مهاجرت

شرایط ویزای همراه قبرس

شرایط ویزای همراه قبرس

قبرس جزء مقاصد مهاجرتی جذاب توریستی، کاری و سرمایه گذاری برای ایرانیان محسوب شده و اطلاع از شرایط ویزای همراه قبرس می تواند راهگشای متقاضیان باشد. این امر مخصوصا در مورد هموطنانی بیشتر صدق می کند که علاقه مند اخذ اقامت و تابعیت قبرس بوده ولی جزئیات دقیقی درباره آن ندارند. ما در این مقاله علاوه بر ارائه اطلاعات کاملی در خصوص شرایط اخذ ویزای همراه کشور قبرس، شما عزیزان را همچنین با دلایل مهاجرتی به قبرس و انواع طرق و روش های مهاجرت به این کشور آشنا می سازیم. امیدواریم مطالعه مقاله حاضر نیز همانند مقالات قبلی وب سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مورد توجه علاقه مندان و متقاضیان گرامی قرار گیرد.

  • مزایای دریافت ویزای همراه قبرس چیست؟
  • آیا می توان به عنوان همراه به قبرس مهاجرت کرد؟
  • شرایط زندگی همراهان در کشور قبرس چیست؟
  • شرایط کار در قبرس به عنوان همراه چیست؟

چرا مهاجرت به قبرس؟

دلایل مختلفی برای مهاجرت به قبرس می توان مطرح نمود. اولا قبرس کشوری خوش آب و هوا و دارای جذابیت های توریستی بالا در اروپا است. همه ساله این کشور میزبان هزاران هزار توریست و جهانگرد از سراسر جهان می باشد. علاوه بر این شرایط آسان مهاجرتی مخصوصا از طریق ویزای طلایی سرمایه گذاران این کشور را به بهترین و آسانترین گزینه اخذ اقامت و تابعیت اتحادیه اروپایی (EU) تبدیل کرده است. از این گذشته، قبرس یکی از امن ترین کشورهای جهان نیز به شمار می رود.

از جمله امتیازات مهم دیگر قبرس برای شهروندان خارجی وجود خدمات مراقبت های درمانی برتر در این کشور اروپایی است که آن را به مقصد درمانی بیماران خارجی در منطقه و جهان بدل کرده است. از حق نگذریم استاندارد زندگی در قبرس بالا است. اصولا قبرس به خاطر تعادل برترش بین کار و تفریحات معروف است. هزینه زندگی در قبرس در حد معقولی قرار دارد. در کل هزینه زندگی در قبرس حدود 25% پایین تر از متوسط اتحادیه اروپایی (EU) است.

انواع روش های مهاجرت به قبرس

قبرس نیز همانند سایر کشورهای جهان دارای سیاست ویزایی خاص خود می باشد. انواع ویزاهای مهاجرتی صادره توسط این کشور اروپایی اغلب به ملیت متقاضیان و اهداف آنها از مهاجرت به کشور قبرس بستگی دارد. مثلا شهروندان اروپایی برای مسافرت به قبرس نیازی به اخذ ویزا نداشته و فقط با ارائه پاسپورت اروپایی می توانند به این کشور مسافرت کنند. اما شهروندان خارجی برای ورود قانونی به خاک کشور قبرس نیازمند اخذ ویزا هستند. بر این اساس، انواع ویزای کشور قبرس عبارتند از:

  • ویزای اقامت کوتاه یا ویزای مسافرتی: که معمولا مخصوص افرادی است که با اهدافی غیر از اهداف مهاجرتی (مثل اهداف توریستی یا بیزینس) به کشور قبرس مسافرت کنند. مدت اعتبار این ویزای کشور قبرس کمتر از 3 ماه است.
  • ویزای اقامت موقتی: این ویزا مخصوص کسانی است که قصد تمدید ویزا مسافرتی خود را دارند و اعتبار آن تا یک سال می باشد.
  • ویزای اقامت بلند مدت: این نوع ویزا برای دلایلی همچون تحصیل، کار و یا سرمایه گذاری در قبرس صادر شده و مدت اعتبار آن بیش از 3 ماه است.
  • ویزای ترانزیت فرودگاهی (ATV): صرفا معتبر برای جا به جایی پرواز در فرودگاه بین المللی قبرس و معتبر تا 5 روز
  • ویزای گروهی: نوعی ویزای حمل و نقل یا ترانزیت که برای گروهی از افراد بین 5 الی 50 نفر اخذ می شود که همگی یک پاسپورت معتبر دارند
  • PRO-VISA نوعی ویزا که تنها برای دارندگان پاسپورت روسی به کار می رود که با پرواز مستقیم قصد مسافرت از روسیه به قبرس را دارند.

شرایط و الزامات ویزای همراه قبرس

شرایط و الزامات ویزای همراه قبرس

ویزای همراه قبرس نوعی ویزای اقامت می باشد که توسط دولت قبرس به اعضای خانواده متقاضی اصلی ارائه می شود. مطابق قوانین مهاجرتی کشور قبرس، این نوع ویزای اقامتی قبرس به همسر یا شریک متقاضی، والدین متقاضی سرمایه گذاری، کلیه فرزندان زیر 18 سال و نیز فرزندان بزرگسال وابسته مالی و همچنین فرزندان صغیر متقاضی اعطاء می شود که طبق بخش 110(3) قانون ثبت مدنی حق کسب اقامت و تابعیت قبرسی را دارند. متقاضیان از طرق مختلفی می توانند به ویزای همراه قبرس دست یابند که این روش ها در سال 2022 عبارتند از:

روش هاشرایط
شرایط ویزای همراه قبرس از طریق سرمایه گذاریهمسر و فرزند سرمایه گذارهمسر و فرزندان سرمایه گذار می تواند پس از تکمیل فرم درخواست (Form M127) اقامت دائم و تابعیت قبرسی خود را دریافت کنند.
والدین سرمایه گذاربه منظور اخذ تابعیت قبرسی برای ئالدین، آنها باید از قبل اقامت دائم (PR) قبرس را داشته باشند. این کار نیز از طریق مثلا خرید ملک تا مبلغ €300000 (یورو) امکان پذیر است.
شرایط ویزای همراه قبرس از طریق کاربه محض صدور ویزای کار قبرس برای متقاضی اصلی، اعضای خانواده نیز می توانند برای اخذ ویزای همراه و اقامت قبرس اقدام نمایند.

شرایط ویزای همراه قبرس از طریق سرمایه گذاری

این روش را می توان سریعترین و در عین حال جذاب ترین روش جهت اخذ اقامت دائم قبرس به شمار آورد. ویزای مربوط به این دسته از نوع ویزای F قبرس می باشد. اما روش مذکور مخصوص کسانی است که قصد کسب اقامت دائم (PR) قبرس برای خود و خانواده همراه را از طریق سرمایه گذاری دارند. اما این روش اخذ ویزای همراه قبرس از 3 طریق زیر برای متقاضیان میسر می باشد:

  • روش اول: خرید یک یا چند ملک با حداقل سرمایه گذاری 300000€ (یورو) و پرداخت وجوه از خارج به موسسه مالی قبرس
  • روش دوم: پس انداز بانکی یا حداقل سرمایه آورده حدود 30000€ (یورو) و پرداخت از خارج به بانک قبرسی و غیرقابل استرداد تا حداکثر 3 سال
  • روش سوم: کسب درآمد سالیانه حداقل 30000€ (یورو) از طریق کسب و کاری خارج از قبرس

بر اساس قوانین مهاجرتی کشور قبرس، این شرط تا 5000€ (یورو) برای هر عضو خانواده همراه (همسر و فرزندان) افزایش می یابد و برای والدین متقاضی اصلی تا حدود 8000€ (یورو) افزایش می یابد. بنابرین اخذ اقامت دائم برای تک تک اعضای خانواده همراه در کشور قبرس از طریق این برنامه سرمایه گذاری امری میسر می باشد.

شرایط ویزای همراه قبرس از طریق کارآفرینی

در سال های اخیر، برخی از هموطنان جهت کار یا کارآفرینی راهی کشور قبرس می شوند و در این مسیر به فکر آوردن اعضای خانواده به این کشور هستند. یکی از راه های اخذ اقامت خانوادگی در قبرس از طریق اخذ ویزای کاری این کشور است. از این طریق اعضای خانواده نیز تحت پوشش ویزای کاری شما می توانند با اخذ ویزای همراه عازم قبرس شوند. به محض صدور ویزای کار برای شما به عنوان متقاضی اصلی، اعضای خانواده نیز می توانند درخواست ویزای همراه ارائه دهند. متقاضیان بایستی برای اخذ این نوع ویزای کشور قبرس مدارکی از جمله کلیه مدارک شناسائی جهت اثبات رابطه خانوادگی و نیز گواهی تمکن مالی کافی را تهیه کنند. در مسیر اخذ سریع هر نوع ویزا یا اقامت خارجی از طریق مشاوره با وکلای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توان با خیال راحت تمامی مراحل را با موفقیت پشت سر گذاشت.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *