ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت

شرایط خرید ملک در اوکراین

شرایط خرید ملک در اوکراین

شرایط خرید ملک در اوکراین یکی از موارد مهمی است که افراد با قصد مهاجرت به این کشور باید در مورد آن آگاهی کافی داشته باشند. شما می توانید با سرمایه گذاری از طریق خرید ملک اقدام به دریافت اقامت این کشور کنید. متقاضیان باید دقت داشته باشند که اخذ اقامت از طریق خرید ملک در این کشور دارای قوانین خاصی است که توسط دولت این کشور تعیین شده است. در این مقاله که توسط تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است می توانید تمام اطلاعاتی را که برای خرید ملک در این کشور لازم است بدست آورید.

  • بهترین شهرهای اوکراین برای خرید ملک کدامند؟
  • هزینه خرید ملک در این کشور چقدر است؟
  • آیا می توان با خرید ملک در این کشور، اقامت دائم به دست آورد؟
  • مزایای خرید ملک در این کشور چیست؟

زندگی در کشور اوکراین

کشور اوکراین واقع در شرق اروپا و به پایتختی کیف، بیستمین اقتصاد بزرگ دنیاست. این کشور با فراهم آوردن امکان خرید ملک با هزینه کم به یکی از محبوب ترین کشورها برای سرمایه گذاری در حوزه املاک تبدیل شده است. کشور اوکراین با داشتن مزایایی از جمله زندگی ارزان، امنیت و آزادی یکی از بهترین مقاصد برای مهاجرت به شمار می رود. شما می توانید از طریق تحصیل، کار، خرید ملک و سرمایه گذاری، ازدواج و پناهندگی اقامت این کشور را به دست آورید. زندگی در کشور اوکراین به طور میانگین به $1200 الی $1500 (دلار) در سال نیاز دارد که این رقم در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی رقم ناچیزی است.

نمودار درصد رشد اقتصادی اوکراین

خرید ملک در کشور اوکراین

با توجه به قوانین تنظیم شده از سوی دولت کشور اوکراین محدودیتی برای مهاجران در زمینه خرید ملک وجود ندارد و تنها خرید زمین کشاورزی برای این افراد ممنوع است. با توجه به پایین بودن هزینه های زندگی در کشور اوکراین، شما می توانید با مبلغ اندکی صاحب ملک در این کشور شوید. دقت داشته باشید که برای اخذ اقامت از طریق خرید ملک در این کشور، طبق قانون شما باید حداقل €100000 (یورو) هزینه کنید. در صورت داشتن اقامت دائم این کشور شما می توانید حدودا 80% قیمت خانه را وام بگیرید.

بررسی شرایط خرید ملک در اوکراین

روش خرید ملک برای شهروندان خارجی مثل شهروندان اوکراینی است با این تفاوت که شهروندان خارجی باید برخی از مدارک و اسناد خود را قانونی کنند. در ادامه مراحل خرید ملک در این کشور را به ترتیب توضیح می دهیم:

مرحله اول: انتخاب ملک؛ شرایط و مراحل آماده شدن برای خرید ملک بستگی به نوع ملک انتخاب شده از سوی فرد دارد؛ آپارتمان، خانه و ملک تجاری. دقت داشته باشید که شخص قبل از اقدام به عقد قرارداد می بایست از خانه مورد نظر خود بازدید کند و مواردی مثل سیستم لوله کشی، برق و امنیت محل را چک کند.

مرحله دوم: آماده سازی مدارک؛ برای خرید ملک در کشور اوکراین افراد ملزم به ارائه مدارک زیر می باشند:

  • شماره شناسایی مالیات دهنده: تمامی شهروندان اوکراین دارای یک شماره شناسایی در اداره مالیات می باشند. شهروندان خارجی با مراجعه به این اداره می توانند نسبت به دریافت شماره شناسایی اقدام کنند. برای این درخواست فرد به ترجمه پاسپورت خود و پر کردن فرم های درخواست نیاز دارد.
  • ترجمه معتبر پاسپورت به زبان اوکراینی: این کار زمان زیادی از شخص نخواهد گرفت. برای راحت تر شدن مراحل قانونی بهتر است فرد ترجمه تمام مدارک را به زبان اوکراینی به همراه داشته باشد.
  • گذرنامه اصلی با سابقه ورود به اوکراین یا ویزای معتبر: اقامت یک شهروند خارجی در اوکراین باید قانونی باشد؛ قانونی بودن اقامت توسط اسناد مربوط به مهاجرت باید تأیید شود.

بررسی شرایط خرید ملک در اوکراین

شرایط معامله خرید ملک در اوکراین

در حقیقیت مرحله سوم آماده شدن برای معامله ملک در اوکراین است. فروشندگان اوکراینی نیز قوانین خاص خود را دارند. در بیشتر موارد، فروشنده اوکراینی پرداخت نقدی به ارز خارجی را از خریدار درخواست می کند. این مورد ممکن است برای یک خریدار خارجی عجیب به نظر برسد. با این حال جای نگرانی وجود ندارد. شهروندان اوکراینی فقط سعی در جلوگیری از هزینه های اضافی مربوط به هزینه های مبادله ارز از این طریق دارند. به همین دلیل توصیه می کنیم فرد از قبل حساب کاربری خود را در یک بانک در اوکراین راه اندازی کند. انتقال پول به خارج از کشور و پس از آن برداشت این پول از حساب در اوکراین نیز یک روش معمول برای شهروندان خارجی است.

فروشنده ملک معمولا 5% قیمت خانه را ازخریدار به عنوان پیش پرداخت درخواست می کند. آژانس املاک نیز معمولا 1% الی 6% از هزینه فروش خانه را دریافت می کند. 1% از هزینه فروش ملک نیز به صدور اسناد و قراردادها تعلق خواهد گرفت که این مبلغ ممکن است با توجه به نوع دفتر اسناد رسمی متفاوت باشد. هم چنین بسیار مهم است و باید هنگام توافق حق مالکیت به خریدار تعلق گیرد. در صورت توافق طرفین در خرید اقساطی، فروشنده می تواند تصریح كند كه حق تملك پس از پرداخت منتقل می شود. گاهی ممکن است فروشنده بخواهد پس از فروش مدتی در ملک بماند؛ اگر خریدار هیچ اعتراضی علیه آن نداشته باشد. بنابراین ممکن است کلیدها کمی دیرتر از تاریخ فروش واقعی به خریدار تحویل داده شود. برای جلوگیری از سوءتفاهم، همه این شرایط باید در یک توافقنامه/ قرارداد تفصیل داده شوند.

شرایط مالی خرید ملک در اوکراین

همان طور که گفته شد می توان با مبلغ کمی در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی صاحب ملک شد. با توجه به روابط بین المللی اوکراین، ارزش ملک در این کشور در سال های آینده بالاتر خواهد رفت و مکان ایده آلی برای سرمایه گذاری در حوزه املاک به شمار می رود. در این کشور نیز مانند کشورهای دیگر هزینه فروش و اجاره ملک در شهرهای مختلف متفاوت است و در مرکز شهر نیز این مبالغ در مقایسه با حومه شهر بالاتر است. شهرهای اودسا و کیف گران ترین شهرهای این کشور بشمار می روند.

برای خرید ملک در این کشور افراد مجبور به پرداخت کل هزینه ملک به صورت یکجا نیستند و معمولا می توانند 30% این هزینه را به صورت پیش پرداخت و بقیه آن را به صورت اقساطی پرداخت کنند. به طور میانگین متقاضیان برای خرید یک خانه در کشور اوکراین به مبلغی حدود $35000 (دلار آمریکا) نیاز دارند.

پارامترمیزان هزینه
قیمت هر متر مربع آپارتمان در مرکز شهر2695.21₴ (گریونا اوکراین)
قیمت هر متر مربع آپارتمان در حومه شهر1461.10₴ (گریونا اوکراین)

شما می توانید با مطالعه مقاله هزینه تحصیل و زندگی در اوکراین در این زمینه به اطلاعات بیشتری دست پیدا کنید. توصیه ما به شما مطالعه مقاله خرید ملک در اسپانیا است که از نظر اعتباری بسیار بهتر از اوکراین است. در صورت نیاز به مشاوره در زمینه مهاجرت به کشورهای مختلف دنیا، می توانید از راهنمایی های ارزشمند وکلای خبره ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره مند شوید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *