مهاجرت

شرایط مهاجرت اتباع افغانستان به هند

شرایط مهاجرت اتباع افغانستان به هند

شرایط مهاجرت اتباع افغانستان به هند از جمله مواردی است که متقاضیان افغان باید پیش از مهاجرت به هند در رابطه با آن اطلاعات دقیق و کاملی به دست بیاورند. بر اساس قوانین جدید هند که اخیرا در پارلمان تصویب شده است به اتباع افغانستان و اتباع چند کشور دیگر مثل: پاکستان، هندو، مسیحی، بودایی و سیک از بنگلادش اجازه داده می شود تابعیت کشور هند را مطالبه کنند. لازم به ذکر است در حال حاضر کشور هند بیشترین تسهیلات را برای اعطاء ویزا به اتباع افغانستان در نظر گرفته است که تسهیلات شامل ویزای متعدد یکساله برای این اتباع است که به موجب آن دارندگان این ویزا می توانند در هر بار ورود به کشور هند تا 90 روز در این کشور اقامت داشته باشند. در ادامه با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه باشید تا اطلاعاتی در رابطه با شرایط مهاجرت اتباع افغانستان به هند کسب کنید.

  • آیا هند اتباع افغانستان را می پذیرد؟
  • شرایط زندگی در هند چگونه است؟
  • آیا افغانستانی ها می توانند به هند مهاجرت کنند؟
  • هزینه های زندگی در افغانستان چگونه است؟
  • بهترین شهرهای هند برای مهاجرت کدامند؟

شرایط مهاجرت تحصیلی اتباع افغانستان به هند

مهاجرت تحصیلی به کشور هند از روش های رایج و متداول برای مهاجرت به این کشور محسوب می شود، شهروندان کشور افغانستان که قصد مهاجرت تحصیلی به کشور هندوستان را دارند باید در اولین قدم پذیرش یکی از دانشگاه های این کشور را به دست بیاورند که به این منظور باید اطلاعات کامل در رابطه با دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی این کشور به دست بیاورند و اقدامات لازم را در جهت اخذ پذیرش از دانشگاه انجام دهند. با دریافت گواهی اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر در کشور هندوستان متقاضی می تواند اقدامات لازم را در جهت اخذ ویزای دانشجویی این کشور انجام دهد، لازم به ذکر است شهروندان افغانستان می توانند از طریق آژانس مسافرتی Shahir MIS اقدامات لازم را جهت اخذ ویزا انجام دهند. اتباع افغان جهت اخذ ویزای دانشجویی هندوستان باید مدارک و مستندات ذیل را ارائه کنند.

  • تکمیل فرم در نظر گرفته شده جهت اخذ ویزای تحصیلی
  • پرداخت مبلغ 350AFN (افغانی) بابت دریافت ویزا و ارائه رسید
  • اصل و فتوکپی از گذرنامه
  • گواهی اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر در کشور هند
  • ارائه اظهار نامه بانکی جهت مشخص شدن توانایی فرد در پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی در طول دوران تحصیل
  • 2 قطعه عکس رنگی با زمینه سفید
  • ارائه گواهی واکسیناسیون

مهاجرت کاری اتباع افغان به هند

کشور هندوستان هر ساله لیستی از مشاغل مورد نیاز در این کشور را ارائه می کند البته باید به این نکته توجه داشت که موقعیت های اعلام شده محدود هستند. متقاضیان افغان که قصد کار در کشور هندوستان را دارند باید به این نکته توجه داشته باشند که استاندارد کاری هند در سطح بین الملل نمی باشد و فرهنگشان با دیگر کشورهای اروپایی و آمریکایی متفاوت است البته باید دقت داشت که هزینه های زندگی در هند در مقایسه با بسیاری از این کشورها کم و مقرون به صرفه است. اتباع افغانستان برای مهاجرت کاری به کشور هند به دعوت نامه شغلی و ویزای کار این کشور (Indian Employment Visa) نیاز دارند، در حقیقت لازمه اصلی برای اخذ ویزای کار کشور هندوستان داشتن دعوت نامه شغلی از کارفرمایی معتبر در این کشور است.

اعتبار ویزای کار کشور هندوستان 12 ماهه است که قابل تمدید می باشد با گذشت 7 سال از شروع کار مستمر در کشور هند، پرداخت مالیات و قوانین این کشور اتباع افغانستان می توانند اقدامات لازم را در جهت اخذ تابعیت و پاسپورت هند انجام دهند. افرادی که قصد دریافت تابعیت کشور هندوستان را دارند باید به زبان هندی مسلط باشند و به خوبی قوانین این کشور را بشناسند و از این قوانین پیروی کنند.

شرایط مهاجرت اتباع افغانستان به هند از طریق ازدواج

شرایط مهاجرت اتباع افغانستان به هند از طریق ازدواج

یکی از دیگر روش های مهاجرت و اخذ اقامت کشور هندوستان برای متقاضیان با تابعیت افغانستان ازدواج با فردی با تابعیت کشور هندوستان است. بر اساس قوانین وضع شده در سال 1955 از متقاضی خارجی با فردی با تابعیت کشور هندوستان ازدواج کند می تواند اقامت دائم و پس از آن تابعیت این کشور را دریافت کند. بر اساس قوانین وضع شده زوجین باید پس از گذشت 7 سال از ازدواج رسمی و قانونی در این کشور اقدامات لازم را در جهت اخذ اقامت هندوستان انجام دهند.

برای ازدواج در این کشور داشتن شرایط ذیل و ارائه مدارکی که به آن ها اشاره می شود لازم است.

  • سن قانونی ازدواج برای دختران 18 سال به بالا و برای پسران 21 سال به بالا است
  • گواهی عدم منع ازدواج
  • ارائه مدارکی که مشخص شود در زمان ازدواج زوجین مجرد هستند
  • مجوز اقامت در کشور هندوستان
  • ارائه پاسپورت معتبر زوجین
  • ارائه گواهی تولد زوجین
  • مشخص شدن محل اقامت در کشور هندوستان

شرایط مهاجرت اتباع افغانستان به هند از طریق پناهندگی

پناهندگی یکی از روش های مهاجرت است که غیر قانونی و غیر مجاز می باشد اما متاسفانه در حال حاضر طرفداران زیادی دارد، هر ساله شهروندان کشورهایی مثل: افغانستان، سوریه و عراق به دلیل جنگ های داخلی و وضعیت نامناسب اقتصادی در سایر کشورها اعلام پناهندگی می کنند که یکی از آن ها هند است. در هندوستان بعد از برمه ای ها جمعیت افغان دومین جمعیت مهاجر را تشکیل می دهند که عمدتا در شهرها دهلی و شهر فرید آباد ساکن هستند. تعداد دقیق پناهندگان در کشور هند مشخص نیست اما در فوریه سال 2016 طبق آمار ارائه شده توسط کمیسیون عالی ملل متحد تعداد 13381 افغانستانی در کشور هند حضور دارند که هنوز به حیث پناهنده شناخته نشده اند.

لازم به ذکر است دولت هند کنوانسیون 1951 ژنو در رابطه با پناهندگان که از اساسی ترین منابع حقوق پناهندگان در جهان است را به امضاء نرسانده زیرا این کشور معتقد است این کنوانسیون بیشتر اروپا محور است و به صورت موثر در کشورهای جنوب آسیا قابلیت تطبیق را ندارد. با توجه به این مسائل به اتباع افغانستان پیشنهاد می شود برای مهاجرت به کشور هند از طریق سایر روش ها با توجه به شرایط مهاجرت و اقامت در این کشور را تجربه کنند. برای کسب اطلاعات در خصوص شرایط پناهندگی در کشورهای اروپایی می توانید مقاله پناهندگی در اروپا را مطالعه کنید.

این امکان برای اتباع افغانستان وجود دارد که همانند سایر اتباع به کشورهای مختلفی در دنیا مهاجرت کنند یکی از کشورهای مطرح برای مهاجرت اتریش است، براس کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با شرایط مهاجرت و اقامت در این کشور پیشنهاد می کنیم به لینک شرایط مهاجرت اتباع افغانستان به اتریش رجوع کنید. اتباع افغانستان عزیز برای کسب مشاوره های رایگان می توانید همه روزه با تیم مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشند.

5/5 - (1 امتیاز)

12 دیدگاه برای “شرایط مهاجرت اتباع افغانستان به هند

  1. روحی گفت:

    سلام من از اقامت پاسپورتم در ایران ۳ سال گذشته و در افغانستان زندگی میکنم و میخوام برم هند (به عنوان همراه همسرم که محصله) آیا از طریق ایران با این شرایط امکانش هست به من ویزه هند بده

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام اگر اقامت شما در ایران تمام شده، شما نمی تونید از طریق ایران اقدام کنید مگر این که توی افغانستان سفارت هند فعال نباشه و ایران به عنوان کشور دوم مورد تایید باشه

  2. مختاری گفت:

    سلام علیکم من درایران زندگی می کنم آقامت ایران دارم میخواهم برم هند ویزای هند ازکجا باید بیگرم مشهد هستم بعد ویزای هند چند است

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بستگی داره به این که شما کدوم ویزای هند رو نیاز دارید.
      از طریق سفارت هند در ایران می تونید اقدامات لازم رو انجام بدید

  3. علی احمد گفت:

    سلام در این شرایط آیا از ایران میتوانم طرف هند بروم پاسپورت دارم باید چه کار کنم آیا سفارت هند کدام ویژه بشر دوستانه برای افغانها در نظر دارد اکر ندارد باید چه کار کنم که بروم تشکر از شما

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      من از توانمندی های شما اطلاعی ندارم اما می تونید با ویزای توریستی مهاجرت کنید.

  4. فرشید یوسفی گفت:

    سلام من ایران زندگی میکنم پاسپورت دارم و اینجا تمدید میشه می‌خوام برم هند حتی برای یک ماه راهی هست بتونم برم لطفان بگین ممنون

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام شما می تونید ویزای توریستی بگیرید

  5. منیره گفت:

    سلام من افغانی هستم که ویزای هند بخاطر مصاحبه را هفت ماه پیش از افغانستان گرفتم ولی نرفتم بخاطر شرایط کرونا در هند و فعلا ایرانم میخوام برم هند آیا میشود که این ویزای اکسپایر شده رو تمدید کرد و ترانزیت از ایران به هندوستان رفت؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      خیر
      باید مجدد درخواست ویزا بدید

  6. علی گفت:

    سلام
    من میخوام برم ایران آیا من میتونم ویزی هند را بگیرم من میخوام برم هند برای مصاحبه برای چند روز
    من آفغانی هستم
    احتراما
    علی

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما تا زمانی که اقامت ایران رو نداشته باشید نمی تونید از سفارت ایران در هند اقدام به مهاجرت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *