ویزای توریستی

ویزای توریستی بلاروس

ویزای توریستی بلاروس

اتباع ایرانی جهت دریافت ویزای توریستی بلاروس با دارا بودن شرایط اولیه و در دست داشتن مدارک مورد نیاز به سفارت این کشور در ایران مراجعه نمایند. کشور بلاروس به دلیل در اختیار داشتن مکان­های گردشگری و طبیعت زیبا از جمله کشورهای توریستی محسوب می ­شود. به همین دلیل ویزای توریستی از جمله ویزاهای محبوب برای متقاضیان به شمار می ­آید. شما عزیزان می توانید برای دریافت انواع ویزاهای بلاروس یا سایر کشورهای دنیا با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشاوره نمائید.

این کشور در سال 1990 با فروپاشی شوروی سابق، تأسیس شد و پایخت این کشور، شهر زیبای مینسک می ­باشد. مساحت جمهوری بلاروس حدود 207500 کیلومتر مربع و جمعیت این کشور حدود ده میلیون نفر می­ باشد. واحد پول کشور بلاروس، روبل و زبان رسمی این کشور، روسی یا بلاروسی می­ باشد. این کشور به دلیل نزدیکی به دریای بالتیک دارای آب و هوای معتدل و سرد است و تقریباً یک سوم این سرزمین از جنگل­های سرسبز تشکیل شده است.

انواع ویزا در کشور بلاروس 2024

ویزاهای کشور بلاروس در سال 2024 عبارتند از:

  • ویزای توریستی کشور بلاروس
  • ویزای تحصیلی بلاروس
  • ویزای تجاری بلاروس
  • ویزای بلند مدت بلاروس

در ارتباط با ویزای توریستی کشور بلاروس ابتدا بهتر است با برخی از مکان­ های دیدنی این کشور آشنا شوید. شهر مینسک پایتخت این کشور از جمله شهرهای زیبا که دارای مراکز خرید، موزه ملی تاریخ، پارک ها و باغ وحش­های معروفی می­ باشد. دریاچه ای براسلاو نام منطقه ای در کشور بلاروس می ­باشد که حدود 300 دریاچه در این منطقه وجود دارد.


انواع ویزای توریستی بلاروس

انواع ویزای توریستی کشور بلاروس بدین صورت می باشد:

ویزای ترانزیت نوع Bاین نوع ویزا 1 سال اعتبار دارد و با اعتبار 48 ساعته می ­باشد. امکان ترانزیت یک یا چند باره در خاک این کشور وجود دارد. همچنین این نوع ویزا نیازی به تمدید کشور مقصد ندارد. از جمله اسناد و مدارک لازم می­ توان به بلیط هواپیما یا قطار و تأیید رزرو محل اقامت اشاره کرد.
ویزای کوتاه مدت نوع Cاعتبار این ویزا، 90 روز و امکان اقامت در این کشور نیز تا 90 روز می باشد. امکان ورود یک یا چند باره وجود دارد و این ویزا برای گردشگری و دیدارهای شخصی مناسب می­ باشد. ویزای کوتاه مدت همچنین برای کارهای تجاری، مذهبی، شرکت در مسابقات ورزشی و فرهنگی، روزنامه نگاری و کسب و کار صادر می­ شود.
ویزای بلند مدت نوع Dاعتبار این ویزا تا 1 سال و امکان اقامت در این کشور تا 90 روز در سال می­ باشد. مجوز ورود چند باره وجود دارد و برای کارهای تجاری، شخصی، مذهبی، سرکت در مسابقات ورزشی و فرهنگی، روزنامه نگاری و غیره صادر می ­شود.

مدارک لازم برای ویزای توریستی بلاروس

فرم درخواست را به زبان انگلیسی، روسی یا بلاروسی در سفارت کشور میزبان تکمیل نمایید. فرم درخواست برای کودکان را می ­بایست سرپرست قانونی فرزند، امضا نماید. گذرنامه یا پاسپورت باید حداقل 2 صفحه خالی داشته باشد و دارای عکس صاحب آن باشد. همچنین حداقل 90 روز پس از تاریخ خروج، اعتبار داشته باشد. یک قطعه عکس باید دارای اندازه 34 در 35 میلیمتر، تمام رخ، زمینه روشن، وضوح و کیفیت بالا و مربوط به 6 ماه گذشته باشد. مدارکی را که باید ارائه دهید به صورت کلی در لیست زیر ارائه داده ایم:

  • تکمیل فرم درخواست
  • امضای فرم
  • گذرنامه
  • یک قطعه عکس
  • بیمه خدمات درمانی
  • مدارک پشتیبانی

دفترچه بیمه باید دارای مشخصات زیر باشد:

  • حاوی نام شرکت بیمه خارجی، محل و شماره تلفن آن، نام، نام میانی، نام خانوادگی مسافر باشد.
  • در خاک کشور بلاروس اعتبار داشته باشد.
  • ویزای توریستی بلاروس در مدت زمان اقامت یا سکونت معتبر باشد.
  • مبلغ جبران آسیب بیمه حداقل 10000€ (یورو) باشد.

مدارک لازم برای ویزای توریستی بلاروس

شرایط ویزای توریستی کشور بلاروس

ویزای توریستی بلاروس جهت بازدید گردشگری مجوز یک بار ورود و اقامت 30 روزه را دارد. این ویزا برای دیدار شخصی مجوز ورود یک یا چند باره و اقامت تا 90 روز را می ­دهد. ویزا برای بازدید گردشگری باید شرایط زیر را داشته باشد:

  • اصل تقاضای یک سازمان یا کمپانی جهت ویزای توریستی این کشور، اشتغال گردشگری روستایی، مرکز درمانی یا شرکت بهبود سلامت
  • با موافقت قبلی سفارت، ویزا احتمال دارد بر طبق فکس یا اسکن کپی از اصل تقاضا صادر شود. همچنین فکس یا اسکن تأییدیه رزرو محل سکونت، مجوز اقامت تا 10 روز صادر می­شود.

شرایط زیر برای ویزای دیدارهای شخصی لازم می­ باشد:

  • اسناد مورد تأیید اهداف دیدار شخصی، مثلا کارهای خانوادگی، پزشکی و یا قضایی
  • اصل درخواست از سوی تبعه بلاروسی به ادارهمهاجرت و شهروندی ارائه شود

تقاضای ویزای توریستی بلاروس معمولاً در مدت 10 روز رسیدگی می ­گردد، اما ممکن است تا یک ماه نیز به طول انجامد.

مدارک اخذ ویزای توریستی بلاروس

مدارک لازم برای اخذ ویزای توریستی این کشور عبارتند از:

  • یک نسخه فرم تکمیل‌ شده درخواست ویزا به فارسی یا انگلیسی یا زبان روسی
  • یک قطعه عکس رنگی با پشت زمینه آبی یا سفید که در 6 ماه گذشته گرفته‌ شده باشد و ابعاد آن 4.5 در 3.5 باشد
  • اصل گذرنامه
  • یک کپی از گذرنامه
  • بیمه مسافرتی: نام سازمان بیمه خارجی و ذکر محل استقرار آن، تلفن تماس سازمان بیمه خارجی یا شرکت کمک ‌رسان
  • قبض پرداخت عوارض صدور ویزا
  • مبلغ لازم برای دریافت ویزا
  • خرید بلیط هواپیما به بلاروس و نحوه دریافت ویزای آن

هزینه های دریافت ویزا در بلاروس

بلاروس با توجه به مدت اقامتش در این کشور باید تمکن مالی لازم را ارائه نماید. ضمنا مدت زمان رسیدگی به ویزاهای بلاروس بسته به شرایط و عوامل مختلف ممکن است از چند هفته تا یک ماه طول بکشد. گذشته از این هزینه درخواست ویزای بلاروس بسته به نوع ویزا از قرار ذیل می باشد:

ویزای ترانزیت (تایپ B)
سینگل10€
دوبل15€
سینگل گروهی (برای هر نفر)10€
دوبل گروهی (برای هر نفر)18€
مولتیپل اینترای35€
ویزای کوتاه مدت (تایپ C)
سینگل25€
دوبل35€
سینگل گروهی (برای هر نفر)10€
دوبل گروهی (برای هر نفر)18€
مولتیپل- اینترای80€
ویزای بلند مدت (تایپ)80€

نکاتی در مورد ویزای توریستی بلاروس

با توافق قبلی سفارت، اتباع کشورهای مهاجرتی با امنیت بالا، قادر خواهند بود بدون ارائه مدارک پشتیبانی برای 30 روز ویزا صادر نمایند. با موافقت قبلی سفارت این امکان وجود دارد ویزای گردشگری این کشور طبق تقاضای شهروند بلاروسی، در صورت تأیید امضای او از طرف افسر سفارت بلاروس و یا دفتر اسناد رسمی در این کشور، صادر شود. تقاضای شهروند بلاروسی فقط به مدت نود روز بعد از تأیید دفتر اسناد رسمی اعتبار دارد.

قبل از ارائه تقاضای ویزای گردشگری، همواره با سفارت خود در مورد اطلاعات ویژه در ارتباط باشید. در زمان مراجعه به سفارت باید مدارک درخواست و رسید پرداخت هزینه سفارت را ارائه دهید. هزینه سفارت غیر قابل برگشت می­ باشد. ویزای توریستی کشور بلاروس می ­بایست در مدت 5 روز کاری اعطا گردد، این زمان در مورد مهاجرت تحصیلی به بلاروس بیشتر خواهد بود. در موارد ضروری ممکن است در مدت 2 روز نیز تحویل داده شود. مأمور سفارت ممکن است از متقاضی اسناد بیشتری بخواهد و یا تعداد ورودهای مشخص شده در ویزا و اعتبار ویزا را کم نماید. وی موظف به توضیح دلایل عدم صدور ویزا نمی­ باشد.

فرودگاه ملی مینسک در بلاروس

اتباع خارجی در زمان اخذ ویزای توریستی بلاروس قادر خواهند بود در فرودگاه ملی مینسک، ویزا دریافت نمایند، البته پروازهایی که از کشور روسیه باشند، چنین امکانی وجود ندارد. شرکت یا فرد دعوت کننده می ­بایست اسناد پشتیبانی از ویزای توریستی را در مدت 2 روز کاری پیش از تاریخ ورود متقاضی خارجی ارائه نماید. مخارج ویزای توریستی جمهوری بلاروس از سوی فرد خارجی به صورت نقدی و در موقع ورود پرداخت می­ گردد و مخارج آن معمولاً بیشتر از هزینه پرداختی در کنسولگری می ­باشد. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد موضوع ویزای توریستی بلاروس و مهاجرت به بلاروس با وکلا و کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس گرفته و از مشاوره تلفنی بهره مند گردید.

پرسش های کلیدی درباره ویزای توریستی بلاروس

بلاروس از جمله کشورهایی است که هزینه های کمی برای زندگی دارد. توریست ها نیز هزینه های زیادی برای زندگی در این کشور نخواهند داشت. به همین دلیل است که بلاروس مقصدی جذاب برای سفرهای توریستی شده است. در کنار هزینه های مقرون به صرفه، باید به این نکته نیز توجه داشت که این کشور جذابیت های بصری زیادی دارد. افرادی که از بلاروس دیدن می کنند، می توانند مناظر کم نظیر و معماری ویژه این کشور را مشاهده کنند. در چنین شرایطی است که سفر به بلاروس نیز می تواند ارزشمندتر به نظر برسد. پرسش هایی که در این رابطه مطرح می شوند عبارتند از:

  • هزینه درخواست ویزای توریستی بلاروس چقدر است؟ در صورتی که فرد از ویزای عادی درخواست کند، باید 60€ (یورو) بپردازد. در صورت تمایل به این که ویزای فرد سریع تر صادر شود، فرد باید 112€ (یورو) پرداخت کند.
  • ویزای توریستی بلاروس پس از چه مدت صادر می شود؟ درخواست عادی ویزای توریستی بلاروس 7 روز و روند سریع آن، 2 روز کاری طول خواهد کشید.
  • ویزای توریستی بلاروس چه مدت اعتبار دارد؟ فرد به کمک این ویزا می توان تا 30 روز در این کشور اقامت داشت.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *