ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت

اخذ اقامت صربستان از طریق خرید ملک

اخذ اقامت صربستان از طریق خرید ملک

با سرمایه گذاری در بخش املاک صربستان، اخذ اقامت صربستان از طریق خرید ملک و نیز مسافرت آزادانه و بدون ویزا به کشورهای شنگن امکان پذیر می باشد. ویزای اقامت اعطا شده از طریق سرمایه گذاری و خرید ملک در صربستان از نوع اقامت کوتاه مدت و با اعتبار 6 ماهه و نیز قابل تمدید می باشد. کلیه شهروندان خارجی علاقه مند به خرید املاک در صربستان می توانند انواع مختلف املاک صربستان را تحصیل کنند، مادامی که آن املاک تحت تملک دولت نباشد.

صربستان سرزمین فرصت های تجاری در حال رشد می باشد. شما در صربستان می توانید در هر نوع بیزینسی شامل زمین، کشاورزی، املاک و تکنولوژی از بین سایر بیزینس ها سرمایه گذاری کنید. پس فرصت های زیادی بسته به سرمایه موجود، وجود دارد. بیزینس املاک جزئی از بیزینس های پر رونق در صربستان می باشد که مورد توجه سرمایه گذاران خارجی است. اگر شما هم جزو علاقه مندان به اخذ اقامت صربستان از طریق خرید ملک می باشید، توجه کنید که قبل از هر اقدامی بایستی از قوانین و مقررات موجود مطلع باشید و برای این منظور، توصیه می شود که حتما با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

  • امتیاز خرید ملک در صربستان چیست؟
  • آیا شهروندان خارجی اجازه خرید خانه در این کشور را خواهند داشت؟
  • هزینه خرید ملک در صربستان چقدر است؟
  • چگونه با خرید ملک در صربستان اقامت این کشور به دست می آید؟

نحوه اخذ اقامت صربستان از طریق خرید ملک

در سال های اخیر، صربستان به عنوان کشوری با قابلیت رشد اقتصادی بالا و فرصت های زیاد سرمایه گذاری، بیش از پیش مورد توجه سرمایه گذاران خارجی قرار گرفته است. صربستان، مخصوصا در سال های پس از جنگ، به عنوان کشور مهاجر پذیر سنتی شناخته می شود. مهاجرانی که قصد اخذ اقامت دائمی صربستان را دارند بایستی در ابتدا اقامت موقتی این کشور را اخذ نمایند. بعدا با احراز شرایط اقامت دائمی، آنها می توانند در جمهوری صربستان بطور دائمی مقیم شوند.


راه های مختلفی همانند سرمایه گذاری، کارآفرینی، ثبت شرکت، ازدواج و غیره برای کسب اقامت صربستان پیش روی شهروندان خارجی وجود دارد که از آن طریق می توان اقامت اروپا را کسب و بتوان معاف از ویزا در کشورهای اروپایی ناحیه شنگن فعالیت و زندگی کرد. اما، یکی از آسان ترین روش ها برای این کار اخذ اقامت صربستان از طریق خرید ملک می باشد که در این مقاله به طور جامعی مورد بررسی قرار می گیرد.

تفاوت اقامت موقتی و دائمی در صربستان

قبل از اینکه شما به عنوان یک شهروند خارجی روادیدی را درخواست دهید، ضروری است که بین دو اصطلاح کلیدی تمایزی قائل شوید. این اصطلاحات کلیدی اقامت موقتی و اقامت دائمی صربستان می باشند، که یکی از حقوق اساسی خارجی ها تحت ” قانون شهروندان خارجی” می باشد.

  • اقامت موقتی یا Temporary Residence مجوزی است که به خارجیانی اعطاء می شود که قصد اقامت در صربستان به مدت بیش از 24 ساعت را دارند
  • اقامت دائمی یا Permanent Residence مجوزی است که به خارجیانی تعلق می گیرد که قصد زندگی دائمی در یک آدرس به خصوصی در صربستان را دارند

اقامت در صربستان تا 90 روز

این نوع اقامت صربستان بسته به اینکه کدام رژیم ویزا بین صربستان و کشور شهروندی خارجی برقراراست، می تواند معاف از ویزا یا مشمول ویزا باشد. برای مثال، شهروندان ایالات متحده برای این نوع اقامت نیازی به اخذ ویزا ندارند. ولی اقامت شهروندان هندی به مدت 30 روز بدون ویزا امکان پذیر است. شهروندان بنگلادشی، سری لانکایی یا نپالی که مایل به ورود به کشور صربستان هستند، همواره نیازمند ویزا هستند.

نحوه اخذ اقامت صربستان از طریق خرید ملک

اقامت موقتی در صربستان

نوع دوم اقامت، اقامت موقتی در صربستان می باشد که تحت شرایط زیر صادر می شود:

  • کار، استخدام، انجام بیزینس یا فعالیت حرفه ای دیگر
  • تحصیل، مطالعات یا اخذ تخصص، کار پژوهشی، آموزش عملی، شرکت در برنامه های نقل و انتقال بین المللی دانشجویان یا دانش آموزان، دیگر فعالیت های علمی
  • تجدید دیدار با خانواده

قانون تصریح می کند که اقامت موقتی ممکن است برای مدت یک سال اعطاء شود و می توان آنرا تمدید کرد. اما، علاوه بر روش های فوق الذکر، روش های دیگری برای اخذ اقامت موقتی بر طبق قانون صربستان وجود دارد. این روش ها بر پایه تفسیر از مفاد قوانین ناظر بر اقامت موقتی در صربستان می باشد که در عمل جزو شرایط اخذ حق اقامت موقتی درآمده است. این روش ها عبارتند از: اخذ اقامت صربستان از طریق خرید ملک و اخذ اقامت صربستان از طریق تاسیس شرکت.

روش اخذ اقامت صربستان از طریق خرید ملک

این نوع اقامت در صربستان برای دوره زمانی کوتاه تر از دوره ای است که ” قانون شهروندان خارجی” صربستان تصریح می کند. عملا، روادید اقامت صربستان از طریق خرید ملک برای دوره 6 ماهه صادر می شود. این یک فرصت فوق العاده برای آن دسته از افرادی است که قصد خرید ملک در صربستان را دارند. اگر قبلا صاحب ملکی در قلمرو جمهوری صربستان بوده اید البته اخذ این نوع روادید خیلی هم ساده تر است.

شرایط خرید ملک تجاری در صربستان

آیا هر کسی (شامل اتباع خارجی) می تواند املاک صربستان را خریداری و تملک کنند؟ آیا محدودیت قانونی در این باره وجود ندارد؟ شرکت ها و شهروندان محلی ممکن است که بدون هیچ محدودیتی مالک و صاحب املاک یا سهام در شرکت های مالک ملک باشند. خارجی ها ممکن است املاک صربستانی را (البته به استثنای اراضی زراعی) منوط به وجود رابطه متقابل بین صربستان و کشور خودشان، تصاحب کنند. پس، عملا هیچ محدودیتی در تصاحب املاک تجاری توسط خارجی های تشکیل دهنده شرکت در صربستان وجود ندارد.

همچنین، هیچ محدودیتی بر اخذ وام جهت خرید املاک توسط شرکت های خارجی وجود ندارد. با این حال، هر گونه وام برون مرزی بایستی مطابق مقررات محلی باشد و وام یا یا هر تغییری بایستی توسط وام گیرنده به بانک ملی صربستان گزارش شود. علاقمندان به اخذ وام در صربستان بهتر است توجه به نرخ تورم در این کشور داشته باشند:

نرخ تورم در صربستان

نحوه خرید ملک در صربستان

اگر شهروند خارجی قصد خرید ملکی، مثلا خرید خانه ای یا آپارتمانی را در صربستان داشته باشد، ضروری است که قرارداد خریدی را منعقد کنند. در عمل، شما برای انجام چنین کاری نیازمند وکیل جهت انعقاد قرارداد می باشید، چراکه انجام کلیه بررسی های حقوقی ضروری درمورد آن ملک در حیطه تخصص وکیل می باشد. در صربستان، قرارداد خرید ملک بایستی قبل از ثبت، با تشریفات انجام شود.

پس از آن، شما باز مالک ملک مورد بحث نیستید، بلکه بایستی درخواستی را با کلیه مدارک ضروری به اداره ” کاداستر املاک” تحویل دهید. اداره کاداستر مسئول ثبت حق مالکیت از طرف شما برای آن ملک خاص می باشد. لازم به یادآوری است که به هنگام درخواست اقامت موقتی، بایستی تنها قرارداد خرید معتبر را به” اداره پلیس” و نه به اداره کاداستر تحویل دهید. به عبارتی، خارجیان مجبور به ثبت ملک خریداری شده نیستند.

پروسه خرید ملک تجاری در صربستان

فرآیند خرید ملک تجاری در این کشور در حقیقت یک فرآیند چند مرحله ای و تابع شرایط خود می باشد. البته، توصیه می شود که انجام کلیه مراحل را به وکیل خود واگذار کنید تا وکیل موضوعات و موارد حقوقی ملک را مشخص و قرارداد خرید فی ما بین را تنظیم نماید. در این راستا، شما به عنوان شهروند خارجی ناگزیر هستید که مراحل زیر را برای انجام یک خرید ملک موفق در صربستان انجام دهید:

  • استعلام صلاحیت شهروندان کشور جهت خرید ملک در صربستان
  • تصمیم گیری برای خرید ملک تجاری و انجام ارزیابی های حقوقی ملک
  • تنظیم قرارداد خرید ملک تجاری
  • تایید و امضا در دفتر ثبت محلی از مراجعه به سردفتر اسناد رسمی
  • پرداخت قیمت خرید ملک تجاری و انتقال مالکیت ملک
  • ثبت حق مالکیت در اداره کاداستر املاک و پرداخت مالیات انتقال ملک (PTT)

قوانین اخذ اقامت صربستان از طریق خرید ملک

اخذ اقامت صربستان از طریق خرید ملک یکی از روش های سریع برای اخذ اقامت صربستان و از آن طریق اقامت اروپایی و بهره مندی از مزایای آن می باشد. شما می توانید با سرمایه گذاری و خرید ملک به راحتی اقامت صربستان را اخذ نمائید، اما بایستی توجه کرد که اقامت اعطاء شده از نوع موقتی و 6 ماهه است. برای خرید ملک از صربستان با سردفتر اسناد رسمی و اداره کاداستر املاک و برای صدور روادید اقامتی با اداره پلیس سرو کار خواهید داشت.

از آنجایی که خرید ملک و انجام امور حقوقی و اداری مربوطه و نیز اخذ روادید اقامت صربستان یک کار پیچیده و تخصصی است، بهتر است پیش از اقدام مقالات موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مطالعه شود. شما عزیزان می توانید اطلاعات لازم درباره شرایط اخذ اقامت صربستان را از طریق مشاوره تلفنی یا حضوری از مااخذ نمائید.

سوالاتی درباره اخذ اقامت صربستان از طریق خرید ملک

در رابطه با این موضوع، پرسش هایی مطرح می شود که برخی از مهم ترین آن ها عبارتند از:

  • آیا صربستان مقصد مناسبی برای خرید خانه به عنوان شهروند خارجی است؟ با توجه به عدم عضویت این کشور در حوزه شنگن، می توان درباره آن تردید کرد ولی باید در نظر داشت که می توان آن را برای مسافرت های ساده به این منطقه در نظر داشت.
  • آیا هزینه های خرید خانه در صربسستان بالا است؟ متوسط هزینه های خرید هر مترمربع خانه در این کشور در حدود 2100€ (یورو) است.
  • مزیت خرید خانه در این کشور چیست؟ باید در نظر داشت که در حال حاضر، می توان به کمک این سرمایه گذاری، اقامت صربستان را به دست آورد.
5/5 - (6 امتیاز)

6 دیدگاه برای “اخذ اقامت صربستان از طریق خرید ملک

  1. احسان دوستی گفت:

    سلام
    با مبلغ۳میلیارد میتوان در یک کشور خارجی خانه خرید و اقامت دائم گرفت؟
    هرکشوری باشه فرق نداره
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      خیر متاسفانه در حال حاضر این امکان نیست. شما حداقل 250هزار یورو نیاز دارید که حدود 11 میلیارد میشه

  2. حسن کیان گفت:

    سلام روز بخیر خواستم بپرسم برای خرید ملک در صربستان چگونه میتوان سرمایه از ایران بانجا منتقل کرد . ممنون میشم اگر به ایمیل من پاسخ بفرمایید.

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای انتقال مبلغ میشه از طرق مختلفی اقدام کرد لطفا برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید

  3. عشقی گفت:

    ببخشید میشه کار پیدا کرد و ویزای کار صربستان گرفت و بعدا به یکی از کشورهای ثروتمند اروپا منتقل شد و اونجا هم اقامت کرد یا نه امکانپذیر نیست/

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما باید شرایط شما بررسی شود و بر اساس راه مهاجرتی که وجود داره شما به اروپا مهاجرت فرمایید برای طلاعات بیشتر با شماره های موسسه تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *