مهاجرت

شرایط ویزای همراه دومینیکا

شرایط ویزای همراه دومینیکا

شرایط ویزای همراه دومینیکا از جمله مواردی است که مورد توجه متقاضیان مهاجرت به دومینیکا می باشد و در این مقاله به تفصیل در این زمینه بحث می شود. اصولا امکان به همراه آوردن اعضای خانواده به دومینیکا از طریق برنامه تابعیت توسط سرمایه گذاری (CBI) وجود دارد و از این طریق می توان برای هر یک از اعضای خانواده پاسپورت دومینیکا اخذ کرد. بنابراین، اخذ ویزای همراه دومینیکا شرایط و الزاماتی دارد که شرط اصلی آن کمک به بودجه دولتی دومینیکا و یا خرید مل در این کشور می باشد. امتیازات پاسپورت دومینیکا در دنیا منحصر به فرد است و به همین دلیل برای مهاجران خارجی از جمله سرمایه گذاران جذابیت بیشتری دارد.

کشور مشترک المنافع دومینیکا یکی از جمهوری های کارائیب با سیستم سیاسی دموکراسی پارلمانی می باشد. پایتخت و شهر اصلی دومینیکا روسئو (Roseau) نام دارد و پورت موث (Portsmouth) یکی از شهرهای عمده در شمال کشور می باشد. طبق آخرین سرشماری ها نیز جمعیت کشور دومینیکا در حدود تقریبا 73500 نفر اعلام شده است. زبان رسمی مردم دومینیکا انگلیسی بوده اما زبان فرانسه نیز در بین مردم رایج است. ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده مشاوره برای اخذ انواع ویزای همراه در سراسر کشورهای جهان بوده و در این مسیر شما را با شرایط مهاجرت و اخذ ویزاهای کشورهای مختلف جهان آشنا می سازیم.

برنامه تابعیت توسط سرمایه گذاری (CBI) در دومینیکا

مجلس قانونگذاری دومینیکا مقررات و شرایطی را معین کرده است که تحت آن شرایط شهروندان خارجی می توانند تابعیت این کشور را دریافت نمایند. بخش 101 از قانون اساسی دومینیکا تابعیت یا شهروندی این کشور را تنها زمانی به افراد اعطاء می نماید که تحت قانون قبول تابعیت و شهروندی حداقل برای مدت 5 سال متوالی در کشور دومینیکا ساکن باشند. اما قانون جدیدی در سال 1993 باعنوان برنامه شهروندی اقتصادی (Economic Citizenship) در کشور دومینیکا به تصویب رسید که به موجب آن افراد با سرمایه گذاری در این کشور و بدون لحاظ اقامت اجباری 5 ساله بتوانند پاسپورت دوم خود را دریافت کنند.

اما چرا پاسپورت دوم؟ این بدان خاطر است که دومینیکا داشتن پاسپورت دوم یا تابعیت مضاعف را مجاز میداند. در حقیقت دولت دومینیکا برنامه تابعیت اقتصادی را به عنوان یک مولفه از توسعه ملی خود می داند و از این طریق قصد نوسازی بیمارستان ها و مدارس، ساخت استادیوم ها و رونق اقتصادی بیشتر در بخش های گردشگری، فناوری اطلاعات (IT) و کشاورزی را دارد. اما متقاضیان برای اخذ تابعیت ذومینیکا تحت این برنامه دو گزینه در اختیار دارند و از آن طریق نیز شرایط ویزای همراه دومینیکا برای آنها و اعضای خانواده شان فراهم می گردد.

چالش های دریافت ویزای همراه دومنیکا

ویزای همراه دومینیکا نیز همانند اغلب ویزاهای این کشور، در کنار مزیت هایی که برای متقاضیان به همراه دارد، دارای چالی هایی نیز در حوزه های مختلف می باشد. برخی از چالش های موجود در روند دریافت ویزای همراه دومینیکا به شرح زیر می باشد:

چالش های ویزای همراه دومینیکاتوضیحات
روند درخواستروند درخواست ویزای همراه دومینیکا با بوروکراسی های اداری پیچیده ای همراه است.
موانع زباندارندگان ویزای همراه دومینیکا به محض ورود به این کشور با چالش های متعددی در بخش زبان مواجه خواهند شد.
مدت زمان پردازشمدت زمان پردازش ویزای همراه دومینیکا بسیار زمان بر و طاقت فرسا می باشد و بین 8 تا 10 هفته طول می کشد.

روش های اخذ تابعیت دومینیکا از طریق سرمایه گذاری

همانطوری که در مطالب پیشین نیز گفته شد، در حال حاضر اخذ تابعیت از طریق سرمایه گذاری نه تنها بهترین و سریعترین روش برای اخذ تابعیت دومینیکا برای خود متقاضی بلکه همچنین برای همراهان وی نیز محسوب می شود. اما در این رابطه، اطلاع از انواع روش های سرمایه گذاری در دومینیکا از اهمیت بالایی برخوردار است. چراکه شرایط هر یک از روش ها با دیگری متفاوت است و همچنین شرایط ویزای همراه دومینیکا در هر کدامیک از این روشها متفاوت از هم می باشد.

روش های سرمایه گذاری و مهاجرت به دومینیکا 2023 جهت اخذ تابعیت مضاعف برای خود و خانواده همراه بدین شرح است:

  • روش کمک مالی غیرقابل استرداد به صندوق متنوع سازی اقتصادی (EDF) دومینیکا به مبلغ $100000 (دلار) برای هر متقاضی و با شرط غیرقابل استرداد بودن وجه سرمایه گذاری
  • روش سرمایه گذاری در بازار املاک و خرید ملک در دومینیکا به مبلغ $200000 (دلار) برای هر متقاضی و با شرط عدم معامله و واگذاری ملک برای مدت 3 سال

بررسی شرایط ویزای همراه کشور دومینیکا

بررسی شرایط ویزای همراه کشور دومینیکا

در ابتدای بحث لازم است تعریفی از ویزای همراه یا Dependent visa داشته باشیم. ویزای همراه در واقع مجوزی است که به همسر و فرزندان شما اجازه مسافرت به کشور مورد نظر را فراهم می کند. بر اساس قانون، دولت دومینیکا ویزای همراه به صورت تعریف متعرف در کشورهای دیگر صادر نمی کند. بلکه به جای آن تابعیت همراه یا Dependent citizenship را به متقاضیان ارائه می کند. این بدان معناست که متقاضیان علاوه بر خود، می توانند تابعیت دومینیکایی را برای اعضای خانواده خود نیز (شامل همسر، فرزندان و پدر بزرگ یا مادر بزرگ) اخذ نمایند.

اما باید توجه داشت که این کار نیازمند اقدام برای سرمایه گذاری در یکی از روش های برنامه تابعیت اقتصادی دومینیکا می باشد که در مطالب فوق نیز بدانها اشاره شد. بنابراین، نه تنها متقاضیان بلکه اعضای خانواده همراه آنها نیز می توانند از امتیازات اخذ پاسپورت دومینیکا شامل آزادی مسافرت به کشورهای ناحیه شنگن، انگلستان، ایالات متحده آمریکا و کانادا بهره مند شوند. همچنین لازم است بدانید که پاسپورت دومینیکا با رتبه 35 در بین پاسپورت های کل دنیا، از قدرتمندترین پاسپورت های بین المللی محسوب می شود.

شرایط مالی دریافت ویزای همراه دومینیکا

بر اساس تعریف دولت دومینیکا، یکی از شرایط ویزای همراه دومینیکا از طریق سرمایه گذاری در این کشور مشخص شدن همراهان فرد می باشد. بر این اساس، همراهان یا بستگان فرد متقاضی شامل همسر، فرزند زیر 18 سال، فرزند بین 18 تا 30 سال، دختر مجرد تا 30 سال، فرزند بالای 18 سال اما دارای معلولیت جسمی یا ذهنی، پدر بزرگ و مادر بزرگ بالای 55 سال می باشد. اما هزینه ویزای همراه دومینیکا در سال 2023 از طریق دو روش سرمایه گذاری در دومینیکا (کمک به صندوق متنوع سازی اقتصادی و خرید ملک در دومینیکا) به تفکیک بدین صورت می باشد:

هزینه های دولتی به دلار
روش اول: خرید ملک در دومینیکاروش دوم: کمک به صندوق متنوع سازی اقتصادی
برای یک نفر$25000متقاضی و همسرشمجموعا $175000
برای متقاضی اصلی به همراه همسرش$35000متقاضی، همسر و یک فرزند زیر 18 سالمجموعا $200000
برای خانواده چهار نفره$35000متقاضی، همسر و بیش از دو فرزند زیر 18 سالمجموعا $250000
برای خانواده شش نفره$50000
برای خانواده هفت نفره$70000

جدول زیر به هزینه های مورد نیاز و سایر هزینه های طرح اشاره دارد:

هزینه های مورد نیاز
هزینه های رسیدگی درخواست$1000 (دلار)
هزینه های ارزیابی درخواستمتقاضی اصلی: $7500 (دلار)
همسر متقاضی: $4000 (دلار)
همراهان زیر 18 سال متقاضی: $4000 (دلار)
سایر هزینه های طرح
هزینه تاییدیه قبول تابعیت یا Naturalization$250 (دلار) برای هر نفر
هزینه صدور پاسپورت دومینیکا$1200 (دلار) برای هر نفر

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه مهاجرت و اخذ ویزای کشورهای مختلف از جمله کشورهای برتر همانند آلمان، کانادا و انگلستان دارای سابقه طولانی می باشد. برای اخذ اطلاعات مهاجرتی می توانید با این موسسه در تماس باشید.

سوالات متداول در خصوص ویزای همراه دومینیکا

با توجه به سوالات مکرر شما عزیزان در خصوص ویزای همراه دومینیکا، در این بخش از مقاله مفتخریم تا به برخی از سوالات کلید شما عزیزان در این زمینه پاسخ دهیم. مهمترین آنها عبارت اند از:

  • روند درخواست ویزای همراه دومینیکا چگونه است؟ بر خلاف اغلب کشورهای حوزه کارائیب، روند درخواست ویزای همراه دومینیکا بسیار ساده است، و تمامی اتباع کشورهای خارجی می توانند به راحتی برای ویزای همراه این کشور درخواست دهند.
  • هزینه درخواست ویزای همراه دومینیکا چقدر است؟ تمامی متقاضیان دریافت ویزای همراه دومینکا باید هزینه اخذ ویزای همراه دومینیکا را حین درخواست ویزا پرداخت نمایند. این هزینه حدود 350XCD (دلار کارائیب شرقی) می باشد.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *