مهاجرت

شرایط ویزای همراه اندونزی

شرایط ویزای همراه اندونزی

اندونزی یا به طور کامل تر جمهوری اندونزی، کشوری در آسیای جنوب شرقی است که به لحاظ جغرافیایی بزرگ ترین کشور جزیره ای دنیا است و از بیش از هفده هزار جزیره تشکیل شده است. بنا بدلایل مختلف از جمله کمتر بودن هزینه زندگی وغیره شرایط ویزای همراه اندونزی همواره از موضوعاتی بوده است که نظر گروهی از مخاطبین را به خود جلب نموده است. به همین دلیل تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در مقاله پیش رو به ارائه توضیحات جامعی در خصوص کشور اندونزی و مطالب مرتبط خواهد پرداخت.

  • شرایط کار در اندونزی چیست؟
  • چه کسانی می توانند از ویزای همراه اندونزی استفاده کنند؟
  • مزایای دریافت ویزای همراه در کشور اندونزی چیست؟
  • آیا می توان در اندونزی به عنوان یک دانشجو، ویزای همراه دریافت کرد؟
  • شرایط دریافت ویزای همراه در اندونزی چیست؟

راه های دریافت ویزای معتبر اندونزی

با توجه به دلیل حضور هر فرد در این کشور، ویزاهای در نظر گرفته شده نیز اقسام مختلفی دارند که از آن جمله می توان به موارد ذیل اشاره داشت:

  • استخدام شدن برای یک کارفرمای اندونزیایی
  • راه اندازی تجارت
  • تحصیل
  • گردشگری

در حقیقت کسانی که قصد ورود به این کشور را دارند لازم است از طریق سفارت اندونزی در کشور محل اقامت خود اقدام به تهیه ویزا کنند مگر تبعه یکی از کشورهایی باشند که دولت اندونزی ورود آن ها را بی نیاز از اخذ ویزا اعلام کرده است. از آن جمله کشورهایی که تابعین آن ها نیازی به اخذ ویزا برای ورود به کشور اندونزی ندارند می توان به روسیه، کشورهای اتحادیه اروپا وغیره اشاره کرد، البته هم وطنان ایرانی برای ورود به این کشور نیاز به تهیه ویزا دارند. تمامی متقاضیان می بایست مد نظر داشته باشند که لازمه ورود به این کشور داشتن پاسپورتی با اعتبار حداقل 6 ماه، در کنار برخورداری از بلیت معتبر بازگشت برای هر فرد است.

چگونگی و شرایط اخذ ویزای همراه اندونزی

نکته حائز اهمیتی که متقاضیان مهاجرت پیش از انتخاب مقصد می بایست در ذهن داشته باشند، ارائه یا عدم ارائه ویزای همراه از سوی آن کشور است. متاسفانه بر خلاف کشورهایی از جمله سوئد، هلند، دانمارک، کانادا وغیره که همچنان به ایرانیان ویزای همراه می دهند و به عنوان مثال یکی از زوجین می تواند ویزای تحصیلی اخذ کند و در کنار او همسر وی نیز به عنوان همراه به کشور مورد نظر وارد شود، اندونزی ویزای همراه ندارد و در کنار فردی که ویزای تحصیلی اندونزی را دارد به عنوان مثال همسر وی نمی تواند تحت عنوان همراه وارد این کشور شود.

در حقیقت این کشور ویزای همراه که از جمله ویزاهای اقامتی به حساب می آید و در برخی از کشورها حتی از اجازه کار نیز برخوردار است، را ارائه نمی دهد. البته راه حل این مشکل استفاده از ویزاهای کوتاه مدت گردشگری است منتهی برای متقاضیانی که به دنبال اخذ اقامت بلند مدت کشور مورد نظر خود هستند روش پیشنهاد شده ای نیست چرا که مطابق قوانین تمامی کشورها از جمله اندونزی، ویزاهای توریستی از جمله ویزاهای اقامتی نبوده و امکان تبدیل شدن به ویزای کاری، تحصیلی وغیره را در محیط ندارند.

شرایط اخذ سایر ویزاها بجز ویزای همراه اندونزی

شرایط اخذ سایر ویزاها بجز ویزای همراه اندونزی

اگرچه شرایط ویزای همراه اندونزی برای ایرانیان میسر نیست اما همچنان انواع دیگری از ویزاها از جمله ویزاهای گردشگری هستند که ورود به اندونزی را امکان پذیر می نمایند. در ادامه به مدارک مورد نیاز و شرایط لازم برای اخذ این قبیل ویزاها اشاره خواهد شد:

  • پاسپورت که حداقل برای شش ماه اعتبار داشته باشد
  • دو قطعه عکس پاسپورتی که در سه ماه گذشته گرفته شده و زمینه آن سفید است
  • فرم پر شده و امضا شده ویزا که حاوی نام شما به همان صورتی است که در پاسپورتتان ذکرگردیده
  • محل مشخص شده و رزرو شده جهت اقامت
  • نامه تمکن مالی که از سوی بانک ارائه می شود و بیانگر این است که متقاضی ویزا، توانایی مالی پرداخت هزینه های خود در اندونزی را دارد

معرفی ساده ترین راه اخذ ویزای همراه در جهان

در حال حاضر کشورهای کمی هستند که برای همراهان ایرانیانی که با ویزاهای اقامتی از جمله ویزای تحصیلی، کاری وغیره وارد خاک آن ها می شوند، ویزایی تحت عنوان ویزای همراه فراهم می کنند و همان طور که پیشتر نیز ذکر شد از آن جمله می توان به هلند و کانادا اشاره کرد. در سایر کشورها امکان رد شدن ویزای همراه بالای 90% است در نتیجه متقاضیانی که متاهل هستند دو راه در پیش رو دارند: اگر اصرار دارند مقصد خود را از میان کشورهایی همچون اتریش یا اندونزی انتخاب کنند که ویزای همراه ندارند، ناچارا می بایست هر دو تحت عنوان ویزای کار یا تحصیل اقدام کنند یا در نهایت یکی از معدود کشورهایی که ویزای همراه دارند را انتخاب کنند مثلا یکی از زوجین به تحصیل در دانمارک بپردازد و از این راه در هزینه های خود صرفه جویی نمایند.

چرا که در حالت دوم تنها لازم است یک هزینه تحصیل پرداخت شود و همین امر بخش اعظم هزینه ها را کاهش خواهد داد به علاوه در کشورهایی که ویزای همراه دارند، در اغلب موارد، همراه اجازه کار تمام وقت دارد اما دانشجو با توجه به مقطع تحصیلی خود ساعات محدودی را می تواند به کار مشغول باشد به عنوان مثال در غالب کشورها دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد تنها 20 ساعت در هفته اجازه کار خواهند داشت.

در مقاله بالا سعی شد اطلاعاتی در خصوص شرایط ویزای همراه اندونزی ارائه شود و همانطور که ملاحظه شد متاسفانه این کشور در حال حاضر این نوع ویزا را ارائه نمی دهد و متقاضی در نهایت می تواند از ویزاهای کوتاه مدت توریستی استفاده کند. در نتیجه در نهایت توضیحات مختصری راجع به کشورهایی که فعلا این نوع ویزا را دارند از سوی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارائه شد که امید است مفید بوده باشد.

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *