مهاجرت

شرایط ویزای همراه سوئیس

شرایط ویزای همراه سوئیس

سوئیس سالیان متمادی است که همواره جزو کشورهای فوق العاده توسعه یافته و در عین حال صلح طلب بوده است از این رو بسیاری از افراد در پی کسب اقامت این کشور می باشند. شرایط ویزای همراه سوئیس به سادگی فراهم نمی شود و همین مسئله سبب می شود تا بررسی جزئیات مربوط به آن اهمیت ویژه ای پیدا کند. این مقاله توسط تیم کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت فراهم شده که امید است مطالعه آن برای علاقه مندان به این کشور مفید باشد.

لازم به ذکر است مطالعه این مقاله راجع به سوییس و همچنین بالا بردن سطح اطلاعات در خصوص کشورهای مختلف دنیا پیش از انتخاب کشور مقصد اهمیت ویژه ای دارد. سوئیس از 26 کانتون تشکیل شده و با کشورهای ایتالیا، فرانسه، آلمان، اتریش و لیختن اشتاین همسایه است و در حقیقت اصطلاحا کشوری محصور در خاک است که به هیچ یک از آب های کره زمین دسترسی ندارد.

  • شرایط دریافت ویزای همراه در کشور سوئیس چیست؟
  • چه کسانی می توانند از ویزای همراه سوئیس استفاده کنند؟
  • مزایای دریافت ویزای همراه سوئیس چیست؟
  • آیا می توان با استفاده از ویزای همراه، در سوئیس به کار مشغول شد؟

اینفوگرافیک ویزای همراه سوئیس

اخذ ویزای کشور سوئیس درسال 2023

در سال 2023 ورود و مهاجرت به سوئیس با توجه به قوانین جدید آن کار خیلی ساده ای نیست اگر چه همچنان بهترین و ساده ترین راه تحصیل در این کشور است. کشور سوئیس علی رغم بازار کار بسیار عالی و آمار بیکاری تنها 4.88%، اقتصاد رو به رشد و فرصت های شغلی بی شماری که دارد، بر خلاف قوانین جدید کار در آلمان، ویزایی تحت عنوان جستجوی کار ندارد که اجازه دهد متقاضیان ورود به سوئیس رمز ورود خود را ابتدائا کار قرار دهند.

مزایای بی شمار زندگی در این کشور فوق العاده امن باعث شده که اگر چه تحصیل در آن مثل اکثر کشورهای دیگر از جمله تحصیل در نیوزلند نسبتا گران قیمت و پر هزینه است، همچنان افرادی باشند که بخواهند با کمال میل این مبالغ را بپردازند تا در نهایت اقامت سوئیس را کسب نمایند. دانشجویان در سوئیس می توانند پس از فارغ التحصیلی مدتی را در جستجوی شغل مناسب باشند و در نهایت ویزای تحصیلی خود را تبدیل به اقامت کاری کنند.


بهترین راه مهاجرت به سوئیس

با توجه به این که کشور سوئیس ویزای جستجوی کار برای ایرانی ها ندارد، بهترین راه در سال 2023 برای اخذ اقامت آن پذیرش از یکی از دانشگاه های این کشور است. منتهی باید توجه داشت نه تنها سوئیس نظام تحصیلی رایگان ندارد بلکه هزینه زندگی در این کشور نیز بسیار بالا است و زندگی تک نفره ماهانه بین 1800€ تا 2100€ (یورو) هزینه دربرخواهد داشت. همچنین شانس بسیار کمی وجود دارد کسی بتواند بر اساس اخذ ویزای تحصیلی سوئیس، ویزای همراه نیز اخذ کند. شهریه دانشگاه های دولتی سوئیس البته نسبتا پایین است و با توجه به رشته انتخابی در سال 2023 به شرح ذیل می باشد:

  • در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد: سالیانه بین 400€ تا 3700€ (یورو)
  • در مقطع دکتری: سالیانه 100€ تا 900€ (یورو)

البته شهریه دانشگاه های خصوصی سوئیس به سالیانه 43000€ (یورو) هم می رسد. در جدول ذیل شهریه تعدادی از دانشگاه های سوئیس در سال جاری بیان شده است:

نام دانشگاهحدود شهریه سالیانه
University of Baselحدود 1550€ (یورو)
University of Zurichحدود 1300€ (یورو)
ETH Zurichحدود 1200€ (یورو)

روش تمدید در شرایط ویزای همراه سوئیس

بر خلاف اغلب کشورهای مدرن اروپایی، در شرایط ویزای همراه سوئیس روش تمدید بسیار مساعدی برای متقاضیان وجود دارد. به عبارت دیگر یکی از اصلی ترین مزیت های ویزای همراه سوئیس برای متقاضیان روش تمدید این نوع از ویزا می باشد. به طور کلی تمامی اتباع کشورهای خارجی می توانند ویزای همراه سوئیس خود را به راحتی تمدید کنند، البته تمدید ویزای همراه این کشور به نوع مجوزی که دارند بستگی دارد.

روش تمدید ویزای همراه سوئیس بر اساس نوع مجوز به دسته های زیر تقسیم می شود:

  • اگر متقاضیان دارای مجوز اقامت موقت هستند، می توانند به راحتی هر ساله ویزای همراه سوئیس خود را تمدید کنند. البته پس از آن می توانند مجوز موقت خود را به مجوز دائم تغییر دهند.
  • اگر متقاضیان دارای مجوز دائم هستند، باید هر 5 سال یک بار ویزای همراه خود را تمدید کنند.

البته لازم به ذکر است که، اگر وضعیت متقاضیان هنگام درخواست برای تمدید ویزای همراه سوئیس تغییر کرده باشد نمی توانند از همان فرم درخواست استفاده کنند. همچنین اگر برای اجازه اقامت بر اساس پیوندهای خانوادگی، به ویژه ازدواج درخواست داده اید اما دیگر با همان فرد ازدواج نکرده اید بایا بر اساس تغییر روابط خانوادگی درخواست دهید. همچنین اگر زمانی که برای اولیت بار برای ویزای همراه سوئیس درخواست می دهدید، کمتر از 18 سال دارید نمی توانید به همان دلایل قبلی برای تمدید ویزای همراه خود درخواست دهید.

در نمودار زیر می توانید روند درخواست اتباع خارجی برای تمدید ویزای همراه سوئیس را طی سالهای اخیر مشاهده فرمایید:

روند درخواست اتباع خارجی برای تمدید ویزای همراه سوئیس

شرایط و مدارک لازم برای اخذ ویزای همراه سوئیس

سوئیس راه های ورود را برای یک سری ملیت ها کاملا باز گذاشته به عنوان مثال تابعین ایالات متحده آمریکا، کشورهای اتحادیه اروپا، کانادا، کره جنوبی و… برای ورود 30 روزه به سوئیس نیازی به اخذ ویزا ندارند اما مابقی کشورها برای سفر به سوئیس چه سفر تفریحی کوتاه مدت چه اقامت بلند مدت بدوا نیاز به اخذ ویزا دارند که بدین منظور مدارک ذیل را می بایست به سفارت ارائه دهند:

  • پاسپورت با حداقل دو صفحه خالی و اعتبار بیش از شش ماه
  • 2 قطعه عکس پاسپورتی با پس زمینه سفید که پشت آن امضا شده باشد
  • واکسیناسیون (برای افرادی که از یک سری کشورها از جمله کنگو به مقصد سوئیس سفر می کنند)
  • گواهی تمکن مالی بانک که نشان دهنده توانایی فرد برای پرداخت هزینه های خود در سوئیس است
  • گواهی اثبات اجاره و اقامت حاکی از تهیه محلی به منظور اقامت درسوئیس
  • شخصی که پاسپورت گرفته است یا دعوتنامه از یک تبعه اصیل سوئیسی

شرایط و مدارک لازم برای اخذ ویزای همراه سوئیس

شرایط ویزای همراه سوئیس و بررسی احتمال اخذ آن

همانطور که پیش تر ذکر شد راه ورود اولیه به سوئیس تحصیل در این کشور است منتهی متاسفانه علی رغم تمام مزیت های زندگی در این کشور، سوئیس در غالب موارد ویزای همراه صادر نمی کند. اگر دانشجویی متاهل باشد و بخواهد همسر و فرزندان زیر 18 ساله وی نیز در زمان تحصیل در کنار وی باشند بهتر است کشورهایی را به عنوان مقصد نهایی خود انتخاب کند که راحت تر ویزای همراه صادر می کنند. از جمله کشورهایی که در حال حاضر شرایط ساده تری برای صدور ویزایی تحت عنوان ویزای همراه دارند می توان به هلند، دانمارک و کانادا اشاره کرد، در خصوص سایر کشورها از جمله سوئیس همراه در نهایت می تواند با ویزای توریستی کوتاه مدت، به این کشور سفر داشته باشد که لازم به ذکر است این نوع ویزاها قابلیت تبدیل به ویزای کاری و سایر ویزاهای اقامتی را ندارند.

شرایط زندگی همراه در کشور سوئیس

وجود همراه به تبع بخشی از هزینه های زندگی را افزایش می دهد و این موضوع با در نظر گرفتن این که سوئیس به خودی خود یکی از گران ترین کشورهای دنیا است، یکی از عللی به شمار می آید که بسیاری از افراد را به دلیل بودجه مالی کم، از انتخاب سوئیس به عنوان مقصد خود منصرف می کند. در ادامه قیمت برخی اقلام در کشور سوئیس ذکر شده که مقایسه آن با قیمت های سایر کشورها پر هزینه بودن زندگی در سوئیس را به خوبی ثابت می کند اما باید توجه کنید که کیفیت زندگی در این کشور هم بالاست:

  • اجاره منزل ماهیانه CHf2.300 (فرانک سوئیس)
  • دانشگاه سالیانه تا CHf1500 (فرانک سوئیس)
  • حمل و نقل به عنوان مثال از زوریخ به ژنوا CHf89 (فرانک سوئیس)
  • بلیت سینما CHf12 تا CHf15 (فرانک سوئیس)
  • وعده غذایی در رستوران CHf20 تا CHf40 (فرانک سوئیس)

همانطور که مشاهده می شود قیمت ها در سوئیس تقریبا 2 تا 4 برابر قیمت های اقلام مشابه در کشورهایی چون مجارستان و اتریش است. در نهایت در این مقاله سعی شد اطلاعات جامعی در خصوص شرایط ویزای همراه سوئیس در کنار نکات مرتبط دیگر، ارائه شود که امید است مطالعه آن مفید بوده باشد. علاقه مندان به کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تحصیل و کار در اروپا می توانند علاوه بر مطالعه سایر مقالات سایت، با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایند.

سوالات مهم شرایط ویزای همراه سوئیس

در این بخش به مهم ترین سوالات در راستای مهاجرت به سوئیس و اخذ ویزای همراه پاسخ داده می شود:

  • شرایط ویزای همراه سوئیس و بررسی احتمال اخذ آن به چه صورت می باشد؟ راه ورود اولیه به سوئیس تحصیل در این کشور است منتهی متاسفانه علی رغم تمام مزیت های زندگی در این کشور، سوئیس در غالب موارد ویزای همراه صادر نمی کند. اگر دانشجویی متاهل باشد و بخواهد همسر و فرزندان زیر 18 ساله وی نیز در زمان تحصیل در کنار وی باشند بهتر است کشورهایی را به عنوان مقصد نهایی خود انتخاب کند که راحت تر ویزای همراه صادر می کنند. از جمله کشورهایی که در حال حاضر شرایط ساده تری برای صدور ویزایی تحت عنوان ویزای همراه دارند می توان به هلند، دانمارک و کانادا اشاره کرد، در خصوص سایر کشورها از جمله سوئیس همراه در نهایت می تواند با ویزای توریستی کوتاه مدت، به این کشور سفر داشته باشد که لازم به ذکر است این نوع ویزاها قابلیت تبدیل به ویزای کاری و سایر ویزاهای اقامتی را ندارند.
  • شرایط و مدارک لازم برای اخذ ویزای همراه سوئیس شامل چه مواردی می باشد؟ پاسپورت با حداقل دو صفحه خالی و اعتبار بیش از شش ماه، 2 قطعه عکس پاسپورتی با پس زمینه سفید که پشت آن امضا شده باشد، واکسیناسیون (برای افرادی که از یک سری کشورها از جمله کنگو به مقصد سوئیس سفر می کنند)، گواهی تمکن مالی بانک که نشان دهنده توانایی فرد برای پرداخت هزینه های خود در سوئیس است. گواهی اثبات اجاره و اقامت حاکی از تهیه محلی به منظور اقامت درسوئیس و شخصی که پاسپورت گرفته است یا دعوتنامه از یک تبعه اصیل سوئیسی
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *