مهاجرت

شرایط مهاجرت اتباع افغانستان به مکزیک

شرایط مهاجرت اتباع افغانستان به مکزیک

طی سال های اخیر به دلیل شرایط نامساعد زندگی در کشور افغانستان، درصد زیادی از مردم این کشور تصمیم به ترک وطن خود و زندگی در کشورهای دیگر می گیرند. شرایط مهاجرت اتباع افغانستان به مکزیک می تواند از موارد سوال برانگیز برای آن دسته از عزیزانی که قصد مهاجرت به کشورهای آمریکای جنوبی را دارند، باشد. تیم ترجمه ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت سعی داشته است تا با تهیه این مقاله به سوالات شما عزیزان در این حوزه از جمله:

  • روش های مناسب برای مهاجرت به این کشور کدامند؟
  • آیا تحصیل در این کشور برای اتباع افغانستان امکان پذیر است؟
  • شرایط پناهندگی در مکزیک برای اتباع افغانستان چیست؟
  • آیا می توان در مکزیک زندگی با کیفیت را تجربه کرد؟
  • محدودیت های مهاجرت به افغانستان چیست؟
  • و غیره پاسخ دهند.

نگاهی اجمالی به شرایط زندگی در مکزیک

مکزیک یا ایالات متحده مکزیک، یکی از کشورهای واقع شده در آمریکای جنوبی و در همسایگی ایالات متحده آمریکا و کشورهای گواتمالا و بلیز می باشد. این کشور با در بر گرفتن جمعیتی بالغ بر 128932000 نفر، بزرگترین کشور اسپانیایی زبان جهان بوده و حدود یک سوم از اسپانیایی های دنیا در این کشور زندگی می کنند. مکزیک با برخورداری از منابع نفت و گاز طبیعی فراوان و توسعه صادرات خود در این دو حوزه علیرغم وجود مشکلات اقتصادی، به یازدهمین اقتصاد بزرگ دنیا تبدیل شده است. وجه رایج مکزیک پزو نام دارد که هر واحد آن برابر با 0.045 دلار آمریکا ارزش گذاری شده است.

مکزیک یک کشور کوهستانی و مرتفع است و در آن تنوع آب هوایی دیده می شود؛ به طوری که شمال این کشور خشک و غیر قابل کشت و جنوب آن گرم و مرطوب است. آب و هوای مطبوع نیز یکی از مواردی است که توجه توریست ها را به این کشور جلب کرده و کمک شایانی به توسعه اقتصاد مکزیک کرده است. به دلیل جنگ های پیاپی در کشور افغانستان، شرایط زندگی شهروندان این کشور نا به سامان شده و بسیاری از آنان تصمیم به مهاجرت به کشورهای مختلف گرفته اند. کشور مکزیک نیز علیرغم دوری از افغانستان می تواند یکی از گزینه های مناسب جهت مهاجرت این دسته از افراد باشد. اتباع افغانستان می توانند از طریق راه های مختلفی اقدام به مهاجرت به کشور مکزیک کنند و شرایط زندگی خود را از این طریق بهبود ببخشند.

نمودار میزان رشد تولید ناخالص داخلی مکزیک

روش ها و شرایط مهاجرت اتباع افغانستان به مکزیک

مکزیک با فراهم کردن روش های متفاوت جهت مهاجرت به این کشور، امکان بهره مندی از امکانت شهروندی خود را برای علاقه مندان قابل دسترس تر کرده است. روش های قانونی مهاجرت به مکزیک شامل موارد زیر است:

  • از طریق سرمایه گذاری
  • مهاجرت از طریق اخذ ویزای تحصیلی
  • مهاجرت از طریق خرید ملک
  • از طریق اشتغال در کشورهای مختلف
  • مهاحرت از طریق ازدواج با یک تبعه مکزیک

مکزیک با افزایش فرصت های سرمایه گذاری در صنایع و بخش های مختلف، امکان مهاجرت از طریق سرمایه گذاری را برای متقاضیان بیشتر کرده است. به دلیل گردش مالی بالای مکزیک و همکاری آن با شرکای متعدد، افراد با سرمایه گذاری در بخش های مختلف این کشور وارد بازار بزرگی شوند و شرایط مالی خود را بهبود بخشند. مهاجرت از طریق تحصیل و کار در این کشور نیز زوش های محبوبی جهت اقامت در این کشور می باشند. اتباع افغانستان نیز باید متناسب با وضعیت مالی، کاری و تحصیلی خود بهترین روش را جهت مهاجرت به این کشور انتخاب کنند.

شرایط مهاجرت اتباع افغانستان به مکزیک از طریق کار

اتباع کشور افغانستان می توانند جهت مهاجرت به کشور مکزیک از طریق فرصت های اشتغال نسبت به این امر اقدام کنند. جهت دریافت اجازه کار در کشور مکزیک، نیروهای متخصص ابتدا باید یک پیشنهاد کار از سوی یک کارفرما در این کشور دریافت کرده باشند. متقاضیان می توانند با جست و جو در سایت های کاریابی کشور مکزیک و ارائه رزومه کاری خود، موفق به اخذ پیشنهاد کار در این کشور شوند. افراد با در دست داشتن پیشنهاد کار و مدارک لازم باید با اداره مهاجرت و سفارت مکزیک در کشور خود مراجعه کرده و نسبت به اخذ ویزای کار این کشور مبادرت ورزند. کشور مکزیک به افراد شاغل دو نوع ویزا ارائه می دهد که به شرخ زیر است:

  • ویزای MF-2 برای افراد دارای بیش از 5 سال سابقه کار در این کشور
  • ویزای MF-3 برای افراد شاغل در این کشور که به همراه اعضای خانواده خود به این کشور رفت و آمد می کنند.

متقاضیان برای اخذ ویزای کار مکزیک علاوه بر توانایی بالا در زمینه تخصصی خود باید از دانش کافی در حوزه زبان اسپانیایی و یا انگلیسی نیز بهره مند باشند. پس از ارائه درخواست صدور مجوز کار برای متقاضی از سوی کارفرما، اداره ملی مهاجرت کشور مکزیک طی یک نامه به کنسولگری خود در کشور متقاضی وی را جهت ارائه مدارک مورد نیاز احضار می کند. مدارک لازم برای اخذ ویزای کار مکزیک علاوه بر گذرنامه با اعتبار حداقل 6 ماه، تکمیل فرم های درخواست ویزا و چهار قطعه عکس 3 در 4، شامل گواهی پیشنهاد کاری از سوی یک کارفرمای معتبر در این کشور و اطلاعاتی در زمینه شرح وظایف شغلی و میزان درآمد ماهیانه می باشد. پس از تایید کنسولگری کشور مکزیک و صدور ویزای کاری، فرد متقاضی اجازه کار در این کشور را کسب خواهد کرد.

شرایط مهاجرت اتباع افغانستان به مکزیک از طریق کار

مهاجرت به مکزیک از طریق تحصیل برای اتباع افغانستان

یکی دیگر از روش های محبوب جهت مهاجرت به مکزیک، اقدام از طریق اخذ ویزای تحصیلی است. اتباع افغانستان می توانند با اخذ پذیرش از دانشگاه های مکزیک، نسبت به دریافت ویزای تحصیلی این کشور مبادرت ورزند. از موارد مهم برای اخذ پذیرش از دانشگاه های مکزیک می توان به سابقه تحصیلی خوب و داشتن مدرک زبان اشاره کرد. مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی مکزیک عبارتند از:

  • گذرنامه معتبر با اعتبار حداقل 6 ماه
  • گواهی تمکن مالی
  • نامه اخذ پذیرش از مراکز آموزشی
  • ارائه مدرک زبان
  • ترجمه آخرین مدرک تحصیلی به همراه ریز نمرات
  • گواهی عدم سو سابقه کیفری
  • تکمیل فرم های مربوطه
  • پرداخت هزینه های مربوط به اخذ ویزا

اکثر رشته های تحصیلی در مکزیک به زبان اسپانیایی ارائه می شود، اما کورس هایی به زبان انگلیسی نیز در دانشگاه های خصوصی این کشور یافت می شوند که می توانند گزینه بسیار مناسبی برای اتباع افغانستان باشد. با داشتن مدرک آیلتس با نمره مورد نظر دانشگاه، می توان در کورس های ذکر شده شرکت و مدرکی معتبر در سطح جهانی دریافت نمود. هزینه تحصیل در این کشور به طور کلی بین $378 الی $818 (دلار آمریکا) در سال است که این رقم در دانشگاه های خصوصی مبلغ $1636 الی $16353 (دلار آمریکا) می باشد. هم چنین دولت این کشور امکان دریافت کمک هزینه تحصیلی را برای دانشجویان واجد شرایط فراهم آورده که این مورد نیز یکی دیگر از مزایای تحصیل در مکزیک بشمار می رود.

ویزای بشر دوستانه مکزیک برای افغانها

مکزیک به دلیل سنت گشودن درهای خود به روی پناهندگان، پناهجویان و کسانی که در کشورهای خود به دلایل سیاسی، نژاد، جنسیت، منشاء ملی یا هر نوع تبعیض دیگری تحت آزار و اذیت قرار می گیرند، مشهور است. الزامات بستگی به دلیل انسانی دارد که برای آن مدرک مهاجرت را درخواست می کنید، خواه برای روابط خانوادگی یا منافع عمومی باشد. معمولاً گذرنامه یا شناسه کشور مبدا، فرمت INM، به علاوه سندی که دلایل بشردوستانه را پشتیبانی می کند، مورد نیاز است.

متقاضیان مهاجرت به مکزیک می توانند با مطالعه مقاله های ما در زمینه بهترین شهرهای مکزیک برای کار و سرمایه گذاری در مکزیک و غیره، با آگاهی بیشتری در این زمینه تصمیم بگیرند. در صورت نیاز به مشاوره، کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده ارائه دانش و تجربه خود به شما عزیزان می باشند.

4.5/5 - (2 امتیاز)

48 دیدگاه برای “شرایط مهاجرت اتباع افغانستان به مکزیک

  1. Nasima گفت:

    سلم وقت بخیر ببخشید میخواستم بدونم من میتونم با ویزای توریستی برم مکزیک و بعد از اونجا یا قاچاق یا خودمو بدم دست سازمان هایی در اونجا و برم آمریکا
    ممنون میشم پاسخ بدید

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      روی کاغذ این مسیری هست که می تونید انجام بدید ولی مکزیک خیلی سخت اجازه ورود افراد به این کشور رو می ده. حتی با ویزا!

      1. Nasima گفت:

        ینی اگه ویزای توریستی رو بگیرم و وارد مکزیک بشم میشه رفت آمریکا ؟
        خیلی ممنون

        1. امیر جلالی گفت:

          سلام
          باید ویزا بگیرید برای آمریکا هم. با ویزای مکزیک نمیشه به آمریکا رفت.
          مگر از طریق قاچاقی

  2. Jawad amini گفت:

    ببخشید من افغان هستم و الان ایرانم میخوام ویزای مکزیک رو بگیرم و بعد از مکزیک برم آمریکا امکانش هست ؟!
    ممنون میشم پاسخ بدید

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      اگر برید مکزیک، از اونجا مجدد برای دریافت ویزای آمریکا باید اقدام کنید.

  3. Hasibullah Alizada گفت:

    سلام برادر امید که خوب و سر حال باشید برادر میخواستم ویزه سیاحتی کشور مکسیکو را بگیرم و از افغانستان هستم آیا امکان داره با این ویزه از میدان هوایی مکسیکو خارج شوم یا خیر

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما اگر ویزای مکزیک رو بگیرید، فقط توی همین کشور می تونید باشید و امکان سفر کردن به کشورهای دیگه رو فقط با گرفتن ویزای کشورهای دیگه به دست میارید

  4. Omid Alizada گفت:

    سلام‌من پاسپورت آبی یا سیاسی کشور المان را دارم میخواهم یک بار به کشور مک زیک بروم چطور می‌توانم ویزه بدست بیارم از همکاری و راهنمایی تان سپاس گزارم‌

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما می تونید درخواست خودتون رو به سفارت مکزیک در آلمان بدهید

  5. عاصی گفت:

    وقت شما بخیر. آیا همانگونه که اتباع ایرانی با ویزای شینگن می‌توانند بدون ویزا به مکزیک بروند، افغان هایی که ویزای شینگن دارن و فعلا در یکی از کشورهای شینگن هستن هم می‌توانند بدون ویزا به مکزیک بروند؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      این موضوع با ملیت شما ارتباطی نداره.
      اگر برای پناهندگی به این کشور می رید، بهتر هست که تجدید نظر کنید

  6. محمد گفت:

    سلام وقت بخیر
    آیا امکانش هست پس از گذشت حدودا ۱ سال از اقامت دائم مکزیک ، بنده بدون گواهی مدرک زبان ، بخوام مدرک دانشگاهی بگیرم؟ و اگر مدرک زبان خواستن ، من فقط امتحان زبان بدم و مدرکش رو بگیرم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      مدرک زبان رو از همه کسانی که مدرک قبلی تحصیلیشون غیر انگلیسی بوده می خوان به شرط این که شما زبان مادریت انگلیسی باشه

  7. قناعتی گفت:

    سلام آقای جلالی عزیز
    موفق باشی
    راستش دوست دخترم اهل کشور پرو است اما اقامه دایمی مکزیک را دارد
    و فعلا در کشور مکزیک و در شهر مکزیک سیتی زندگی میکنه
    میتونم با اوآن کشور ازدواج کنم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      ممنون همچنین شما
      بله محدودیتی برای شما نیست

  8. قناعتی گفت:

    سلام وقت شما بخیر
    من اهل افغانستانم به ویزه سیاحتی میتونم با دوست دخترم که دو پسر داره ازدواج کنم و همچنان خودم ۴ تا دختر دارم
    بابد بیام ایران از ایران در خواست ویزا بکنم
    و چیقد پول ویزا است برای یک نفر و همچنان پول بلیت طیاره چیقده
    ممنون

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      اگر ایشون مکزیکی هستند، محدودیتی ندارید که حتما در مکزیک ازدواج کنید، می تونید در کشورهای دیگه هم ازدواج خودتون رو ثبت کنید.
      پول بلیت به زمان بستگی داره و از 40 میلیون تومان ایران شروع می شه تا بیش از 100 میلیون

  9. Rohullah ahmdi گفت:

    سلام
    چطور میتوانیم ویزای بشر دوستانه مکزیک دریافت کنیم و کدام اسناد ضرورت است تشکر

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما باید به سایت اینترنتی سفارت مکزیک مراجعه کنید و درخواست بدید

  10. اسدالله گفت:

    سلام
    من درباره ویزه بشردوستانه کشور مکزیک به افغان ها شنیدم آیا این حقیقت داره؟ اگ داره لطفا تمام شرایطشو بگین ممنون

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      حقیقت که داره ولی متاسفانه بسیاری از افراد بعد از ورود به فرودگاه مکزیک دیپورت می شن

  11. محمد عارف گفت:

    سلام وقت شما بخیر.
    یک سوال داشتم.
    من فعلا اقامت تحصیلی ایران را دارم آیا میشود ویزه مکزیک رو بگیرم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      در صورتی که شرایط ویزا را داشته باشید، بله می تونید

      1. کریمی گفت:

        سلام برای ویزه بشردوستانه مکزیک معلومات میخواستم

        1. امیر جلالی گفت:

          سلام
          این ویزا به افرادی داده میشه که مشکلاتی دارند و می خوان اعلام پناهندگی کنند.
          با این حال باید در نظر داشته باشید که خیلی از افراد با وجود گرفتن ویزا، در فرودگاه دیپورت شدن

        2. محمدولی گفت:

          سلام محترم چطور می تانم ویزاه مکسیکو را بیګرم

          1. امیر جلالی گفت:

            سلام
            شما باید یک دلیل روشن داشته باشید.
            اگر برای ویزای توریستی اقدام کنید، ممکن هست در فرودگاه ریجکت بشید

    2. ولی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      امید که خوب صحتمند باشید
      من با ویزای سه ماهه از افغانستان به ایران اومدم
      میخواستم بپرسم آیا امکان دادرد ویزای مکزیک بگیرم یا خیر.
      و همچنان استتمنت بانکی باید چقدر باشه تا ویزام رد نشه؟
      ممنون میشم اگه همکاری کنید

      1. امیر جلالی گفت:

        سلام
        ویزا رو باید از افغانستان دریافت کنید
        ولی توصیه می کنیم که برای این کشور اقدام نکنید

  12. ایوب و انیسه گفت:

    من محمد ایوب هستم وخانم انیسه ما می خواهیم به کشور مکزیک مهاجرت کنیم ما بسیار وضعیت اقتصادی ما خراب است ما می خواهیم یک زندگی آرام داشته باشیم تشکر

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بر خلاف سالهای گذشته، مکزیک خیلی سخت تر پناهنده قبول می کنه و بهتر هست کشور دیگه ای رو انتخاب کنید

  13. احمد زبیر گفت:

    سلام برادر عزیز امروز رفتم سفارت مکزیک در تهران گفتند تا اول اپریل وقت نداریم بخاطر ویزا باید انلاین درخواست ویزا بدهید چطور میتوانم مشکلم را حل کنم میشه و چه مدارک بخاطر گرفتن ویزه سیاحتی مکزیک لازل است

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      سایت سفارت رو در گوگل جستجو کنید، از طریق سایت سفارت باید اقدام کنید

  14. عزیز حکیمی گفت:

    سلام برادر عزیز انشاالله که خوب باشید!
    اولتر از همه تشکر از معلومات مفید تان
    بعدا
    من و فامیل ام که سه نفر هستم ویزای توریستی مکزیک را از سرکونسلگری مکزیک در استانبول دریافت کردیم
    اما میکویند افغانهارا در میدان هوایی اجازه ورود نمیدهد
    آیا وقیعت دارد ؟
    لطفا رهنمایی کنید خیلی استرس دارم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله متاسفانه در برخی از مواقع این اتفاق هم رخ می دهد و مانع ورود به این کشور می شوند

  15. Hussainjan Hassani گفت:

    سلام درود خدمت شما سروران گرامی که جهت اطلاع رسانی همکاری وهم یاری دارید ضمن سلام من از افغانستان استم مدراک تحصیلی دارم فیصذی نمرات هم ٨٠ درصد اما نه زبان انگیلیسی بلدم نه اسپانیایی فعلا هم بعدازینکه شرایط بدی به افغانستان پیش اومد راهی ایران شدم فعلا ایران استم میتانم ویزا تحصیلی بگیرم اگر میتوانم چطور معلومات دهید تشکر

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      خیر متاسفانه.
      مدرک زبان باید داشته باشید. سایت دانشگاهی که قرارهست در اون تحصیل کنید، مشخص کرده که کدوم زبان رو باید یاد بگیرید

  16. خالد اتل گفت:

    سلام
    چگونه می‌توانیم که با گذرنامه افغانستان ویزه مکزیک را دریافت نمایم فرق نمیکند ویزه تحصیلی باشد یا هم ویزه سیاحتی باشد تشکر منتظر جواب تان هستم!

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      هر شکل از مهاجرت، شکل خاصی از فعالیت را می طلبد.
      برای ویزای تحصیلی باید پذیرش از دانشگاه بگیرید. برای ویزای توریستی اما می تونید مدارکتون رو به سفارت این کشور تحویل بدید تا بررسی کنند

  17. Mortaza ghilami گفت:

    سلام من چطور میتوانم ویزای توریستی مکزیک را بیگرم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      مدارک مورد نظر سفارت رو تهیه کنید، از سفارت وقت بگیرید و مدارکتون رو در اون زمان تحویل سفارت بدید.
      در این صورت می تونید شانس داشته باشید که ویزا بگیرید

  18. SAYED ISLAMDIN HASHIMI گفت:

    سلام مابخاطر امنیت خراب ونبود زمینه علم ودانش برای اطفال خود ونداشتن حق زنده گی برای اقلیتها مجبور به فرار از وطن میشویم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      امیدوارم روزی برسه که در جهان و کشور هم مرز ما افغانستان صلح و آرامش حکم فرما بشه

      1. Asif Jawadi گفت:

        خوشم آمد از نوع اطلاع رسانی و ارائه جوابات شما

        1. امیر جلالی گفت:

          شما اگر دوست دارید که در وضعیت کنونی زندگی کنید، برای شما همین وضعیتی که در اون هستید رو آرزو می کنیم تا به رستگاری برسید

      2. frishtasafi گفت:

        سلام من ماما هستم ومدت 7سال تجربه کاری دارم سه طفل وشوهرم است چگونه از افغانستان خارج شوم وبه کجا درخواست پناهنده گی کشور مکزیک بدهم

        1. امیر جلالی گفت:

          سلام
          شما فقط در کشور مکزیک می تونید درخواست پناهندگی مکزیک رو بدید. به این کشور ویزای توریستی درخواست بدید و وارد بشید. در نظر داشته باشید که مکزیک مجددا به شدت سخت گیری می کنه در روند صدور ویزا و حتی افرادی که ویزا می گیرن، ممکن هست در فرودگاه برگردونده بشن به کشور خودشون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *