مهاجرت

شرایط ویزای همراه سنگاپور

شرایط ویزای همراه سنگاپور

اگر عضوی از خانواده شما در سنگاپور مقیم بوده و شما نیز مایل به مهاجرت هستید، اطلاع از شرایط ویزای همراه سنگاپور (DP) می تواند راهنمای خوبی برای شما باشد. اما پاس یا ویزای همراه سنگاپور مخصوص اعضای خانواده دارندگان ویزای کار، ویزای ورود و یا دارندگان ویزای کار شخصی (PEP) می باشد. شما به عنوان متقاضی ویزای همراه کشور سنگاپور بایستی در جریان باشید که مدت اعتبار این نوع ویزا به مدت اعتبار ویزای کار عضو مقیم بستگی دارد.

همچنین از امتیازات اخذ این نوع ویزای سنگاپور آن است که دارندگان پاس DP بدون نیاز به اخذ ویزای ورود جداگانه از کشور سنگاپور مجاز به زندگی، ورود و خروج از این کشور هستند. افراد صلاحیتدار شامل کلیه اعضای خانواده درجه یک (یعنی همسر و فرزندان) دارندگان ویزاهای اقامت سنگاپور می باشند. ما در همین مقاله به بررسی کلیه شرایط و قوانین اخذ ویزای همراه کشور سنگاپور پرداخته و به سوالات شما عزیزان پاسخ می دهیم و توصیه می کنیم که برای دریافت پاسخ به دیگر سوالات خود در این رابطه حتما از مشاوره های مشاورین و کارشناسان خبره ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره گیرید.

  • شرایط دریافت ویزای همراه در کشور سنگاپور چیست؟
  • شرایط زندگی خانوادگی در کشور سنگاپور چگونه است؟
  • چه کسانی می توانند ویزای همراه سنگاپور را به دست آورند؟
  • امتیاز دریافت ویزای همراه سنگاپور چیست؟
  • آیا می توان با استفاده از ویزای همراه در سنگاپور کار کرد؟

سوالات مکرر درباب شرایط اخذ ویزای همراه سنگاپور

در ابتداء و قبل از پرداختن به بحث اصلی لازم است به سوالات کلیدی در خصوص شرایط ویزای همراه سنگاپور پاسخ داده شود. سوالاتی که معمولا برای کلیه متقاضیان مخصوصا افرادی که یک عضو خانواده آنها در سنگاپور مقیم است، پیش می آید:

  • آیا همراهان دارنده ویزای کار سنگاپور قانونا می تواند در سنگاپور کار کند؟ بله، دارندگان پاس (ویزای) همراه سنگاپور با توجه به پاس کاری همسر خود می توانند در این کشور کار نیز بکنند. تنها شرط برای انجام کار نیز درخواست رضایت نامه (LOC) از طرف کارفرمای سنگاپوری می باشد.
  • امتیازات اصلی اخذ اقامت دائم (PR) کشور سنگاپور چیست؟ حق رای، نرخ های مالیاتی مناسب تر، امکان دسترسی به مساکن سوبسید دار دولتی و خرید املاک دولتی از جمله مزایای اقامت دائم سنگاپور می باشد. دارندگان ویزای همراه کشور سنگاپور نیز از این حق برخوردار هستند.
  • ویزای همراه سنگاپور یا DP چیست؟ ویزای همراه سنگاپور (DP) ویزای مهاجرتی صادره برای اعضای خانواده دارندگان ویزا یا پاس کاری، دارندگان ویزای کارآفرینان یا EnterPass و دارندگان پاس کاری شخصی (PEP) می باشد.
  • آیا برادر یا خواهر دارنده ویزای کار سنگاپور صلاحیت درخواست ویزای همراه را دارند؟ خیر، تنها همسر و فرزندان زیر 21 سال (هم فرزندان خود فرد و هم فرزند خوانده) دارندگان ویزاهای کاری سنگاپور صلاحیت درخواست ویزای همراه را دارند. اما برادر یا خواهر دارنده ویزای کاری سنگاپور ممکن است صلاحیت دریافت پاس (ویزای) ویزیت بلند مدت سنگاپور را داشته باشند.

انواع ویزا برای مهاجرت به سنگاپور

سنگاپور مقصد کاری معروفی برای شهروندان خارجی نه تنها برای کارگران ماهر خارجی بلکه برای مهاجران خارجی نیمه ماهر یا بدون مهارت محسوب می شود. در حقیقت این قوانین کار پیشرفته و مدرن، جامعه چند فرهنگی، کیفیت زندگی بسیار بالا و نیز شاخص امنیت بالا است که باعث جذب مهاجران خارجی به این کشور آسیایی می گردد. اما برای مهاجرت به سنگاپور و انجام هر گونه فعالیتی شما نیازمند اخذ مجوز قانونی یا ویزای ورود به کشور سنگاپور هستید.

ویزا در کشور سنگاپور با عنوان پاس (Pass) شناخته می شود و بر اساس اهداف و مقاصد متقاضیان از مسافرت به این کشور دارای انواع مختلفی است. ویزای تحصیلی، ویزای سرمایه گذاری و ویزای همراه و نیز ویزای کاری سنگاپور از جمله ویزاهای رایج صادره در کشور سنگاپور می باشد. اما به دلیل اهمیت موضوع کار در این کشور ما در اینجا به طور تخصصی به معرفی انواع ویزاهای کاری سنگاپور می پردازیم:

نوع ویزاشرایط اصلی
پاس کاری یا EPداشتن مدرک دانشگاهی معتبر و نیز برخورداری از پیشنهاد کاری با درآمد حداقل $3600 (دلار)
پاس کارآفرینان یا EnterPassثبت شرکت به عنوان شرکت با مالکیت خصوصی
پاس کاری شخصی یا PEPداشتن حقوق ماهیانه ثابت حدود $18000 (دلار)
S Passداشتن درامد ثابت ماهیانه $2300 (دلار)

بررسی شرایط ویزای همراه سنگاپور

ویزای همراه سنگاپور به دارندگان آن اجازه ورود قانونی و زندگی در این کشور پیشرفته را فراهم می کند. اما فقط همسر یا همسران و فرزندان زیر 18 سال دارندگان ویزا یا پاس کاری، پاس S، EnterPass و نیز دارندگان PEP که درآمد ماهیانه حداقل S$6,000 (دلار سنگاپور) کسب می کنند صبلاحیت درخواست ویزای همراه کشور سنگاپور را دارند. اما اگر فرزند دارنده ویزای کار سنگاپور در سنگاپور متولد شود، بیمارستان به شما گواهی تولد صادر و تاییدیه ای نیز از سوی اداره مهاجرت و کنترل مرزی سنگاپور (ICA) برای شما صادر می شود. تنها از این طریق فرزند شما می تواند تابعیت سنگاپوری اخذ کند.

بنابرین دارندگان ویزاهای کاری سنگاپور در حکم اسپانسر عضای خانواده ایفای نقش کرده و متقاضی اخذ آن از طریق سفارت یا کنسولگری سنگاپور می شوند. توجه کنید اگر اعضای خانواده شما جزء افراد صلاحیتدار برای اخذ ویزای همراه سنگاپور نباشند، ممکن است آنها صلاحیت درخواست پاس (ویزای) ویزیت بلند مدت سنگاپور را داشته باشند. همراهان دارنده ویزای کار سنگاپور از امتیازات خاصی همانند کار در این کشور نیز برخوردار است. اما به شرط اینکه آنها بتوانند پیشنهاد شغلی پیدا کرده و از کارفرما رضایت نامه کاری دریافت نمایند.

بررسی شرایط ویزای همراه سنگاپور

مدارک لازم برای اخذ ویزای همراه سنگاپور

اما پس از اینکه متقاضیان با شرایط کلی درخواست ویزای همراه سنگاپور اشنا ده و از صلاحیت خود اطمینان پیدا کردند، آنها بایستی به فکر تهیه اسناد و مدارک لازم برای دریافت ویزای کار سنگاپور باشند. مدارک مذکور قبل از تحویل به سفارت سنگاپور بایستی رسما به زبان انگلیسی ترجمه و مهر تایید سفارت را داشته باشد. مدارک ضروری برای دریافت ویزای همراه کشور سنگاپور در سال 2022 از این قرار می باشد:

  • فرم درخواست پاس یا ویزای همراه سنگاپور
  • کپی صفحات اطلاعات شخصی پاسپورت فرزند متقاضی
  • کپی گواهی یا سند ازدواج و یا گواهی تولد یا فرزندخواندگی
  • کپی مدارک تحصیلی یا آکادمیک
  • جزئیات مربوط به ثبت نام در یک موسسه آموزشی در سنگاپور
  • جزئیات حقوق با توجه به قرارداد کاری منعقده بین کارفرمای سنگاپوری و کارگر

نحوه و شرایط درخواست ویزای همراه سنگاپور

متقاضیان می توانند درخواست ویزای همراه (DP) کشور سنگاپور را از طریق آنلاین یا به صورت دستی تحویل سفارت سنگاپور دهند. درخواست های DP بایستی توسط کارفرمای دارنده ویزای کار سنگاپور ارائه شده و برای هر یک از اعضای خانواده همراه نیز به صورت جداگانه ای تشکیل پرونده شود. درخواست های DP معمولا بین 3 تا 5 هفته کاری رسیدگی می شود. به محض اینکه درخواست پاس یا ویزای همراه سنگاپور مورد تایید قرار گرفت، از طرف وزارت کار سنگاپور (MOM) تاییدیه اصلی (IPA) صادر خواهد شد. در این هنگام شما برای دریافت پاس همراه نیازمند ارائه مدارک زیر هستید:

  • نامه IPA که از قبل دریافت کرده اید
  • پاسپورت فرزند متقاضی
  • هر گونه مدارک درخواستی در نامه IPA مثل گزارشات آزمایش پزشکی، کارت های اقامتی

لازم به ذکر است که ویزای همراه کشور سنگاپور از قابلیت تمدید برخوردار است. پس متقاضیانی که اعتبار ویزای همراه آنها به اتمام رسیده است می توانند از امکان تمدید ویزا استفاده نمایند. در این صورت وزارت کار سنگاپور (MOM) فرم های درخواست تمدید پاس همراه (DP) را به کارفرمای مربوطه ارسال می کند و او از این طریق می تواند ویزای همراه را تمدید کند.

اقامت دائم سنگاپور با استفاده از ویزای همراه

اکنون در پایان این مقاله یک سوال کلیدی نیز مطرح می شود مبنی بر اینکه آیا همراهان دارنده ویزای کاری سنگاپور می توانند متقاضی اخذ اقامت دائم (PR) سنگاپور نیز باشند. پاسخ به این سوال مثبت است. دارندگان ویزای DP می توانند اقامت دائم (PR) سنگاپور را نیز همراه دارنده ویزای کار کسب کنند. پس در این مسیر محدودیت قانونی پیش روی متقاضیان وجود ندارد. بلکه متقاضیان باید تنها از عهده تامین شرایط و الزاماتی برآیند. اگر درخواست PR دارنده ویزای کار سنگاپور مورد تایید قرار گیرد، پس درخواست PR دارنده ویزای همراه کشور سنگاپور نیز مورد تایید قرار خواهد گرفت. متقاضیان محترم می توانند برای انجام سریع درخواست و اخذ آسان انواع ویزای کاری یا ویزای همراه سنگاپور با وکلای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *