مهاجرت

شرایط ویزای همراه ترکیه

شرایط ویزای همراه ترکیه

با توجه به همسایگی ترکیه با ایران هر ساله ایرانیان زیادی برای اقامت به این کشور مهاجرت می کنند. اطلاع از شرایط ویزای همراه ترکیه برای هموطنانی که قصد اقامت در ترکیه همراه با اعضای خانواده را دارند امری ضروری و حائز اهمیت است. متقاضیان می توانند از طریق راه های مختلفی مثل مهاجرت تحصیلی، مهاجرت کاری، سرمایه گذاری، تولد فرزند، ازدواج با تبعه کشور ترکیه و پناهندگی در ترکیه به این کشور مهاجرت کنند و در ترکیه اقامت داشته باشند.

با توجه به افزایش در خواست برای مهاجرت به کشور ترکیه کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این نوشتار تصمیم دارند به بررسی شرایط ویزای همراه ترکیه بپردازند و اطلاعاتی در این خصوص در اختیار متقاضیان قرار دهند. اگر قصد مهاجرت به کشور ترکیه را همراه با اعضاء خانواده خود دارید تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

اینفوگرافیک ویزای همراه ترکیه


شرایط ویزای همراه ترکیه برای کودکان

یکی از اصل های ضروری که متقاضیان باید در شرایط ویزای همراه ترکیه رعایت کنند، شرایط این نوع از ویزا برای کودکان می باشد. به طور کلی اگر متقاضیان کودکان زیر 18 سال هستند، و قصد دارند با ویزای همراه ترکیه به والدین خود در این کشور بپیوندند باید شرایط زیر را رعایت کنند:

  • ویزای همراه ترکیه و شرایط الحاق خانواده باید به نفع شما باشد.
  • تمامی متقاضیان در این زمینه باید محدودیت زمانی 3 ماهه را به طور کامل رعایت کنند.
  • والدین متقاضیان باید اقامت قانونی در دانمارک داشته باشند.
  • والدین متقاضیان باید حضانت آنها را بر عهده بگیرند.
  • والیدن متقاضیان نباید سابقه کودک آزاری در هیچ نقطه ای از جهان را داشته باشند.

در نمودار زیر می توانید روند درخواست ویزای همراه ترکیه را به ویژه برای کودکان مشاهده فرمایید:

روند درخواست ویزای همراه ترکیه را به ویژه برای کودکان

اخذ ویزای همراه از طریق تحصیل در ترکیه

در حقیقت ویزای همراه ترکیه این اجازه را به اعضای خانواده (همسر، والدین و یا فرزندان) فرد اجازه ورود و اقامت در خاک ترکیه را تا مدت محدودی می دهد. تحصیل در جمهوری ترکیه نیز روشی برای اخذ این نوع ویزای کشور ترکیه محسوب می شود. اما مدت زمان اعتبار مجوز اقامت همراهان در کشور ترکیه مطابق با اعتبار مجوز اقامت دانشجو است. اما به طور کلی سقف اعتبار مجوز تا 24 ماه است. مجوز اقامت به همسر و فرزندانی با سن کمتر از 18 سال یا فرزندان وابسته با سن بیشتر از 18 سال تعلق می گیرد. اگر در طول اقامت در کشور ترکیه فرزند شما در این کشور متولد شود باید در ظرف مدت 6 ماه اقدامات لازم را در جهت اخذ مجوز اقامت ترکیه انجام دهید.

مهاجرت تحصیلی و شرایط ویزای همراه ترکیه

اماکن زندگی در کنار خانواده از طریق کار در ترکیه

متقاضیانی که قصد ورود به بازار کار کشور ترکیه را دارند باید برای برقراری ارتباط به زبان ترکی تسلط داشته باشند، تسلط به زبان انگلیسی علاوه بر زبان ترکی پوئنی مثبت برای متقاضی محسوب می شود. برای کاریابی در کشور ترکیه فرد می تواند از طریق وب سایت های کاریابی، موسسات کاریابی معتبر و آگهی های شغلی منتشر شده اقدام کند. برخی از مشاغل مورد نیاز در کشور ترکیه عبارتند از: آشپز، بسته بندی پوشاک، جوشکار، MDF کار، نجار، کفاش، خیاطی، تعمیرکار، تور لیدر، کارگر ساده، کفاش و چرم دوز، خیاط و پلاستیک سازی. پس از یافتن کاری مرتبط با رشته تحصیل و یا تخصص و مهارت خود باید مدارک مورد نیاز را جهت بررسی درخواست به کارفرما مربوطه ارسال کنید.

اگر کارفرما با درخواست فرد برای کار موافقت کند دعوت نامه شغلی برای متقاضی ارسال می کند. با دریافت دعوت نامه شغلی فرد می تواند اقدامات لازم را در جهت اخذ ویزای کار ترکیه انجام دهد، همچنین فرد می تواند ویزای همراه این کشور را برای همسر و فرزندان با سن کمتر از 18 سال دریافت کند. فرزندان فرد می توانند بدون دریافت ویزای تحصیلی در مدارس کشور ترکیه ادامه تحصیل دهند، اگر همسر فرد بخواهد در این کشور مشغول به کار شود باید مجوز کار کشور ترکیه را به صورت جداگانه دریافت کند.

شرایط ویزای همراه ترکیه برای سرمایه گذاران خارجی

سرمایه گذاری در کشور ترکیه نیز یکی از راه های مهاجرت به کشور ترکیه است. برای سرمایه گذاری در این کشور راه های گوناگونی مثل: خرید ملک و ثبت شرکت وجود دارد. حداقل سرمایه لازم برای خرید ملک در کشور ترکیه 250000$ (دلار) و سرمایه لازم برای ثبت شرکت در این کشور 100000TL (لیر) است. با سرمایه گذاری در کشور ترکیه فرد می تواند اقامت دائم این کشور را برای خود و اعضاء خانواده کسب کند.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای سرمایه گذاری کشور ترکیه عبارتند از:

  • تکمیل فرم مربوطه
  • پرداخت هزینه های مربوط به اخذ ویزای سرمایه گذاری و ارائه رسید آن
  • پاسپورت معتبر مدت دار
  • مدارک شناسایی
  • گواهی تمکن مالی
  • گواهی عدم سوء پیشینه تایید شده
  • مدارک پزشکی تایید شده
  • بیمه مسافرتی
  • مشخص شدن محل زندگی در کشور ترکیه
  • اگر قصد مهاجرت با اعضاء خانواده خود را دارید باید اثبات کنید توانایی پرداخت هزینه های زندگی اعضاء خانواده را دارید. همچنین لازم است فرد مدارک لازم را تکمیل کند و سند ازدواج و مدارک شناسایی و پاسپورت اعضای را اعطاء کند.

شرایط کار همراهان در ترکیه

همان طور که گفته شد انواع مختلفی از روش ها برای اخذ اقامت ترکیه وجود دارد. در حال حاضر بیشتر مهاجرت ها به این کشور به خصوص از میان ایرانیان، از مسیر ویزای تحصیلی عبور می کند. شرایط اخذ ویزای تحصیلی این کشور نیز نسبت به سالیان پیش برای ایرانیان سخت تر اتفاق می افتد. اما در کل می توان گفت که دانشجویان، خود نیز ویزای دارای حق کار دریافت نمی کنند. به مراتب همراهان ویزای تحصیلی نیز، در این کشور مجوز کار روی ویزای خود دریافت نمی کنند. شرایط به این گونه است که در ابتدا باید به دنبال کار بگردند، قرارداد کار قانونی دریافت کنند و سپس درخواست مجوز کار خود را به اداره مهاجرت اعلام کنند.

با مطالعه این مقاله اطلاعاتی در خصوص شرایط ویزای همراه ترکیه کسب کردید، هموطنان می توانند طی تماس با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاعات بیشتری در خصوص شرایط مهاجرت به کشور ترکیه و یا سایر کشورهای مورد نظر کسب کنند.

سوالات پرتکرار در خصوص شرایط ویزای همراه ترکیه

با توجه به سوالات مکرر شما عزیزان در خصوص شرایط ویزای همراه ترکیه، در بخش پایانی مقاله قصد داریم که به برخی از این سوالات پاسخ دهیم. برخی از مهمترین سوالات شما عزیزان در این باره به شرح زیر می باشد:

  • مدت زمان پردازش ویزای همراه ترکیه چقدر است؟ حداکثر زمان رسیدگی به ویزای همراه ترکیه برای اتباع خارجی حدود 6 ماه است و در نهایت وضعیت درخواست متقاضیان را از طریق ایمیل ارسال می کنند.
  • آیا با ویزای همراه ترکیه می توان در این کشور مشغول به کار شد؟ اگر بعد از دریافت ویزای همراه ترکیه به شما مجوز اقامت نیز اعطا می شود، می توانید در این کشور مشغول به کار شوید.
  • هزینه درخواست ویزای همراه ترکیه برای هر نفر چقدر است؟ هزینه درخواست ویزای همراه ترکیه برای هر فرد 650TRY (لیر ترکیه) می باشد.
4.3/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *