مهاجرت

شرایط ویزای همراه فیلیپین

شرایط ویزای همراه فیلیپین

اطلاع از شرایط ویزای همراه فیلیپین می تواند برای دارندگان ویزای اقامت فیلیپین و نیز اعضای خانواده آنها جهت الحاق به هم در این کشور حائز اهمیت باشد. معمولا در فیلیپین متقاضی اصلی می تواند اقامت همسر و فرزندان مجرد زیر 18 سال خود را همراه با درخواست ویزای کار بلند مدت (9G Visa) تقاضا نماید. در این صورت آنها به عنوان همراهان متقاضی شناخته می شوند. اما متاسفانه دارندگان ویزای همراه کشور فیلیپین قانونا مجاز به کار (چه به صورت تمام وقت و چه به صورت پاره وقت) نیستند.

اما در زمینه ویزای همراه فیلیپین همچنین بایستی خاطر نشان کرد که این نوع ویزا در کشور فیلیپین با عنوان ویزای مهاجر غیر سهمیه ای یا ویزای 13A شناخته می شود. جالب است بدانید که متقاضیان از این طریق می توانند به اقامت دائم (PR) فیلیپین دست یابند. افراد زیادی هستند که به دنبال اطلاع از شرایط ازدواج با شهروندان فیلیپینی و اخذ سریع و آسان اقامت و تابعیت فیلیپین هستند. ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با نگارش این مقاله ضمن تشریح کامل جزئیات ویزای همراه کشور فیلیپین، درصدد راهنمائی هر چه بهتر این عزیزان هستیم.

  • مزایای زندگی در کشور فیلیپین چیست؟
  • شرایط دریافت ویزای همراه در فیلیپین چیست؟
  • نحوه دریافت ویزای همراه در این کشور چیست؟

سوالاتی درباب شرایط ویزای همراه فیلیپین

فیلیپین به پایتختی شهر مانیل یک کشوری جزیره ای در قسمت جنوب شرق آسیا است که در سال های اخیر به سبب رشد اقتصادی مثبت خود مورد توجه مهاجران خارجی قرار گرفته است. بنابرین افراد بسیاری برای کار به این کشور مهاجرت کرده و یا قصد مهاجرت کاری به فیلیپین را دارند. در این بین بسیاری از این افراد مایل به همراه آوردن اعضای خانواده خود به فیلیپین بوده و سوالاتی در اینباره دارند:

  • چگونه و با چه ویزایی می توان پس از ازدواج در فیلیپین از این کشور آسیایی اقامت گرفت؟ به منظور اقامت در فیلیپین پس از ازدواج با اتباع این کشور، شما بایستی جهت اخذ ویزای اقامت برای همسر تبعه فیلیپینی (ویزای 13A) درخواست دهید.
  • ویزا برای آوردن اعضای خانواده همراه به کشور فیلیپین چیست؟ معمولا دولت فیلیپین به کارگران خارجی صلاحیتدار ویزای 9G صادر می کند ولی اما برای اعضای خانواده او ویزایی موسوم به ویزای مهاجر غیر سهمیه ای 13A اعطاء می کند که هم برای همسر و هم فرزندان زیر 21 سال قابل درخواست می باشد.
  • آیا امکان الحاق خانواده در فیلیپین از طریق ویزای توریستی این کشور امکان پذیر است؟ بله، اما مشکل اینجا است که این نوع ویزا ویزای موقت بوده و هر دو ماه لازم به تمدید مجدد و صرف هزینه و وقت بسیاری است. به همین دلیل بهترین گزینه در این مورد اخذ ویزای همراه فیلیپین می باشد.
  • مدت اعتبار ویزای همراه کشور فیلیپین چقدر است؟ بر اساس قوانین ویزایی کشور فیلیپین، این نوع ویزا از نوع اقامت دائم (PR) محسوب شده و مدت آن نامحدود می باشد.
  • هزینه درخواست ویزای همراه فیلیپین در سال 2020 چقدر است؟ هزینه اخذ این نوع ویزا امسال در حدود 150$ (دلار) می باشد.

چرا مهاجرت به فیلیپین؟

به خاطر شرایط کاری و کیفیت زندگی مناسب و نیز هزینه زندگی پایین و از دیگر سو شرایط مهاجرتی آسان فیلیپین برای کارگران خارجی به عنوان گزینه مهاجرتی مناسبی ارزیابی می شود. بر اساس آمارهای موجود از بازار کار کشور فیلیپین، نرخ بیکاری در این کشور نه تنها از کشورهای رقیب منطقه ای آن مثل مالزی، سنگاپور و اندونزی بلکه از کشورهای معروف غربی همانند آمریکا، کانادا و آلمان نیز پایین تر است و این نشانگر بازار کاری فعال و پر رونقی در فیلیپین است:

نمودار مقایسه درصد نرخ بیکاری در فیلیپین با کشورهای دیگر

از سویی بازار کار فیلیپین به شدت نیازمند متخصصانی در حوزه سلامت، مهندسی، فناوری، مدیریت و خدمات فروش و بازاریابی است. از سوی دیگر سطح درآمد کارکنان در فیلیپین نیز عامل مهمی در جذب حداکثری کارگران خارجی می باشد. بر اساس آمارها، میانگین درآمد ماهیانه کار در فیلیپین حدود PHP50600 (پزو) معادل 1000.88$ (دلار) می باشد. همچنین جالب تر اینکه هزینه زندگی در فیلیپین 1.72% پایین تر از ایران می باشد. گزارشات نشانگر آن است که شما برای زندگی راحت در فیلیپین نیازمند بودجه مالی در حدود 800$ الی 1200$ (دلار) هستید.

انواع روش های مهاجرتی به فیلیپین کدامند؟

شما به عنوان یک شهروند خارجی مایل مهاجرت به فیلیپین و ورود به شهر مانیل نیازمند اخذ ویزای مخصوصی هستید. نوع این ویزا بستگی به شرایط و اهداف مهاجرتی شما دارد. مسئول و متولی صدور ویزاها در کشور فیلیپین نیز اداره مهاجرت این کشور می باشد. خواه شما مایل به اقامت کوتاه و خواه اقامت بلند مدت در کشور فیلیپین باشید فرقی نمی کند شما بایستی اطلاعات کامل و جامعی درباره انواع ویزای کشور فیلیپین داشته باشید.

انواع ویزای فیلیپین به همراه شرایط و مدارک آنها عبارتند از:

انواع ویزای کشور فیلیپین 2022میزان اعتبارمدارک لازم
ویزای توریستینوع تک گذر (با اعتبار 3 ماهه)پاسپورت با اعتبار 6 ماه، فرم درخواست تکمیلی، کپی بلیط پرواز و پاسپورت، رسید پرداخت هزینه ویزا
نوع چند گذر (با اعتباتر 6 ماه تا یک سال)
ویزای کار فیلیپین یا ویزای 9Gمعتبر برای 1 سال بوده و متقاضیان علاوه بر اخذ ویزای کاری نیازمند اخذ مجوز کار خارجی (AEP) از وزارت کار نیز هستند.دعوت نامه از کارفرما، فرم درخواست تکمیل و امضاء شده، کپی CV، مجوز کار خارجی (AEP)
ویزای دانشجوییمسلزم ارائه نمامه پذیرش دانشگاهی و مدرک تمکن مالیفرم های درخواست، 2 قطعه عکس، اصل و کپی مدارک شناسائی، اصل و کپی گواهی عدم سوء پیشینه
ویزای همراه فیلیپینشرایط ویزای همراه فیلیپین مخصوص همسر و فرزند زیر 21 سال می باشد.پاسپورت با اعتبار 6 ماه، فرم های درخواست تکمیلی، عکس های پاسپورتی، گزارشات معاینه جسمی و پزشکی و رسید پرداخت هزینه ویزا

شرایط و الزامات ویزای همراه فیلیپین

شرایط و الزامات ویزای همراه فیلیپین

ویزایی که در فیلیپین به همراهان متقاضی اصلی اعطاء می گردد، ویزای همراه فیلیپین یا ویزای 13A می باشد. این ویزا فقط حق زندگی و اقامت در کشور فیلیپین را به دارنده آن می دهد و دارنده مجاز به کار در این کشور نیست. اما برای اخذ ویزای همراه کشور فیلیپین دو راه پیش روی متقاضیان قرار دارد. آنها می توانند ویزای کاری خود و ویزای همراه را جداگانه درخواست دهند و نیز می توانند فرآیند اخذ ویزای همراه را با ویزای کاری فیلیپین (9G visa) ادغام نمایند. در این صورت هم در هزینه و هم در وقت متقاضیان صرفه جویی خواهد شد.

مشخصات و شرایط ویزای همراه فیلیپین 2022شرح
نام ویزاویزای مهاجر غیر سهمیه ای 13A
نوع اقامتاقامت دائم (PR) فیلیپین
مرجع صادرکنندهسفارت فیلیپین
شرط اصلیاثبات رابطه خانوادگی
هزینه ویزا$150 (ویزا)

مطابق قوانین کشور فیلیپین، همسر و فرزندان زیر 18 سال متقاضی اصلی با اینکه صلاحیت اخذ ویزای همراه را دارند ولی آنها حق کار در این کشور را ندارند. اگر چنانچه همسرتان بخواهد در این کشور کار بکند، پس او بایستی همچنین ویزای کار فیلیپین را به طور جداگانه ای درخواست نماید. همسر یا فرزندتان برای درخواست ویزای کاری کشور فیلیپین بایستی مدارک و اسنادی شامل پاسپورت، مدارک شناسائی و نیز قرارداد کاری معتبری را تهیه کند.

مدارک و شرایط لازم برای ویزای همراه فیلیپین

اما برای درخواست ویزای همراه فیلیپین تحویل مدارکی الزامی است. این مدارک بایستی قبل از تحویل به سفارت یا کنسولگری فیلیپین به زبان فیلیپینی یا انگلیسی ترجمه و تایید شده و سپس به سفارت تحویل داده شود. همچنین متقاضیان در مراجعه به سفارت فیلیپین بایستی وقت ملاقات قبلی برای مصاحبه با آفیسر سفارت و ارائه اطلاعات لازم را هماهنگ کنند.

مدارک ضروری برای اخذ ویزای همراه فیلیپین در سال 2020 از قرار ذیل می باشد:

  • فرم درخواست ویزاس کاملا تکمیل شده (2 نسخه کپی)
  • اصل پاسپورت متقاضی (با حداقل اعتبار 6 ماهه)
  • فوتوکپی پاسپورت همسر فیلیپینی (2 کپی)
  • گواهی ازدواج رسمی (اصل و کپی): این مدرک حتما باید توسط وزارت خارجه فیلیپین تایید و یا در سفارت فیلیپین ثبت شود.
  • شناسنامه متقاضی (کپی و اصل)
  • شناسنامه همسر فیلیپینی(اصل و کپی)
  • مدرک تمکن مالی
  • گواهی عدم سوء ئیشینه
  • گواهی سلامت پزشکی
  • رسید پرداخت هزینه ویزای 13A

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت یکی از با سابقه ترین موسسات مهاجرتی ایران می باشد که با کادری از وکلا و کارشناسان مجرب و معتبر کشور آماده ارائه خدمات مشاوره تضمینی برای اخذ انواع ویزاها و اقامت های خارجی به هموطنان گرامی می باشد.

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *