مهاجرت

شرایط ویزای همراه انگلستان

شرایط ویزای همراه انگلستان

شرایط ویزای همراه انگلستان برای همه متقاضیان از بالاترین سطح اهمیت برخوردار است زیرا امکان پرداخت هزینه ها با کار پاره وقت وجود ندارد. انگلستان کشوری فوق العاده ثروتمند است که عضوی از بریتانیا می باشد و به لحاظ کیفیت بالای تحصیل، کار و زندگی جزو پر طرفدارترین مقصدهای مهاجرتی است از این رو در مقاله پیش رو که توسط تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده، قصد بر آن است تا در خصوص کشور انگلستان اطلاعاتی ارائه شود. شرایط ویزای همراه انگلستان موضوعی است که تمرکز عمده مقاله بر روی آن است و امید است مطالعه آن مفید واقع شود.

با توجه به این موضوع که موقعیت جغرافیایی، شرایط آب و هوایی و ثبات و رشد اقتصادی در دسته ویژگی هایی قرار می گیرند که در ابتدا مورد توجه اند، مقاله ذیل با توضیحاتی در این باره آغاز می شود و امیدواریم در این زمینه کمک کننده باشد.

  • چه کسانی می توانند از ویزای همراه استفاده کنند؟
  • مزایای دریافت ویزای همراه در انگلستان چیست؟
  • شرایط مهاجرت به انگلستان با ویزای همراه چیست؟
  • کدام ویزای انگلستان شامل ویزای همراه نیز می شود؟

اینفوگرافیک ویزای همراه انگلستان

موقعیت جغرافیایی و شرایط اقتصادی کشور انگلستان

در ابتدا به موقعیت جغرافیایی انگلستان و در ادامه به شرایط اقتصادی این کشور پر طرفدار پرداخته خواهد شد. کشور انگلستان که از سمت غرب با ولز و از سمت شمال با کشور اسکاتلند هم مرز است، با توجه به این که توسط دریای شمال از سایر کشورهای قاره اروپا جدا گردیده، آب و هوایی نسبتا متفاوت با سایر کشورهای اروپایی دارد. در حقیقت آب و هوای انگلستان بسیار معتدل است و در زمستان ها به طور معمول از 0 درجه سانتیگراد کمتر و در تابستان ها از 32 درجه سانتیگراد بیشتر نخواهد بود.


شرایط اقتصادی انگلستان در سال 2023

انگلستان با متوسط تولید ناخالص داخلی 28100£ (پوند) یکی از عظیم ترین و موفق ترین اقتصادها را در کل دنیا دارد در نتیجه دانشجویان در انگستان با توجه به این موضوع بر خلاف یک سری دیگر از کشورها نگرانی زیادی بابت پیدا کردن کار در انگلستان و کسب اقامت کاری بعد از تحصیل در این کشور را نخواهند داشت. در واقع این کشور با توجه به صنعتی بودن علاوه بر فراهم کردن شرایط کاری خوب برای مهندسان خصوصا کارشناسان حوزه نرم افزار، سخت افزار، برق و الکترونیک و غیره محیط کاری فوق العاده ای نیز برای سایر رشته ها از جمله حقوق، عکاسی و غیره دارد.

انواع ویزا در کشور انگلستان در سال 2023

دلایل مختلفی وجود دارد که افراد اقدام به اخذ ویزای کاری انگلستان می کنند که از آن جمله می توان به موارد ذیل اشاره داشت:

  • کار یا راه اندازی تجارت
  • تحصیل
  • اقامت کوتاه مدت و گردشگری
  • پیوستن به اعضای خانواده که در حال حاضر در انگلستان حضور دارند.
  • اقامت دائم
  • حضور به عنوان پناهنده یا کسی که نیاز به حمایت دارد.

همانطور که در بالا اشاره شد، ویزای همراه یکی از انواع ویزاهای درخواستی از سوی افراد است به این صورت که فردی که یکی از اقوام درجه یک وی مشغول تحصیل در انگلستان است، برای اخذ ویزای همراه می تواند اقدام کند، منتهی بعضی از تابعیت ها در سال 2023 نیازی به اخذ آن ندارند که در ادامه به آن پرداخته خواهد شد.

شرایط کلی اخذ ویزای همراه کشور انگلستان

ویزای همراه انگلستان به چه کسانی تعلق می گیرد؟

اخذ ویزای همراه انگلستان، علی الخصوص از جانب کسانی که برای تحصیل وارد انگلستان شده اند، ساده نخواهد بود. منتهی شرایط برای کسانی که تبعه کشورهای عضو اتحادیه اروپا یا حوزه اقتصادی اروپا نیستند و عضو خانواده آن ها نیز عضو کشورهای مزبور نیست اما اقامت دائم یا پاسپورت انگلستان را دارد، بهتر است در مقایسه با همراه کسانی که تنها اقامت کوتاه مدت تحصیلی انگلیس را دارند. فردی که می خواهد برای ملحق شدن به عضو خانواده خود که اقامت دائم یا پاسپورت انگلستان را اخذ نموده است، درخواست دهد، باید در یکی از گروه های ذیل قرار بگیرد:

  • همسر، نامزد یا پارتنر
  • فرزندان زیر 18 سال
  • والدین کودکان زیر 18 سال

علاوه بر کسانی که اقامت دائم یا پاسپورت انگلستان را دارند، افرادی که ویزاهای ذیل را دارند نیز می توانند برای اعضای خانواده ای که در بالا ذکر شد، درخواست اخذ ویزای همراه انگلستان را دهند منتهی شانس اخذ آن در چنین حالتی کمی پایین تر است:

  • ویزای Tier 1 ،Tier 2 یا Tier 5
  • ویزای Tier 4 یا همان General student visa
  • ویزای کار یا تجارت مخصوص شهروندان ترکیه (Turkish worker or Turkish Businessperson visa)

روشهای اخذ ویزای همراه انگلستان کدامند؟

آیا شما هم مایلید که در انگلستان همراه خانواده زندگی بکنید؟ فرآیند اخذ ویزای همراه انگلستان 2023 این امکان را برای شهروندان بریتانیایی و دارندگان ویزای انگلستان فراهم میکند که بستگانشان را هم برای زندگی در انگلستان بهمراه بیاورند. با این ویزا، شما می توانید همسر، فرزندان، والدین و سایر فامیل نزدیک را بهمراهتان به انگلستان بیاورید. اما برای اخذ ویزای همراه برای اعضای خانواده روش های مختلفی وجود دارد. این روشها عبارتند از:

روشهای اخذ ویزای همراه انگلستان

لطفا توجه کنید که در روش اول یعنی درخواست ویزای همراه به عنوان دارنده ویزای Tier2 شما می توانید همسر و فرزندانتان را تحت این برنامه به انگلستان بیاورید. تحت این ویزا، اعضای خانواده می توانند در انگلستان تحصیل و کار بکنند. پس از 5 سال نیز می توانند برای اخذ اقامت دائم انگلیس درخواست دهند. اما در روش دوم، اتباع و مقیم های انگلستان می توانند همسر، فرزندان و والدینشان را از خارج به انگلستان بیاورند. این ویزا به مدت 2 سال و 6 ماه معتبر بوده اما قابلیت تمدید هم دارد.

نکته مهم: متقاضیان درجریان باشند که مطابق قوانین مهاجرتی انگلستان، داشتن تمکن ماهیانه حدود 630£ (پوند) برای هر یک از اعضای خانواده همراه الزامی است.

شرایط کلی اخذ ویزای همراه کشور انگلستان

به جز تابعین منطقه اقتصادی اروپا و همچنین سوییس که نیازی به اخذ ویزای همراه انگلستان ندارند، سایر ملل پیش از ورود به عنوان همراه به این کشور نیاز به اخذ ویزا دارند. آخرین زمانی که می توان برای سفر به انگلستان اقدام به تهیه ویزا کرد سه ماه پیش از تاریخی است که فرد قصد حضور در این کشور را دارد. اما همچنان متقاضیان باید به خاطر بسپرند که فرآیند بررسی فرم درخواست ویزای افراد حتی ممکن است تا 3 هفته نیز زمان ببرد. در نتیجه اقدام جلوتر زمان کافی را به فرد می دهد تا بدون نگرانی منتظر بررسی شدن درخواست خود بوده و با مشکل کمی وقت و تاخیر در سفر مواجه نشود.

علاوه بر مسئله زمان امر مهم دیگر که متقاضیان باید در ذهن داشته باشند شرایط ویزای همراه انگلستان است یعنی مدارک و مراحلی که می بایست فردی طی کند تا این پروسه با موفقیت پشت سر گذارده شود. البته لازم به ذکر است با توجه به پیچیدگی های موضوع و حساسیت امر، بهتر است اقدامات قانونی از طریق وکیل مجرب و آگاه به این حوزه انجام گردد چرا که کشور انگلستان در سال های گذشته با سخت گیری بیشتری اقدام به صدور ویزا میکند و کوچکترین اشتباه ممکن است متقاضی را عقب اندازد.

شرایط ویزای همراه انگلستان و مدت اعتبار ویزا

اتباع کشورهای خارجی از نقاط مختلف جهان، که به دنبال دریافت ویزای همراه انگلستان هستند، قبل از درخواست باید مدت اعتبار این نوع از ویزا را به طور دقیق بررسی کنند. در صورت بررسی نکردن مدت اعتبار ویزای همراه انگلستان، متقاضیان باید مشکلات پیچیده ای در این حوزه مواجه خواهند شد. به طور کلی شرایط ویزای همراه انگلستان و مدت اعتبار آن به این گونه است که، اعتبار این ویزا در ابتدا برای یک دوره 33 ماهه در صورت درخواتس از داخل انگلستان صادر می شود. البته متقاضیان باید به دنبال تمدید بیشتر برای 30 ماه دیگر باشند تا آنها را به 5 سال دیگر برساند. همچنین هنگامی که، یک دوره 5 ساله را در ویزای آزمایشی همراه سپری کردید، واجد شرایط درخواست مرخصی نامحدود برای اقامت در انگلستان خواهید بود. البته مشروط بر اینکه همچنان با شریک زندگی خود در انگلستان زندگی می کنید.

شرایط ویزای همراه انگلستان و الزامات زبانی

یکی از اصلی ترین چالش هایی که اتباع کشورهای خارجی در شرایط ویزای همراه انگلستان با آن مواجه می شوند، الزامات زبانی در روند درخواست این نوع از ویزا می باشد. به عبرات دیگر، الزامات زبانی موجود در وند درخواست ویزای همراه انگلستان اغلب متقاضیان که با یادگیری زبان انگلیسی مشکل دارند، را از درخواست این نوع از ویزا منصرف می کند. به طور کلی، همه شرکا، همسران، نامزدها و شرکای مدنی احتمالی باید ثابت کنند که می توانند انگلیسی را به راحتی صحبت کنند و بفهمند. بنابراین متقاضیان باید مدرکی را به همراه درخواست ویزای خود به کنسولگری ارائه دهند تا نشان دهد که آزمون زبان انگلیسی را با ارائه آزمون تایید شده گذرانده اند.

در نمودار زیر می توانید روند درخواست ویزای همراه انگلستان را طی سال های اخیر مشاهده فرمایید:

روند درخواست ویزای همراه انگلستان

شرایط اخذ ویزای همراه انگلستان برای ایرانیان

به منظور اقدام، شرایط ویزای همراه انگلستان با توضیحات بیشتری ذکر شده است و متقاضیان این نوع ویزا می بایست موارد ذیل را با راهنمایی وکیل مهاجرتی خود تهیه کرده و در اختیار وی قرار دهند:

  • فرم ویزای انگلستان: متقاضیان می توانند این فرم را به صورت آنلاین یا دستی تکمیل نمایند.
  • 2 قطعه عکس: این عکس ها می بایست در بازه زمانی نهایتا 6 ماه قبل از اقدام و به صورتی رنگی گرفته شده باشد.
  • پاسپورت معتبر: هر مقدار زمانی ای که فرد قصد اقامت در انگلستان را دارد، پاسپورت وی می بایست به میزان 3 ماه بیشتر از آن تاریخ اعتبار داشته باشد.
  • گواهی تمکن مالی: گزارش بانکی برای 6 ماه گذشته به منظور اثبات توانایی فرد برای تامین هزینه های اقامتی خود از موارد ضروری است.

همچنین علاوه بر موارد مذکور نکات دیگری نیز در خصوص شرایط ویزای همراه انگلستان باید مد نظر قرار گیرد که در ادامه در خصوص آنها توضیحاتی ارائه شده است:

  • گواهی محل سکونت: متقاضی می بایست مدرکی ارائه دهد که حاکی از تهیه محل اقامت از پیش تهیه شده وی در انگلستان باشد.
  • تست سلامت: متقاضی ویزای انگلستان می بایست گواهی معتبر پزشک را ارائه دهد که حاکی از عدم ابتلا به بیماری های خطرناک مد نظر دولت انگلستان است، باشد.
  • اطلاعات بیومتریک: افرادی که قصد اخذ ویزایی برای بیش از 6 ماه را دارند می بایست اطلاعات بیومتریک خود را که شامل اثر انگشت و عکس دیجیتالی که در مراکز مخصوص گرفته شده است، می شود، را نیز ارائه دهند.
  • دعوتنامه: کسانی که تصمیم بر اقامت در منزل دوست یا یکی از اعضای خانواده خود را دارند، لازم است دعوتنامه ای از سوی ایشان را نیز تهیه کنند.
  • هزینه های ویزا: افراد همچنین لازم است مدرکی ارائه دهند که حاکی از پرداخت هزینه های بررسی مدارک ویزا باشد.

شرایط ورود به فرودگاه با ویزای همراه در انگلستان

هنگام ورود در فرودگاه انگلستان مدارکی می بایست به مامورین کنترل ارائه شود به این منظور تابعین کشورهای عضو اتحادیه اروپا و همچنین اتحادیه اقتصادی اروپا تنها لازم است کارت ملی یا پاسپورت خود را ارائه دهند. منتهی افرادی که تبعه کشورهای دیگر هستند لازم است پاسپورت معتبر و ویزا ارائه دهند. در مقاله بالا تیم کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت جدیدترین اطلاعات ارائه شده در خصوص شرایط ویزای همراه انگلستان را ارائه داده اند. متقاضیان همچنین می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با مهاجرت به سایر کشورهای مطرح جهان با موسسه تماس حاصل فرمایند و از مشاوره با تیم مجرب مجموعه استفاده کنند.

پرتکرارترین سوالات ویزای همراه انگلستان

سوالات متداول درباره ویزای همراه انگلستان این سوالات است:

شرایط ویزای همراه انگلستان و الزامات زبانی به چه صورت می باشد؟ یکی از اصلی ترین چالش هایی که اتباع کشورهای خارجی در شرایط ویزای همراه انگلستان با آن مواجه می شوند، الزامات زبانی در روند درخواست این نوع از ویزا می باشد. به عبرات دیگر، الزامات زبانی موجود در وند درخواست ویزای همراه انگلستان اغلب متقاضیان که با یادگیری زبان انگلیسی مشکل دارند، را از درخواست این نوع از ویزا منصرف می کند. به طور کلی، همه شرکا، همسران، نامزدها و شرکای مدنی احتمالی باید ثابت کنند که می توانند انگلیسی را به راحتی صحبت کنند و بفهمند. بنابراین متقاضیان باید مدرکی را به همراه درخواست ویزای خود به کنسولگری ارائه دهند تا نشان دهد که آزمون زبان انگلیسی را با ارائه آزمون تایید شده گذرانده اند.

  • شرایط ویزای همراه انگلستان و مدت اعتبار ویزا به چه صورت خواهد بود؟ اتباع کشورهای خارجی از نقاط مختلف جهان، که به دنبال دریافت ویزای همراه انگلستان هستند، قبل از درخواست باید مدت اعتبار این نوع از ویزا را به طور دقیق بررسی کنند. در صورت بررسی نکردن مدت اعتبار ویزای همراه انگلستان، متقاضیان باید مشکلات پیچیده ای در این حوزه مواجه خواهند شد. به طور کلی شرایط ویزای همراه انگلستان و مدت اعتبار آن به این گونه است که، اعتبار این ویزا در ابتدا برای یک دوره 33 ماهه در صورت درخواتس از داخل انگلستان صادر می شود. البته متقاضیان باید به دنبال تمدید بیشتر برای 30 ماه دیگر باشند تا آنها را به 5 سال دیگر برساند. همچنین هنگامی که، یک دوره 5 ساله را در ویزای آزمایشی همراه سپری کردید، واجد شرایط درخواست مرخصی نامحدود برای اقامت در انگلستان خواهید بود. البته مشروط بر اینکه همچنان با شریک خود در انگلستان زندگی می کنید.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *