مهاجرت

شرایط ویزای همراه اوکراین

شرایط ویزای همراه اوکراین

اطلاع از شرایط ویزای همراه اوکراین و چگونگی اخذ این ویزا برای افرادی که قصد مهاجرت و اقامت در کشور اوکراین همراه با اعضاء خانواده را دارند مهم و ضروری است. متقاضیانی که قصد مهاجرت به کشور اوکراین را دارند باید بدانند که برای مهاجرت به این کشور راه ها و روش های گوناگونی مثل: مهاجرت کاری، مهاجرت تحصیلی، سرمایه گذاری، تولد فرزند و ازدواج با تبعه کشور اوکراین وجود دارد که متقاضی باید با توجه به شرایط خود بهترین گزینه را برای مهاجرت انتخاب کند. با توجه به پیروی اوکراین از سیستم خاک این کشور نیز همانند کشور های مستقر در قاره آمریکا جز محدود کشور هایی است که با متولد شدن در خاک٬ نوزاد صاحب پاسپورت رسمی اوکراین خواهد شد. این موضوع برای افرادی که قصد مهاجرت به این کشور زیبا را دارند از اهمیت بالایی برخوردار است. در این نوشتار که به همت کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت گردآوری شده است، سعی شده اطلاعاتی در خصوص شرایط ویزای همراه اوکراین در اختیار متقاضیان قرار داده شود.

  • شرایط کاردر اوکراین با استفاده از ویزای همراه چیست؟
  • مهم ترین مزایای دریافت ویزای همراه اوکراین چیست؟
  • چه کسانی می توانند ویزای همراه اوکراین را به دست آورند؟
  • راه های دریافت ویزای همراه در کشور اوکراین چیست؟
  • محدودیت های دریافت ویزای همراه در اوکراین چیست؟

امکان پذیری مهاجرت همراه برای سرمایه گذاران در اوکراین

سرمایه گذاری در کشور اوکراین یکی از راه های مهاجرت به این کشور است که مورد توجه متقاضیان خارجی و بین المللی واجد شرایط است. حداقل سرمایه لازم برای سرمایه گذاری در کشور اوکراین که در صورت موفق بودن منجر به اخذ اقامت دائم این کشور می شود 100000$ (دلار) است. برای سرمایه گذاری در کشور اوکراین راه ها و روش های گوناگونی مثل: ثبت شرکت و خرید ملک وجود دارد، که سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت متقاضیان بیشتری دارد. برای ثبت شرکت در کشور اوکراین لازم است متقاضی بیزینس پلن ارائه کند، برنامه کاری ارائه شده باید به سود آور و پایدار باشد و به اقتصاد کشور اوکراین کمک کند. پس از موافقت با برنامه تجاری می توانید اقدامات لازم را در جهت اخذ ویزای سرمایه گذاری اوکراین انجام دهید.

از مزایای سرمایه گذاری در کشور اوکراین این است که فرد می تواند همراه همسر و فرزندانی با سن کمتر از 18 سال در این کشور اقامت داشته باشد. متقاضیان باید به این نکته توجه داشته باشند که در سال اول اقامت در اوکراین همسر متقاضی اجازه ورود به بازار کار این کشور را ندارد ولی فرزندان می توانند در مدارس و موسسات آموزش عالی اوکراین ادامه تحصیل دهند و از امکانات آموزشی بهره مند شوند. متقاضیان پس از گذشت 12 ماه از سرمایه گذاری موفق در کشور اوکراین متقاضی می تواند اقدامات لازم را در جهت اخذ اقامت دائم اوکراین انجام دهد و پس از گذشت مدت زمان مشخص با توجه به شرایط فرد بین (3 تا 10 سال) متقاضی می تواند تابعیت و پاسپورت اوکراین را کسب کند.

مهاجرت کاری و شرایط ویزای همراه اوکراین

مهاجرت کاری و شرایط ویزای همراه اوکراین

یکی از طرق ممکن برای مهاجرت و اقامت در کشور اوکراین، مهاجرت کاری است. متقاضیانی که قصد مهاجرت کاری به کشور اوکراین را دارند می توانند پس از ورود به این کشور و دریافت مجوز اقامت موقت، اقدامات لازم را در جهت اخذ ویزای همراهان انجام دهند. ویزای همراه به همسر و فرزندانی با سن کمتر از 18 سال تعلق می گیرد و روند ارائه آن ممکن است چند هفته طول بکشد. برای شروع کار در کشور اوکراین متقاضی خارجی و بین المللی باید موفق شود از کارفرمایی در این کشور دعوت نامه شغلی دریافت کند. بهترین منبع برای یافتن کار در کشور اوکراین مراجعه به وب سایت های کاریابی است، همچنین متقاضیان می توانند از طریق موسسات کاریابی معتبر و آگهی های شغلی منتشر شده به دنبال شغلی مرتبط با رشته تحصیلی یا تخصص خود باشند.

با اخذ دعوت نامه شغلی از کارفرما یا موسسه ای معتبر در کشور اوکراین متقاضی می تواند اقدامات لازم را در جهت اخذ ویزای کار اوکراین انجام دهد. برای اطلاع از چگونگی دریافت ویزای کار این کشور می توانید به مطالعه مقاله ویزای کار اوکراین بپردازید. مدارک لازم جهت اخذ ویزای کار اوکراین عبارتند از:

  • دریافت فرم مربوطه و تکمیل آن
  • پرداخت هزینه های مربوط به اخذ ویزای کار و ارائه رسید آن
  • دعوت نامه/ قرار داد شغلی دریافت شده
  • رزومه و سوابق کاری
  • مدارک تحصیلی
  • مدرک زبان
  • پاسپورت معتبر با اعتبار حداقل 6 ماه
  • عکس پاسپورتی
  • مدارک شناسایی
  • گواهی عدم سوء پیشینه تایید شده
  • گواهی تمکن مالی
  • مدارک پزشکی
  • بیمه مسافرتی
  • مشخص شدن محل اقامت در کشور اوکراین
  • ارائه رزرو از بلیط رفت و برگشت به کشور اوکراین

شرایط ویزای همراه برای دانشجویان در اوکراین

از روش های رایج و پر مخاطب برای مهاجرت به کشور اوکراین، مهاجرت تحصیلی است. در این روش نیز متقاضی می تواند پس از دریافت مجوز اقامت موقت ویزای همراهان را برای اعضاء خانواده خود درخواست کند. برای دریافت ویزای همراه متقاضی باید فرم مورد نظر را تکمیل کند و مدارکی مانند: پاسپورت و مدارک شناسایی اعضاء، گواهی تمکن مالی و سند ازدواج را ارائه کند. نکته قابل توجه این است که با اخذ ویزای تحصیلی متقاضی نمی تواند به صورت دائم در کشور اوکراین اقامت داشته باشد و باید پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه ویزای خود را به ویزای کار یا ویزای سرمایه گذاری اوکراین تبدیل کند. متقاضیان خارجی و بین المللی برای تحصیل در کشور اوکراین به پذیرش دانشگاهی در اوکراین و ویزای تحصیلی این کشور نیاز دارند. جهت اطلاع از شرایط تحصیل در دانشگاه های اوکراین می توانید به مقاله تحصیل در اوکراین رجوع کنید.

در این مقاله سعی بر آن بود که به بررسی شرایط ویزای همراه اوکراین پرداخته شود، برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص چگونگی دریافت ویزای همراه کشور اوکراین و یا سایر کشورهای مورد نظر می توانید با مشاورین مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *