مهاجرت

شرایط ویزای همراه اسکاتلند

شرایط ویزای همراه اسکاتلند

شرایط ویزای همراه اسکاتلند و دستیابی به آن کمی دشوار است و همین مسئله سبب می شود که متقاضیان دریافت آن به اطلاعات جامعی نیاز داشته باشند. معمولا متقاضیان می توانند با استفاده از ویزای فوق همسر، نامزد، فرزند، والدین و خویشاوندان درجه یک خود را به اسکاتلند بیاورند. از امتیازات این نوع ویزا می توان به حق کار یا تحصیل همسر یا فرزند بدون نیاز به اخذ ویزای کاری اسکاتلند اشاره نمود. شرایط ویزای همراه کشور اسکاتلند همانند هزینه و مدت زمان رسیدگی و نیز مدارک لازم برای اخذ این نوع ویزا نیز در همین مقاله توضیح داده می شود.

جهت مهاجرت به کشور اسکاتلند، شما دارای گزینه های مختلفی برای اخذ ویزا می باشید. اما نوع ویزای شما غالبا به فاکتورهای مختلفی از جمله ملیت، نوع فعالیت، تمکن مالی بستگی دارد. اما با مهاجرت به اسکاتلند از هر طریقی (Tier 1,2,4,5) شما از حق به همراه آوردن اعضای خانواده خود برخوردار هستید و قوانین کشور اسکاتلند این حق را از طریق اعطای ویزای همراه اسکاتلند به شما به رسمیت می شناسد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه شما در هر مرحله از فرآیند مهاجرتی می باشد.

  • شرایط دریافت ویزای همراه کشور اسکاتلند چیست؟
  • آیا دانشجویان می توانند از ویزای همراه این کشور استفاده کنند؟
  • مزایای دریافت ویزای همراه در اسکاتلند چیست؟
  • چه کسانی می توانند ویزای همراه این کشور را به دست آورند؟

اطلاعات عمومی درباره اسکاتلند

اسکاتلند یا به زبان گالیک اسکاتلندی، آلبا (Alba) سرزمینی تاریخی با افسانه های کهن اروپایی بخشی از کشور بریتانیا می باشد. این کشور به تنهایی یک سوم از جزیره بریتانیای کبیر را به خود اختصاص می دهد و در بخش شمالی این جزیره قرار دارد. اسکاتلند در جنوب شرقی چسبیده به انگلستان اما از طرف شما و غرب مجاور اقیانوس آرام و در شمال شرقی با دریای شمال و در جنوب با دریای ایرلند مجاورت دارد. جالب است بدانید که در اسکاتلند بیش از 790 جزیره وجود دارد.

وضعیتکشور
پایتختشهر ادینبرو
زبان رایج و رسمیانگلیسی و گالیک اسکاتلندی
مذهبمسیحیت
جمعیت5.7 میلیون نفر
واحد پولیپوند استرلینگ (GBP)

اقتصاد اسکاتلند یک اقتصاد از نوع بازار آزاد و صادرات محور و به شدت مورد توجه سرمایه گذاران خارجی قرار دارد. نرخ بیکاری پایین و سطح متوسط درآمدی بالاتر از میانگین بریتانیا همچنین به این کشور یک برتری نسبی می دهد. به دلیل همین رونق اقتصادی و فرصت های کسب و کار طلایی است که همواره توجه مهاجران خارجی به کشور اسکاتلند معطوف شده و آنها در پی راهی برای مهاجرت به این کشور جذاب اروپایی می گردند.

سوالاتی مهم درباب شرایط ویزای همراه اسکاتلند

اهمیت شرایط ویزای همراه اسکاتلند تا بدان حد است که سوالات بسیاری در این زمینه توسط هموطنان محترم طرح می شود و ما در این بخش به بررسی و پاسخگوئی به برخی از این سوالات می پردازیم:

  • آیا همسر می تواند با ویزای همراه اسکاتلند در این کشور کار بکند؟ بله، همسر فقط با توجه به ویزای کار عمومی (Tier 2) شوهر خود می تواند در اسکاتلند کار کند. مدت کار نیز بستگی به مدت اعتبار ویزای همراه اسکاتلند دارد.
  • مدت زمان رسیدگی به ویزای همراه اسکاتلند چگونه است؟ میانگین زمان رسیدگی به درخواست ویزای همراه اسکاتلند از زمان تحویل درخواست به اداره مرز بریتانیا (UKBA) معمولا از 2 هفته تا 12 هفته طول می کشد. البته ناگفته نماند که زمان رسیدگی هم غالبا به کشوری بستگی دارد که از آنجا درخواست انجام می شود.
  • آیا ارائه مدرک زبان جزئی از شرایط ویزای همراه اسکاتلند محسوب می شود؟ بله، از متقاضیان نمره آزمون زبان IELTS حداقل 4.0 یا بالاتر فقط در بخش های گفتاری (Speaking) و شنیداری (Listening) آزمون درخواست می شود.
  • هزینه درخواست ویزای همراه اسکاتلند در 2023 چقدر است؟ هزینه کنسولی این ویزا خارج از بریتانیا 1523£ (پوند) و از داخل بریتانیا 1033£ (پوند) می باشد.

شرایط و الزامات ویزای همراه اسکاتلند

در ابتداء باید در جریان باشید که اسکاتلند به همراه انگلستان، ولز و ایرلند شمالی بخشی از کشور بریتانیا می باشد. بنابراین اسکاتلند در همه حال مثل بخش های دیگر از سیاست های ویزایی بریتانیا تبعیت می کند. دسته ویزای همراه اسکاتلند بستگان شخص مقیم دائم یا شهروند بریتانیایی را قادر می سازد تا در اسکاتلند به آنها ملحق شوند. از همین رو این نوع درخواست معمولا برای خانواده و فذرندان به کار می رود. اما افرادی که صلاحیت اخذ این نوع ویزای کشور اسکاتلند را دارند عبارتند از:

  • همسران دارندگان ویزای Tier1,2,4,5
  • نامزدهای دارندگان ویزای Tier1,2,4,5
  • فرزندان دارندگان ویزای Tier 1,2,4,5

مطابق قوانین، از مهمترین شرایط ویزای همراه اسکاتلند داشتن تمکن مالی کافی توسط اسپانسر این نوع ویزا می باشد. از امتیازات اخذ این نوع ویزا همچنین می توان به آزادی ورود و خروج به اسکاتلند (و کل بریتانیا) و نیز زندگی در هر نقطه از بریتانیا بدون هیچ محدودیتی اشاره نمود. همچنین از دیگر شرایط ویزای همراه اسکاتلند که جزء مهمترین امتیاز آن نیز تلقی می شود می توان به انجام کار یا تحصیل بدون نیاز به اخذ ویزای کار یا ویزای تحصیلی اشاره نمود. اما از طرف دیگر، دارندگان این نوع ویزا هیچ گونه حق دسترسی به وام دولتی را نخواهند داشت.

شرایط و الزامات ویزای همراه اسکاتلند

شرایط و نحوه اخذ ویزای همراه اسکاتلند

جالب است بدانید که اعطای ویزای همراه اسکاتلند صرفا از طریق ارزیابی صورت گرفته توسط سیستم امتیاز محور (PBS) انگلستان امکانپذیر می باشد. اما نحوه درخواست ویزای همراه PBS اسکاتلند در سال 2023 از قرار زیر می باشد:

  • از خارج: از طریق سرویس درخواست Visa4UK
  • جهت تمدید ویزای همراه اسکاتلند: از طریق همسر همراه یا فرزند همراه PBS آنلاین

در ابتداء باید متذکر شد که شرایط ویزای همراه اسکاتلند با توجه ویزای اسپانسر (Tier1,2,4,5) با همدیگر متفاوت است. اما در حالت کلی شما زمانی به عنوان متقاضی ویزای همراه اسکاتلند در نظر گرفته می شوید که دارای شرایط و الزامات زیر باشید. تنها در این صورت است که می توان برای اخذ اقامت اسکاتلند بعنوان همراه اقدام نمود:

  • سن هر دوی دارنده ویزای PBS و همسر همراه حتما بایستی بالای 18 سال باشد
  • برنامه های مراقبتی اسپانسرهای معلول یا ناتوان جسمی و نیز امور اداری مهاجرتی مربوطه بایستی از قبل توسط ادارات محلی بریتانیا نایید شود
  • در صورت داشتن فرزند همراه شما نباید ازدواج کنید
  • هم دارنده ویزای PBS و هم همسر همراه نبایستی ازدواج چندگانه کرده باشند
  • همراه و دارنده ویزای اسکاتلند حتما بایستی دارای رابطه زناشویی معتبر باشند و حداقل 2 سال به صورت پیوسته در خانه مشترکی کنار هم زندگی کرده باشند

مدارک و شرایط ویزای همراه اسکاتلند

در حقیقت اخذ ویزای همراه اسکاتلند به صورت یک فرآیند یا پروسه چند مرحله ای است که متقاضیان بایستی در هر مرحله از آن دقت لازم را داشته باشند. یکی از این مراحل مهم و تعیین کننده ارائه مدارک لازم به سفارت بریتانیا جهت اخذ ویزای همراه اسکاتلند می باشد. در حقیقت، تحویل صحیح و دقیق مدارک جزئی از شرایط ویزای همراه اسکاتلند می باشد. این مدارک در سال 2023 عبارتند از:

  • فرم های استاندارد درخواست ویزای بریتانیا
  • گواهی عدم سوء پیشینه کیفری (برای 6 ماه اخیر)
  • مدرک اثبات رابطه با مهاجر PBS اصلی (مثل ارائه شناسنامه، گواهی ازدواج)
  • مدرک اثبات فرزندی مهاجر PBS اصلی (مثل ارائه شناسنامه یا حساب بانکی مشترک)
  • گواهی داشتن تمکن مالی کافی برای حمایت مالی همسر یا فرزند همراه
  • گواهی اسپانسرشیپی (COS) برای دارندگان ویزاهای Tier 2 یا Tier 5

زمان و هزینه اخذ ویزای همراه اسکاتلند

پارامتر مدت زمان رسیدگی به درخواست از جمله مواردی است که همواره مورد توجه متقاضیان مهاجرت به کشورهای خارجی می باشد. در مورد مدت زمان رسیدگی به درخواست ویزای همراه کشور اسکاتلند باید متذکر شد که اگر متقاضی خارج از بریتانیا اقدام به درخواست نماید پس، فرآیند رسیدگی به درخواست او حدودا 12 ماه طول می کشد. اما درخواست ها از داخل بریتانیا زمان کمتری می برد و معمولا 8 هفته طول می کشد تا نتیجه درخواست اعلام شود؛ هزینه به نحوه درخواست متقاضیان بستگی دارد:

نوع درخواستدرخواست خارج از بریتانیادرخواست از داخل بریتانیا
الحاق والدین، همسر و یا فرزند£1523 (پوند)£1033 (پوند)
هر عضو همراه اضافه شده به درخواست£1523 (پوند) به ازای هر شخص£1033 (پوند) به ازای هر شخص
بزرگسالانی که نیازمند مراقبت فامیل هستند£3250 (پوند)£1033 (پوند)

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت دارای دپارتمان های تخصصی مهاجرتی در مورد هر یک از کشورهای جهان می باشد. یکی از این دپارتمان ها متشکل از کارشناسان و وکلای مهاجرتی متخصص در امر مهاجرت به انگلستان می باشد. متقاضیان مهاجرت به انگلستان می توانند سوالات خود را با این دپارتمان در میان گذاشته و مشاوره های حضوری و تلفنی اخذ نمایند.

5/5 - (2 امتیاز)

2 دیدگاه برای “شرایط ویزای همراه اسکاتلند

  1. زهره گفت:

    سلام و قت بخیر
    من از دانشگاه داندی پذیرش گرفتم ولی به خاطر شرایط ویروس کرونا در حال حاضر امکان اقدامکردن برای سپتامبر را ندارم و قرار شد دانشگاه درخواست من رو به ترم بعد دیفر کنه،سوال من این هست که با توجه به اینکه دوره مستر یک ساله هست آیا همسر من فقط یک سال اجازه کار داره؟و اینکه با همدیگه اقدام کنیم؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما خیر برای بیش از یک سال باید تو اقامت پس از تحصیل کار پیدا کنید که ویزاتون تمدید بشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *