مهاجرت

شرایط ویزای همراه برزیل

شرایط ویزای همراه برزیل

اطلاع از شرایط ویزای همراه برزیل و چگونگی مهاجرت به این کشور برای متقاضیانی که تصمیم دارند در این کشور اقامت داشته باشند امری ضروری است. طرق رایج برای مهاجرت به کشور برزیل شامل مهاجرت تحصیلی، مهاجرت کاری، سرمایه گذاری، ازدواج و تولد فرزند است که فرد باید با توجه به شرایط و موقعیت خود بهترین گزینه را برای مهاجرت و اقامت در کشور برزیل انتخاب کند. یکی از کشورهای صنعتی آمریکا لاتین که دارای اقتصادی پیشرفته است، کشور برزیل می باشد. در این بیان سعی شده به بررسی شرایط ویزای همراه برزیل پرداخته شود و اطلاعات مختصری در این خصوص در اختیار هموطنان عزیز قرار داده شود. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با برخورداری از برترین وکلاء حقوقی متقاضیان را برای رسیدن به کشور زیبای برزیل راهنمایی و هدایت می کند.

  • شرایط دریافت ویزای همراه برزیل چیست؟
  • چه کسانی می توانند واجد شرایط دریافت ویزای تحصیلی برزیل شناخته شوند؟
  • مزایای دریافت ویزای همراه کشور برزیل چیست؟
  • ویزای همراه دانشجویان خارجی در این کشور چه مزایایی دارد؟
  • آیا با استفاده از ویزای همراه برزیل امکان کار در این کشور وجود دارد؟

شرایط ویزای برزیل در سال 2024

بر طبق قانون کشور برزیل، اخذ ویزای ورود به کشور برزیل غالبا به ملیت متقاضیان بستگی دارد. بنابراین شهروندان خارجی در اخذ ویزای برزیل به دو دسته شهروندانی که تا 90 روز می توانند بدون ویزا به برزیل مسافرت کنند و شهروندانی که برای ورود به برزیل حتما باید ویزای این کشور را اخذ کنند، تقسیم می شوند. مثال دسته اول شامل شهروندان اروپایی و مثال دوم شامل هموطنان ایرانی می باشد. اما انواع ویزای برزیل در سال 2024 عبارتند از:

انواع ویزای برزیل

ویزای ویزای ویزیت (VIVIS) برزیل موسوم به ویزای توریستی که مخصوص اقامت کوتاه کمتر از 90 روز می باشد. انواع این ویزا شامل ویزای توریستی، ویزای بیزینس و ویزای ترانزیت می باشد. اما ویزای موقت برزیل (VITEM) از نوع ویزاهای بلند مدت بوده که به دارنده آن اجازه اقامت طولانی تر از 90 روز را می دهد. اگر چنانچه فردی با ویزای موقت وارد برزیل شود ملزم به ثبت نام یا ریجستر در اداره پلیس برزیل یا DPF می باشد. در این صورت، فرد متقاضی ضمن دریافت کارت ثبت نام مهاجرت (CRNM) بایستی کارت اقامت این کشور را نیز دریافت کند.


اما انواع ویزای موقتی برزیل عبارتند از:

شرایط ویزای همراه برای دانشجویان خارجی در برزیل

از روش های رایج و معمول برای مهاجرت به کشور برزیل، مهاجرت تحصیلی است. متقاضیان خارجی و بین المللی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه های برزیل را دارند باید موفق شوند پذیرش یکی از دانشگاه های این کشور را به دست آورند. به این منظور لازم است متقاضی به بررسی دقیق دانشگاه های این کشور بپردازد، برای کسب اطلاعات از چگونگی تحصیل در دانشگاه و مزایای در نظر گرفته در دانشگاه می توانید به وب سایت دانشگاه مورد نظر مراجعه کنید. اگر با درخواست متقاضی برای ادامه تحصیل در دانشگاه مورد نظر موافقت شد، دانشجو می تواند اقدامات لازم را در جهت اخذ ویزای تحصیلی برزیل انجام دهد. متقاضیان باید به این نکته توجه داشته باشند که ویزای تحصیلی برزیل به متقاضی مجوز همراهی اعضاء خانواده اش را نمی دهد.

متقاضیانی که در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری تحصیل می کنند می توانند پس از اقامت در کشور برزیل درخواست خود را مبنی بر همراهی همسر و فرزندان (با سن کمتر از 18 سال) به اداره مهاجرت و اداره پلیس برزیل ارائه کنند. روند بررسی ارائه ویزای همراهان برزیل بین 3 تا 6 ماه می باشد، جهت دریافت ویزای همراهان برزیل لازم است متقاضی مدارک تمکن مالی، پاسپورت و مدارک شناسایی اعضاء، عکس پاسپورتی، ارائه رسید از پرداخت هزینه های مربوط به اخذ ویزای همراهان و تکمیل فرم مورد نظر را ارائه کند. اگر قصد دارید هنگام دریافت ویزای تحصیلی ویزای همراهان را نیز دریافت کنید می توانید اقدامات لازم را در جهت تحصیل در کشورهایی مانند دانمارک، کانادا، اتریش و غیره انجام دهید.

شرایط ویزای همراه برای دانشجویان خارجی در برزیل

شرایط ویزای همراه برزیل برای سرمایه گذاران

یکی دیگر از روش های مطمئن برای مهاجرت به کشور برزیل سرمایه گذاری در این کشور است، متقاضیان واجد شرایط که دارای سرمایه لازم می باشند می توانند با سرمایه گذاری در کشور برزیل اقامت دائم این کشور را برای خود و اعضاء خانواده کسب کنند. سرمایه گذاری در کشور برزیل از طریق راه های گوناگونی مثل: خرید ملک و ثبت شرکت امکان پذیر می باشد. حداقل سرمایه لازم برای ثبت شرکت در کشور برزیل 150000R$ (رئال) و حداقل سرمایه لازم برای خرید ملک در این کشور 250000$ (دلار) است. اگر با درخواست متقاضی برای سرمایه گذاری در کشور برزیل موافقت شد متقاضی می تواند درخواست خود را مبنی بر دریافت ویزای سرمایه گذاری به سفارتخانه برزیل اعلام کند.

متقاضیانی که قصد مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به کشور برزیل را دارند می توانند مجوز اقامت همراهان خود را نیز دریافت کنند. در این روش اقامتی متقاضیان می توانند به راحتی در مدارس و دانشگاه های کشور برزیل به صورت رایگان ادامه تحصیل دهند. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط سرمایه گذاری در کشور برزیل می توانید به مطالعه مقاله سرمایه گذاری در برزیل بپردازند.

ورود همراهان نیروی کار خارجی در برزیل به صورت قانونی

ورود به بازار کار کشور برزیل کمی دشوار است زیرا اولویت استخدام در کشور برزیل استخدام شهروندان این کشور به جای نیروی کار خارجی است. متقاضیانی که قصد دارند مهاجرت کاری به کشور برزیل را تجربه کنند باید برای برقراری ارتباط به زبان پرتغالی تسلط داشته باشند. متقاضیان باید به این نکته توجه داشته باشند که در شهرهای بزرگ برزیل مثل: ریودوژانیرو، برازیلیا و سائوپائولو فرصت های شغلی بسیار مناسبی برای متقاضیان وجود دارد. موسسات کاریابی در برزیل به متقاضیانی که قصد یافتن کار در کشور برزیل را دارند کمک می کند تا بهترین شغل را با توجه به رشته تحصیل و تخصص و مهارت خود پیدا کنند. متقاضیان خارجی و بین المللی برای شروع کار در کشور برزیل به دعوت نامه شغلی صادر شده از کارفرمای برزیلی نیاز دارند.

با اخذ دعوت نامه شغلی فرد می تواند اقدامات لازم را در جهت اخذ ویزای کار برزیل انجام دهد، همچنین متقاضی می تواند ویزای همراهان را برای همسر و فرزندان خود نیز دریافت کند و با اعضاء خانواده در کشور برزیل اقامت داشته باشد. لازم به ذکر است همراهان اجازه کار در کشور برزیل را ندارند و تنها می توانند از خدمات درمانی و پزشکی به صورت رایگان استفاده کنند. همچنین اگر فرزند فرد به زبان پرتغالی تسلط داشته باشد می توانند به صورت رایگان در مراکز آموزشی برزیل ادامه تحصیل دهد. با مطالعه این مقاله اطلاعاتی در خصوص شرایط ویزای همراه برزیل کسب کردید، جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با چگونگی مهاجرت به کشور برزیل و یا سایر کشورهای آمریکایی، اروپایی و آسیایی می توانید همه روزه با کارشناسان و وکلاء مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *