ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت

شرایط ثبت شرکت در کانادا

شرایط ثبت شرکت در کانادا

اطلاع از شرایط ثبت شرکت در کانادا که یکی از روش های مهاجرت به کانادا می باشد، پیش از هرگونه اقدامی ضروری بوده و باید مورد بررسی قرار گیرد. سایت رسمی و بروز موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با ارائه مقاله شرایط ثبت شرکت در کانادا در تلاش است تا به سوالات شما در این زمینه پاسخ دهد. هر کشوری برای راه اندازی کارآفرینی و به دنبال آن ثبت شرکت دارای قوانین خاص و همچنین مراحل خاصی می باشد. که به اختصار به توضیح آن می پردازیم:

  • مشخص کردن نوع کسب و کار در کشور کانادا
  • مشخص کردن فعالیت تجاری خود
  • انتخاب نام مناسب برای تجارت خود (نامی که شما برای شرکت خود انتخاب میکنید باید منحصر به فرد باشد، از نظر قانونی گمراه کننده نباشد و نشان دهنده محصول و عملی باشد که فرد در تجارت خود انجام می دهد).

دقت نمایید که پروسه ثبت شرکت حدودا 90 روز کاری می باشد.

ثبت عنوان شرکت در استان های مختلف کانادا

هر کدام از استان ها و ایالت مختلف کشور کانادا دارای شرایط و ضوابط خاصی برای ثبت عنوان شرکت خود می باشد. ابتدا می بایست فرم درخواست عنوان شرکت را از دفاتر نمایندگی دریافت کنید. بعد از تکمیل فرم مورد نظر نسبت به ثبت شرکت خود در استان بریتیش کلمبیا اقدام کنید. متقاضی باید در دفاتر عمومی از طریق پست، عنوان شرکت خود را به ثبت برساند همچنین فرم ثبت عنوان شرکت را می توان از ارائه دهندگان خدمات که با وزارت خارجه قرارداد دارند دریافت و تکمیل کند. فرم ها را می توان از طریق وب سایت ثبت شرکت آنلاین تهیه کرد.

  • استان آلبرتا: برای ثبت شرکت در استان آلبرتا احتیاجی به تکمیل فرم نمی باشد. شما می توانید تمامی اطلاعات مربوط به ثبت عنوان شرکت را به صورت کاملا مستقیم وارد سیستم CORES کنید.
  • استان نوا اسکوشیا: برای ثبت شرکت در این استان، به صورت آنلاین می توانید عنوان شرکت را در استان نوا اسکوشیا رزرو کنید.
  • استان کبک: برای ثبت شرکت در استان کبک عنوان شرکت را می توانید در REQ به زبان انگلیسی و یا فرانسوی ارسال کنید.

قوانین و شرایط ثبت شرکت در کانادا

قوانین و شرایط ثبت شرکت در کانادا به شرح ذیل می باشد:

  • بیان عنوان شرکت
  • بیان استانی که قصد تاسیس شرکت را در آن دارید
  • بیان مسئولیت ها و انتقالات سهام در شرکت
  • بیان شرکت هایی که به شرکت تازه تاسیس شده شما وابسته است
  • تعیین اعضای هیئت مدیره
  • بیان ضوابط و مقررات شرکت

در آخر این که حتما آدرس، شماره تماس، نام و نام خانوادگی مدیر عامل شرکت و اعضا وابسته به شرکت را به زبان انگلیسی باید ثبت کنید. اما شرایط ثبت شرکت در کانادا 2023 از این قرار است:

شرایط تشکیل شرکت در کاناداشرح
زمان برای ثبت3 هفته
هزینه راه اندازی12100US$ (دلار آمریکا)
حداقل سرمایه1US$ (میلیون دلار آمریکا)
اداره فیزیکیلازم نیست
نرخ مالیات شرکت15%-31%
نوع شرکت اصلیشرکت با مسئولیت محدود

قوانین و شرایط ثبت شرکت در کانادا

مدیر عاملی شرکت در کشور کانادا

فردی که به عنوان مدیر عامل مطرح می گردد باید حداقل 18 سال سن داشته باشد و هیچ گونه سو پیشینه در دادگاه نداشته باشد. متقاضی تاسیس شرکت نباید هیچ گونه ورشکستگی در گذشته داشته باشد. چنانچه تمامی اعضای هیئت مدیره شرایط ماندگاری در کانادا را نداشته باشند، بایستی یک نفر به عنوان نماینده در کشور کانادا اقامت و سکنه گزیند. از وظایف مدیر عامل عبارت است از:

  • پیشبرد بودجه شرکت
  • بیمه کردن تمام سرمایه شرکت
  • مشخص کردن حساب های شرکت
  • رسیدگی به تمام حسابرسی های مالیاتی شرکت
  • انتقال سهام به سهام داران شرکت
  • ارائه تمام گزارشات شرکت

افرادی که برای ثبت شرکت در کانادا اقدام می کنند، باید چیزی حدود 75000$ تا 210000$ (دلار کانادا) برای راه اندازی شرکت هزینه کنند.

مدارک انفرادی در شرایط ثبت شرکت در کانادا

پیش از این که فرد سرمایه گذار وارد کشور کانادا شود، باید یکسری مدارک شخصی از جمله معاینه پزشکی نفر اصلی در سرمایه گذاری و همچنین اعضا و همراهان وی و بررسی عدم سو پیشینه و سابقه کیفری را تکمیل کند. تمامی مدارک فرد + چک ها + فرم ها توسط افسر شهروندی کشور کانادا مورد تحقیق و بررسی قرار می گیرد. چنانچه در مدارک فرد سرمایه گذار نفصی وجود داشته باشد درخواست ثبت شرکت فرد متقاضی با تاخیر رو به رو می شود. چنانچه مدارک فرد کامل باشد، پس از تایید، اقامت دائم و یا دو ساله برای فرد صادر می گردد.

در حالت معمول قوانین ثبت شرکت در کشور کانادا بسته به این که در کدام استان سرمایه گذاری کرده اید، متفاوت می باشد، بنابراین پیش از اقدام به مهاجرت به کانادا خوب است که از شرایط و ضوابط آن آگاه باشید. زندگی در کشور کانادا به علت این که دارای سطح رفاهی بالایی هستند بسیار مناسب برای سرمایه گذاری می باشد. افرادی که در کشور کانادا سرمایه گذاری می کنند، می توانند اقامت دائم این کشور را کسب کنند و امکان دسترسی به تمامی بازارهای تجاری روز دنیا وجود دارد. مواد اولیه برای ثبت شرکت در کشور کانادا فراوان است و دولت فدرال از سرمایه گذاران در کشور کانادا حمایت می نماید. تحویل مدارک در کشور کانادا از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و ارائه مدارک بی کیفیت، مانع تایید آن ها خواهد شد.

انواع شرکت ها در کانادا

شرکت عمومی: در شرکت های مشارکتی دو نفر بایستی باهم مشارکت داشته باشند، ثبت این شرکت بسیار هزینه بر می باشد. شرکت خصوصی: تمامی درآمد فرد سرمایه گذار به عنوان درآمد شرکت تلقی می شود و همچنین فرد باید هم مالیات شرکت را پرداخت کند هم مالیات شخصی خود را، بنابراین سرمایه گذاری از این طریق بصرفه می باشد. شرکت با مسئولیت محدود: این روش همان روش انحصاری می باشد با این تفاوت که چنانچه ضرری برای شرکت ایجاد شود این ضرر و زیان بین شرکا تقسیم می شود. شما در نمودار زیر می توانید با انوع این شرکت ها در کشور کانادا و کل هزینه های عملیاتی آنها آشنا شوید:

هزینه کل انواع شرکت های تجاری در کانادا

در جدول زیر انواع شرکت ها در کشور کانادا و شرایط ثبت آنها را مرور می کنیم:

پارامترLLCLLPدفتر نمایندگیدفتر شعبهPLC
معروف بهشرکت خصوصیشرکت با مسئولیت محدودنمایندگی در کاناداشعبهشرکت دولتی
مناسب برایکل اهدافخدمات حرفه ایبازاریابیاهداف و پروژه های خاصلیست کردن در بازار بورس
حداقل سرمایه لازم (میلیون دلار)1$2$متغیرمتغیر1$
نرخ مالیاتی31%0031%31%

از شروط ثبت شرکت در کشور کانادا این است که فرد سرمایه گذار باید حداقل 3 سال سابقه مدیریتی داشته باشد. فردی که در کشور کانادا سرمایه گذاری می کند، باید حداقل بتواند 1600000$ (دلار کانادا) در کشور کانادا سرمایه گذاری کند. پس از آن که موافقت نامه را دریافت شد باید 800000$ (دلار کانادا) به دولت فدرال کشور کانادا به عنوان وثیقه پرداخت کند. پیشنهاد می شود برای اخذ اطلاعات بیشتر نسبت به مطالعه مقاله ثبت شرکت در کانادا اقدام نمایید.

انواع مالیات در کشور کانادا

کشور کانادا به طور کلی دو نوع مالیات را تعریف نموده است ، که با توجه به فعالیت و نوع شرکت و استانی که در آن واقع شده می تواند متفاوت باشد اما بطور کلی شامل موارد زیر می باشد :

  1. مالیات بر درآمد، اشتغال و سایر درآمد های دریافتی
  2. مالیات بر فروش مانند مالیات کالا و خدمات (GST) یا مالیات فروش هماهنگ (HST) و مالیات فروش استانی (PST)

پرطرفدارترین نوع فعالیت پس از ثبت شرکت در کانادا

کانادا کشوری توسعه یافته است و اقتصاد قدرتمندی دارد به همین دلایل شانس موفقیت تجارت های جدید نیز در کانادا بالا است. با این شرط که فرد سرمایه گذار چند سالی در کانادا زندگی کرده باشد و نیازهای جامعه، قوانین کانادا و شرایط بازار کسب و کار را به خوبی بشناسد. از جمله مواردی که باید به آن توجه شود این است که نوع فعالیت شرکتی که در کانادا ثبت می شود چه باشد که شانس سودآوری خوبی داشته باشد. در حال حاضر تجارت های ذیل در کانادا غالبا سودآور خواهند بود:

  • آژانس های خرید، فروش، رهن و اجاره مسکن
  • تولید البسه
  • فروش لباس
  • خدمات موبایل و وسایل الکترونیکی
  • تولید وسایل خواب مثل ملحفه، پتو و غیره

در حال حاضر موفق ترین تجارت های فعال در کانادا عبارت هستند از:

  • Tim Hortons
  • McDonald’s Restaurants of Canada
  • Shell Canada Ltd
  • A&W Food Services of Canada
  • Canada Bread

مراحل و شرایط ثبت شرکت در کانادا

برای بررسی دقیق شرایط ثبت شرکت در کانادا، تمامی متقاضیان باید مراحل ثبت شرکت در این کشور را به خوبی آموزش ببینند. در جدول ارائه شده در این بخش از مقاله می توانید با مراحل ثبت شرکت در کانادا به طور دقیق آشنا شوید:

مراحل ثبت شرکت در کاناداتوضیحات
تصمیم گیری در خصوص موقعیت شرکتدر قدم اول تصمیم بگیرید که آیا می خواهید شرکت خود را در سطح استانی یا فدرال ثبت کنید. یکی از اولین مراحل ثبت شرکت در کانادا این است.
دریافت شماره کسب و کارمقامات فدرال و استانی در کانادا شرکت شما را با شماره حساب 9 رقمی یا شماره تجاری می شناسند.
انتخاب نوع نهاد تجاریدر این مرحله باید ساختار قانونی کسب و کار خود را مانند مالکیت انفرادی، شرکت مشارکتی یا شرکتی را انتخاب کنید.
نام شرکت را بررسی و رزرو کنید.نام شرکت نباید مشابه یا مرتبط با نام تجاری یک شرکت موجود باشد، و نباید خلاف قانون باشد.

برای آشنایی بیشتر با دیگر مراحل جهت ثبت شرکت در کانادا به موارد ذکر شده در تصویر زیر مراجعه فرمایید:

مراحل جهت ثبت شرکت در کانادا

شرایط ثبت شرکت در کانادا و مدارک مورد نیاز

آن دسته از متقاضیانی که به دنبال ثبت شرکت در کانادا هستند، باید مدارک مورد نیاز در این خصوص را به طور دقیق ارائه دهند. مدارک مورد نیاز در شرایط ثبت شرکت در کانادا به شرح زیر می باشند:

  • ارائه اسناد جستجوی نام برای نشان دادن به مقامات که تلاش های لازم برای جستجو و رزرو نام تجاری انجام شده است.
  • اثبات آدرس دفتر ثبت شده
  • شماره تجاری فدرال
  • جزئیات در مورد سرمایه پرداخت شده شرکت
  • ترجمه تایید اسناد هویتی سهامدار برای کسب و کار مورد نظر در کانادا
  • ارائه کپی پاسپورت و ویزا
  • فرم ثبت شرکت در کانادا
  • ارئه اساسنامه معتبر

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله اطلاعاتی در خصوص ثبت شرکت در کانادا ارائه نمود که امید است مطالعه آن مفید بوده باشد. البته در حال حاضر برای کسانی که شرایط سنی خوبی دارند، بهترین راه برای مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل است.

سوالات پرتکرار درباب شرایط ثبت شرکت در کانادا

متقاضیان ثبت شرکت در کانادا به طور معمول با سوالات زیر روبرو می شوند:

  1. شرایط اولیه ثبت شرکت در کانادا چگونه است؟ شخصی کردن نوع کسب و کار در کشور کانادا، مشخص کردن فعالیت تجاری خود و انتخاب نام مناسب برای تجارت خود. دقت نمایید که پروسه ثبت شرکت حدودا 90 روز کاری می باشد.
  2. فرم ثبت و عنوان شرکت چگونه باید باشد؟ هر کدام از استان ها و ایالت های مختلف کشور کانادا دارای شرایط و ضوابط خاصی برای ثبت عنوان شرکت خود می باشند. ابتدا می بایست فرم درخواست عنوان شرکت را از دفاتر نمایندگی دریافت کنید. بعد از تکمیل فرم مورد نظر نسبت به ثبت شرکت خود در استان بریتیش کلمبیا اقدام کنید.
  3. ثبت شرکت در استان آلبرتا چگونه است؟ برای ثبت شرکت در استان آلبرتا احتیاجی به تکمیل فرم نمی باشد. شما می توانید تمامی اطلاعات مربوط به ثبت عنوان شرکت را به صورت کاملا مستقیم وارد سیستم CORES کنید.
  4. قوانین و شرایط ثبت شرکت در کانادا چیست؟ بیان عنوان شرکت، بیان استانی که قصد تاسیس شرکت را در آن دارید، بیان مسئولیت ها و انتقالات سهام در شرکت، بیان شرکت هایی که به شرکت تازه تاسیس شده شما وابسته است، تعیین اعضای هیئت مدیره و بیان ضوابط و مقررات شرکت از جمله مهم ترین قوانین هستند.
  5. شرایط مدیر عامل شرکت چیست؟ فردی که به عنوان مدیر عامل مطرح می گردد باید حداقل 18 سال سن داشته باشد و هیچ گونه سو پیشیینه در دادگاه نداشته باشد. متقاضی تاسیس شرکت نباید هیچ گونه ورشکستگی در گذشته داشته باشد.
5/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *