ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت

شرایط سرمایه گذاری در دانمارک

شرایط سرمایه گذاری در دانمارک

شرایط سرمایه گذاری در دانمارک را قبل از اقدام بررسی و اطلاعات کاملی را دریافت کنید. قوانین و شرایط سرمایه گذاری در دانمارک متغیر می باشد. نگارش این مقاله که از سوی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت انجام شده، صرفا برای آگاهی از شرایط سرمایه گذاری در این کشور در سال 2023 می باشد. در این مقاله علت سرمایه گذاری در دانمارک، روش های سرمایه گذاری در دانمارک و شرایط سرمایه گذاری در این کشور را بررسی می نمائیم. در ادامه به سوالات ذیل پاسخ داده خواهد شد:

  • امتیازات سرمایه گذاری در دانمارک چیست؟
  • انواع روش های سرمایه گذاری در کشور دانمارک کدامند؟
  • شرایط ثبت شرکت در کشور دانمارک به چه نحوی است؟

دلایل سرمایه گذاری در دانمارک

دانمارک با اخذ رتبه بین المللی در شاخص شفافیت انتخاب مطمئنی برای سرمایه گذاری می باشد. وجود 100 میلیون نفر از مصرف کنندگان ثروتمند در دانمارک بازار سورد آوری را ایجاد نموده است. تصویب قوانین منعطف و ایمن در بازار دانمارک مزیت دیگری برای سرمایه گذاری است. وجود خطوط هوایی و راه های نقل و انتقال کارآمد دلیل دیگری برای انتخاب این کشور می باشد. البته لازم به ذکر است که ایجاد کسب و کار آسان طی یک روز و اخذ اقامت و مجوز در 5 هفته دلیل دیگری است.

کاهش هر ساله هزینه دفتر و مالیات علت دیگری برای انتخاب این کشور می باشد. سطح کیفی بالای زندگی در دانمارک نیز مورد با اهمیت دیگری می باشد. البته سرمایه گذاری در دانمارک دلایل دیگری نیز دارد، ولیکن بطور نمونه به موارد فوق اشاره شد.

روش ها و شرایط سرمایه گذاری در دانمارک

از جمله روش هایی که برای سرمایه گذاری در دانمارک وجود دارد شامل موارد زیر است:

  • سرمایه گذاری از طریق خرید املاک مسکونی
  • سرمایه گذاری از طریق خرید اوراق دولتی
  •  از طریق خرید املاک تجاری
  • ساخت و ساز در دانمارک
  • ثبت شرکت در دانمارک

در صورت تمایل می توانید با مراجعه به مقاله سرمایه گذاری در دانمارک از این موارد آگاهی بیشتری کسب کنید.

مزایای اخذ اقامت دانمارک

از طریق سرمایه گذاری می توان اقامت دانمارک و همچنین اروپای شنگن را اخذ نمود که مزایای این اقامت عبارتند از: دسترسی به روش های آسان، سریع، غیر رسمی و بسیار مقرون به صرفه برای تأسیس کسب وکار، امکان ثبت نام آنلاین طی مدت چند ساعت، الزامی نبودن اخذ اقامت برای دریافت سمت های مدیریتی و موقعیت های شغلی بالا و عدم نیاز به ارائه اسناد رسمی کشور دانمارک دارای پیش نیازهای منعطفی در مقوله مهارت های زبانی می باشد.

خرید ملک در دانمارک در سال 2023

همان طور که پیش تر اشاره شد یکی از طرق سرمایه گذاری در دانمارک خرید ملک است. البته باید توجه داشت که در خصوص خرید ملک هر کشوری مقررات مخصوص به خود را دارد؛ به عنوان مثال در کشور اسلوونی تنها کسانی می توانند ملک غیرمنقول خریداری نمایند که در کشور آن ها نیز اتباع اسلوونی اجازه خرید ملک داشته باشند. نتیجتا ایرانی ها در اسلوونی قانونا اجازه خرید ملک نخواهند داشت. در حالی که در آلمان محدودیتی وجود ندارد و حتی کسانی که اقامت این کشور را ندارند نیز می توانند ملک خریداری کنند و با اجاره دادن آن به درآمد برسند. البته در آلمان بر مبنای خرید ملک به خارجی ها اجازه اقامت داده نمی شود در حالی که در پرتغال اگر خارجی ها ملکی به ارزش 500000€ (یورو) بخرند می توانند اقامت و در نهایت تابعیت این کشور را به دست آورند.

در دانمارک نیز قوانین خاصی تدوین شده است که تنها به افراد ذیل اجازه خرید ملک غیر منقول را می دهد:

  • اقامت دائم دانمارک را داشته باشند.
  • 5 سال متوالی در دانمارک زندگی کرده باشند.

این 2 گروه از افراد از آن جایی که در زمان اقدام برای خرید ملک در دانمارک هنوز پاسپورت این کشور را ندارند باید پیش از خرید ابتدائا از وزارت دادگستری دانمارک مجوز بگیرند. هزینه خرید ملک در دانمارک در سال 2023 به DKK2000000 (کرون دانمارک) یعنی معادل حدودا 300000$ (دلار آمریکا) رسیده است. علاوه بر بحث هزینه ها، نکته مهم برای کسانی که می خواهند در دانمارک زندگی کنند این است که با تسلط به زبان انگلیسی می توان در این کشور زندگی راحتی داشت اما ارتباطات بیشتر با دانمارکی ها نیازمند آشنایی به زبان دانمارکی است.

روش ها و شرایط سرمایه گذاری در دانمارک

شرایط بازار مسکن در دانمارک در سال 2023

برخلاف بعضی از کشورهای جهان سومی، دانمارک اقتصاد باثبات و قدرتمندی دارد. از آن جایی که نرخ تورم در دانمارک همواره پایین است نیز قیمت اقلام و خدمات مختلف از جمله قیمت خرید مسکن، به مرور افزایش چندانی نخواهد داشت. در جدول ذیل نرخ تورم در دانمارک طی چند سال بررسی شده است:

سالنرخ تورم در دانمارک
2018%0.71
2019%0.73
2020%0.70
2021%1.2
2022%0.9

همان طور که پیش بینی شده در سال 2023 نیز نرخ تورم در دانمارک بالا نخواهد بود. در نتیجه قیمت هایی که در جدول ذیل بیان شده با تغییرات عمده ای مواجه نخواهد شد:

نوع مسکنقیمت به یورو
یک متر مربع آپارتمان در شهرهای بزرگ دانمارک€5138
یک متر مربع آپارتمان در شهرهای کوچک دانمارک€3569

ثبت شرکت در دانمارک

مسئول ثبت شرکت، مسئولیت انجام امور مربوط به ثبت شرکت با آژانس های تجاری می باشد. آژانس های تجاری تحت نظر وزارت امور اقتصادی دانمارک می باشد. هیئت مدیره وزارت امور اقتصادی مسئول مدیریت آژانس های تجاری می باشند. شرط ثبت شرکت، داشتن شریکی با تابعیت دانمارک و اثبات 51% سهام شرکت متعلق به شریک دانمارکی باشد. جهت اطلاع بیشتر در این زمینه مقاله ثبت شرکت در دانمارک را مطالعه نمایید. انواع شرکت ها در دانمارک شامل مالکیت انحصاری، شرکت تضامنی، شرکت تضامنی مسئولیت محدود، شرکت خصوصی مسئولیت پذیر و شرکت دولتی مسئولیت محدود (شرکت سهامی) می باشد.

تعداد تقریبی شرکت های ایجاد شده در کشور دانمارک

آنچه که در این نمودار ملاحظه می فرمایید میزان بیزینس های جدید ایجاد شده در 2 سال اخیر در دانمارک را نشان می دهد. این برنامه ها شامل ثبت شرکت و یا استارت آپ است که در حال حاضر یکی از بهترین راه های ارزان و کم هزینه برای سرمایه گذاری در دانمارک ایجاد استارت آپ در این کشور است. استارتاپ دانمارک یک برنامه اخذ اقامت توسط دولت دانمارک است که به کارآفرینان با استعداد اجازه می دهد در دانمارک نقل مکان کنند و استارتاپ هایی با تاثیر بالا را رشد دهند.

شرایط سرمایه گذاری در دانمارک با ثبت شرکت

ثبت شرکت در دانمارک از طریق ثبت نام آنلاین و ثبت شرکت در چند ساعت امکان پذیر می باشد. به عبارتی شما بدون نیاز یه حضور در دانمارک انجام مراحل ثبت به واسطه سازمان کسب و کار دانمارک و ارائه امضای متقاضی به صورت دیجیتال و با تاسیس شعبه یک شرکت هزینه بیشتری داشته و چند هفته زمان می برد. همچنین امکان ثبت نام کاغذی و کتبی با روش پیچیده و زمان بر و به طور معمول در مدت 2 تا 3 هفته امکان پذیر است. انجام کارای مربوطه توسط موسسات ثبت شرکت و آژانس های تجاری دانمارک نیز امکان پذیر است. شما هچنین می توانید با خریداری یک شرکت ثبت شده غیر فعال فرایند ثبت شرکت را انجام دهید.

هزینه ثبت شرکت در اداره ثبت شرکت های دانمارک DKK670 (کرون دانمارک) است؛ علاوه بر این هزینه، سرمایه اولیه ای برای هر نوع شرکت مورد نیاز است. در جدول ذیل 2 نوع از محبوب ترین شرکت ها از این جهت بررسی شده اند:

حداقل سرمایه برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود خصوصی در دانمارک به کرونحداقل سرمایه برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود عمومی در دانمارک به کرون
DKK40000DKK400000

اگر تصور می کنید که تامین چنین هزینه ای می تواند برای شما دشوار باشد، حال آنکه یک راه دیگر پیش روی شما خواهد بود. استارت آپ دانمارک مسیری بسیار هموار برای رسیدن به این کشور از طریق در اختیار داشتن ایده است و نیازی به سرمایه اولیه نیز نخواهد داشت. فرد کافی است بتواند گروهی منسجم برای ایده پردازی در اختیار داشته باشد تا بتواند از طریق ایده خود کمک هزینه ای برای سرمایه گذاری به دست آورد.

مدارک لازم جهت ثبت شرکت در دانمارک

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت در دانمارک شامل موارد زیر می باشد:

  • ارائه گذرنامه معتبر (ارائه قدیمی و جدید)
  • ترجمه صفحات شناسنامه به همراه کپی آن ارائه شود.
  • ارائه تاییدیه و گواهی سوابق کاری و ترجمه رسمی آن
  • فراهم نمودن و تنظیم اساسنامه شرکت
  • ارائه مدارک مربوط به افتتاح حساب برای شرکت ثبت شده در دانمارک
  • ارائه اسناد و مدارک جهت اثبات استطاعت مالی

بعد از اخذ تایید مدارک ارائه شده توسط سفارت که مستلزم مدت زمان 3-4 ماه می باشد، صدور ویزای کوتاه مدت در صورت تایید برای اجرایی نمودن ایده فراهم می شود و همچنین ارائه اقامت 3 ساله به متقاضی فراهم می شود. متقاضی در مدت 3 سال ملزم انجام موارد زیر می باشد:

  • راه اندازی کسب و کار
  • استخدام دو نیروی کار دانمارکی
  • پرداخت حق بیمه نیروهای کاری استخدام شده

شرایط ثبت شرکت در دانمارک

درآمد شعب خارجی مشمول اخذ مالیات نمی گردد. در خصوص شرایط سرمایه گذاری در دانمارک توصیه می گردد شرکت اصلی در دانمارک تاسیس گردد. متقاضی با ثبت شرکت در دانمارک مجوز افتتاح شعبه در کشورهای منطقه اسکاندیناوی و اتحادیه اروپا را خواهد داشت. قوانین دانمارک از قوانین اتحادیه اروپا پیروی می نماید. طبق قوانین اتحادیه اروپا برای ثبت شرکت در دانمارک موارد زیر باید رعایت گردد:

  • ثبت شرکت اصلی در دانمارک
  • آدرس رسمی شرکت در دانمارک باشد.
  • هر سهامداری به قدر سهام خود در شرکت مسئول می باشد.
  • مالیات در شرکت های سهامی عام و خاص متفائت نمی باشد.
  • حسابداری شرکت مسئول ارائه حساب های سالانه به مرکز می باشد.

متقاضیان با اقدام از این راه قادر به کار در دانمارک، تحصیل در دانمارک و بهره مندی از بیمه رایگان می باشد. این شرایط برای همراهان نیز صادق می باشد. توضیحات لازم در مورد شرایط سرمایه گذاری در دانمارک در این مقاله ارائه گردید. با توجه به ریسکی بودن مقوله سرمایه گذاری جهت جلوگیری از زیان با یک وکیل مشورت نمایید. مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانند شما را در این مسیر همراهی و راهنمایی نمایند.

سوالات پرتکرار در خصوص شرایط سرمایه گذاری در دانمارک

متقاضیان برای سرمایه گذاری در این کشور شرایطی را مورد توجه قرار می دهند و سوالات زیر را مطرح می نمایند:

  1. دلایل سرمایه گذاری در دانمارک چیست؟ بازار سودآور و قوانین منعطف و ایمن در بازار کار و وجود خطوط هوایی و راه های حمل و نقل کارآمد باعث دو چندانی جذابیت سرمایه گذاری در دانمارک شده است.
  2. روش های سرمایه گذاری در دانمارک کدامند؟ خرید املاک مسکونی، اوراق قرضه، خرید املاک تجاری، ساخت و ساز و ثبت شرکت.
  3. شرایط ثبت شرکت در دانمارک چیست؟ در این رویه افراد باید وجود یک شریک دانمارکی را اثبات نمایند و 51% از سهام شرکت باید به این شخص تعلق یابد.
  4. مدارک لازم برای ثبت شرکت در دانمارک چیست؟ گذرنامه معتبر، ترجمه صفحات شناسنامه، گواهی و سوابق شغلی، تائیده و گواهی سوابق کاری، اساسنامه شرکت، افتتاح حساب بانکی شرکت، اسناد و مدارک استطاعت مالی.
  5. اقامت دانمارک از طریق ثبت شرکت به چه صورت است؟ در ابتدا اقامتی 3 ساله اعطا میگردد که فرد باید به استخدام نیروی دانمارکی و پرداخت حقوق و بیمه وی مشغول شود.
4.8/5 - (12 امتیاز)

13 دیدگاه برای “شرایط سرمایه گذاری در دانمارک

  1. ستاره گفت:

    چه مقدار از درآمد سالیانمون رو باید مالیات پرداخت کنیم ؟ بعد از چند سال اقامت رو میشه به پاسپورت تبدیل کرد؟

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      در این خصوص مقاله حقوق ماهیانه کار در دانمارک رو مطالعه کردم
      برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  2. الهه گفت:

    با شرایطی که الان وجود داره و مشکلات تبدیل ارز و نوسان ارز و ریسک های سرمایه گذاری باز هم اتخاذ این راه مناسبه؟

    1. رهنما گفت:

      سلام و وقت بخیر
      برای بررسی شرایط شما متناسب با شرایط روز بازار ارز و آشنایی شما با ریسک های این روش مهاجرتی پیشنهاد میکنیم با ما ارتباط بگیرید.

  3. صبا صابری گفت:

    سلام

    لطفا در مورد ویزای تحصیلی این کشور توضیح دهید.

    ممنون از مطالب خوبتون

    1. رهنما گفت:

      سلام دوست گرامی
      مقاله ویزای تحصیلی دانمارک را مطالعه فرمایید.

  4. امیرحسین گفت:

    با تشکر از مقاله خیلی خوبتون

  5. امیرحسین گفت:

    با سلام
    مقاله خوبی بود.
    ممنون

  6. Rahim ghaderi گفت:

    هزینه های سرمایه گذاری بالاست در دانمارک

  7. سهرابى گفت:

    ممنون بابت اطلاعات خوبتون

  8. قراری گفت:

    مطالب خوبی داشتین. مرسی از ارایه خوبتون

  9. amir abbas گفت:

    بابت مطلب جالبتون در مورد شرایط سرمایه گذاری در دانمارک تشکر می کنم اگه امکانش هست در مورد ثبت شرکت در دانمارک هک مطلب بذارید

    1. رهنما گفت:

      سلام دوست عزیز
      مقاله ثبت شرکت در دانمارک راهنمای مناسبی برای شما می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *