ویزای تحصیلی

شرایط سنی تحصیل در ایتالیا

شرایط سنی تحصیل در ایتالیا

 

شرایط سنی تحصیل در ایتالیا یکی از مهم ترین دلایلی است که این کشور را به یک گزینه جذاب و ارزشمند تبدیل کرده است. مطلع بودن از شرایط سنی تحصیل در ایتالیا به متقاضیان کمک می کند تا آمادگی بیشتری برای ورود به مدارس، موسسه ها و دانشگاه های معتبر این کشور داشته باشند. تحصیل در کشور ایتالیا شرایط بسیار مناسبی برای تمامی متقاضیان از نقاط مختلف جهان دارد و هر ساله مهاجران زیادی با کسب ویزای تحصیلی کشور ایتالیا جهت تحصیل در دانشگاه ها و مدارس معتبر به این کشور مهاجرت می کنند. شرایط سنی تحصیل در ایتالیا موضوع اصلی این نوشتار می باشد و متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تا انتهای این نوشتار شما عزیزان را به صورت کامل از شرایط سنی تحصیل در ایتالیا آگاه خواهند ساخت.

شرایط تحصیل در کشور ایتالیا در 2024

کشور ایتالیا یکی از کشورهای اروپایی است و دانشگاه های معتبر زیادی در این کشور تاسیس شده اند. در کشور ایتالیا تحصیل در دوره ها و مقاطع تحصیلی مختلف شرایط و قوانین خاصی دارد و تمامی دانشجویان و دانش آموزانی که به فکر ورود به مراکز تحصیلی کشور ایتالیا هستند حتما باید از شرایط سنی تحصیل در ایتالیا آگاهی کامل کسب کنند. اولین دانشگاه جهان که دانشگاه بولونیا (unibo.it) می باشد در کشور ایتالیا در شهر بولونیا واقع شده است و بیش از 9 قرن قدمت دارد. علاوه بر این دانشگاه، دانشگاه های قدیمی زیادی در ایتالیا وجود دارند که از زمان تاسیس تا کنون فعال می باشند. در سال 2024 از بهترین دانشگاه های ایتالیا می توان به دانشگاه های بولونیا، دانشگاه پلی تکنیک میلان، دانشگاه میلان و دانشگاه ساپینزای رم اشاره کرد.

در دانشگاه های دولتی ایتالیا شهریه سالانه خیلی پایین است و همین مسئله باعث شده تحصیل در این کشور طرفداران زیادی داشته باشد:

شرایط تحصیل در ایتالیا

البته همانطور که نمودار ذیل نشان می دهد شهریه دانشگاه های خصوصی ایتالیا نیز پایین تر از دانشگاه های خصوصی کشورهایی مثل سوئیس و آمریکا است:

شهریه دانشگاه های خصوصی ایتالیا

نظام آموزش و تحصیل در ایتالیا

تحصیل در دوره های ابتدایی در ایتالیا برای تمامی دانش آموزان الزامی است. شایان به ذکر است که تحصیلات قبل از دانشگاه در این کشور کاملا رایگان است و تمامی افراد از جمله مهاجران، شهروندان اروپایی و یا شهروندان کشور ایتالیا باید حتما در دوره های تحصیلی قبل از دانشگاه شرکت کنند. سپری کردن دوره های تحصیلی پایه در مدارس کشور ایتالیا موجب می شود تا متقاضیان از سطح تحصیلی و علمی جهت ورود به معتبر ترین دانشگاه های دنیا برخوردار باشند. به طور کلی، سیستم آموزشی کشور ایتالیا قابل مقایسه با پیشرفته ترین کشورهای دنیا می باشد و افرادی که برای تحصیل به این کشور مهاجرت می کنند می توانند از دوره های تحصیلی با کیفیت بهره مند شوند. جهت اطلاع از شرایط اخذ پذیرش در رشته حقوق در ایتالیا، می توانید مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

دوره های تحصیل در کشور ایتالیا

دوره های تحصیلی در کشرو ایتالیا به چند بخش اصلی تقسیم می شوند:

  • دوره تحصیلی ابتدایی
  • دوره تحصیلی متوسطه (دبیرستان)
  • دوره تحصیلات عالی (دانشگاه)

در این بخش قصد داریم تا شما عزیزان را از شرایط سنی تحصیل در ایتالیا و همچنین دوره های تحصیلی مختلف در این کشور به صورت کامل آگاه سازیم.

دوره تحصیلی ابتدایی در کشور ایتالیا

همان طور که گفته شد، تحصیل در دوره ابتدایی در کشور ایتالیا الزامی می باشد و تمامی افراد 5 تا 11 ساله می بایست در این دوره تحصیلی شرکت کنند. تحصیل در دوره ابتدایی در مدرسه های کشور ایتالیا شش سال به طول می انجامد و دانش آموزان می توانند تا 11 سالگی این دوره تحصیلی را به پایان برسانند و وارد دوره های تحصیلی بعدی شوند.

کارشناسان و متخصصان ما با افتخار آماده مطلع سازی و یاری هموطنان عزیز و گرامی در زمینه های مختلف مهاجرتی و حقوقی می باشند. از این رو، شما عزیزان اگر به فکر تحصیل در بهترین دانشگاه های اروپا هستید و یا قصد مهاجرت کاری، مهاجرت تحصیلی، مهاجرت جهت سرمایه گذاری و یا مهاجرت جهت ازدواج به کشورهای پیشرفته خارجی را دارید، می توانید با همکاران ما در تماس باشید.

شرایط سنی تحصیل در دوره متوسطه ایتالیا

شرایط سنی تحصیل در دوره متوسطه ایتالیا

تحصیل در دوره تحصیلی متوسطه و یا دوره تحصیلی دبیرستان در مدرسه های کشور ایتالیا به 2 بخش تقسیم می شود. در بخش اول، متقاضیان و دانش آموزان می بایست از 11 الی 15 سالگی در دوره متوسطه اول مشغول به تحصیل شوند و پس از تحصیل دوره متوسطه اول، مشغول به تحصیل در دوره متوسطه تکمیلی که برای دانش آموزان 15 الی 18 ساله می باشد، شوند. تحصیل در دوره تحصیلی متوسطه و یا دوره تحصیلی دبیرستان در مدرسه های کشور ایتالیا همانند تحصیل در دوره ابتدایی در کشور ایتالیا الزامی می باشد و دانش آموزان باید برای ورود به دانشگاه های معتبر و شرکت در برنامه های تحصیلی با کیفیت نمرات بالایی در این دوره کسب کنند. مدرک تحصیلی کسب شده در این دوره دیپلم و پیش دانشگاهی می باشد که ارائه آن ها جهت تحصیل در دانشگاه های کشور ایتالیا الزامی می باشد.

جهت مطلع شدن از شرایط مهاجرت به ایتالیا از طریق تحصیل می توانید به مقاله مهاجرت به ایتالیا از طریق تحصیل مراجعه کنید. با این وجود باید به این نکته اشاره داشت که در حال حاضر امکان ورود به مدارس کشور ایتالیا برای شهروندان ایرانی وجود ندارد و مقطع کارشناسی اولین جایگاه ورود به کشور ایتالیا از طریق تحصیل است.

حداقل سن برای درخواست ویزای تحصیلی ایتالیا

در بسیاری از کشورهای جهان، دانش آموزان این فرصت را خواهند داشت که برای دریافت ویزای تحصیلی اقدام کنند. در ایتالیا شرایط متفاوت خواهد بود. افرادی که می خواهند برای ویزای تحصیلی ایتالیا اقدام کنند، باید حداقل 17 سال کامل داشته باشند. این یک محدودیتی است که نشان می دهد فقط برای ورود به دانشگاه های این کشور می توان اقدام کرد. از طرفی باید در نظر داشت که از نظر سنی، حداکثری برای تحصیل در ایتالیا وجود ندارد و دانشجویان بسته به مقطع تحصیلی می توانند پذیرش و ویزای خود را دریافت کنند.

اهمیت سن در فرایند تحصیل در ایتالیا

افرادی که می خواهند در ایتالیا تحصیل کنند، از نظر سنی با چالش ویژه ای روبرو نخواهند بود. در ایتالیا گپ تحصیلی مهم ترین چالش برای دانشجویان خواهد بود. معمولا تا 5 سال گپ تحصیلی در ایتالیا چالشی ایجاد نخواهد کرد. با این حال پس از آن فرد باید توجیه کند که چرا در این بازه زمانی تحصیل نکرده است. افرادی که در بین بازه های تحصیلی خود، کار کرده اند، بهترین توجیه را ارائه کنند. برخی از مهم ترین عواملی که می تواند گپ تحصیلی را توجیه کند عبارتند از:

  • سابقه کار
  • سابقه بیمه
  • دوره های کارآموزی
  • خدمت سربازی
  • آموختن زبان

همه این موارد می تواند به فرد کمک کند که به راحتی گپ تحصیلی خود را توجیه کند. در نهایت می تواند ویزای تحصیلی را نیز به دست آورد. افرادی که می خواهند در مقطع کارشناسی تحصیل کنند، معمولا باید کمتر از 32 سال سن داشته باشند. البته که با سن بالاتر نیز می توان پذیرش خود را دریافت کرد اما ریسک ویزا افزایش پیدا می کند. محدودیت سنی در مقطع کارشناسی ارشد در ایتالیا به 42 سال می رسد.

تحصیل در دانشگاه های کشور ایتالیا

تحصیل در دانشگاه های کشور ایتالیا آخرین سطح تحصیل در این کشور است. متقاضیان برای ورود به دانشگاه های کشور ایتالیا می بایست شرایط زیر را دارا باشند:

  • داشتن مدرک زبان ایتالیایی و یا مدرک زبان انگلیسی معتبر
  • داشتن پاسپورت معتبر
  • داشتن مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی معتبر
  • رسیدن به سن 18 سالگی
  • ارائه مدارک پزشکی
  • ارائه توصیه نامه، انگیزه نامه و بیانیه شخصی
  • داشتن دانش و علم کافی جهت شرکت در برنامه های تحصیلی دانشگاهی

تحصیل در دانشگاه های کشور ایتالیا در 3 دوره اصلی امکان پذیر می باشد. جهت تحصیل در دانشگاه های کشور ایتالیا متقاضیان می توانند از کمک هزینه ها و بورسیه های تحصیلی نیز بهره مند شوند. برنامه های تحصیلی در دانشگاه های کشور ایتالیا شامل آموزش های عملی، آموزش های تئوری، آموزشی های آزمایشگاهی، پروژه های تحقیقاتی و پروژه های پژوهشی، سمینارها و سخنرانی ها می شود. هزینه های تحصیل در برخی از دانشگاه های کشور ایتالیا به صورت زیر می باشد:

دانشگاههزینه تحصیل سالانه به دلار آمریکا
دانشگاه سن آنا$4000
دانشگاه بلونیا$2100
دانشگاه پلی تکنیک میلان$3300
دانشگاه ترنتو$6000
دانشگاه ونیز$2100 تا 6500$
دانشگاه پادوا$4000
دانشگاه تورینو$2800

ایرانیان عزیز برای مطلع شدن از شرایط ورود به دانشگاه های خارجی و تحصیل در پیشرفته ترین دانشگاه های جهان می توانید با هماهنگی های قبلی در جلسات مشاوره با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت شرکت کنید.

سوالات پرتکرار درباب شرایط سنی تحصیل در ایتالیا

برای اطلاع از شرایط سنی تحصیل در ایتالیا موارد زیر را بررسی نمایید:

  1. آیا برای تحصیل در ایتالیا محدودیت سنی وجود دارد؟ هیچ محدودیت سنی به صورت قانونی برای تحصیل در ایتالیا وجود ندارد اما سفارت ایتالیا محدودیت هایی را در این زمینه در نظر گرفته است.
  2. آیا تحصیل پزشکی در ایتالیا دارای محدودیت سنی است؟ می توان گفت که حداکثر سن برای تحصیل پزشکی در کشور ایتالیا 26 سال است.
  3. محدودیت سنی برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کشور ایتالیا چقدر است؟ افرادی که قصد تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در ایتالیا را دارند باید قبل از 35 سالگی برای اخذ پذیرش اقدام کنند.
  4. آیا برای دریافت بورسیه تحصیلی ایتالیا، محدودیت سنی وجود دارد؟ سن افراد در دریافت بورسیه تحصیلی نقشی ندارد و عوامل دیگری در این پروسه دخیل هستند.
  5. چرا سن افراد در دریافت پذیرش تحصیلی و کار در ایتالیا اهمیت دارد؟ زمانی که فرد با سن مناسب از دانشگاه های کشور ایتالیا فارغ التحصیل شود، طبیعی است که شانس بسیار بیشتری برای کاریابی در این کشور خواهد داشت.
3.7/5 - (6 امتیاز)

134 دیدگاه برای “شرایط سنی تحصیل در ایتالیا

  1. هلن گفت:

    سلام. وقتتون بخیر
    من رشتم مهندسی مکانیکه و معدل دوره لیسانسم 13.29 هستش از دانشگاه دولتی ولی مدرک دوره ارشدم از یکی از دانشگاه های خیلی معتبر دولتی هست و معدلم 16.63 و مقاله isi هم دارم و در حال حاضر 31سال دارم. آیا با این شرایط و بعد از احذ مدرک زبان شانسی برای گرفتن پذیرش از دانشگاه پلی تکنیک میلان دارم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      اگر مقصود شما، شرکت در دوره کارشناسی ارشد مجدد هست، خیر چون معدل شما پایین هست.
      برای دکترا اما شانس دارید که اقدام کنید

  2. سینا گفت:

    سلام من 36 سالم و فوق لیسانی مهندسی شیمی ( گرایش نفت) دارم و تافل 87 آیا با توجه با شرایط سنی چند درصد شانس دارم که برای پزشکی اقدام کنم و امکان گرفتن ویزا از سفارت هست ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله روی کاغذ شانس دارید ولی موقع مراجعه به سفارت باید دلیل روشنی داشته باشید

  3. دی گفت:

    سلام. وقت بخیر. من ۳۱ سالمه و تازه قصد مهاجرت کردم. میتونم از کارشناسی شروع کنم در کشور ایتالیا؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله مشکلی نیست

  4. Zi گفت:

    سلام من ۲۵ سالمه و چون روی آزادسازی مدرک قوانین سختی اعمال شده، نمیتونم مدارک لیسانس و ارشدمو آزاد کنم. آیا میتونم با مدرک دیپلم تجربی برای خوندن لیسانس رشته‌های هنر در ایتالیا اقدام کنم یا بخاطر سن احتمالا ریجکتی بالایی وجود داره؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      سن شما هیچ مشکلی نداره و می تونید اقدام کنید.
      تنها مسئله این هست که اکثر رشته های هنری به زبان ایتالیایی برگزار میشه. شما باید قبلش این مسئله رو حتما چک کنید

  5. علیرضا گفت:

    سلام خسته نباشید
    من ۲۷سالمه الان دارم زبان ایتالیایی میخونم برای پزشکی اقدام برای درخواست ویزا ۲۸سالم میشه مدرک کارشناسی شیمی هم دارم میخواستم بدونم برای درخواست ویزا تحصیلی برای رشته پزشکی احتمالش زیاده ریجکت بشم‌.
    بعد از دوره لیسانس هم خدمتمو رفتم هم تو یه شرکت معتبر کار کردم چند سال هم تو هلال احمر نجات گر بودم اینا برای گپ تحصیلی خوب نیست.

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      نه هنوز شرایط سنی شما مناسب هست.
      فقط فراموش نکنید که برای تحصیل پزشکی در ایتالیا باید در آزمون ورودی قبول بشید

  6. پریا گفت:

    سلام
    من 17 سالمه و الان دوازدهم تجربی میخونم.
    میخواستم بدونم تو رشته روانشناسی از همه مقاطع دانشجو میگیرن و من میتونم از 18 سالگی وارد دانشگاه بشم و روانشناسی بخونم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام بله مشکلی در این رابطه نیست و می تونید دوره کارشناسی رو توی این کشور بخونید

  7. نادیانصیری گفت:

    سلام من ۲۶سالمه میخام آزمون ایمت بدم واسه دندان پزشکی سیه نا آیا سنم ایراد نداره و میتونم ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      خیر هیچ مشکلی نداره و می تونید شرکت کنید

  8. اتنا گفت:

    خسته نباشید و وقت بخیر.
    یک سوال در رابطه با تحصیل در مقطع کارشناسی دارم. در صورت اخذ پذیرش از دانشگاه در ایتالیا
    اگر موقع مراجعه به سفارت 24 سال سن داشته باشیم برای سفارت قابل توجیه است و برای اخذ ویزا ریسکی نیست ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      خیر مشکلی نیست

  9. Nali گفت:

    سلام من لیسانس روانشناسی دارم اما مدرک دیپلمم تجربیه و میخوام بورس پزشکی ایتالیا بگیرم ولی الان شش هفت سال از دیپلمم میگذره بخاطر این پ تحصیلی امکان پذیرش از دانشگاه رو دارم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله مشکلی نیست شما می تونید در آزمون ورودی پزشکی این کشور شرکت کنید، در صورتی که نمره کافی دریافت کردید، این امکان رو خواهید داشت که در این کشور تحصیل پزشکی رو تجربه کنید

  10. آنا گفت:

    سلام. بنده سنم ۲۳ سال و دیپلم هنرستان با معدل ۱۷ و مدرک پیش دانشگاهی با معدل ۱۴/۱۸ دارم.
    با توجه به معدل ، شانسی برای گرفتن پذیرش ایتالیا برای مقطع کارشناسی دارم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام بله مشکلی نیست و می تونید اقدام کنید

  11. Raha گفت:

    وقت بخیر…یه قسمت ذکر کردید که سفارت ایتالیا محدویتهایی برای سن اعمال کرده اونارو میشه عنوان کنید؟؟؟
    ویزای تحصیلی برای مقطع کارشناسی تا چه سنی تعلق میگیره؟ و من اخرش متوجه نشدم سن مهم هست یا نیست از طرفی گفته میشه که ویزای تحصیلی محدودیت سنی داره و از طرفی دیگه هم گفته میشه هیچ محدودیتی وجود نداره و هر رده سنی میتونن برای اپلای اقدام کنن منک گیج شدم واقعا

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      روی کاغذ هیچ گونه محدودیتی برای ورود به این کشور برای تحصیل نیست اما افرادی که بالای 34 سال سن داشته باشند، سخت تر می تونن ویزای تحصیلی برای مقطع کارشناسی رو دریافت کنند

  12. بینام گفت:

    سلام ‌وقتبخیر من ۳۰ سالم هست و لیسانس حسابداری با معدل ۱۶ دارم می‌خوام واسه ایتالیا مقطع ارشد اقدام کنم، این امکان واسم وجود داره؟ چون شنیدم میگن محدودیت سنی داره و گپ تحصیلی من زیاده ، و اینکه امکان دریافت بورسیه استانی هم دارم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما می تونید اقدام کنید و مشکلی نیست.
      بله می تونید بورسیه هم دریافت کنید.
      توصیه می کنم که برای اطمینان بیشتر حتما با مشاورین ما تماس بگیرید.

  13. Mohammad گفت:

    سلام در صورتی که دوره معافیت تحصیلی تمام شده باشد، بعد از انصراف از دانشگاه بابت معافیت و غیبت مشکلی وجود نخواهد داشت؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      در صورتی که غیبت دارید برای اعزام به خدمت سربازی، برای خروج از کشور دچار مشکل می شید

  14. معمارزاده گفت:

    سلام عرض میکنم
    من 31 ساله هستم لیسانس برق الکترونیک دارم با معدل : 14:76 میخواهم ببینم با این سنم میتونم درخواست تحصیل بدهم؟
    سوال مهم تر بعد از تحصیل من باید کشور ایتالیا رو ترک کنم؟ امکان گرفتن اقامت دائم و پاسپورت ایتالیا رو با چه شرایطی میتونم داشته باشم؟
    سپاس پاسخ بدهید.

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله می تونید اقدام کنید.
      بله باید ایتالیا رو یک سال بعد از تحصیل خودتون ترک کنید ولی معمولا افرادی که توی این کشور تحصیل کردند، توی این فرصتی که دارند یا در ایتالیا کار پیدا می کنند یا به کشورهای دیگه مهاجرت کاری می کنند.
      در صورتی که در ایتالیا کار پیدا کنید می تونید شانس دریافت اقامت دائم و پاسپورت هم داشته باشید

  15. فروغ گفت:

    سلام. من 37 ساله هستم. شهریور 1400 لیسانس نقاشی گرفتم. و در حال خوندن زبان انگلیسی هستم. سال دیگه که 38 ساله شدم میتونم نمره زبان آیلتس آماده داشته باشم. در حال جمع کردن پورتفولیو هم هستم
    میخواستم ببینم به من پذیرش و ویزا میدن با توجه به رشته هنری؟یا حتما مدرک زبان ایتالیایی هم لازمه؟ اگه مطمئن بشم که یه خاطر سن ریسک ویزا ندارم میرم و ایتالیایی هم میخونم
    سن من شامل ویزای استانی میشه؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما مشکلی بابت بورسیه شدن ندارید و نگران نباشید.
      فقط دانشگاه های مورد نظر خودتون رو بررسی کنید که آیا زبان تحصیلشون ایتالیایی هست یا انگلیسی

  16. سارا سبحانی گفت:

    سلام وقت بخیر
    من فوق لیسانس مهندسی صنایع دارم و 29ساله هستم.مدرک زبان ایتالیایی ندارم.میخواستم بدونم شانس این رو دارم که برای کارشناسی هنر اقدام کنم برای دانشگاه فلورانس؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      باید رشته خودتون رو دقیق بررسی کنید که در دانشگاه فلورانس به زبان ایتالیایی برگزار می شه یا زبان انگلیسی.
      در اختیار داشت مدرک زبان برای ثبت نام الزامی هست ولی در دوره ای که قصد پذیرش گرفتن دارید نیازی ندارید که مدرک داشته باشید.
      توصیه می کنم در این رابطه با مشاورین ما با شماره 02191003232 در تماس باشید

  17. فریها گفت:

    سلام . برای بورسیه استانی ایتالیا برای مقطع کارشناسی شرط سنی وجود نداره ؟ چون من 30 ساله هستم . اگه درخواست بدم از نظر سنی مشکلی نیست؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      خیر مشکلی نیست

  18. علیرضا گفت:

    سلام، ببخشید من دیپلم کامپیوتر کاردانش دارم، برای مقطع کارشناسی و تحصیل به زبان ایتالیایی میتونم اقدام کنم؟ و سن من ۳۷ سال هستش

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام بله مشکلی نیست به زبان انگلیسی و ایتالیایی می تونید اقدام کنید

  19. مهرزاد گفت:

    با سلام
    بنده ۳۸ سال دارم و متاهل
    لیسانس نرم افزار کامپیوتر با معدل ۱۷.۹۷
    سابقه کار ۱۳ سال و مرتبط با رشته تحصیلی و داشتن مدارک بین المللی در این حوزه
    آیا امکان گرفتن بورسیه برای ارشد دارم؟
    ممنونم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله این امکان برای شما وجود خواهد داشت

  20. افشار گفت:

    سلام وقت بخیر من ۳۵ سالم هست و کاردانی کامپیوتر رو در سال ۱۳۸۶ گرفتم پایان خدمت دارم و زبان عالی میتونم برای تحصیل در ایتالیا اقدام کنم ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام بله ایتالیا محدودیت سنی نداره

      1. افشار گفت:

        خوب الان باید چی کار کنم ؟ چه جوری و از کجا اقدام کنم اگر که موسسه هستید یه تایم فیکس کنیم من حضوری بیام و صحبت کنیم

        1. امیر جلالی گفت:

          سلام
          همین الان با شماره 02191003232 تماس بگیرید و با مشاورین ما صحبت کنید تا برای شما زمان مشخص کنند

  21. پریا66 گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    برای بورسیه دانشگاه ایتالیا(ساپینزا) من خودم کارمند بودم در حال حاضر بیکار هستم و در انتظار دریافت بیمه بیکاری و پدرم بازنشسته هستن و سرپرست مادرم هستن و سرپرست من نیستن آیا من میتونم برای بورسیه اقدام کنم؟ ممنون.

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله می تونید اقدام کنید

  22. فرشباف گفت:

    سلام
    من ۲۳ سالمه و کارشناسی معماری دارم، من میتونم اپلای کنم دوباره کارشناسی بخونم یا با توجه به سنم نمیتونم؟
    البته در حال حاضر زبان میخونم در حد آیلتس نیستم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام بله می تونید برای کارشناسی هم اقدام کنید.
      مدرک زبان رو برای پذیرش نیازی ندارید و برای دریافت ویزا باید اون رو در اختیار داشته باشید

  23. فرهاد گفت:

    سلام بنده کارشناسی مهندسی برق الکترونیک با معدل 13.94 و ارشد مهندسی مکاترونیک با معدل 17 هستم. امکانش هست برای ارشد مجدد الکترونیک اقدام کنم و معدل کم کارشناسی رو با معدل ارشد جبران کنم.

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام شما با همون معدل هم می تونید برای تحصیل در ایتالیا اقدام کنید.
      فقط باید مدرک زبان بهتر داشته باشید و این که توصیه نامه ها و انگیزه نامه خوبی داشته باشید

  24. احسان گفت:

    سلام بنده لیسانس برق از دانشگاه دولتی با معدل14.75 و ارشد مدیریت صنعتی آزاد تهران جنوب هستم و 28 سال سن دارم.
    میخواستم بدونم با سن من آیا امکان تحصیل درمقطع کارشناسی در رشته فیزیوتراپی و ترجیحا بورسیه استانی وجود دارد؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله شما این فرصت رو خواهید داشت و محدودیتی ندارید. با ما در تماس باشید

  25. مریم گفت:

    سلام
    من در حال حاضر 37 سال دارم سال 87 لیسانس گرفتم. ایا میتونم برای ارشد ایتالیا سال 2022 اقدام کنم و چقدر شانس گرفتن ویزا دارم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      محدودیت سنی در این رابطه وجود نداره و شما می تونید اقدام کنید

  26. سارا حبیبی گفت:

    سلام برای ادامه تحصیل ارشد ادبیات انگلیسی ایتالیا دانشگاه دولتی که بشه کمک‌هزینه دریافت‌کرد پذیرش داره؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله این فرصت برای شما وجود داره

  27. حمیدی گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    در مورد خودم : من 21 سالمه و دیپلم انسانی با معدل 17.5 دارم و الان ترم 4 رشته زبان و ادبیات فارسی دانشگاه دولتی هستم
    میخوام برای پزشکی ایتالیا اقدام کنم. دانش زبانم هم خیلی کمه متاسفانه. آیا شرایطتش رو دارم که برای پزشکی ایتالیا اقدام کنم و امیدوار باشم؟ اگه شانسی داشته باشم باید از دانشگاه انصراف بدم.

    در مورد همسرم : 30 سالشه و مدرک کارشناسی فناوری اطلاعات با معدل 18 رو داره که نیم سال دوم سال 97 اخذ شده ( به میلادی میشه 2019) و سابقه کاری که با بیمه باشه نداره اما سابقه انجام کار و مهارت انجام کار برنامه نویسی و امور مرتبط با رشته رو داره. میتونه برای مقطع ارشد و یا کار توی ایتالیا اقدام کنه؟

    ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      هر دو نفر شرایط تحصیل رو دارید. فقط در نظر داشته باشید که داشتن آیلتس 3 برای هر دو نفر ضروری هست. همسر شما فعلا امکان مهاجرت کاری به ایتالیا رو نداره و ایشون هم باید تحصیل کنه

  28. الی ۳۴۵ گفت:

    سلام من سنم ۳۸ سال هست کارشناسی ارشد رشته مهندسی دارم اما قصد دارم برای لیسانس عکاسی ایتالیا اقدام کنم.آیا امیدی هست با توجه به سن؟البته سابقه ۸ سال کار رسمی و کسب درآمد در حیطه عکاسی رو دارم و همچنین ۴ مدرک فنی حرفه ای در زمینه عکاسی و گذروندن دوره پیش یک استاد عکاسی در سطح بین الملل

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما همچنان شانس داردی اما نباید دیرتر از این اقدام کنید

  29. مرضیه گفت:

    سلام
    من دیپلم فنی حرفه ای دارم و قصد دارم در رشته مرتبط به سینما درایتالیا به ادامه تحصیل بپردازم درحال حاضر ۲۱ سال دارم
    میخواستم بدونم چه رشته هایی مرتبط با سینما وجود داره که بتونم بورسیه رو دریافت کنم ؟
    و شرایط تحصیلی خاصی مثلا معدل و ازمون ورودی داره ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      اکثر رشته های تحصیلی که می تونید تحصیلات خودتون رو در اون رشته ها ادامه بدید، بدون نیا به آزمون هست و شما هم می تونید بورسیه رو دریافت کنید چون بورسیه ارتباطی به شرایط تحصیلی شما نداره و مربوط به مسائل مالی هست

  30. محمد گفت:

    سلام و روز بخیر
    من حدود یک ماه هست که 21 سالم شده. معدل دبیرستان 19 به بالا دارم. آیا شانسی برای گرفتن بورسیه استانی ایتالیا دارم؟ با توجه به اینکه به شغلی مشغول نبودم، چطور باید این گپ تحصیلی رو توجیه کنم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله قطعا این فرصت رو دادید.
      با مشاورین ما با شماره 02191003232 تماس بگیرید تا شما رو در این زمینه راهنمایی کنند

    2. Mohammad گفت:

      سلام خسته نباشید
      من دانشجوی ترم ۲ دانشگاه فرهنگیان هستم و ۲۰ سالم. می‌خواستم برای پذیرش رشته پزشکی دانشگاه پاویا یا بلونیا اقدام کنم. می‌خواستم بدونم برای انصراف از دانشگاه، مشمولیت سربازی و سایر محدودیت‌ها مشکلی ندارم؟ یعنی در کل با چنین شرایطی امکان پذیرش و مهاجرت را دارم؟

      1. امیر جلالی گفت:

        سلام
        امکان پذیرش و مهاجرت به این کشور رو دارید ولی این موضوع رو در نظر داشته باشید که بهترین مرجع برای پاسخگویی به سوال شما نظام وظیفه هست که قوانین این موضوع را به طور دقیق می دونن

  31. Ghazal گفت:

    سلام خسته نباشید. من الان 17 سال دارم و کلاس یازدهم هستم و تو رشته تجربی تحصیل میکنم . زبانم خوبه و به احتمال زیاد آیلتس 6.5 میتونم بگیرم. اگه بعد از گرفتن دیپلم برای یکی از دانشگاه های پزشکی ایتالیا اپلای کنم و با توجه به اینکه بتونم ثابت کنم شرایط مالی مناسبی برای پرداخت شهریه و تحصیل ندارم چقدر احتمالش هست که بورس استانی بهم تعلق بگیره؟ و اینکه دانشگاه ها آزمون ورودی داره؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      دانشگاه های دولتی ایتالیا که بورسیه رو پرداخت می کنند، همگی در رشته های پزشکی و دندانپزشکی آزمون ورودی دارند.
      بعد از قبولی آزمون و شروع تحصیل پزشکی در ایتالیا، می تونید بورسیه هم دریافت کنید

  32. مسی گفت:

    سلام من 37 سالمه و همسرم 32 ساله. آیا هر کدوم برای کارشناسی ایتالیا میتونیم اقدام کنیم؟ از نظر سنی امکان اخذ پذیرش تحصیلی و ویزا داریم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله می تونید ولی برای شما دغدغه هایی وجود داره که باید برطرف بشه. حتما با مشاورین ما تماس بگیرید

  33. مهدى كثيرى گفت:

    سلام، من مدرك فنى و حرفه اى دارم، ديپلم ردى نظام قديم هستم ولى بعد از سربازى مدرك ديپلمم را گرفتم (مدرك فنى و حرفه اى) ولى در هر صورت گپ تحصيلى دارم، خودم متولد 54 هستم ولى مدرك ديپلم فنى و حرفه ايم مال سال 86 است. حال با شرايطى كه براى تحصيل در مقطع ليسانس شرط سنى وجود ندارد، آيا دانشگاهى هست كه بهم پذيرش بده؟؟؟؟ در ضمن در حال حاضر در مدرسه خود سفارت مشغول به يادگيرى زبان ايتاليايي هستم در سطح B2 ، حالا لطفا و خواهشا من رو كمك و راهنمايي ميفرماييد؟؟??? در

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما می تونید همچنان از این فرصت استفاده کنید ولی قبل از اقدام حتما با مشاورین ما در تماس باشید

  34. الی گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    چه شرایطی برای گرفتن بورسیه ۵۲۰۰ یورویی ایتالیا لازمه؟
    با این پول من نیازی به ساپورت مالی از ایران خواهم داشت؟
    هزینه زندگی ماهانه در ایتالیا چقدر هستش؟حداقلش رو لطفا بفرمایید برای کسی که هزینه زندگی ماهانش در ایران یک میلیون هستش بصورت مجردی فقط برای خورد و خوراک

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما اونجا یا باید خوابگاه بگیرید یا خونه به همین دلیل هزینه های زندگی شما به حدود 600 تا 1000 یورو در ماه می رسه و با مبلغ کمتر واقعا شاید نتونید زندگی کنید. در نظر داشته باشید که برای گرفتن این بورسیه فقط شرایط مالی شما بررسی میشه اما برای سال های بعد، عملکرد تحصیلی شما هم زیر نظر گرفته می شه.
      با این پول شما می تونید حدودا 6 ماه زندگی کنید ولی چون اجازه کار نیمه وقت در حین تحصیل رو دارید، دیگه به ساپورت مالی نیازی پیدا نمی کنید

      1. الی گفت:

        خیلی متشکرم از راهنماییتون
        فرمودید عملکرد تحصیلی ینی حداقل نمره داره؟ اگر داره چقدر؟
        برای اینکه کار پاره وقت که فکر کنم هفته ای ۲۰ ساعت هست باید زبان ایتالیایی بلد باشم؟

        1. امیر جلالی گفت:

          سلام مجدد
          برای شما معین می شه که یک تعداد مشخص واحدهای درسی رو باید با موفقیت تمام کنید.
          برای کار بهتره زبان ایتالیایی رو بلد باشید اما بعضی از مشاغل مثل کار در هتل ها، بیشتر به زبان انگلیسی نیاز دارند

  35. مبینا گفت:

    سلام
    من فارغ التحصیل رشته مهندسی پزشکی هستم و معدلم ۱۴.۳۷
    الان ۲۶ سالم میخواستم بدونم امکان تحصیل رایگان در مقطع ارشد دارم اگر اقدام کنم؟
    و یا اینکه میتونم برای لیسانس دوباره در رشته های مربوط به پزشکی اقدام کنم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما این امکان رو دارید که به صورت رایگان در مقطع ارشد تحصیل کنید.
      برای تحصیل در علوم پزشکی هم باید در آزمون های ورودی شرکت کنید.

  36. Amin گفت:

    سلام من ۲۷سالمه و کارشناسی رشته رژیم درمانی دارم و۳سال سابقه کار در بیمارستان خواستم برا ایتالیا اقدام کنم در رشته پزشکی میخواستم بپرسم برای سن مشکلی پیش میاد برام؟و اینکه برای رفع مشکل چیکار باید بکنم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      خیر مشکلی نخواهید داشت شما می تونید بعد از عبور از امتحان ورودی، توی رشته پزشکی شرکت کنید.

  37. یاسین گفت:

    سلام و درود
    کارشناسی ارشد معماری هستم، دانشگاه علوم تحقیقات معدل نزدیک ب16 مولف 2کتاب تخصصی، نوازنده طراحی و گرافیک و عکاسی کار کردم، در دوران کارشناسی نمایشگاه طراحی و عکاسی در دانشگاه برگزار کردم ک عکس و فیلم از این رویداد موجوده
    مقاله ام دارم فقط مدرک زبان ندارم،
    اگه تا یک سال دیگه ایلتس 7بگیرم ،
    آیا میشه برای phd در درجه اول انگلستان سپس ایتالیا اقدام کنم؟
    سپاس از شما

    1. داوری گفت:

      سلام
      بله میتونید درخواست بدید البته باید در اون دانشگاه توسط سوپروایزر چک بشه و باهاشون مکاتبه کنید تا به نتیجه برسه

  38. Bahar گفت:

    سلام خسته نباشید
    من میخواستم برای کارشناسی رشته حقوق برای یکی از دانشگاه های ایتالیا اقدام به اخذ پذیرش کنم
    میخواستم بدونم شرایط سنی خیلی مهمه ؟ مثلا اگر از ۲۲ سال گذشته باشم در سفارت برای گرفتن ویزای تحصیلی به مشکل بر میخورم ؟
    الان ۲۰ سالم هست
    ممنون میشم جواب بدید

    1. داوری گفت:

      سلام
      شرایط سنیتون که خیلی خوبه برای ایتالیا اصلا نگران سنتون نباشید

    2. المیرا گفت:

      سلام من یکبار دانشگاه صنعتی اصفهان قبول شدمانصراف دادم و مدرک معادل کاردانی دریافت کردم مجدد کنکور دادم مهندسی شیمی دانشگاه دولتی میخونم تا پایان لیسانس دومم سنم 32 میشه نمره ایلتس 7 دارم یه مقاله کنفرانسی از دانشگاه اول و یه isi از رشته دوم دارم معدل لیسانس دومم حدودا نزدیک ۱۶ هست ایا میتونم با این شرایط سنی امیدی به بورسیه در مقطع ارشد داشته باشم؟

      1. امیر جلالی گفت:

        سلام
        بله شما می تونید از این بورسیه استفاده کنید

  39. پرستو گفت:

    سلام ببخشید من لیسانس مدیریت هستم زبانم پیشرفته هست اما سنم ۳۱
    ولی واقعا علاقه دارم به پزشکی و در سن پایینتر به خاطر مشکلات زندگی برام مقدور نبود و اینکه الانم کنکور ایران ۶۰ درصد معدلی شده و اصلا نمیتونم قبول بشم ،آیا با ارایه اینها ،افسر سفارت قانع به دادن ویزا نمیشه؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      کشورهای زیادی برای خوندن پزشکی وجود داره اما کماکان برای ایتالیا هم شانس دارید

  40. سارا گفت:

    با سلام و خسته نباشید
    من 40 ساله و فوق لیسانس زبان انگلیسی با معدل 18.81 هستم میخواستم بدونم برای فوق لیسانس در رشته ی دیگه و با توجه به سن میتونم پذیرش بگیرم؟ و بورس استانی هم میتونم اقدام کنم؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      میتونید برای ارشد اقدام کنید اما شانس ویزای شما ریسک داره
      اگر ریسکش رو بپذیرید اما کشورهای دیگه ای برای تحصیل هستن که شانس ویزای شما بیشتر باشه

  41. نگین گفت:

    با سلام
    من خانمی ۴۲ ساله، دانشجوی کارشناسی ارشد ژنتیک هستم. فوق لیسانس زبان هم دارم. آیا با معدل ۱۸ میتونم بورسیه‌ی تحصیلی دکترای ژنتیک از ایتالیا بکیرم؟ شرط سنی وجود داره یا خیر.
    با تشکر

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای اخذ بورس داشتن مدارک و سوابق پژوهشی بسیار مهمه که بشه در مقطع دکترا هم بورس گرفت اما اگر داشته باشید این امکان وجود داره

  42. درسا گفت:

    سلام من ٢٣ سالم و ليسانس صنايع غذايي از دانشگاه پيام نور دارم ميخواستم بدونم اگر مدارك زبان انگليسي و ايتاليايي را بگيرم ميتونم براي كارشناشي رشته طراحي دكوراسيون داخلي اقدام كنم ؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      رشته لیسانس شما ارتباطی با گرایش ارشدی که میفرمائید نداره و بهتره در زمینه رشته لیسانس شما باشه

    2. علی گفت:

      سلام مهندس عمران هستم ۳۴ ساله یه ترم دیگه ارشدم میگیرم معدل ۱۴ همسرم هم مهندس برق و الکترونیک با معدل ۱۶ با سن ۳۶ می خواستم بدونم شرایط بورسیه گرفتن رو داریم می توینم اقدام کنیم برای ایتالیا ممنون میشم جوابمو بدین

      1. داوری گفت:

        سلام
        بله میتونم بگم که شرایط خوبی برای بورس شدن در ایتالیا دارید با توجه به اینکه دانشگاه های فراوان و درجه یکی در زمینه های فنی مهندسی در ایتالیا هم وجود داره

  43. شهرزاد موسوی گفت:

    سلام
    من 39 سال دارم و یکبار در ایتالیا مستر گرفتم و سال 2018 فارغ التحصیل شدم .ولی دوباره قصد اپلای دارم برای مستر دوباره .پذیرش را هم گرفتم ایابرای مستر دوم از ایتالیا برای 2021 شانس ویزا دارم ؟
    ممنون میشم

    1. داوری گفت:

      سلام
      خب این احتمال ضعیفه که به شما ویزا بدن چون توجیحی نداره و بهتره که برای دکترا اقدام کنید

  44. رویا گفت:

    واینکه کارشناسی حسابداریم معدلم ۱۵ از دانشگاه غیرانتفاعی هستم ومدرکم وسال۹۷گرفتم

    1. داوری گفت:

      مشکلی نیست

    2. پرستو گفت:

      اصلا موردی بوده بالای ۳۰ برای پزشکی ویزا بگیره؟؟

      1. داوری گفت:

        سلام
        بله مورد بوده اما طبیعتا در سن پایین تر شانس ویزای افراد بالاتر خواهد بود

  45. رویا گفت:

    باسلام من خانومی سی ساله کارشناس حسابداری هستم در سن ۳۲ ساللگی علاقه مند به گرفتن بورسیه تحصیلی رایگان از کشور ایتالیا هستم.۱_آیا با داشتن نمره ایلس خوب که برای گرفتتش تلاش میکنم از نظر سنی که ۳۲ سالم میشه برای تحصیل رایگان ارشد حسابداری رد نمیشم؟و۲_آیا زبان انگلسیسی برای تحصیل رایگان دردانشگاه ایتالیا کافیه یا باید زبان ایتالیایی هم یاد گرفت؟۳-اینکه میتونم برای دکتری حسابداری بعد گذروندن ارشد در ایتالیا در کانادا اقدام کنم؟ممنون میشم به این سه سوال که ذهنمو مشغول کرده جواب بدید هر جا سرچ میکنم هرکسی چیزی گفته.متشکر از زحماتتون.ممنون.

    1. داوری گفت:

      سلام
      میشه برای بورس در ایتالیا اقدام کرد و زبان انگلیسی هم کافیه. در ایتالیا بیشترین کورس های تحصیلی ارشد به زبان انگلیسی در اروپا وجود داره و میشه از ایتالیا هم برای دکتری به شرط اخذ پذیرش اقدام کرد

  46. عاطفه گفت:

    سلام خسته نباشید برای ویزای تحصیلی ایتالیا میخوام اقدام کنم برای ارشد سن ۲۹ سالمه کارشناسی تصویر سازی گرافیک خوندم و میخواستم برای رشته نقاشی شرکت کنم برای ارشد ایتالیا ،اول اینکه شرایط سنی دارند برای پذیرش رشته یا نه ؟
    دوم اینکه معدلم ۱۲.۷۵ هستش
    مدرک آیلتس دارم ۶ونیم
    با این معدل میتوانم با انگیزه نامه ی خوب پذیرش بگیرم؟
    و برای تمکن مالی چقدر باید ارائه بدیم؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      خیر شرایط سنی ندارن و معدل کمه اما کماکان میشه اقدام کرد میشه انگیزه نامه خوبی هم ارائه کنید لطفا در خصوص تمکن مالی با ما تماس بگیرید

  47. Pouya esk گفت:

    سلام و درود
    من ۲۳ سالمه و دانشجوی مقطع کارشناسی مکانیک ترم اخر هستم با معدل حدود ۱۳.۵ و معدل دیپلم حدود ۱۳
    میخواستم ببینم ب نظرتون برای اقدام و مهاجرت تحصیلی از طریق مدرک کارشناسی برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد اقدام کنم بهتره یا با همون مدرک دیپلم برای مقطع کارشناسی اقدام کنم احتمال پذیرش بیشتر میشه؟
    از نظر شما کدوم حالت رو اقدام کنم بهتره؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      معدلتون در هر دو کمه اما بهتره که برای ارشد اقدام کنید که حداقل گپ کمتری داشته باشید و نیازی نیست که دوباره لیسانس بخونید و شانس ارشد نیز خواهید داشت
      برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید

  48. نغمه گفت:

    سلام من ۲۳سالمه و لیسانس متالورژی از دانشگاه شیراز دارم الان میخوام دانشگاه ازاد لیسانس معماری بگیرم و برای ارشد اقدام کنم حدودا زمان اپلای ۲۷سالمه ایا محدودیت سنی داره؟؟حالا چه برای لیسانس چه ارشد؟؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      خیر 27 سال سن خوبیه

  49. Donya گفت:

    سلام خسته نباشید من ۲۵سالمه و دانشجوی پزشکی ترم۳ هستم.معدل دیپلمم ۱۷ونیم هست.میخواستم بدونم آیا سنم برای گرفتن ویزای تحصیل پزشکی ایتالیا مشکل ایجاد میکنه؟؟اگه آره چه کشورهای اروپایی دیگه ای ریسک ویزاشون برای من کمتره؟ولی بیشتر تاکیدم روی ایتالیاست.مرسی

    1. داوری گفت:

      سلام
      در مورد کشور ایتالیا شرایط سنی شما هیچ مشکلی ایجاد نمیکنه و میتونید از ایتالیا اقدام کنید ضمن اینکه در حال حاضر پذیرش دانشگاه های این کشور شروع شده
      برای اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید

  50. armin گفت:

    سلام وقتتون بخیر بنده 25 سالمه مهندسی مکانیگ خواندم، قبولی المپیاد سال 89 هستم ولی بنا به دلایلی کنکور موفقیت آمیز نبود و معدل کارشناسیم بالا نیست 13.35 هست، به دلیل علاقه قصد ادامه تحصیل در رشته فیزیک دارم و خوشبختانه روحیه تحقیقاتی دارم و از لحاظ پایه درسی مشکلی ندارم، به نظرتون دوباره کارشناسی بخونم و برای ارشد اپلای کنم یا ارشد بخوانم و کارشناسی رو جبران کنم؟ شرایط سنی چطور؟ با رزومه خوب در ارشد میشه در top20 پذیرش گرفت؟ بنده متناسب با فیزیک البته برنامه نویسی هم انجام میدم و مدرک مجازی میشیگان هم در این زمینه دارم التبه اگر برای رزومه موثر باشه
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

    1. داوری گفت:

      سلام
      بهتره که برای ارشد بخونید و عقب گرد نکنید و در ارشد روزمه تحصیلیتون رو جبران کنید

  51. مصطفي گفت:

    سلام من ٣٢ ساله هستم . دانشجوي انصرافي حقوق پيام نور. ميتونم به دريافت ويزاي تحصيلي براي تحصيل در رشته پزشكي اميدوار باشم؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      بله در ایتالیا شرایط سنی مطرح نیست و میتونید براش اقدام کیند

  52. آزاده گفت:

    سلام وقتتون بخیر.من ۲۸ سالمه کارشناسی حسابداری از دانشگاه پیام نور دارم و معدلم چندان خوب نیست.شانس برای تحصیل در مقطع کارشناسی طراحی لباس با مدرک زبان انگلیسی برام وجود داره ؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      میشه برای کارشناسی مد و فشن اقدام کرد اما باید بررسی کرد که چه دانشگاه هایی به زبان انگلیسی کورس تحصیلی در این رشته رو ارائه میکنن

  53. مهدی گفت:

    سلام من دانشجو انصرافیم کارشناسی از دانشگاه شریف میتونم ایا مدارکم رو تطبیق واحد بدم ؟اصن امکان پذیرش هست؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      بایستی از ابتدا بخونید

  54. روشنک گفت:

    سلام
    من در ایران تا مقطع فوق لیسانس شهرسازی خوندم و هشت سال سابقه کار مرتبط دارم و 37 ساله هستم.مدرک آیلتس انگلیسی دارم و در حال یادگیری زبان ایتالیایی. قصد اپلای برای رشته شهرسازی دارم دو سوال دارم:
    1) برای بالا بردن شانس اخذ اقامت بعد از تحصیل بهتر هست برای مقطع کارشناسی اپلای کنم یا دکترا؟
    2)در صورت اقدام برای مقطع کارشناسی، با توجه به سابقه شغلی و تحصیلی، شرایط سنی مانع خواهد بود؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای کارشناسی ارشد اپلای کنید

  55. ایلین گفت:

    سلام وقت بخیر
    من 23سالمه و دیپلم تجربی دارم میخواستم بدونم میتونم در ایتالیا در رشته مامایی تحصیل کنم؟
    آیا محدودیت سنی وجود داره برا این رشته؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      کماکان میتونید اقدام کنید ولی باید سریعتر تصمیم بگیرید البته من هنوز رزومه شما رو نمیدونم به همین خاطر ابتدا روزمه تون رو ارسال کنید تا بررسی کنم و به شما اطلاع بدم

  56. راحله گفت:

    سلام
    آیا برای آکادمی های دولتی ایتالیا در رشته طراحی لباس محدودیت سنی وجود دارد؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      در کل برای تحصیل شرایط سنی وجود نداره در ایتالیا اما یک عرفی داره که اگر از اون عرف بگذره شانس ویزا میاد پایین
      لطفا سنتون رو بفرمائید تا راهنماییتون کنم

  57. مریم گفت:

    سلام وقت بخیر،من28سال دارم آیا میتونم برای کارشناسی رشته ی پرستاری درایتالیا اقدام کنم؟دیپلم تجربی دارم ومعدل کل دیپلم وپیش دانشگاهی 15/5هست،باتشکر

    1. داوری گفت:

      سلام
      اگر میخواین پرستاری بخونید باید به کشورهایی چون اوکراین ترکیه و روسیه فکر کنید
      برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  58. علی گفت:

    سلام وقتتون بخیر من الان ۲۵ سالمه و مدرک دیپلم دارم آیا امکان تحصیل رایگان و گرفتن بورسیه برای ایتالیا رو دارم من از۹۳ تا شرکت بازرگانی داشتم در امر صادرات و واردات با صنایع سنگینی در ایران فعالیت کردم

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      بطور کلی این امکان وجود داره
      معدل مدرک دیپلمتون چنده؟ و چه رشته ای میخواین بخونید؟

  59. Shahrzad گفت:

    سلام خسته نباشيد من ٣٣ ساله هستم و ليسانس مهندسي كشاورزي دارم. ميتونم براي دندانپزشكي ايتاليا اقدام كنم و آزمون آيمت بدم؟

    1. داوری گفت:

      سلام سلامت باشبد
      پاسخ سوال شما در مقاله تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ایتالیا داده شده لطفا مطالعه بفرمائید

  60. نیلوفر گفت:

    سلام من اگه بخوام پزشکی ایتالیا بخونم سن مهم هس؟من ۲۹ سال دارم و کارشناس آزمایشگاه هستم و علاقه دارم ب پزشکی ممنون میشم راهنماییم کنین چیکار کنم

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      لطفا ابتدا مقاله تحصیل پزشکی در ایتالیا رو مطالعه کنید و اگر ابهامی داشتید با ما تماس بگیرید

    2. مهدی روشنی گفت:

      سلام من کارشناسی پیوسته مهندسی نرم افزار دارم با معدل ۱۳ و ایلتس ۶ و ۲۷ ساله هستم شانس پذیرش دانشگاه های ایتالیا دارم ؟ و کدوم دانشگاه ها و ایا به من هم کمک هزینه زندگی تعلق میگیره؟

      1. امیر جلالی گفت:

        سلام
        بله شما می تونید از این طریق مهاجرت کنید ولی کمک هزینه از طرف دانشگاه نیست و شما از همه دانشگاه های دولتی می تونید دریافت کنید این کمکم هزینه ها رو.
        حتما با ما در تماس باشید تا شما رو راهنمایی کنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *