله آلمان رایج است، تحصیل در رشته های تخصص پزشکی است. افراد زیادی با دریافت مدرک تحصیلی خود بلافاصله اقدامات لازم برای تحصیل در رشته های تخصصی را انجام می دهند و آلمان نیز یکی از بهترین کشورهای جهان برای تحصیل در دوره های تخصص پزشکی است. اکثر رشته های تحصیلی در این مقطع به زبان آلمانی ارائه می شود و دانشجویان باید به این نکته توجه داشته باشند.

مهم ترین و ارزشمندترین رشته های تخصص پزشکی در آلمان عبارتند از:

دانشگاه RWTHدانشگاه فرایبورگدانشگاه گوتنبرگ ماینزدانشگاه گوتهدانشگاه هایدلبرگدانشگاه مونیخرشته تحصیلی
283624121415رشته جراحی مغز و اعصاب در آلمان
130121165773441رشته قلب و عروق در آلمان
2261561331142330رشته پرتودرمانی در آلمان
25410636020011553رشته طب ورزشی در آلمان
41621128014547رشته تخصص اطفال در آلمان
53801451534435رشته جراحی پلاستیک در آلمان

بازار کار پزشکان در آلمان 2024 چگونه است؟

کلا قبل از انتخاب رشته و دانشگاه بهتر است کمی درباره شرایط کار و بازار کار رشته پزشکی در آلمان با خبر شویم. دکترها در آلمان می توانند در بیمارستان ها و کلینیک ها خصوصی و دولتی، در مراکز بهداشتی و توانمندسازی، در شرکت های خدماتی، صنایع داروسازی، شرکت های بیمه سلامت و خانه سالمندان کار بکنند. و جالب است بدانید که متوسط درآمد ماهانه دریافتی پزشکان در آلمان €8960 (یورو) در حالیکه متوسط درآمد ماهیانه کارگر ساده در همین کشور در حدود €3810 (یورو) می باشد:

مقایسه درآمد متوسط ماهانه در آلمان

و در کل رنج درآمدی پزشکان در آلمان 2024 بسته به رشته انتخابی آنها از حداقل €3290  تا €15100 (یورو) متغیر است. در کل با توجه به نمودار زیر نیز می توان متوجه این نکته کلیدی شد که پزشکان بالاترین سطح درآمدی را در بین مشاغل آلمان به خود اختصاص می دهند:

پردرآمدترین مشاغل آلمان

و حالا اگر بخواهیم بهترین و پردرآمدترین مشاغل پزشکی آلمان را مشخص کنیم بایستی از رشته های زیر نام ببریم:

رشته مشاغلمتوسط درآمد ماهیانه
کاردیولوژیست تهاجمی14500€
پزشک-جراح قلب14200€
اورولوژیست13200€
پزشک-اورولوژی12600€
پزشک-رادیولوژی11700€

اما شرایط لازم برای استخدام به عنوان پزشک در آلمان این است که متقاضیان:

  • اول مدرک پزشکی معتبر معادل مدرک پزشکی آلمان ارائه دهند
  • دوم پزشکان خارجی برای کار در آلمان به مدرک زبان آلمانی حداقل در سطح B2 نیاز دارند
  • سوم شانس بالای استخدام در آلمان برای پزشکانی است که سابقه کاری بیش از 2 سال داشته باشند

شرایط کار پزشکان در آلمان

یکی از کشورهایی که به شدت به نیروی کار پزشکی نیاز دارد، آلمان است و شواهد نیز به خوبی این مسئله را به اثبات می رساند. بنا بر شواهد می توان گفت که آلمان یکی از کشورهایی است که با افزایش سن جمعیتی خود روبرو شده است و به همین دلیل به نیروی کار بسیار زیادی در حوزه های سلامت نیاز دارد. باید به این نکته اشاره داشت که افزایش سن جمعیت در این کشور مشمول سن پزشکان نیز شده است به طوری که در حدود 20% از پزشکان این کشور در آستانه سن بازنشستگی قرار دارند. برخی از مناطق آلمان در جستجوی جذب نیروی پزشک از خارج از کشور هستند.

شرایط پزشکان در آلمان به گونه ای تغییر کرده است که در حال حاضر از هر 8 پزشک آلمانی حداقل 1 پزشک خارجی در این کشور وجود دارد. در حال حاضر کمبود نیروی کار در مناطق روستایی آلمان سبب شده است تا دولت سیاست های تشویقی را در نظر بگیرد و به پزشکان مشغول در این مناطق حقوق بیشتری را تخصیص دهد. تحصیل پزشکی در آلمان می تواند راهکار بسیار مناسبی برای ورود به بازار کار این کشور باشد و علاقه مندان به تحصیل و زندگی در آلمان می توانند با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایند.

سوالات پرتکرار در خصوص تحصیل پزشکی در آلمان

متقاضیان تحصیل پزشکی در آلمان برای اطلاع از قوانین 2024 سوالات زیر را مطرح می نمایند:

  • چرا افراد به دنبال تحصیل پزشکی در آلمان هستند؟ هر ساله بسیاری از افراد به دنبال نظام آموزشی رایگان برای تحصیل پزشکی هستند که کشور آلمان از این قاعده مستثنی نیست زیرا که این کشور دارای دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران نیز هست.
  • آیا کشور آلمان مقصد مناسبی برای تحصیل است؟ کشور آلمان به دلیل صنعت قوی و نظام آموزشی برتر و رایگان، تنوع و گستردگی قومیت ها، فرهنگ قوی و دانشگاه های برتر در سطح رتبه های زیر 100 یکی از بهترین مقاصد است.
  • آموزش پزشکی در آلمان مبتنی بر چیست؟ آموزش پزشکی در آلمان مبتنی بر آموزش های بیمارستانی، موسسات تحقیق پژوهشی، آموزش های آزمایشگاهی، سیستم های ژنتیکی و دارای چارچوبی یکپارچه است.
  • دروس پایه پزشکی در آلمان شامل چه دروسی است؟ ترم های اول شامل دروس پایه ای مشترک بین رشته های پزشکی و علوم پایه است که شامل فیزیک، پروژه های زیست شناختی، فیزیولوژی جانوری و گیاهی، آناتونی و شیمی آلی و محض، زیست شناسی، ویروس شناسی و میکروبیولوژی است.
  • دوره های عملی و بالینی در آلمان چگونه است؟ در دوره های عملی، دانشجویان به صورت فردی و گروهی در بیمارستان و گروه ها بیماران را ملاقات می کنند و با تجویز نسخه و کارهایی مانند تزریقات، عکس برداری و غیره آشنا می شوند.
  • متوسط درآمد ماهانه یک پزشک در آلمان 2024 چقدر است؟ در حال حاضر میانگین سطح درآمد پزشکان در آلمان حدود €8960 (یورو) می باشد.
  • برای کار پزشکی در آلمان چه سطحی از مدرک زبان آلمانی لازم است؟ زبان آلمانی در سطح B2
  • شرایط پذیرش دانشجوی پزشکی در آلمان 2024 چیست؟ از جمله این شرایط می توان به ارائه مدرک دیپلم متوسطه و مارک شیت معتبر، مدرک مهارت زبان آلمانی و نیز قبولی در آزمون ورودی دانشجویان پزشکی TestAS اشاره نمود.
  • آزمون TestAS در آلمان چگونه آزمونی است؟ TestAS در واقع آزمونی برای سنجش مهارت های آکادمیک متقاضیان است. این تست متشکل از یک تست اصلی (شامل دروس شیمی، فیزیک و زیست) و نیز یکی از 4 ماژول زیر می باشد
  • مهلت ارائه درخواست پذیرش به دانشگاه های پزشکی آلمان کی است؟ معمولا ماه آوریل تا آگوست زمانی است که متقاضیان می توانند درخواست خود را به دانشگاه مربوطه ارائه دهند
4.9/5 - (230 امتیاز)

197 دیدگاه برای “تحصیل پزشکی در آلمان

  1. h گفت:

    سلام
    من شنیدم برای پذیرش پزشکی در آلمان میتونیم از طریق کالج هم تحصیل کنیم
    آیا برای پذیرش پزشکی در آلمان باید حتما کنکور توی دانشگاه شبانه روزی قبول بشیم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      هر دو نوعش امکان پذیره
      هم از طریق کالج میشه ورود کرد، که بهش میگن کالج m course که در این حالت B2 المانی الزامیه

      هم میشه در کنکور ایران شرکت کرد و قبولی دانشگاه روزانه دولتی اورد و مستقیم بدون کالج وارد دانشگاه شد، که در این صورت حداقل C1 المانی الزامیه

  2. علی گفت:

    اگر اوسبیلدونگ پرستاری اقدام کنم و اینکه بعد اوسبیلدونگ پرستاری آیا اجازه تحصیل داریم یا نه و اینکه می تونیم در دانشگاه تحصیل پزشکی کنم بدون آزمون ورودی ؟؟؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله مشکلی نیست

  3. ستاره گفت:

    سلام
    من کنکور انسانی دادم و رتبه خوبی داشتم الانم دانشگاه تهران تحصیل میکنم قصد دارم کنکور تجربی بدم و ترمیم معدل کنم
    میخواستم بدونم چطوری میشه برای کارشناسی پزشکی تو آلمان اقدام کنم؟
    آلمانی هم درحال یادگیری هستم
    برای کنکور باید خیلی بخونم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما باید پزشکی رو در ایران قبول بشید تا بتونید در آلمان این رشته رو ادامه تحصیل بدید.
      برای کنکورهم طبیعتا خیلی باید تلاش کنید

  4. سلام . ببخشید من میخواستم‌ در کانادا تخصص قلب وعروق و همچنین تخصص جراحی قلب و تخصص جراحی قفسه سینه رو بگیرم خواستم ازتون بپرسم که برای گرفتن تخصص در این سه رشته رو ی هم رفته چند سال باید در کانادا تحصیل کنم ؟لطفا جواب بدید ممنون.

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام دوره های تخصص پزشکی در کانادا حداقل 4 ساله هستند و شما برای این که بتونید فوق تخصص بخونید باید یک دوره 3 ساله رو در نظر داشته باشید.
      اگر هنوز مدرک پزشکی ندارید، تحصیل پزشکی توی این کشور هم 5 تا 6 ساله هست

      1. ممنون آقای جلالی . ببخشید توی کانادا هم برای جراحی قلب شدن باید مثل ایران ۴سال جراحی عمومی بخونیم یا اینکه مستقیما میشه جراحی قلب خوند وتخصص گرفت ؟ ببخشید دوباره سوال پرسیدم.

        1. امیر جلالی گفت:

          بعد از این که شما مدرک پزشکی رو دریافت کردید، می تونید وارد رشته جراحی قلب بشید

  5. دریا گفت:

    سلام
    آیا امکان تحصیل در مقطع دکتری (تخصص قلب و عروق ) در دانشگاه روپرشت کارلز هایدلبرگ المان وجود داره و آیا سطح علمی این دانشگاه در این رشته بالاست؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      مقاله تحصیل رشته قلب و عروق در آلمان رو مطالعه بفرمایید.

      1. دریا گفت:

        بله مطالعه کردم الان اما در مقالات دیگه گفته شده که این دانشگاه ۲ دانشکده پزشکی داره . یکی دانشکده پزشکی هایدلبرگ که در خود شهر هایدلبرگ هست و دانشکده دوم دانشکده پزشکی مانهیم در شهر مانهیم آلمانه. خواستم ازشما بپرسم که توی کدوم دانشکده تخصص قلب و عروق ارائه میشه و کدام دانشکده سطح علمی بالاتری داره ؟ ممنون از اینکه به سوالا جواب میدید

        1. امیر جلالی گفت:

          بیمارستان دانشگاه هایدلبرگ در شهر هایلدبرگ هست دپارتمان آنژو و قلب و عروق

  6. عرفان گفت:

    سلام
    کسی که کارشناسی ارشد اقتصاد داشته باشه می تونه برای ویزا تحصیلی درخواست کنه و بعد در کشور آلمان رشته پزشکی رو شروع کنه؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      این مسیر به راحتی ممکن نمیشه و شما باید بتونید پیش نیازها رو داشته باشید و در امتحان های ورودی شرکت کنید

  7. هانیه گفت:

    سلام خسته نباشید
    من سال دوازدهم رشته تجربی هستم نمراتم خوبه و شانس قبولی در دانشگاه سراسری رو دارم مدرک زبان المانی هم دارم
    میخواستم بدونم از نظر شما رشته داروسازی در المان بهتر هست و شانس بالاتری داره یا پزشکی؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شرایط هر دو رشته متفاوت هست و شما بهتره با توجه به شرایط خودتون و علاقه ای که دارید انتخاب کنید

  8. mmmm گفت:

    خسته نباشید بنده 19 ساله و قبولی پزشکی بهشتی تهران هستم دارا معدل کل دیپلم 17.5 و کتبی دیپلم 14.05 و مدرک C1 گوته رو هم دریافت کردم آیا شانس پذیرش مستقیم پزشکی دانشگاه های دولتی آلمان رو دارم یا پیشنهاد میدید برای تخصص اقدام کنم؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      بهتون تبریک میگم بابت قبولی پزشکی در این دانشگاه
      واقعیت اینه که به خیلی از مسائل بستگی داره و نمیخوام با یک جمله در مورد اون اظهارنظر بشه
      بهتره که بیشتر در مورد این قضیه تحقیق کنید و در ابتدا یک مشاوره تلفنی رایگان رو با ما داشته باشید

  9. علی گفت:

    سلام خسته نباشید . میخواستم بپرسم با سن 27 و قبولی دانشگاه دولتی و با مدرک زبان c1 میشه برای تحصیل پزشکی آلمان اقدام کرد؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      شرایط سنی شما مناسب نیست لطفا برای کشور دیگه ای اقدام کنید که شانس پزشکی خوندن رو از دست ندید

  10. امیرحسین قربانزاده گفت:

    سلام روزتون بخیر
    من دانشجوی سال اخر مهندسی عمران روزانه هستم
    می خواستم بدونم من می توانم توی آلمان تحصیل کنم یا حتما باید دیپلم تجربی داشته باشم؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      اگر منظور از تحصیل در آلمان رشته پزشکی رو میفرمائید من به شما کشور های دیگه رو پیشنهاد میکنم
      برای اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید

  11. ناشناس گفت:

    سلام وقت بخیر..
    در صورتی که مدرک زبان آلمانی در حد C2 باشد.. و کنکور پزشکی در ایران قبول شده باشد
    اولین سوال این است که باید یک ترم در ایران درس خواند تا منتظر اقامت و ویزا باشیم یا نیازی به شروع دانشگاه نیست؟
    و اینکه چه راه هایی هست برای اینکه در کالج شرکت نکنیم و به صورت مستقیم به دانشگاه بریم؟
    و اینکه هزینه های خوابگاه های المان به صورت ماهانه است یا ترمی؟
    و اینکه در المان برای رشته ی پزشکی امکان گرنت یا بافوگ (BAföG) گرفت، شرایطشون چیه؟

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      برای اینکه ویزا رو بگیرید با قبولی در دانشگاه خواه ناخواه تا زمانی که وقت سفارت شما برسه حداقل دو ترم رو در ایران خواهید گذروند که البته براتون نیازه
      لطفا برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما در تماس باشید

  12. amin گفت:

    سلام،
    توی کنکور ایران حتما باید توی پزشکی قبول شد؟‌من از یکی پرسیدم گفت فقظ مجاز شدن تجربی برای انتخاب رشته کافیه ))):
    من 24 سالمه و لیسانس دانشگاه ملی دارم، ولی میخوام پزشکی آلمان بخونم. چون رشتم مربوط ب زبانشناسی بوده کاملا به انگلیسی مسلطم (ایلتس8.5دارم)، و آلمانیم هم در حد ‌‌B2 به بالا هست، ولی مدرک آلمانی ندارم. اگه مدرک آلمانی بگیرم(مثلا نمرم در حد с1 در بیاد) و توی انتخاب رشته کنکور تجربی فقط مجاز شم چقد امکان قبولیم برای پزشکی هست؟ مرسی

    1. داوری گفت:

      سلام
      شرایط سنی شما برای آلمان مناسب نیست اما کشورهای زیادی هستن که شرایط خوبی برای پزشکی خوندن دارن لطفا برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید

  13. سارا گفت:

    سلام خسته نباشید من دانشجوی پزشکی دانشگاه سراسری هستم در ایران و ۱۸ سالمه و میخوام بعد از ۳ یا ۴ سال به آلمان مهاجرت کنم می خواستم بدونم منی که در این مدت در دانشگاه به تحصیل پزشکی میپردازم اگر که مثلا در سن ۲۱ سالگی اقدام کنم به تحصیل پزشکی در آلمان باید از اول و از صفر شروع کنم؟یعنی دوره علوم پایه رو بگزرونم؟؟
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. داوری گفت:

      سلام
      بهتره که همین حالا اقدام کنید و زبان آلمانی رو شروع کنید و مدرک رو اخذ کنید ضمن اینکه پیشنهاد میکنم برای اطلاعات بیشتر باما در تماس باشید

  14. علیرضا گفت:

    سلام من شرایطی دارم که هرکسی نظر متفاوتی درباره شانس پذیرشم در پزشکی داره لطفا راهنمایی کنید
    من۱۷ سالمه و فارق التحصیل از علامه حلی تیزهوشان(یکسال جهشی خوندم)
    معدل دوازدهمم ۱۷.۶۴ و معدل کل دیپلمم۱۷.۱۰ هست
    نمره دروس اصلیم در زیست ۱۹.۲۵ ریاضی ۱۸.۵ فیزیک و شیمی ۱۶
    در کنکور سراسری قبول شدم(مجاز)
    درحال خواندن زبان و دریافت مدرک تا زمان سفارت هستم
    حالا اگر کالج نمرات خوبی بیارم و مدرک زبان خوبی داشته باشم(c1) شانسم چقدر هست؟
    آیا موافق هستید اگر شانسم کمه اول ایران پزشکی قبول بشم و بعد برم؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      من هیچوقت در دو خط به شما همچین توصیه ای نمیکنم شرایط مشابه شما برای آلمان کم نیست اما اول از همه شرایط رو مفصل و کامل بشنوید و بعد اقدام کنید
      پیشنهاد میکنم در قدم اول با ما تماس بگیرید

    2. Fardin گفت:

      سلام خسته نباشید من پرستار هستم ۲۷سالمه تازه طرحم تموم شده میخام در المان پزشکی بخونم ایا میشه با ویزا کار برم اونجا و پزشکی بخونم یا باید از همون اول ویزا تحصیلی بگیرم لطفا جواب بدین خیلی برام مهمه

      1. داوری گفت:

        سلام
        پاسخ سوال شما خیلی مفصله و در یک خط نمیگنجه اما کلی میگم میشه به آلمان مهاجرت کنید برای اطلاعات بیشتر با 02191003232 تماس بگیرید

  15. شکوری گفت:

    سلام وقتتون بخیر.
    من رشته پرستاری میخونم در یکی از دانشگاههای دولتی سراسری.
    ترم ۴ هستم.
    معدل دوران دیپلم و تحصیل بالای ۱۸ و دروس زیست و شیمی و فیزیک هم همه بالا هستن.
    آیا میشه چند سال بعد با ویزای شغلی پرستاری وارد المان بشم و بعد پزشکی تحصیل کنم؟؟؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      بله اگر شرایط آلمان در اون زمان مثل الان باشه میشه اقدام کرد مگر اینکه پرستاری رو هم در خارج از ایران بخونید

  16. مینا گفت:

    سلام با دیپلم ریاضی هم میشه پزشکی المان رفت و تحصیل کرد؟یا حتما باید دیپلم تجربی داشته باشم؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      بله میشه سرکار خانم اگر یه سوال رو ده ها بار بپرسید جوابتون که تغییر نمیکنه پس چرا این سوال رو ده ها بار و با اسامی مختلف میپرسید؟ خیالتون راحت باشه مشکلی نیست

  17. Am گفت:

    سلام و وقت بخیر.
    با قبولی با رتبه ی دورقمی و رتبه های خیلی خوب چقدر شانس پذیرش بالا میره و آیا ما که دیپلم از ایران میگیریم مجبوریم که حتمن یک سال کالج بریم؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      وقتی رتبه دو رقمی دارید پس در دانشگاه های سراسری تحصیل میکنید که یکی از شروط تحصیل در این کشوره و همچنین مدرک زبان آلمانی هم باید داشته باشید

  18. علیرضا زارع گفت:

    یک سوال دیگه هم دارم
    اینکه باید نمرات دهم و یازدهم هم بالا باشه یا فقط نمره دوازدهم و دیپلم مهمه؟؟؟؟

    1. داوری گفت:

      نمره دیپلم مهمتره و مهمتر از اون قبولی در دانشگاه های سراسری و مدرک زبان آلمانی هست

  19. علیرضا زارع گفت:

    سلام خسته نباشید میخواستم بدونم هزینه 1500 یورو فقط برای یک ترمه یا کل زمان تحصیل؟؟؟؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      تحصیل در آلمان هزینه نداره اما هر سال برای ثبت نام هزینه ای پرداخت میکنید که این مقدار خواهد بود

  20. معین گفت:

    سلام،برای رفتن به آلمان نیاز به تحصیلات دانشگاهی هست؟یا فقط دیپلم و مدارک کافیه؟در ضمن اگه دیپلم در مدرسه تیزهوشان یا نمونه دولتی گرفته شده باشه در ورود به دانشگاه یا گرفتن وبزا تاثیر داره؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای ورود به دانشگاه نیازبه قبولی در دانشگاه های دولتی ایران خواهید داشت و همچنین مدرک زبان

  21. محمد گفت:

    سلام من میخواستم برم المان برای ادامه تحصیل تو رشته پزشکی سنم ۲۲ساله و تو کنکور زبان المانی رو ۷۰ زدم پزشکی ارومیه قبول شدم ولی مدرک زبان المانی ندارم و از لحاظ نالی هم توانایی پرداخت ندارم ولی تو دوران کنکور هم درس خوندم هم کار کردم معدل دیپلمم ۱۶ و معدل این ترمم ۱۹ تو دانشگاه ایا امیدی به قبول شدنم هس یا اینکه بتونم برم ؟
    ممنون

    1. داوری گفت:

      سلام
      پزشکی ارومیه اگر سراسری باشه و مدرک زبان آلمانی دااشته باشید این امکان وجود داره

  22. مهدی گفت:

    سلام میشه بدون رفتن به کالج پذیرش پزشکی آلمان گرفت؟
    اینکه پرستاری بخونم و بعد از پاس کردن چند واحد میشه؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      در صورتی که قبولی در دانشگاه های سراسری ایران رو در این رشته به همراه مدرک زبان المانی داشته باشبد این امکان وجود داره. متوجه سوال دومتون نمیشم لطفا واضح تر بپرسید

      1. مهدی گفت:

        فقط باید در پزشکی ایران قبول شم؟
        رشته پرستاری نمیشه؟
        روی سایت نوشتید بعد از گذروندن 35 واحد مشترک با پزشکی میشه
        پذیرش مستقیم گرفت.

        1. داوری گفت:

          این بستگی به دانشگاهی داره که شما برای پذیرش اون اقدام میکنید و ممکنه دانشگاه نپذیره ضمن اینکه نیاز به مدرک زبان آلمانی نیز خواهید داشت

  23. سینا گفت:

    سلام
    من در حال حاضر دانشجوی پزشکی دانشگاه تهران هستم میخواستم بدونم برای ادامه تحصیل (ادامه پزشکی عمومی را در آلمان بخوانم و پزشکی رو توی آلمان از اول نخونم) میشه اقدام کنم ؟ معدل پایه دوازدهم ام ۱۹‌.۵ هستش و مدرک c1آلمانی هم دارم و ترم ۲ پزشکی هستم.
    ممنون از مقاله بسیار عالی و مفیدتون.

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      بزرگوار شما بایستی پزشکی رو از ابتدا شرو ع کنید اما ممکنه برخی از واحد هایی رو که گذروندید در دانشگاه مقصد برای شما تطبیق بدن

  24. دانیال گفت:

    سلام
    من در آلمان زندگی میکنم، سال ۹۲-۹۳ دو ترم دانشجو پزشکی دانشگاه آزاد نجف آباد بودم الان هم اینجا سال دوم آوسبیلدنگ دستیار دندادن پزشکی هستم، TestDaF 15 هم دارم، C1 Telc هم تو فبریه میگیرم
    با اتکا به اون دو ترم میتونم پذیرش پزشکی بگیرم؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      میتویند برای پزشکی اقدام کنید اما بر روی اون دو ترم زیاد حساب نکنید

  25. مینو گفت:

    سلام میخواستم بدونم از دانشگاه های دولتی و معتبر ترکیه در رشته پزشکی با داشتن مدرک زبان المانی میشه به دانشگاه های دولتی آلمان پذیرش مستقیم کرد؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      بسته به دانشگاه شما این امکان وجود داره

  26. سپهر گفت:

    سلام من چندتا سوال داشتم
    برای تحصیل توی المان باید حتما المانی بلد بود یا انگلیسی هم کافیه؟
    من الان پزشکی مازاد میخونم و میخوام برای تخصص برم ، اینکه مدرک مازاد یا پردیس باشه مشکلی نداره؟ کدوم از این دوتا بهتره؟
    برای تخصص فقط باید امتحان ورودیشو قبول شم؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای معادلسازی نیاز به مدرک زبان آلمانی و آزمون خواهید داشت
      برای اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید

  27. دانیال گفت:

    برای تحصیل پزشکی تو المان حتما باید مدرک زبان آلمانی داشته باشیم یا مدرک آیلتس هم میشه؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      حتما مدرک زبان آلمانی داشته باشید هک یکی از مدارک مورد نیازه

  28. زهرا گفت:

    سلام وقت به خیر من ۱۹سالمه و دیپلم تجربی یا معدل بالای ۱۹دارم امسال کنکور دادم اما پزشکی قبول نمیشم احتمالا پرستاری یا مامایی قبول میشم اگه زبان آلمانیمو تقویت کنم میتونم بعد از گرفتن کارشناسی برای پزشکی آلمان اقدام کنم ؟و اینکه تمکن مالی باید در چه حد باشه ؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      باید قبولی در دانشگاه رو داشته باشید در رشته مورد نظر و همچنین مدرک زبان آلمانی تا بتونید در آلمان تحصیل کنید

  29. محمد گفت:

    سلام
    من دانشجوی پزشکی روزانه هستم میخواستم بدونم بعد از اینکه مدرک عمومیم رو آزاد کنم اگه بخوام اقامت کاری آلمان بگیرم باید حتما اونجا ادامه تحصیل بدم و ادامه بدم درسم رو؟ واینکه آیا حین گرفتن تخصص درآمدی هم میتونم اونجا داشته باشم؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      ابتدا مقاله ویزای A17 پزشکان آلمان رو بخونید و در حین تحصیل هم میتونید کار کنید
      برای اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید

  30. Hossein گفت:

    سلام
    اگر در یک دانشگاه روزانه قبول شده باشم که نمی تونم از ایران برم و بعد از اتمام درس باید چند سال به ایران خدمت کنم، پس اگه دانشگاه روزانه قبول شده باشم احتمال مهاجرت پایینه ؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      اگه در دانشگاه های روزانه یا شبانه قبول بشید میشه فقط پذیرش مستقیم گرفت

  31. شریحان گفت:

    سلام
    چند تا سوال دارم ازتون
    اینکه من با دیپلم تجربی معدل ۱۹.۵۰ میتونم پزشکی المان قبول شم با فرض اینکه آ دو هم داشته باشم؟
    و بابت هزینه های خودممم در المان باید وضع مالیم تو ایران خیلیییی خوب باشه یا میتونم اونجا کار کنم
    خواهش میکنم در اسرع وقت پاسخ گو باشید
    این موضوع خیلی واسم مهمه

    1. داوری گفت:

      سلام
      علاوه بر b2 باید قبولی در دانشگاه های سراسری روانه یا شبانه پزشکی قبول شده باشید
      امکان کار در اونجا رو خواهید داشت

  32. شریحان گفت:

    سلام
    من ۱۹ سالمه ، معدل دیپلم ۱۹ به بالا دارم ، میخوام برای پزشکی برم آلمان . آیا بدون کنکور میشه؟
    یا اگر در رشته مامایی یا پرستاری قبول شم میتونم برم؟
    و اینکه از نظر مالی چقدر باید خوب باشم؟
    نمیشه اونجا کار کنم هزینه ها رو بدم
    و اینکه زبان المانی بلد نیستم ولی انگلیسیم خیلی خوبه
    اگه برم دانشگاه رشته مامایی یا پرستاری بعد از لیسانس و اینکه تا اون موقع ب ۲ المانی بگیرم
    میتونم واسه پزشکی برم

    1. داوری گفت:

      سلام
      الان باید در رشته پزشکی قبول شید و مدرک زبان بگیرید چون اون موقع باید برای خوندن ارشد اقدام کنید

  33. علی گفت:

    سلام من در دانشگاه دولتی ایران پرستاری میخونم بعد الان ۲۱ سالمه مدرک زبان آلمانی هنوز ندارم اما آیلتس ۷ دارم میخواستم ببینم با توجه به محدودیت سنی ۲۱ سال باز میتونم برای پزشکی رایگان آلمان اقدام کنم یا تحصیل من پولی خواهد بود؟معدل دانشگاه من هم ۱۸.۷۰ هست و دانشگاه ملی میخونم بعد به غیر از آلمان در چه کشوری میتونم پزشکی رایگان بخونم؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      تحصیل در آلمان رایگانه .کشورهای دیگه میتونید پزشکی رو کم هزینه بخونید مثل چین اوکراین روسیه و ترکیه

  34. هلیا گفت:

    سلام ببخشید من میخواستم بدونم برای تحصیل در رشته پزشکی آلمان باید حتما بعد از دادن کنکور در دانشگاه روزانه پزشکی ایران قبول شد یا غیر دولتی هم میشود ؟؟ و دیگه اینکه هزینه یکساله گذراندن دروره پیری کلینیکال هم رایگانه یا نه؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      صرفا قبولی در دانشگاه های سراسری روزانه یا شباته ملاکه. بله رایگانه

  35. هلیا گفت:

    سلام ببخشید من میخواستم بدونم برای تحصیل در رشته پزشکی آلمان باید حتما بعد از دادن کنکور در دانشگاه روزانه پزشکی ایران قبول شد یا غیر دولتی هم میشود ؟؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      بایستی در دانشکاه های دولتی قبول بشید

  36. فاطمه ملايى گفت:

    وقتتون بخير..١٩سالمه ديپلم تجربي دارم با معدل 15/5 المانى رو شروع كردم ب يادگيري آيا من ميتونم براي مهاجرت ب آلمان اقدام كنم؟

    1. داوری گفت:

      سلام وقت شما هم بخیر
      برای تحصیل پزشکی در اّلمان علاوه بر مدرک زبان نیاز به قبولی در دانشگاه های سراسری از ایران دارید
      برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  37. عاطفه گفت:

    سلام خسته نباشید ببخشید اگه کسی تمام شرایط رو داشته باشه ولی سنش 22 سال باشه بازم امکانش هست؟

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      شرایطتون رو بفرمائید تا بیشتر بررسی کنم و پاسخ دقیقی بهتون بدم

  38. Mahdi گفت:

    سلام و خسته نباشید اگر من پذیرش دانشگاه تهران رو داشته باشم و چند ترم در این دانشگاه درس بخونم میتونم به صورت رایگان انتقالی بگیرم برای دانشگاه های المان در رشته پزشکی و چکار باید انجام بدهم برای انتقالم

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      اگر باقی شرایط رو داشته باشید این امکان وجود داره

  39. زهرا گفت:

    سلام وقت بخیر چه کشوری برای پزشکی سن ۲۶ رو میپذیره؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      کشورهایی چون ترکیه، روسیه و اوکراین رو میتونید اقدام کتید
      برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید

  40. ماریا گفت:

    سلام. من 18 سالمه و معدل دیپلم تجربیم 19.49 هست . امسال کنکور تجربی شرکت کردم واسه پزشکی اما شک دارم که قبول شم ، زبان انگلیسی رو دیپلمشو گرفتم و تمام کردم و زبان آلمانی رو تا سطح b1پیش رفتم ، شرایط پذیرش دانشگاه پزشکی آلمان رو دارم یا حتما باید رشته پزشکی دانشگاه ایران قبول شم؟

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      برای آلمان حتما نیاز به قبولی در دانشگاه های سراسری روزانه یا شبانه خواهید داشت
      مگر اینگه بخواین برای کشور های دیگه اقدام کنید
      برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  41. نيلا گفت:

    سلام من رشته م تجربيه و معدل ١٨.٥(همه درسام به جز فيزيك بالاي ١٧،مشكلي نبست؟)، زبانم هم خيلي خوبه و مطمئنا اقدام به ايلتس كنم ٧ رو ميگيرم
    امسال كنكور دادم ولي فكر نكنم پزشكي قبول شم واسه ي رفتن به المان بايد قبولي دانشگاه ايران رو داشته باشم يا نه؟ كدومش راحت تره؟?!

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      بله نیاز به قبولی در دانشگاه دارید و مدرک زبان آلمانی هم باید ارائه بدید

  42. تارا گفت:

    سلام من ۲۰ سالمه ،دانشگاه شهید بهشتی تهران رشته پزشکی درس میخوام ،به زبان انگلیس کاملا مسلط هستم و مدرک زبان المان رو هم تا حد c1 پیش رفتم معدل دیپلم هم ۱۹.۹۳ هست می خواستم بدونم امکان پذیرش هست یا نه؟

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      بله شرایط خوبی رو دارید اقدام کنید و من هم براتون آرزوی موفقیت دارم
      اگر سوالی داشتید میتونید با مشاورین ما تماس بگیرید تا شما رو بیشتر راهنمایی کنن

  43. شیدا گفت:

    سلام خسته نباشین من دانشجوی سال دو پزشکی دانشگاه کارازین در اکراین هستم میخواستم بدونم امکان انتقالی و برابر سازی واحد های درسی وجود داره ..؟
    واینکه منظور شما از ازمون های سراسری که نوشتین چیه مثل علوم پایه ایرانه یا هر درس بصورت تکی امتحانش خواهد بود

    1. داوری گفت:

      سلام سلامت باشید
      خیر متاسفانه امکان تطبیق واحد در ایران رو نداره اگر منظورتون دانشگاه های آلمانه باید از اون دانشگاه استعلام بگیرید

  44. محمدصابر گفت:

    سلام. وقتتون بخیر. من ۱۸سال سن دارم. معدل دیپلمم در رشته تجربی ،۱۷/۵ هست و دارای مدرک b1 زبان آلمانی هستم.
    آیا شرایط خوبیست و احتمال پذیرش هست؟
    ممنون میشم توضیح بدید.

    1. داوری گفت:

      سلام وقت شما هم بخیر
      برای تحصیل پزشکی نیاز به قبولی در دانشگاه نیز دارید
      برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

      1. محمدصابر گفت:

        در چه دانشگاهی؟

        1. داوری گفت:

          اگر بخواین پذیرش مستقیم دانشگاه های آلمان رو اخذ کنید بایستی قبولی در آزمون سراسری کشور خودمون رو در رشته مدنظرتون بدست بیارید

  45. حجت گفت:

    سلام خسته نباشید ببخشید من 15 سالمه و رشته تجربی میخوام بخونم میخوام بعد کنکور تو المان تحصیل کنم و یکی میخواد برام دعوت نامه معتبر بفرسه میشه با دعوت نامه برا تحصیلات رفت لطفا یک توضیح دقیق بگید

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      خیر شما بایستی درخواست ویزای تحصیلی کنید لطفا در این خصوص مقاله ویزای تحصیلی آلمان رو مطالعه فرمائید

  46. پوریا گفت:

    سلام وقتتون بخیر من دیپلم تجربی هستم با معدل 14 و مدرک b2 رو هم دارم حالا میخام بدونم آیا امکان پذیرش از دانشگاه های دولتی آلمان و پذیرش بورسیه رو دارم؟

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      مدرک تحصیلیتون ضعیفه اما خوبه که مدرک زبان دارید
      امکان اخذ پذیرشتون وجود داره
      برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  47. امیرحسین گفت:

    با سلام خسته نباشید

    من کلاس دوازدهم هستم به زبان آلمانی مسلط هستم و خیالم از بابت کنکور راحته که امسال حداقل علوم پزشکی مشهد قبول میشم میخواستم بدونم با این وضعیت بدون کالج چجوری میشه پذیرش گرفت و اینکه چقد شانس دارم ؟وضع مالیم خوبه و حتما میخوام فرایبورگ ادامه تحصیل بدم …

    ممنون

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      راه تحصیل پزشکی آلمان گذروندن دوره Medical Course در آلمانه
      اگر که مدرک زبان آلمانی داشته باشید و قبولی از دانشگاه های سراسری در رشته موردنظرتون

      1. امیرحسین گفت:

        دوره Medical course در واقع همون کالج محسوب میشه یا خیر ؟

        1. داوری گفت:

          بله همون کالج هستش

  48. امیرحسام حسینی گفت:

    سلام و خسته نباشید قبولی دانشگاه سراسری فرق میکنه کدوم دانشگله باشه؟؟حتما باید یکی از دانشگاه های تهران پزشکی قبول شده باشه شخص یا نه؟؟میشه از شهر های کوچک ک رشته پزشکی دارن هم قبولی برد؟؟؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما خیر تفاوتی ندارد

  49. Fatemeh گفت:

    باعرض سلام
    من معدل دیپلمم در رشته تجربی ۱۹/۸۷هستش اما دانشجو دانشگاه آزاد هستم با این وجود آیا شانس قبولی پذیرش پزشکی برام وجود داره(بعد از گرفتن مدرک زبان آلمانی) ؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما مدرک زبان آلمانی دارید؟

  50. بریا گفت:

    با سلام
    اگر رشته تجربی نبوده باشه و ریاضی باشه امکان تحصیل دررشته های ÷زشکی وجود نداره؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما خیر نمیشه

  51. نسترن گفت:

    اگه قبولی کنکور ایران رو داشته باشیم میشه اونجا بریم زبان آلمانی یاد بگیریم ، چجوری میشه ویزا بگیریم؟ ممنون

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما خیر باید حداقل b۱آلمانی داشته باشید سپس اقدام کنید

  52. مریم گفت:

    سلام وقتتون بخیر برای قبولی در رشته پزشکی آلمان حتما باید دانشگاه سراسری ایران قبول بشیم و بعد بریم یا اینکه میشه دیپلم که گرفتی بری آلمان و اونجا آزمون بدی

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت هر دو را امکان پذیره

  53. B گفت:

    سلام
    من دیپلم تحربی با معدل ۱۸ و نیم و پیش با معدل کل ۱۴ دارم و ۲۰ سالمه
    ایا میتونم از کالج دانشگاع برای پزشوی پذیرش بگیرم ؟؟؟
    سطح زبانمم بی ۱ هست

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما باید معدل بالای ۱۷ داشته باشید

  54. Shabnam گفت:

    سلام من دانشجوی رشته مامایی هستم و ۲۱ سالمه ومعدل دیپلمم ۱۹ هست میخواستم بدونم اگر از الان برای مدرک زبان آلمانی اقدام کنم آیا شانسی برای قبولی در پزشکی دارم یا خیر

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما باید اینجا مدرک زبان آلمانی بگیرید و اگر سنتون بالی ۲۱ بشه دیه شانسی برای پزشکی المان ندارید

  55. سحر گفت:

    سلام خسته نباشيد
    ميخواستم بپرسم براى پذيرش گرفتن از كالج و خوندنِ پزشكى
    اگه سن از ٢١ گذشته باشه مثلاً ٢٢،٢٣!
    عملاً غيرممكن ميشه؟
    من الان ٢٠ سالمه معدل ديپلمم ١٩/٨١
    دانشگاهم قبول شدم ترم اولم رشتم زير شاخه ى علوم پزشكيه!
    ولى مدرك زبان ندارم كه خب يكى دوسال طول ميكشه!
    ديگه فايده نداره برم دنبالش بنظر شما؟
    ممنونم كه وقت ميذاريد

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما بله میتونیم اقدام کنیم با شماره های موسسه تماس بگیرید باید شرایطتون بررسی شود

  56. محمدامين گفت:

    عرض سلام و خسته نباشيد
    ببخشيد مي خواستم بدونم فردي با شرايط قبولي در دانشگاه سراسري و رشته پزشكي باشه و قصدشم ادامه تحصيل تو المانه
    ايا راه هاي ديگري براي مهاجرت هست؟يعني راه هايي بغير راه هايي كه ذكر كردين

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما خیر راه های مهاجرت هیمن راه هایی هست که در مقالان ما خوندین

    2. B گفت:

      سلام
      من دیپلم تحربی با معدل ۱۸ و نیم و پیش با معدل کل ۱۴ دارم و ۲۰ سالمه
      ایا میتونم از کالج دانشگاع برای پزشوی پذیرش بگیرم ؟؟؟
      سطح زبانمم بی ۱ هست

      1. ف.فرجی گفت:

        سلام و عرض ادب خدمت شما باید معدل بالای ۱۷ داشته باشید

  57. Zh گفت:

    سلام و عرض ادب.من معدلم ۱۹/۹۴میخواستم بدونم اگه بخوان ازالان اقدام کنم چقدرزمان می‌بره پروسه گرفتن ویزاوپذیرش ازدانشگاه برای پزشکی؟؟؟واینکه آزهمون ترم اول میشه بورسیه شد یاخیر؟؟؟یعنی حتماباید مدرک زبان آلمانی داشته باشیم.سپاسگزارم

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما آیا مدرک زبان آلمانی دارید؟

  58. پروانه گفت:

    سلام عرض شد ی سوال داشتم هزینه زندگی در المان ب نسبت ترکیه چجوریه؟؟یعنی حدود چقد میتونه از ترکیه گرون تر باشه من بین این دو کشور برای تحصیل پزشکی گیر کردم از طرفی هزینه کم هم مد نظرمه… ممنونم از پاسخگوییتون

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما
      مقالات هزینه زندگی در آلمان و هزینه زندگی در ترکیه راهنمای خوبی برای شما خواهد بود.

  59. سعیده گفت:

    سلام من دیپلم ریاضی و کارشناس بیهوشی دانشگاه سراسری ام معدلم بالای ۱۷ بود دانشگاه و ۱۹ دیپلم ریاضی کنکور تجربی شرکت کردم …آیلتس هم ۷ دارم دیپلمم مشکل ساز میشه؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما اولویت با دیپلم تجربیه اما چون قبولی سراسری دارید میشه شانستونو امتحان کرد

  60. نگين ميرزاده گفت:

    سلام خسته نباشيد من زيست ديپلم ٢٠ و شيمي ١٩ گرفتم وليكن فيزيكم پايين ١٧ هستش
    الان هيچ شانسي براي پذيرش ندارم!؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما بهتره زبان آلمانی مدرک بگیرید و دانشگاه سراسری نیز قبول بشید

  61. محمد گفت:

    باسلام
    یه سوال داشتم اینکه حداکثر سن برای پذیرش پزشکی وهمچنین حداکثر سن برای پذیرش کالج mkurs چند سال است

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما نهایتا تا ۲۱ سال می باشد

  62. ستاره گفت:

    تحصیل پزشکی و مهندسی یک هزینه داره ؟ رایگان یعنی فقط پول ثبت نام میگیرن درسته؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب بله درسته

  63. سبحان شریعتی گفت:

    پیش پرشکی در المان چقدر هزینه دارد و اینکه باید معدلم در چه سطحی باشه؟ ممنونم

    1. داوری گفت:

      سلام
      درباره هزینه ها مقاله هزینه تحصیل پزشکی در آلمان رو مطالعه کنید
      و برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  64. ارسلان رکنی گفت:

    آیا میشه زبان المانی قبل از تحصیل در آلمان خوند؟

    1. رهنما گفت:

      سلام و عرض ادب
      کشور آلمان صرفا جهت خواندن زبان آلمانی برای متقاضیان ویزا صادر نمیکند در نتیجه بهتر است مدرک زبان خود را در کشور مبدا دریافت نمایید.

  65. ماهان گفت:

    سلام تحصیل پزشکی در آلمان به زبان آلمانیه یا انگلیسی؟

    1. رهنما گفت:

      سلام و عرض ادب
      تحصیل پزشکی در این کشور به زبان آلمانی میباشد.

  66. ارژنگ محمدی گفت:

    هزینه تحصیل در رشته دندانپزشکی در آلمان برای مدت یکسال به چه مقدار میباشد؟

    1. رهنما گفت:

      سلام و احترام
      تحصیل در دانشگاه های آلمان تقریبا رایگان و کم هزینه میباشد. شما تنها هزینه ثبت نام را پرداخت مینمایید.

  67. ترانه گفت:

    آيا ليسانس علوم پايه در ايران را هم قبول ميكنند؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      باید از ابتدا شروع به تحصیل کنید

  68. علی نظری گفت:

    تحصیل پزشکی در آلمان چند سال طول میکشه ؟

    1. رهنما گفت:

      عرض احترام
      تحصیل پزشکی در آلمان 6 سال زمان میبرد.

  69. رضاپور گفت:

    با سلام،ممنون از مقاله بسیار خوبتون

  70. مینا سرلک گفت:

    به نظرم آلمان واسه تحصیل پزشکی فوق العاده ست

  71. امیرحسین گفت:

    با سلام
    مقاله خیلی خوب و مفیدی بود.

  72. hesam گفت:

    سلام . ممنون بابت مقاله ی خوب و مفیدتون . آیا من و همسرم هم زمان میتونیم اقدام کنیم ؟

    1. رهنما گفت:

      عرض ارادت
      شانس اخذ ویزای همراه به صورت همزمان پایین میباشد. بهتر است هر دو با ویزای تحصیلی اقدام کرده یا ابتدا نفر اصلی ورود کند و سپس برای همراه خود درخواست دهد.

  73. صبا صابری گفت:

    ممنون از مطالب خوبتون

  74. علی رام رادین فر گفت:

    بابت مطلب جالبتون در مورد تحصیل پزشکی در آلمان تشکر می کنماگه امکانش هست در مورد تحصیل مهندسی د رآلمان هم مطلب بذارید

    1. رهنما گفت:

      عرض احترام
      مقاله تحصیل مهندسی در آلمان راهنمای مناسبی برای شما خواهد بود.

  75. اصغرزاده گفت:

    تحصیل پزشکی در آلمان بهتره یا اتریش؟

    1. داوری گفت:

      تحصیل پزشکی در هر دو کشور خوبه اما شما بایسد ببینید در چه کشوری میتونید پذیرش و ویزا بگیرید

  76. h!va گفت:

    سلام و تشکر از مطالب بسیار خوبتون
    تحصیل پزشکی در آلمان ایا نیاز به امتحان ورودی هم دارد؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      بله به قبولی در دانشگاه های سراسری خودمون نیازه

  77. حسین حبیبی گفت:

    باسلام و عرض خسته نباشید،
    بسیار ممنون بابت مقاله درج شده بابت تحصیل در کشور آلمان.

  78. ناصر زارعی گفت:

    سلام و سپاس
    در مورد اطلاعاتی که در مقاله تو خوندم بسیار کاربردی و موثق بود ممنونم..فقط میخواستم بدونم برای فرزندم که الان کلاس یازدهم هست و سطح معدل بالایی داره چه زمانی باید اقدام کنم؟

    1. رهنما گفت:

      سلام و عرض احترام
      پیشنهاد میکنیم فرزند شما همزمان با تحصیل مدرسه، به تحصیل زبان آلمانی نیز بپردازند که با قبولی کنکور میتوان برای آلمان اقدام کرد.

  79. طلایی پور گفت:

    سلام

    در مورد تحصیل در دانمارک هم توضیح دهید.

    1. رهنما گفت:

      عرض ارادت
      مقاله تحصیل در دانمارک راهنمای خوبی برای شما محسوب میشود.

  80. قراری گفت:

    آیا برای کار ضمن تحصیل امکاناتی در دانشگاههای آلمان وجود دارد؟

    1. رهنما گفت:

      سلام و احترام
      بله، این امر بستگی به دانشگاه مدنظر شما داشته که باید بررسی گردد.

  81. نظریان گفت:

    سلام مرسی از مقاله بروزتون

  82. مهسا رجبی گفت:

    سلام و خسته نباشید
    من ۱۸ سالمه امسال کنکور دادم ولی قبول نشدم متاسفانه
    معدلم ۱۷ هست شروع کردم به خوندن زبان المانی
    میتونم برای تحصیل پزشکی اقدام کنم؟

    1. رهنما گفت:

      سلام و عرض ادب
      دوست عزیز برای ادامه تحصیل پزشکی در آلمان نیاز به قبولی کنکور در ایران میباشد.

  83. امیرحسین گفت:

    با سلام
    ممنون از مقاله خیلی خوب و مفیدتون.

  84. leilakk گفت:

    سلام. در مورد شاخه های رشته پزشکی در آلمان بیشتر توضیح بدین. ممنون

    1. رهنما گفت:

      عرض احترام
      برای راهنمایی بهتر لطف بفرمایید سوال خود را جزئی تر عنوان کنید.

  85. فهیمه راد گفت:

    سلام خدمت شما آیا با پیش پزشکی مجارستان میشه در آلمان تحصیل کرد؟

    1. رهنما گفت:

      سلام و عرض ادب
      بله، تحت شرایطی این امر امکان پذیر میباشد.

  86. Arezoo گفت:

    سلام و سپاس.
    میشه در آزمون دوره دوم شرکت کرد بدون شرکت در دوره اول؟ نمرات دروس دوره اول و مدارک گذروندن این واحدها رو در کشور دیگه ارائه بدم. همچین امکانی وجود داره؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      با ارائه اونها به کشور دیگه ای نمیتویند از اونها پذیرش بگیرید بلکه باید این پذیرش رو برای دانشگاه های همون آلمان بگیرید
      برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  87. ali گفت:

    سلام برای تحصیل پزشکی در آلمان چه شرایطی و چه مدرک تحصیلی نیاز است ؟ آیا با مدرک دانشگاه آزاد هم میتوان در رشته پزشکی در آلمان تحصیل کرد ؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای دانشگاه های پزشکی آلمان نیاز به قبولی در دانشگاه های پزشکی خودمون در ایران در سراسری دارید و مدرک زبان آلمانی هم نیاز دارید
      برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  88. لیدا بهرامی گفت:

    اطلاعات این مقاله خیلی کامل بود ممنون

  89. امیر گفت:

    باید توی کنکور ایران رتبه بیاریم که بتونیم از ابتدا پزشکی خوند؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      بله بایدر در کنکور ایران قبول شید و مدرک زبان آلمانی هم داشته باشید

  90. داود گفت:

    برای تحصیل پزشکی در آلمان آیا دوره های کالج هم رایگان هستند یا نه؟

    1. رهنما گفت:

      عرض ارادت
      منظور شما از دوره های کالج، کالج پیش پزشکی است یا کالج های زبان آلمانی؟

  91. امیر عباس گفت:

    در مورد مطلب خوبتون در مورد تحصیل پزشکی در آلمان تشکر می کنم اگه امکانش هست در مورد تحصیل پزشکی در انگلستان هم مطلب بذارید

    1. رهنما گفت:

      سلام و احترام
      مقاله تحصیل پزشکی در انگلستان راهنمای خوبی برای شما محسوب میشود.

  92. هما ميرباقرى گفت:

    با سلام
    وقت سفارت آلمان هنوز طولانى مدته ؟

  93. صبا صابری گفت:

    سلام ممنون از سایت به روزتون
    یک سوال داشتم آیا حتما برای ورود به دانشگاه مدرک زبان آلمانی باید داشته باشیم؟

  94. v!da گفت:

    سلام
    ایا برای تحصیل پزشکی در آلمان امحان ورودی هم باید داد و هزینه سالیانه یکجا باید پرداخت گردد؟

  95. کیوان خرسند گفت:

    تحصیل پزشکی در آلمان نیاز به مدرک زبان آلمانی داره؟

    1. رهنما گفت:

      سلام و احترام
      بله برای تحصیل نیازمند مدرک زبان آلمانی میباشید.

      1. بیژن گفت:

        ایا میشه اول در دوره اوسبیلدونگ شرکت کرد و اقامت دائم بگیریم وبعد بریم برای تحصیل پزشکی ایامیشه

        1. داوری گفت:

          سلام
          بله اما چیزی که میفرمائید مقداری دور از دسترسه و بهتره که از ابتدا رشته پزشکی رو شروع کنید اگر هدف پزشکی دارید چون آوسبیلدونگ شما رو برای کار آماده میکنه و اگر بعدش رشته دیگه ای رو شروع کنید عملا اون چند سال عمرتون به هدر رفته

  96. کیوان خرسند گفت:

    برای تحصیل پزشکی در آلمان باید مدرک زبان آلمانی داشته باشیم؟

    1. رهنما گفت:

      سلام و احترام
      بله، داشتن b2 آلمانی برای تحصیل در این کشور الزامی میباشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *